, , , , ,

Miért tűzoltók rakják odébb a forgalmat zavaró autókat?

Évek óta probléma, hogy Budapesten nem szállítják el a szabálytalanul megálló, a BKV forgalmát akadályozó járműveket. Idén naponta, több mint két alkalommal állt le ilyen miatt legalább fél órára a közösségi közlekedés. Az utóbbi időben egyébként már a tűzoltók rakják odébb az ilyen autókat. Biztos, hogy jól van ez így? Megszólal a BRFK, a tűzoltóság, a BKV, Fővárosi, illetve az óbudai közterület-felügyelet illetékese. Kis budapesti körkép – vagy inkább kórkép…

A riport első része

A riport második része

A riport az Élőben a városból 2010. február 17-i adásában hangzott el

 

24 kommentár

kommentárok

1. | Dilong Éva 2010-02-17 15:33:17 | Válasz erre
És miért csinálnak szinte mindent a tűzoltók?!?! Ma már mindenhez őket hívják, jóformán. Dilong Éva avatar
-
2. | blist 2010-02-17 16:20:18 | Válasz erre
Hát én azért csak visszaballagtam volna az egyértelműen mellébeszélő fővárosi közterületes vezetőhöz, hogy ha a harmadik kerületben meg tudták oldani a dolgot fővárosi rendelet, és vidéki tanulmányutakkal díszített hat évi felkészülés nélkül, a jelenleg hatályos jogszabályok alapján, akkor nekik ez miért nem megy?
Az is kérdés, hogy a BKV forgalmi zavarelhárítói vajon melyik rendőrségi ügyeletre jelentenek a Kolosi térről, ha a kerületi ügyelettel elmondásuk szerint szinte állandó kapcsolatban lévő helyi közterületesekhez nem jut el az akadályoztatás híre?
blist avatar
-
3. | Ignotus 2010-02-17 16:28:22 | Válasz erre
Az elsőben, a 6. perctől hallható mellébeszélés undorító demszkij-stílus.
Dühítő, hogy a Városházán történtek után még most is vannak ott olyanok, akik simán hülyének néznek bennünket.
Meghallgatom a II. felvonást is. Mert én 1 mazochista vagyok... :)
Ignotus avatar
-
4. | Ignotus 2010-02-17 16:41:49 | Válasz erre
Én meg azt tudom mondani, hogy Szécsi Tibor alkalmatlan a beosztására. Max. sarki rendőr lehetne...

Hogy jön ahhoz, hogy ilyen szövegekkel traktáljon bennünket: "...dolgozunk azon, hogy az autóvezetők észrevegyék, hogy villamossínra parkoltak..."
Meg hasonlók...

Jószagú atyaisten, ez nem rendőr, ez 1 politikus....

Az elmúlt években temérdek idejük lett volna kitalálni valami értelmeset, intézkedni, megvalósítani.

Ehelyett süket duma.

A zeneválasztás meg találó. Neverending Story....

Végül egy kérdés.

Matyi, a poszt riportjában legalább 3 olyan valaki szólalt meg, aki tipikusan mellébeszél, nyilvánvalóan hazudik.
Hogy tudod megállni, hogy nem nyomod le a torkukon a mikrofont (szivaccsal együtt!)???
Ignotus avatar
-
5. | FaZon 2010-02-17 16:48:37 | Válasz erre
Miért nem lehet az, hogy a villamos tolná el, vagy odébb, a szabálytalanul megálló autót?Csinálni kellene egy olyan táblát, és kirakni a sarokra, hogy a villamos tolja a kocsit.Tudjátok olyant amikor a magas felépítményű autósokat figyelmeztetik az útra belógó fákkal. FaZon avatar
-
6. | Ignotus 2010-02-17 17:01:58 | Válasz erre
#5: Marhaterelőrácsot, mint az 1800-as évek vadnyugatának mozdonyaira.
Csak ez a budapesti barmokat tolná le a sínről... :)
Ignotus avatar
-
7. | Matyi 2010-02-17 19:30:32 | Válasz erre
Ignotus, szerintem az összeállítás alapján mindenki el tudja dönteni, hogy mi a helyzet. Nem nekem a tisztem, hogy kimondjam a végítéletet, hagyni kell gondolkodni a hallgatót is:)

Egyébként nekem az tetszik az egészben, hogy ha azt látom, hogy áll a 17-es villamos, akkor felhívom Óbudát, és ők kijönnek... egyébként ha hivatalosan hívnák fel őket akkor is, csak nem hívják.

Pedig szerintem ilyenkor a kerületi rendőrök mennek ki a helyszínre.

Az is érdekes, hogy Molnár Péter azt mondja, hogy van megállapodás a BRFK-val, a rendőrség azt mondja, hogy nincs:)

Egyébként ezt a számot kell hívni, ha a III. kerületben van esemény: 06/1 453 26 18
...és lehet, hogy így hamarabb megoldódik a probléma, mintha a hivatalos menetre várunk...

röhej:)
Matyi avatar
-
8. | Rocko4 2010-02-17 21:58:46 | Válasz erre
Villányi úton hol akadályozhat? max a Móriczon. de azt Móricz Zsigmond körtérnek hívják. buszmegállókat meg javarészt békén hagyják.

ápropó, nem tudja vki h mi volt az a baleset Villányin hétfőn v kedden?

neverending story. :DDDD
Rocko4 avatar
-
9. | Apukad 2010-02-17 22:29:55 | Válasz erre
Nincs rend és nem is érdek, hogy legyen. Sem a közlekedésben, sem pedig máshol.

Ez egy ilyen világ.
Apukad avatar
-
10. | hullahubika 2010-02-18 06:59:26 | Válasz erre
#9: Bölcset szóltál, Agg Maci!

Nem is érdek, hogy rend legyen.

Igen.

Egyre nyilvánvalóbb....
hullahubika avatar
-
11. | ElfRoland 2010-02-18 08:23:36 | Válasz erre
"jelenleg is vizsgáljuk a próbaperek megindításának lehetőségét"

Azért egy ilyen semmitmondó de mégis hosszú körmondathoz kell valami tehetség. :-D

Akkor a megoldás a III. kerületben a 06/1 453 26 18 szám kiragasztása a villamosvezető orra elé.
Ha bárki hívhatja akkor minek várni a BKV zavarelhárítóra?
ElfRoland avatar
-
12. | Ignotus 2010-02-18 13:16:48 | Válasz erre
#7: Matyi, eltettem a számot a mobilomba.

Szükség esetén használni is fogom, s rád hivatkozom.

Így hát ne csodálkozz majd, ha alkalomadtán 1 borízű hang mondja a telefonodban: Mátyási úr, jelentkezem...! :)
Ignotus avatar
-
13. | Vehicular cyclist 2010-02-18 20:27:19 | Válasz erre
Szabó Máté ombudsmannak kötelessége lenne felszólítani az illetékeseket arra, hogy:

1) Sürgősen biztosítsák a közlekedéshez való jogot a tömi használóinak azzal, hogy az akadályozó járműveket gyorsan, és szabálysértés ismétlésétől elriasztó büntetés mellett elszállítsák

2) Szerezzenek érvény szmogrendeletnek az egyéni motorizáció hatékony korlátozásával minden indokolt esetben

Ehelyett

1) Megtámad minden bátortalan kezdeményezést, ami a tömegközlekedés illetve a gyalogos vagy kerékpáros közlekedés biztonságát szolgálná (autó elszállítás, objektív felelősség).

2)Megtámadja a szomgrendeletek arra hivatkozva hogy az korlátozná az autótulajdonosok tulajdonjogának gyakorlását (ami azonos a belvárosi autókásással még a legszennyezőbb autókkal is a legnagyobb légszennyezettség mellett).

Az ombudsmani kötelességek között kiemelten szerepel az, hogy különösen figyelnie kell azon társadalmi csoportok vagy egyének érdekeire, akik gyenge érdekvédelmi képességgel rendelkeznek.


Mindezek fényében nyugodtan megállapíthatjuk, hogy Szabó Máté teljesen alkalmatlan a funkció betöltésére. Szégyellheti magát ő is és az is, aki kinevezte.
Vehicular cyclist avatar
-
14. | Apukad 2010-02-18 21:22:54 | Válasz erre
Szerintem érvényt kellene szerezni a szmogrendeletnek a belvárosban fűtők esetében is. Azt egyszerűbb - ki lehet kapcsolni. Mit fűt ész nélkül szmog idején! :D

Komolyan: szmogrendelet érvényesítésről majd akkor, ha a komplett aglomerációból, vagy legalább a városhatárból - ahol megfelelő mennyiségű és minőségű, őrzött parkolót építettek - kultúrált tömegközlekedéssel el lehet jutni ából bébe.
Persze a teljesen kész 2x3 sávos teljes körgyűrű átadása után. Szóval szmogrendeletről majd 50 év múlva. Addig gázt és pm10-et érvényesítünk. ;)
Apukad avatar
-
15. | hullahubika 2010-02-19 06:54:27 | Válasz erre
#13:

Demagógiából csillagos ötös!!!!

Korlátolt látásmód, helytelenül levont következtetések.

Kerékagy szint....



Egyetlen dolog, kiemelve a tömény közhelygyűjteményből:

Ha a budapesti közlekedést felügyelő hatóság szmogriadó esetén korlátozást vezet be, akkor első lépésként a BKV buszai 95 százalékának közlekedését kell megtiltani.
Egyetlen füstokádó járművük szennyezése kis híján ezer szgk-éval ér fel.


A többi hülyeségedre majd biztosan reagál más.
hullahubika avatar
-
16. | hullahubika 2010-02-19 06:56:39 | Válasz erre
Mindezek fényében nyugodtan megállapíthatjuk, hogy Vehicular cyclist teljesen alkalmatlan a közlekedési posztokban történő kommentelésekre. Szégyellheti magát ő is és az is, aki ezt nem meri neki a képébe mondani!
:)
hullahubika avatar
-
17. | Rocko4 2010-02-19 07:09:50 | Válasz erre
egyetértek.
ezt a szmogrendeletet meg jó lenne alaposan átgondolni, nem irodából vagdalkozni.
Rocko4 avatar
-
18. | Ignotus 2010-02-19 12:38:16 | Válasz erre
#13:

Nem érzékelem a logaritmust ama eszmefuttatásodban, aholis a 17-es tuját akadadályozó, szabálytalan parkolóktól eljutsz az ombudsman alkalmatlanságáig.

Mert a poszt-riportból kiderült, hogy vannak szabályok és törvények ilyen esetekre, de az elvtársak, már megbocsáss, de b@sznak dolgozni.
Jó példa erre a mellébeszélés nagymestere, a Szécsi nevű rendőrök szégyene.

Hogy jön ide az ombudsman? Ez olyan herényikárolyos zagyválásnak tűnik...

Persze, lehet, hogy csak én nem érem föl ésszel írásod mondanivalóját... :)
Ignotus avatar
-
19. | Ignotus 2010-02-19 12:40:06 | Válasz erre
#14:

És a tavasszal mindannyian kimegyünk a Hősök terére, fejünk fölé emelt autót rázni!

Na!

:)
Ignotus avatar
-
20. | Matyi 2010-02-19 20:00:00 | Válasz erre
Ma írtam Szabó Máténak... kíváncsi vagyok mit fog reagálni...

Ez az autó felemelés tök jó ötlet! Szerintem mindenkinek van legalább egy Matchbox-a.. azzal kimegyünk, és felemeljük:D
Matyi avatar
-
21. | Vehicular cyclist 2010-02-20 00:11:45 | Válasz erre
@20 Matyi

Matyi! Nagyon jó, hogy végre valaki megkérdezi! Kíváncsi vagyok a válaszaira...
Vehicular cyclist avatar
-
22. | Ignotus 2010-02-20 08:09:58 | Válasz erre
"Mindezek fényében nyugodtan megállapíthatjuk, hogy Szabó Máté teljesen alkalmatlan a funkció betöltésére. Szégyellheti magát ő is és az is, aki kinevezte."

Hát én erre tudnék neked mit válaszolni, de ezt nem köszönnéd meg, te unintelligens macskajancsi.

Nem férne bele a kerékagyadba egy minimális tisztelet????
Ignotus avatar
-
23. | Ignotus 2010-02-20 08:24:08 | Válasz erre
4 reakció íródott a kommentedre.

De akkora úr vagy, hogy le se sz....d őket.

Tán a Societas bögrére hajtasz te is????

Vagy alapban vagy ilyen?

:(
Ignotus avatar
-
24. | hullahubika 2010-02-22 07:51:43 | Válasz erre
#23:

Most mit csodálkozol?

Vannak, akik a különböző közlekedők békés egymás mellett élésében érdekeltek.
Ez a normális többség.

Van egy igen agresszív réteg is, akiknek egy része kivagyi ostobaságból, mentális frusztrációi kompenzálásaként (lásd kerékagy), másik része pedig nagyon is tudatosan uszít egymásra autós, biciklist, és gyalogost, így remélve hatalmi, pénzügyi, és hasonló sikert.

Ebben a konkrét esetben kizárólag az ombudsman fikázása volt a cél, innen - onnan összekapart indokokkal.
Ne firtassuk, hogy saját kútfőből, vagy megbízásból teszi, vagy ez volt a "politikusi alapvizsgája"... :)

Mert sztem minden értelmes és tisztességes ember fel tudja fogni, hogy az utakon egymásra vagyunk utalva.
hullahubika avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet