, , ,

Klímaváltozásra lenne szükség - a BKV-sztori

Kicsit mintha kezdenének összecsapni a hullámok a BKV feje fölött - a fejek persze még megvannak, így változás egyelőre nem lesz, maximum a sofőröket küldik hőkamrába...Mostanában mintha egyre nagyobb problémák lennének a BKV-nál. Kezdődött a 4-es, 6-os vonalán a felsővezeték leszakadásával, aztán folytatódott a buszokban be-, illetve be nem kapcsolt klímával.
Persze nyiltakozat háború indult, mindenki kiad egy közleményt, arra a másik válaszol, az utasok meg közben szépen megdöglenek a buszon a melegtől.

A villamosok körüli botrányt most nem részletezném, ez már ki lett elég rendesen vesézve, inkább a légkondival kapcsolatos újabb közlemény áradatot ecsetelném.

Tegnap a Tényekben a riporter felszállt egy klímás, és egy anélküli buszra. A klímásban 33 fokot mutatott a hőmérő, a másikban 41 fokot. Mondjuk a 33 sem kevés, hiszen kb ugyanannyi kint is a hőmérséklet, de a 41 azért már egy csöppet sok. Mondjuk lehet erre azt mondani, hogy a hülye utas mit vár 185 forintért? Még majd hűs is legyen a buszon?

Bár a főpolgármester már a 4-es, 6-os problémáival kapcsolatban vizsgálatot rendelt el, fogadni mernék, hogy mindent rendben fognak találni. De szerintem kezdjünk el imádkozni, hogy július elsejétől az új Combino villamosok áramszedőjével nehogy valami gáz legyen, mert akkor aztán lehet megint majd nyilatkozgatni....
Na de térjünk vissza a klímához.
A Hírszerzőn olvasható a buszsofőrök nyílt levele, mely szerint
"Közleményben kérik ki maguknak a fővárosi buszsofőrök, hogy a BKV Zrt. vezérigazgatója őket teszi felelőssé a rossz közlekedési viszonyok miatt.
Az utóbbi napokban kétszer is előfordult, hogy a BKV Zrt. vezérigazgatója nyilvánosan a járművezetőket tette felelőssé a vállalatnál bekövetkezett eseményekért" – olvasható a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete által kiadott közleményben. (a teljes nyílt levél ITT olvasható)

Aztán jött a válasz:
"Kevésbé korszerű buszra ülteti a BKV azokat a sofőröket, akik a kánikulai napokon nem kapcsolják be a klímát a korszerű VOLVO-buszokon - ezt a közlekedési társaság vezérigazgató-helyettese jelentette be a főváros városüzemeltetési bizottságának hétfői ülésén. Menyhárt László hozzátette: a BKV a következő hetekben kiemelten ellenőrzi, hogy a buszvezetők betartják-e az előírásokat a melegben." (teljes cikk)

De itt még nincs vége, a BKV ma kiadott egy újabb közleményt, amiben visszautasít...

A BKV Zrt. határozottan visszautasítja azokat az állításokat, amelyek egy közelmúltban megalakult Egyesület 2006. június 25-ei közleményében szerepel. A Társaság vezetése egyetlen alkalommal sem hárította az esetleges problémákat a járművezetőkre, illetve ennek megfelelően nem hangzott el ilyen tartalmú nyilatkozat sem a BKV Zrt. részéről.
Az autóbusz járművek klíma üzemeltetésével kapcsolatosan az elmúlt napokban egy másik civil szervezet vetette fel több ízben is a járművezetők felelősségét, holott a BKV Zrt. a klíma használatára külön normát állapított meg.
A Nagykörúton történt forgalmi zavarokat többségében a régi járművek áramszedőinek műszaki meghibásodásai okozták. Itt a járművezetők új vezetéstechnikai körülmények között vezettek, de ez nem volt hiba, mint ahogy az a Társaság nyilvánosságra hozott jelentéséből is kiderül.
Természetesen a Társaság a feladatok megfelelő végrehajtását mindig is ellenőrzi, de ez nem a járművezetők ellen, hanem az utazóközönség kulturált kiszolgálása érdekében történik.
Mindezek alapján a BKV Zrt. határozottan visszautasítja és cáfolja a civil szervezetek állításait, illetve a járművezetők megkövetésére azokat szólítja fel, akik igaztalan állításokat jelentettek meg.

Szóval itt tartunk. Mindenki kiad egy közleményt, aztán a közleményre egy nyílt levelet, aztán egy közleményt. El lesznek így egy darabig, míg a végén eljön az ősz, és minden egy csapásra megoldódik, és már nem lesz szükség a klímára...

Bónuszként pedig álljon itt g.za levele, aki egy Nyugati téri sztorit ír le.
"Miért nem állítják le a BKV sofőrei a motort a végállomáson, amikor még
legalább 5-10 perc van az indulásig?
Én június 14-én vettem a bátorságot, és megkérdeztem a 26-os pilótáját a
Nyugati téren. Azt mondta, ez környezetbarát motor. Nem tudtam
megmagyarázni, hogy még ha igaza is lenne, az álló motor sokkal
kevesebb korommal szennyezné városkánk levegőjét. Azt már meg sem
próbáltam elmagyarázni, hogy a vibráció, amit a várakozó buszon ülve
feleslegesen "élvezek", milyen káros hatással van szervezetemre.
Lehet, hogy ha te megpiszkálnád az ügyet, a BKV észbe kapna, és
rájönne, hogy az el nem füstölt gázolajból meg tudnak spórolni néhány
milliót egy évben."

43 kommentár

kommentárok

1. | g.za 2006-06-27 11:38:39 | Válasz erre
Azért a klíma (ill. télen a fűtés) hatékony működtetéséhez az is hozzátartozna, hogy a sofőr nem nyitja ki az összes ajtót, amikor beáll a megállóba vagy a végállomásra. Az utasoknak volt bőven idejük megtanulni, hogy az ajtó gombnyomásra nyílik, kár néhány szerényebb képességű utas miatt a többieket büntetni. g.za avatar
-
2. | g.za 2006-06-27 12:01:08 | Válasz erre
A klímaváltozáson egyébként maguk a sofőrök is dolgoznak - azáltal, hogy nem állítják le a feleslegesen járó motort. g.za avatar
-
3. | JZF 2006-06-27 12:09:50 | Válasz erre
Ez a nyilatkozatháború kicsit hasonlít az "oszd meg és uralkodj" mentalitásra. :( Jobb érzés uralkodni, mint szolgáltatni, az tény... Persze nem lennék az aki, ha most se írnék be egy újabb hülyeséget: Rendben, uralkodjon Aba, ha akar. Csakhogy Mi kapjunk 20 millát ezért és Tőle. :) JZF avatar
-
4. | JZF 2006-06-27 12:11:18 | Válasz erre
g.za: Bocs nem ismerem a 26-ost. Van vezetőfülkés klímája? Ahhoz kellhetett esetleg a motor... JZF avatar
-
5. | g.za 2006-06-27 12:21:41 | Válasz erre
Nem tudom, de jelzett pilóta a járó motorú busztól kb. 10 méternyire állt, és cigarettáját füstölve rontotta tovább a levegőminőségi mutatókat. :) g.za avatar
-
6. | victo 2006-06-27 12:24:18 | Válasz erre
Ilyenkor orulok, hogy miota jo az ido, bringaval jarok es nem baszok el annyi feles penzt berletre.
41 fok, azta. Akkor jobban megizzadnek, mint a bicon.
victo avatar
-
7. | JZF 2006-06-27 13:34:01 | Válasz erre
g.za: Köszi.
Ha nagyon idegegesít egy dohányos, szólok neki, hogy rossz végén szívja. ;) Vagy lelépek, mert gyáva vagyok beszólni... :)
JZF avatar
-
8. | Rocko 2006-06-27 14:53:12 | Válasz erre
g.za: persze, van jelző, de a kedves megnyomja a gombot a busz végén, felszáll a leghátsó ajtón, majd előreslattyog. utána meg panaszkodik a meleg miatt.
kíváncsi vagyok, h az új combinora hány panasz fog érkezni. tudtommal abba se szereltek klímát, "mert minek".
Rocko avatar
-
9. | Mentős 2006-06-27 15:34:52 | Válasz erre
Kellett ide klímás buszokat vásárolni? Most itt egy újabb probléma! Amíg a 250-es Ik-n csak nyitható ablak meg tetőszellőző volt, senki sem szólt egy büdös szót sem. Illetve emlékeszem amikor nyáron felszálltam egy ilyen buszra és kinyitottam egy ablakot, mert írd és mondd mind be volt húzva, rámförmedt az öreglány, hogy csukjam be mert Ő huzatot kap!
Ha ebből a példából indulok ki, a BKV helyében és sem rendeltem volna klímás, csak "ablakos" buszt! Nade hogy nyitható ablak se legyen, meg kílma sem, az már durva! Nem baj, több munkánk lesz ha beállnak a Combinók, azokon sincs klíma, az ablakok meg nyithatatlanok! Botondunk meg majd év évégén felveszi prémiumként a két típus közti árkülönbséget! Emberek hát kisebb lett a deficit!
Mentős avatar
-
10. | GigiRadok 2006-06-27 16:10:52 | Válasz erre
reggel a buszon ment a klíma és kellemes is lett volna, ha nem úgy álltunk volna, mint a heringek...szerintem hiába megy a klíma, ha a buszon egymás hegyén-hátán állnak az emberek, mert csesznek nagyobb buszt küldeni vagy mentesítőt indítani. mióta vége a sulinak és elvileg kevesebb utasnak kellene lennie a buszon, azóta reggelente izgulhatok, hogy felférek e vagy várnom kell 10-20 percet a következőre. GigiRadok avatar
-
11. | g.za 2006-06-27 16:12:52 | Válasz erre
Az egyik Totalcarban tesztelték a Combinot, akkor a sofőr azt nyilatkozta, hogy a fékezéskor történő visszatápláláshoz az kell, hogy legyen fogyasztó, ami felveszi a visszatáplált áramot. Ez lehet egy ugyanazon a szakaszon éppen gyorsító villamos (ezért van kevesebb szakaszra osztva a körút), vagy a klíma. Miért mondott volna ilyet, ha nincs klíma a járművön? g.za avatar
-
12. | GigiRadok 2006-06-27 16:13:47 | Válasz erre
nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de pl. arra is kiváncsi lennék, hogy a metróban reggel csúcsidőben miért nem megy két mozgólépcső felfelfelé, miért kell araszolgatni a tömegben az egy működő mozgólépcső felé? GigiRadok avatar
-
13. | Mentős 2006-06-27 16:47:19 | Válasz erre
g.za!
Nincs rajtuk klíma! lásd: www.veke.hu graffiti elleni védelem és karcolás elleni fólia sincs! Ezt mind lespórolták, aztán utólag megveszik sokkal többért, vagy javítgatnak és fényeznek 30 éven át!
Barom mentalitás!
Mentős avatar
-
14. | Mentős 2006-06-27 16:48:38 | Válasz erre
GigiRadok!
Ez 20 évvel ez előtt is így volt és én sem értettem soha!! :-)
Mentős avatar
-
15. | g.za 2006-06-27 17:33:51 | Válasz erre
Megnéztem még egyszer a Totalcar videót: http://www.bkv.hu/video/index.html 2:30-nél hangzik el az, ami alapján azt hittem, hogy lesz légkondi. Persze ha a VEKE jobban tudja, mint az épp a járművet tesztelő villamosvezető... g.za avatar
-
16. | g.za 2006-06-27 17:36:17 | Válasz erre
Mozgólépcső: Én is mindig ezen rágódom, pl. a hajamat tudom tépni, amikor a Batthyányra beérkezik a HÉV, és lefelé csupán egy mozgólépcső próbálja vinni a tömeget. g.za avatar
-
17. | kampó igric 2006-06-27 19:28:50 | Válasz erre
Nem akarok demagóg lenni, de aki nem Bentley-vel, vagy Boeing-gel változtatja helyét, az nem számít. Most akkor levezetésképpen, ebben a kánikulában képzeljétek el azt, amikor demagóg akarok lenni. A gazdag képzeletűeknek ugye hogy máris jobb. Na erről van szó. kampó igric avatar
-
18. | kriszti 2006-06-27 21:06:21 | Válasz erre
Háát olvasom a hozzászólásokat és el vagyok keseredve! Tudjátok az én férjem 21 éve dolgozik a vállalatnál és egy éve dolgozik Volvo busszal. Neki a buszában már tavaly rossz volt a klíma és hiddjétek el alig várta, hogy egy korszerü kényelmes busszal dolgozhasson!!!!! Tavaly a szerelök kiröhögték mondván semmi baja a klimának! A vezető fülke úgy van kialakítva,hogy az ablakon kívül semmien szellőztetési lehetősége nincs, az ajtót nem lehet kinyitni mármint a vezetőfülkéét! Igy a fülkében legalább 5-10fokkal több van mint az
kriszti avatar
-
19. | kriszti 2006-06-27 21:15:17 | Válasz erre
utas térben!!!!! Őrült a klimás,kényelmes,szép busznak SOHA nem sporolt az üzemanyag megtakaritáson amikor arrol volt szó,hogy télen meleg nyáron pedig hüvös legyen a buszon!!!! Ugyanis sokaknak el kellene gondolkodia azon,hogy míg én mint utas felszállok egy buszra és optimális esetben utazok végállomástól-ig durván 40 percet ugy
kriszti avatar
-
20. | kriszti 2006-06-27 21:25:51 | Válasz erre
neki még a legtöbb esetben vissza kell menni a "fő" végállomásra hogy ki tudjon szállni optimális esetben 10 perc tartozkodására természetesen ha nincs dugó mert ha van akkor bíz sok esetben még ennyi sincs!!!!!Hogy még egy nagyon kellemes dolgot megemlítsek mind ezt 100%os nylon nadrágban!!! Ha valakinek megéri ezek után,hogy azon a kb 5 liter üzemanyag megtakarításon sporoljon annak úgy kell!!!! kriszti avatar
-
21. | kriszti 2006-06-27 21:46:24 | Válasz erre
Ugyanis a norma úgy van kialakitva,hogy a soför ne keressen olyan "sokat" csak egy példa: a múlt hónapban ez egész hónapot jelent 36litert "takaritott meg" ezt meg kell szorozni 78.-ft al ennyít kapott április hónapban 1-2 hónapos csuszással fizetik ki azért írtam így!És ez egy olyan hónap amikor kapott ezért pénzt, tudnillik nem ez a jellemző! Vannak persze olyanok is aki 1dl üaért meg...... az a..... de,NEM ez a jellemző!!!!! kriszti avatar
-
22. | Bence 2006-06-27 22:14:40 | Válasz erre
Kriszti
Szerintem minden épp eszü ember tudja, hogy ha a soför be tudja kapcsolni akkor betudja. Magyarok vagyunk de azért néha próbálunk segíteni a másiknak. Általában segítőkészek az emberek. Meglehet nézni, hogy 3000C° ban is mellény, ing van rajtuk.
Bence avatar
-
23. | kambekk 2006-06-27 23:34:52 | Válasz erre
Ne aprózzuk el olvtársak! Dobjuk ki a tetőablakot keretestől, és máris lesz légáramlat ezerrel! Nem viccelek! Komolyan mondom. kambekk avatar
-
24. | Matyi 2006-06-27 23:42:39 | Válasz erre
Kriszti ez elég megdöbbentő, amit írsz. Matyi avatar
-
25. | Fricy 2006-06-28 00:03:25 | Válasz erre
A Combinóban nem lesz utastéri klíma, csak a vezetőfülkében! Fricy avatar
-
26. | kriszti 2006-06-28 07:23:01 | Válasz erre
Kedves Bence! Igen igazad van, gondolom a kohászokra gondolsz az is elég durva de az kötelező védőfelszerelés és gondolom nem nylonból készült?! Ez még tegnap lemaradt 8-10 órát kell ledolgozniuk igy ilyen feltételek mellett+vigyázni pl arra, hogy a vá.ra szinte másodperc pontosan érkezzenek különben feljelentik őket a végállomásra való korai érkezés miatt!Akár télen amikor röpködnek a mínuszok és nincs a buszban fütés vagy ilyenkor amikor kb 55-60C van a fülkében is!Tudom ez elbujhat a kohászok mellett,de azért van úgy hogy kb 200 ember ül-áll a háta mögött és felelöséggel tarozik mindegyikért! kriszti avatar
-
27. | Dönci 2006-06-28 07:30:27 | Válasz erre
Sziasztok!

A Combino klímájával kapcsolatban: Ténylegesen nincs értelme klímát tenni bele, legjobb tudomásom szerint átlagban 40 mp-ként nyitnak ajtót, és mivel nem kieső külvárosi járat, a villamos összes ajtaja nyílik. Azért az a rohadt fizika szerint a valamelyest lehűtött "ájer" abban a szent minutumban kihussan. Mindamellett ahhoz hogy olyan klíma legyen fennt ami rendesen hűt is, ahhoz írtózatos hűtőteljesítmény kéne.

A buszokon sajnos meg a fene tudja miért nem kapcsolják be néha, bár amikor az első sorozat klímás VOLVO megérkezett akkor az hallottam, hogy valamilyen "szoftverhiba" miatt nem akart menni. De a legjobban az tetszik amikor a kedves utas számonkéri a klíma működését a sofőrtől, miközben a buszon nincs is felszerelve :).

U.I.:
Ahogy hallottam, a kocsiszínben már valamelyik türelmetlen Combinora váró tömegközlekedésbarát már leselejtezett egy komplett szélvédőt. Ezeknek modern villamost? Lóalkatrészt neki....
Dönci avatar
-
28. | kriszti 2006-06-28 07:40:46 | Válasz erre
Ja és még valami a személyatókra is ugyanis ha ütköznek és mondjuk a szgv a hibás a buszostól is megkérdezik,hogy megtett-e mindent a baleset elkerüléséért.Ez nem vicc!!!! Három ilyen baleset 1 évben mármint amikor nem a buszos a hibás és pszihológushoz küldik őket abban a pillanatban. És most ne haragudjatok érte de megint pl fogok:Az egyik kanyarban a szembejövö autónak kiszakadt az első kereke és nekiment a busz oldalának megkérdezte a főnőke a férjemet hogy tudta volna ezt elkerülni mire azt válaszolta ugyanis jelentést kell írni az"eseményröl" reggel nem kellett volna bejőnöm dolgozni biztosan nem velem történik meg! kriszti avatar
-
29. | Akasha 2006-06-28 08:47:54 | Válasz erre
Én BKV-s vagyok, és a légkondikkal kapcsolatban tennék gy apro megjegyzést:
A sofőr nem b*szik ki saját magával! A klima központi a Volvokban, igy csak ugy lehet bekapcsolni, hogy az egész buszt hűti, nem csak a vezetőfülkét. A vezetők nem tudják beállitani illetve szerelni, így ha elromlik, csak a garázsban van lehetőség javitani. Egyik kedves buszvzető barátom a metrópotlón ma hetedszerre fő meg, miután őt egész nap éri a nap közvetlenül. több, mint 40 fokban szllitja az utasokat, és nem tehet semmit. Tehát nagyon kérk mindenkit arra, hogy mielőtt mindenkiről rosszat feltételez, gondoljon bele, hogy mi is a valódi helyzet.
Akasha avatar
-
30. | Akasha 2006-06-28 08:56:17 | Válasz erre
Ui: Az egyenruhánk hál'istennek nem nejlon, hanem 60% gyapju és 40% PE, ami a nadrágokat illeti, a többi zömében pamut. Ettől függetlenül én a nyári egyenruhában (kisgyatya, rövidujju ing, fekete sportcipő) majdnem hőgutát kapok a metróban... és ott még klima sincs, csak amit a kék gilisztám generál... ;) És a hirek aéapján a Combino olyan lesz, mint a Volvok: légkondi és ablakok. HA az ablakok ki vannak nyitva, a klima garantáltan sz*rt se fog érni!!! És az ablaknyitás mindig egy-két hiper-intelligens utas ötlete, csak az nem jut el az agyáig, hogy igy befűt másoknak és saját magának is Akasha avatar
-
31. | Mentős 2006-06-28 09:26:23 | Válasz erre
Akaska!
Átérzem a BKV-s sofőrök problémáját, hiszen én klíma nélküli mentőben ülök egész nap, ráadásul még cipelek is rendesen. Este ronggyá ázva szállok ki a kocsiból, bár nekünk annyi az előny, hogy napközben azért ki tudunk szállni.
Nem a sofőrökkel van itt a gond, mert mindig a fejétől bűzlik a hal! Az hogy a BKV járműveinek 80%-a elavult, mindenki tudja. De ha van lehetőség újat és korszerűt, neadjisten klímásat venni,akkor tessék megtenni azt a szívességet hogy az adott jármű olyan műszaki állapotban jöjjön ki a garázsból, hogy az utólsó izzóig, minden működjön rajta, nemhogy a klíma! Nekem reggel így kell a mentőt átvenni!
Combino: Csúcsidőben valóban minden állomáson, minden ajtó nyílik. Akkor nagyobb teljesítményű klíma kell! Ennyi.
Mentős avatar
-
32. | Bence 2006-06-28 10:21:46 | Válasz erre
Szerintem minden gondolkodó ember tisztában van azzal milyen körülmények között dolgoznak.
Meg az is az eszébe jut, hogy nem azért ül valaki a jármű elején, hogy kitoljon vele.
Pár barom és nagyon okos ember mindig is lesz, főleg a BKV közleményei után.. hisztizve követeli majd, hogy legyen klima. Ezek után a soför vigyen magávla minden úton, klimát, klimagázt, szerszámokat.
Bence avatar
-
33. | JZF 2006-06-28 12:03:09 | Válasz erre
Köszi a buszvezetőknek a beírt infókat, mégis más olvasni azokat, mint a BKV hivatalos közleményeit! :) JZF avatar
-
34. | Matyi 2006-06-28 12:43:20 | Válasz erre
Ma a Reggeli gyorsban azt mesélte egy BKV-nál dolgozó hallgató, hogy a Combinokban nem lesz klíma, ahogy itt írta már valaki azért nem, mert épp, hogy elindul, meg már meg is áll. (mondju kez is röhej, felszállsz a Margit híd budai hídfőjénél, és ha előre gyalogolsz, már le is tudsz szállni a szigetnél). Viszont valami spéci levegőztető lesz benne, ami elvileg hűt...
Még 4 nap, és kiderül. Blogtalálkozó a Combino-n elsején?:-))
Matyi avatar
-
35. | kriszti 2006-06-28 14:36:29 | Válasz erre
Kedves Mentős! Egy busz kb reggel 4és este 9között van forgalomban ez természetesen ez változó mert beosztástól függ! Pl: 3:47-12:30 ig ez egy de.szám
Reggel 20perc kocsi átvétel van biztosítva át kell nézni,hogy az esetleges hibát szerelő látta-e "javitotta" erre van egy pecsét amire "JAVITVA RENDBEN" felírat van de ez közel se jelenti azt,hogy valóban a javítás megtörtént!Ha a müszaki állapoton múlna akkor nem lenne busz az utakon, sok ember nem is tudja hogy mire száll fel.Volt sőt van rá pl,hogy hegyi járatra "11" es a vonalról emelve vontatva vitték FÉK hibával egymást követő 5 napon keresztül a garázsba a buszt!! Ez nem pénz kérdés szerintem hanem hozzá nem értés és nagyfokú lustaság amit egyik másik szerelő "tisztelet annak a kevés kivételnek" tanúsít sok esetben!Háát ennyít a müszaki állapotokról bár nem nyilatkozhatok senkinek a nevében mármint a vill,metró,troli, és a többi buszgarázs!
kriszti avatar
-
36. | Shag_Beckur 2006-06-28 14:51:10 | Válasz erre
És ezekután jön az örökös kérdés. Autóba száljak vagy tömegközlekedjek?:) Shag_Beckur avatar
-
37. | kriszti 2006-06-28 15:03:05 | Válasz erre
450 busz van a garázsban és erre jut 10 szerelő ők szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkeznek a többiek bet.munkások! Sajnos!Tehát mentségükre legyen mondva pontosan e miatt vannak ilyen helyzetek!Kedves metros megnéztem a nacinak a címkéét és 45% gyapjú?és 55%polyester!Még valami aki VOLVOT vezet NEM vehet fel rövid nacit! kriszti avatar
-
38. | Pajcsics Levente 2006-06-28 18:11:36 | Válasz erre
sziasztok.én 1989-94 között voltam buszsofőr,a piros 30los kezdtem.Emlékszik még rá valaki?Na mindegy.,A 30-as busz vonalán lakom,ugyanazok a vasak rohangálnak,amikkel én jártam,akkor jöttek ujonnan.Már akkor is olyan volt a helyzet,ahogy Kriszti irta.Ugyan már mitől javult volna? Pajcsics Levente avatar
-
39. | Andráska 2006-06-28 22:53:49 | Válasz erre
Én tegnap voltam Budapesten és a 103-mas buszon ment a klíma.Amúgy ötletesek ezek az új klínmás Volvó buszok,ha megy a klíma akkor nem lehet kinyitni az ablakot,ezt az autómata is bemondja,ha még is megpróbálják kinyitni. Andráska avatar
-
40. | JZF 2006-06-29 10:56:22 | Válasz erre
Nem tudom, ki hogy van ezzel... én a BKV járműveket sosem tekintettem lakásnak. Bőven megfelelne, ha csak 3-5 fokkal lenne kellemesebb a hőmérséklet, mint ami kint van. Télen úgyse veszem le a kabátot, nyáron úgyse öltözök fel, ha felszállok egy kis utazásra. :)
Elhiszem, hogy vannak akiknek jólesik a 38 fokban egy 25 fokos légáramlat. Szerintem ettől hosszabb távon simán meg lehetne fázni.
Megértem, hogy a sok ajtónyitás miatt képtelenség másképpen hűteni a teret. Inkább azon töprengek, miért kell egyáltalán annyira lehűteni?
JZF avatar
-
41. | tomi 2006-06-29 12:18:58 | Válasz erre
Sok érdekes dolgot írtatok. Én az utóbbi időben BKV-val utazok, átültem a klímás autómból. Az feltűnt, hogy csak azóta mennek a klímák a volvo buszokon, mióta téma ez a médiában. Lehet itt okot meg felelőst keresni, én így veszem észre. Persze mikor dől rólam a víz a buszon eszembe jut sok dolog, ami komfortosabbá tehetné az utazást. Miért nem hővédő üvegezése van a járműveknek? Nem lehetne megoldani, hogy a végállomáson ne a tűző napon álljon a busz?
Még valami. Azt vettem észre, hogy a klímás volvo buszon nagyobb a kinyitható ablak felület, mint a nem klímáson! Nézzétek meg a buszokat, majdnem a duplája az eltolható üveg felülete a klímás buszénak!
Szerintem.
tomi avatar
-
42. | tomi 2006-06-29 12:21:43 | Válasz erre
Ja és abszolúte igaza van JZF-nek, a 40-es hozzászólásában! Bőven elég lenne, a kintinél 4-5 fokkal hidegebb a járműben, sőt ha már nincs melegebb belül mint kívül az is sokkal jobb érzés!!! tomi avatar
-
43. | Z.... 2006-07-14 13:23:35 | Válasz erre
Én is egy BKV Zrt. dolgozó vagyok.
A Kriszti által feszegetett gondolatok más ágazatra is
igazak ( mármint : kocsiátvételi idő, tartózkodási idő ? )
Gondoljátok csak el, hogy egy jármű átlagosan 200 km -t fut naponta, az alkatrészei gyakran 70 - 80 fokban " dolgoznak ", csoda, hogy meghibásodnak ?
Z.... avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet