, , ,

Hova lett az autóm? Érkezik Bush

Vagy ellopták, vagy elszállították, vagy csak pár utcácskával arrébb rakták. Variációk egy témára.Az amerikai elnök látogatása miatt szerda reggelig 280 autót szállítottak el a rendőrök Budapesten. A kocsik olyan helyeken álltak, ahol már hétfő este óta tilos a parkolás. A járműveket a Budapesti Rendőr-főkapitányság Mélyfúró utcai telephelyére vitték - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Unger Pál, a BRFK sajtóügyeletese.
Mivel George W. Bush csütörtöki protokollútvonala még kialakulóban van, így előfordulhat, hogy néhány útszakaszról a kocsikat arrébb viszik, de nem szállítják el. Ez nem jár sem feljelentéssel, sem pedig bírsággal."


Na ezt a mondatot olvassa el mindenki figyelmesen még egyszer: "előfordulhat, hogy néhány útszakaszról a kocsikat arrébb viszik, de nem szállítják el. Ez nem jár sem feljelentéssel, sem pedig bírsággal."

Hogy akkor most mi is van? Tehát előfordulhat, hogy valaki nem egészen jó helyen parkol, de mégsem a Mélyfúró utcába viszik, hanem felrakják a "lopós autóra", és az leteszi egy utcával odébb? És ezt honnan fogja megtudni a kedves autós? Mert ugye mi történik normál esetben, amikor valaki nem találja az autóját. Először lesápad, majd leizzad, majd remegő kézzel tárcsázza a 112-t (érdemesebb a 107-et, hamarabb felveszik). Elmondja, hogy ellopták az autóját. Központ megkérdezi, hogy hol állt vele. Autós megmondja. Központ válasza: nem ellopták, elszállították. De hova? Megkapja a telefonszámot (Mélyfúró utca - 267-46-73). Felhívja. És ott fogják neki megmondani, hogy hova is vitték az autóját? Konkrétan az Újpesti rakpartra? Mert több kollégám is jelezte tegnap este, hogy oda pakoltak le autókat.
Egyből az jutott eszembe, amikor az egyik kolléganőm a MOM-nál parkolt le anno, de mint később kiderült, filmforgatás miatt elvitték onnan az autóját. Aztán telefonálgatott ide-oda, mire kiderült, hogy egy utcával odébb vitték "csak"...

Mondjuk a megnyugtató ebben a mostani arrébb viszik sztoriban, hogy ők nem fizetnek bírságot. Csak mondjuk az addig átélt izgalmak sem lesznek semmik.

UPDATE: A Dráva utcához azokat az autókat viszik, akik a Pesti alsórakparton álltak meg.

32 kommentár

kommentárok

1. | Mark'yhennon 2006-06-21 12:16:58 | Válasz erre
Bush látogatása egy ideje már napirenden van. Aki annyi fáradságot nem vett magának, hogy arrébbálljon, illetve derogál buszra (villamos, metró - amelyik éppen jár - troli, stb.) szállni, az szerintem ne panaszkodjon. Inkább vessen magára, és fogja fel úgy, hogy megérdemelte, ha ilyen birka. Mark'yhennon avatar
-
2. | ooz 2006-06-21 13:11:40 | Válasz erre
ha elfogy a hely a rakparton, akkor egyszerűen belökik majd a dunába :P ooz avatar
-
3. | Szilvi 2006-06-21 13:13:23 | Válasz erre
Te miről beszélsz? Nem a megállni tilos ellenére otthagyott autókról- (akik megérdemlik), hanem azokról van szó, akiket nem figyelmeztettek előre, de mégiscsak útban vannak. Az hol hagyhatja a kocsiját ha előre nem tudja hol nem lesz szabad? Lehet h nem derogál neki és tényleg bkv-t fog használni, de attól az autóját még vhol hagynia kell... Szilvi avatar
-
4. | AZso 2006-06-21 13:14:06 | Válasz erre
És aki mondjuk elutazott külföldre?

A BKV-val kapcsolatban meg csak annyit, még a metrót is megállítják, szerinted a buszt be fogják engedni a lezárt területre? Őskáosz lesz a javából ez, hiába mondják régóta.

Bushnak kellett volna építeni egy sátrat a kifutópálya végén, lekezelt volna azzal, akivel akar és már mehetett is volna. Ehelyett hurcolásszák ide-oda és megbénítanak vele egy várost napokra. Miért nem értik már meg az illetékesek, hogy ez a város nem alkalmas erre?
AZso avatar
-
5. | Bence 2006-06-21 13:18:22 | Válasz erre
Szigony utcában van a lakotelep parkolója, onnan is elvitték a kocsikat. Baross utcában és a környékén simán lehet álldogálni. Bence avatar
-
6. | Mark'yhennon 2006-06-21 13:22:22 | Válasz erre
Japánban, akinek nincs parkolóhelye, az nem is vehet autót. OTTHON is lehet hagyni az autót, nem csak az utcán. Mark'yhennon avatar
-
7. | Matyi 2006-06-21 13:24:50 | Válasz erre
Azért örülök, hogy van, aki figyelmesen olvassa el a leírtakat:-)
AZso azok, akik külföldön tartózkodnak, és ezt tudják majd bizonyítani, azok ellen nem indul eljárás, tehát fizetniük sem kell.
A Szigony utca egy dolog, de én igazából az Illés utcát nem értem, hogy ott miért tilos parkolni.
Matyi avatar
-
8. | Szilvi 2006-06-21 13:31:52 | Válasz erre
Mark még mindig nem érted? Mi van ha az illető OTT lakik? Az utóbbi 100 évben épült belvárosi lakásokhoz annak idején nem terveztek mélygarázst. Az 'otthon hagyja', az mondjuk a lezárt környéken van, de nem az előre figyelmeztetett helyeken, hanem mondjuk a szomszéd utcában, ahol előre nem szóltak, de később mégiscsak útban van. Szilvi avatar
-
9. | Bence 2006-06-21 13:42:11 | Válasz erre
Tényleg nem értem miért nem lehet őket a levegőben cipelni. rakjanak rá 1200db infra csapdát, meg szórja magbából folyamatosan a magnéziumot legalább olyan lesz mint a tüzijáték. :D
Aztán közlekedjenek így. Ha az usában merik helikopteren vinni ahol az vesz fegyvert aki akar, akkor itt miért nem. Egyik ismerösöm sem rendelkezik aknavetővel:D
Bence avatar
-
10. | Mark'yhennon 2006-06-21 13:46:35 | Válasz erre
Meggyőződésem, hogy egy olyan városban, ahol minden utcában jár tömegközlekedési eszköz, valamint alternatívaként ott a kerékpár (www.criticalmass.hu) ott nincs szükség az autó mindennapi használatára.

Ahol pedig nincs szükség a mindennapi használatra, ott csak akadályozza a forgalmat, amelyet a tömegközlekedés és a kerékpár bonyolíthatna, ha nem kellene dugóban állniuk a sok birka autós miatt, akiknek derogál otthonhagyni a járművet, és elhoiszik magukról, hogy "valójában nem én okozom a dugót, hanem az előttem és mögöttem haladó autós, de én biztos, hogy nem".

Mivel szó volt arról, hogy a Bush által igénybe vet útvonalról elszállítják az autókat, ezért ezzel kapcsolatban apelláta nincs. A környező utcákból pedig azért vihetik el, mert esetlegesen az amerikai elnökre nézve potenciálisan veszélyesnek találhatják (pl: egy fekete, sötétített üvegű BMW-t még lehet, hogy szét is szednek csavarjaira, és ez ellen sincs apelláta).

Hőbörgésre senkinek semmi oka nincs, tessék olyan helyen hagyni az autót, ahol biztosan nem kerül veszélybe. Ez mindenkinek a saját felelőssége. Aki nem tud gondoskodni az autójáról, az adja el, és járjon busszal.
Mark'yhennon avatar
-
11. | Mark'yhennon 2006-06-21 13:48:12 | Válasz erre
Bence: azért nem, mert Budapesten nem tud leszállni helikopter (néhány kivételes helyet leszámítva, mint pl.: a SOTE teteje, vagy a Hősök tere). Mark'yhennon avatar
-
12. | Lexon 2006-06-21 14:06:48 | Válasz erre
Mark: Te csak azokról beszélhetsz, akik egyedül ülnek kocsiba és nem kell senkit elhozniuk sehonnan és nem kell vinniük 10 kilónál nehezebb cuccot. Ezekből nem sok van a belváros útjain.
Vidd el a nagymamádat kórházba biciklin... vagy a 25 kilós szerszámos táskát, amivel szerelni mész... vagy a külföldröl érkezett céges vendéget belvárosi nézelődésre...
Félre ne érts: én Csepelröl járok dolgozni minden nap Zuglóba - biciklivel.
Csak ne okoljuk már az autósokat a dugókért és föleg ne általánosíts.
Bush bácsit pedig körbe fogják hordozni, a város nem fog megbénulni, csak néhány helyen néhány órát várni kell. Ezt is túl fogjuk élni, és a fövárosi vezetés csak ennyit fog látni: na, ezt is sikerült megrendezni. Ennyi.
Szerintem.
Lexon avatar
-
13. | Mark'yhennon 2006-06-21 14:18:42 | Válasz erre
"...akik egyedül ülnek kocsiba..." Ebben igazad van. Ez a pazarlás netovábbja.

"...nem sok van..." Ebben viszont nagyon tévedsz.

"Vidd el a nagymamádat kórházba..." Agyvérzésées apámat (60 éves) HÉV-vel és villmossal hordtam az Istvánba, úgyhogy azt nem magyarázod be nekem, hogy lehetetlen. A szerszámostáska megint más, de nem mindeki jár szerszámostáskával. Aki azzal jár az max. 1%.

"Csak ne okoljuk már az autósokat a dugókért..." Igazad van, nem az autók okozzák a dugót, hanem a BKV, mert a rohadt gennyládák nem átallanak pofátlan módon BUSZSÁVOT!!! kikövetleni maguknak és az utasoknak, (hogy száradjon le a keze az összes buszvezetőnek), ők okozzák a dugót, a rohadtak. Meg az, hogy annyi bicikli út van BP-en, hogy már nincs hely az autósoknak. Dögöljön meg az összes biciklis.

Mark'yhennon avatar
-
14. | Bence 2006-06-21 14:20:58 | Válasz erre
Parlament elött is van egy ici pici tér, gondolom a várba is van annyi összefüggő sík terület ahol elférne... Bence avatar
-
15. | GigiRadok 2006-06-21 14:28:22 | Válasz erre
tényleg leállítják a metrót is? akkor én holnap a munkahelyemen éjszakázom, mert körbe lezárnak itt mindent és a metróra számítottam még. GigiRadok avatar
-
16. | Bence 2006-06-21 14:33:36 | Válasz erre
Metrót nem hallottam "csak" a kisföldalattit a teljes hosszában:O Bence avatar
-
17. | GigiRadok 2006-06-21 14:40:23 | Válasz erre
azt zárják is le, nehogy felrobantsa vki, amikor nem rég lett felújítva:) GigiRadok avatar
-
18. | Szilvi 2006-06-21 14:41:21 | Válasz erre
Mark nem tudom Te vagy -e aki kicsit más, de hasonló névvel és nagyon hasonló (illetve durvább)dolgokat írogatsz a CM-re, mindenesetre szerintem ott nagyobb megértésre találsz...
Hogy az agyvérzéses Nagypapádat hévvel hurcoltad, na ezzel én nem büszkélkednék. Fontosabb neked a tiszta levegő, mint a Nagypapád?
Szilvi avatar
-
19. | Mark'yhennon 2006-06-21 14:44:44 | Válasz erre
Nincs autóm, taxira pedig nem telik. Egyáltalán nem vagyok büszke rá, sőt inkább siralmas, hogy a mentők nem jöttek ki érte, amikor kellett.

A CM-en nem írok.
Mark'yhennon avatar
-
20. | GigiRadok 2006-06-21 14:45:20 | Válasz erre
kék metró határútig csak GigiRadok avatar
-
21. | Szilvi 2006-06-21 14:53:39 | Válasz erre
Akkor bocs, úgy tűnt kérkedsz vele... Szilvi avatar
-
22. | Mark'yhennon 2006-06-21 15:09:49 | Válasz erre
Kicsit elragadott a hév (kivételesen nem a zöld), de hadd támasszam alá a gondolataimat a világból vett példákkal.

A berlini vezetés gondolt egyet, és azt mondták: legyen egy központi pályaudvar. (Én komolyan nem értem ezeket a németeket. Vasutat építenek... Normálisak? Ahelyett, hogy autobahn-t építenének.) Így valósult meg Európa legnagyobb és legkorszerűbb pályaudvara. http://index.hu/politika/kulfold/hauptb5145/

Egyébként ott működik egy olyan rendszer, amely automatikusan megváltoztatja az egyes sávok haladási irányát. Pl.: ha befelé túl nagy a forgalom, de kifelé kicsi, akkor a kifelé tartós sávok egyikét befelé haladóra állítja (ezeket világító tábla jelzi), így csökkentve a dugókat.

Másrészt nem vagyok totálisan autóellenes, de a magyar autósok többsége egyszerűen képtelen ésszel használni a járművet. Az, hogy egy autó-egy ember, még csak hagyján, de az azért a pofátlanság netovábbja, hogy ledudálja a buszt, a mentőt az útról, keresztbeáll a sínen "mert a sárgán még átérek", stb.

És meggyőződésem, ha három, találomra kiválasztot kérdést tennék fel a KRESZ-ről, akkor tízből kilenc autós biztosan nem tudná a választ kettőre.
Mark'yhennon avatar
-
23. | grossen 2006-06-21 15:40:22 | Válasz erre
Én hétfőn leraktam egy helyre a kocsit, ahol 200 pénz egy fél nap (nem relámozom mert még fölemelik az árat) és megpróbálom a hetemet úgy tervezni hogy tömegközlekedéssel menjek ide-oda. ennyit igazán meg tudok tenni, nem hetente van ez. grossen avatar
-
24. | Tom 2006-06-21 15:50:18 | Válasz erre
Én örülök, hogy jön Busch (ahogy egy Marriot melletti táblára volt írva a neve), ma az útvonalamat (agglomeráció- bocskai- szabadsághíd- kálvintér) olyan sima 25 perc alatt teljesítettem, ahogy általában csak késő este szoktam (11 óra környékén - máskor gyakran áll az egész, nem egyszer egy óra is van az út, ráadásul parkolni szinte sosem lehet arra fele). Szerintem sokan tényleg nem ültek autóba a fenyegetések hatására, nekem jó volt, és még a kocsimat se vitték el. Ja és annyi parkoló volt az 5kerben, hogy óránként máshova áltam, mert ahhoz volt kedvem :). Persze este biztos más lesz a helyzet. Tom avatar
-
25. | olszal 2006-06-21 16:23:09 | Válasz erre
Ha ilyen nagy a biztonsági kockázata egy ilyen látogatásnak, nem kell idejönni! Lehet máshol találkozni (a semmiért), ahol nem zavarja egy egész főváros nyugalmát és normális munkanapjait, ahol nem kell rákölteni százmilliókat, ahol meg lehet "védeni"! Pl. vannak tippjeim: 1. valamelyik korallsziget a Csendes óceánban 2. Guantanamói támaszpont 3. Izlandon egy parti halászfalu stb., stb. olszal avatar
-
26. | en1 2006-06-21 16:29:47 | Válasz erre
összegyűjtöttem egy csokorba a hasznos infókat a mai és holnapi napról. :-)

Amúgy Markhoz csatlakozva: én sem értem meg, hogy pl. amerikában is megoldott ez a haladási irány váltás elektronikus táblarendszer segítségével. Itthon miért nem lehet ezt megcsinálni?
Röhejes, amikor jössz Gödöllőröl és azt látod, hogy a belesávban lépésben haladnak a kocsik, kifele meg senki.
Az más kérdés, hogy ha bezúdulna mondjuk 5 sávban az a rengeted kocsi, hová menne pl. a Hungária körúton?
en1 avatar
-
27. | senki 2006-06-21 17:59:04 | Válasz erre
Mark

A németek azért nem építenek már autópályát mert ahova szükséges, oda már megépítették (erősen lasarkítva a dolgot persze).

A haladási irány váltása meg szvsz Magyarországon nem kivitelezhető, egyrészt azért amit en1 felvetett, másrészt akkor a két irány között nem lehet elválasztósáv. Azt meg tudjuk mit jelent a gyakorlatban, ha többsávos gyorsforgalmú úton az ellenkező irányok nincsenek elválasztás (M0).

Én is kénytelen vagyok kocsival járni - egy kisteherautóval - a várost, mert nem tudom még reggel, hogy vajon másfél tonnányi betonlapot, vagy 10 oldal A4-es jegyzőkönyvet kell éppen majd célba juttatnom. De még a "legszerencsésebb" esetben is 50%ban csak egyedül, mindenféle teher ülök az autóban... Akkor én most megvetendő vagyok?
Ha meg nincs is nagy motyó, akkor is gyorsabb kocsival mennem (naponta min 5 helyre, elszórtan budapesten). Arról nem is szólva h a kocsimban a légkondit be tom kapcsolni, míg a bkv-n megfő ilyenkor az...
senki avatar
-
28. | Mark'yhennon 2006-06-21 19:20:38 | Válasz erre
"...Magyarországon nem kivitelezhető..." Nem értek a közlekedésszervezéshez, de a legnagyobb baj, hogy a város vezetői sem. Ugyanis a németek úgy oldották meg, hogy P+R parkolót építettek, és onna jár mindenhova a Bus, S-Bahn, Strassenbahn, és a többi, és a többi. Mark'yhennon avatar
-
29. | Bence 2006-06-21 19:37:42 | Válasz erre
Tudomosáom szerint a 3as metró végállomásánál lévő P+R parkolót sem lehetett ma használni, mert melette megy a gyorsforgalmi:O Bence avatar
-
30. | ewing 2006-06-21 22:16:39 | Válasz erre
Én is a "megvetendők"kőzé tartozom, mert kocsival járok dolgozi. Igaz így is olcsobb mintha bérletett vennék az időről nem is beszélve. Kedves Márk, ha megoldodik az,hogy békásról zuglóba nem közel 3 óra lesz a bkv-val, majd cserélek és nem lesz derogált tömegkölekedni. ewing avatar
-
31. | Jocó 2006-06-22 08:27:57 | Válasz erre
Szeritem kikellene lakoltatni az embereket a delegáció utvonaláról mint a szállódából. Jocó avatar
-
32. | TOM 2006-06-22 09:11:24 | Válasz erre
Én évente beleverek a kocsimba kb 40 ezer km-t, így szívesen kiszállnék a kocsiból sokszor, hogy tömegközlekedjek, és gondolom még sokan vannak ezzel így. DE! Buda 2 pontja között 3 átszállással uszkve másfél óra alatt tudnék megtenni 20 km-t, így marad a lényegesen gyorsabb megoldás az autó..... bár mostanában így is siralmas a helyzet TOM avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet