, , , ,

Pénteki életképek

Pár életkép a ma látottakról. Van benne kamion, erősködő fekete autós, kerékpársáv mellett kerekező. Vegyes felvágott.
 
Mindig örülök, amikor azt látom, hogy a jogtalanul, tiltott helyen közlekedő kamionokat lekapcsolják. Ma épp a Kerepesin az Örs után büntettek a közterületesek egy külföldi rendszámú kamiont. Mondjuk a büntetést gondolom nevetve kifizeti a vétkes, hiszen a helyszíni büntetés maximum 20 ezer forint lehet…
 
Mindenki tapsikolt, örült – na jó a kerékpárosok -, hogy végre európai, kurva jó kerékpársáv épült a Kiskörúton. Csak akkor azt nem értem, hogy a kerékpáros délelőtt miért a külső sáv közepén tekert, amikor ott van neki a marha jó kerékpársáv?
 
Reggel a Budai alsó rakparton egy szegény tanulóvezető lerobbant. Amennyire lehetett félreállt, de én kicsit hiányoltam, hogy a vészvillogót sem kapcsolta be. Pedig addig, amíg ő ott izzadt az autó elindításával az oktatójának legalább eszébe juthatott volna eme kis dolog. De végül is ő csak oktat… ilyenre minek tanítsa meg. Majd megtanulja a tanuló, ha már lesz jogsija, hogy mikor is kell kirakni a vészvillogót…. Például amikor másodikként megáll a körúton…
 
Ma is volt persze olyan autós, akinek kihívás volt a parkolás. A két autó közé beállás. Én csak azt nem értem, hogy ha valaki egy nagy autóval nem bír hátramenetben beállni egy kamionnyi helyre, akkor miért nem cseréli le kisebbre? A Mária utcára merőleges utcáknál négy helyen próbálkozott egy Passat-os, hogy le tudjon parkolni – nem sikerült neki.
 
Adva volt egy mondjuk fekete és egy fehér autó. Fehér autó a két sávos úton ment a megengedett sebességgel. Fekete autónak persze ez a tempó nem felelt meg, így aztán ideges lett. Amikor lehetősége nyílt, a tök üres úton bevágott a fehér autó elé, aminek az lett a következménye, hogy a fekete autó hátsó lökhárítójához hozzáért a fehér autó. Félreálltak, és lett is nagy ribillió. Fekete autós egyből fenyegetőzni kezdett. Persze fehér autó tartotta őt fel, és szívatta. Végül nem lett betétlapcsere, csak egy fenyítés, hogy úgyis megtalálja a fehér autót, és le fogja önteni sósavval… bár paprikás hangulatban volt fekete autós, azért tettlegességig nem fajult a dolog.
Sajnos ennél az esetnél – sem – csodálkozom lassanként, mivel szinte naponta látni ilyet fővárosunk útjain. (ez a történet nem velem történt)
 
Egyébként az előző történetről jut eszembe, hogy nem tudom megfigyeltétek-e, hogy aránylag jól lehet közlekedni mostanában Budapesten. De sok autósnak ez sem felel meg, és még gyorsabban mennek. Cikáznak a sávok között, és bizony a piroson is úgy hajtanak át, mintha nem lenne keresztirányú forgalom…

60 kommentár

kommentárok

1. | évi. 2010-01-29 21:18:47 | Válasz erre
Valóban,nekem is feltűnt,mintha mostanában jóval kevesebb lenne az autós,nincs dugó, normálisan lehet haladni, legalábbis Óbudán...de azt én se értem,hogy olyankor pl. mi a francért előz ki a másik ,mikor lassan csorgok az álló kocsisor felé,mert sorompó van?Megelőz, rágyorsít,befékez és megáll...én pedig csorgok szépen lassan,türelmesen és azon filózok közben, ez mit néz,amikor beelőz,hiszen én simán ellátok a lezárt sorompóig a tök egyenes úton... évi. avatar
-
2. | SZILASI-HORVÁTH 2010-01-29 21:32:55 | Válasz erre
én most nem autózom sokat, ráadásul olyan helyen járok, ahol egymást érik a közlekedési lámpák.
sajnos kitapasztaltam már, hogy akárhogy is teperkednék, mire odaérek a következőhöz, az pont pirosra vált.
ezért aztán szép lassan gurulok...
minden nap több autós is kivág, előz, akár úgy is, hogy majdnem jönnek szemből...
én sem értem...
pár perc lenne csupán...
mi ilyen istentelenül fontos...
SZILASI-HORVÁTH avatar
-
3. | évi. 2010-01-29 21:36:53 | Válasz erre
Zsu, hát ezt kérdezzük mi is,bár lehet,egyszer azoktól kéne valóban megkérdezni,akik kivágnak:) évi. avatar
-
4. | SZILASI-HORVÁTH 2010-01-29 21:45:28 | Válasz erre
én is baromira ki vagyok számitva minden nap, de pár percen nem múlik...
amúgy... a legszebb történetem, hogy valamelyik nap álltam a fehérvári úton, szabályosan indexelve, hogy be tudjak kanyarodni, de senki nem engedett el...
aztán az egyik autós villogott, hogy menjek... és ha elindulok, akkor pont telibe találom a villamost...
SZILASI-HORVÁTH avatar
-
5. | angyaltamka 2010-01-29 21:48:31 | Válasz erre
Zsu, még szerencse, hogy figyelsz... basszus... angyaltamka avatar
-
6. | Apukad 2010-01-30 00:41:38 | Válasz erre
#2, na ,mondom.

Ezzel a "gurulással" pusztán annyi a baj, hogy amíg eléred a 30-as tempót 400 méteren, addig ugyanígy "gyorsul" mögötted a sor. Az előző lámpán átér 5 autó, a többi vár. A sor gyűlik lassan eléri az azt megelőző lámpát, kialakul a több kereszten átérő dugó, ami után következik a "beragad keresztbe" és innen már csak egy lépés, amikor az ideges fekete autós összeveri a fehéret.
Te persze annyit látsz mindebből, hogy átgurulsz 6 lámpán, nincs előtted senki, mit sietnek, előznek, utána meg akár haladhatsz is egész jól. Miközben a hátad mögött a határtáblán átnyúlik a sor, a többség anyázza a másikat, egyesek koccannak, mások meg ütik egymást.
Figyelmesebb megoldás, ha korrekt módon gyorsítod a járgányt - sokan nincsennek azzal sem tisztában, hogy ilyenkor optimális a fogyasztás is - tehát nem füstölgő gumikkal, de nem is nyanyatempóban. Vélhetően kevesebben fognak kivágni, meg előzni, nem fognak annyian szídni sem, a kocsid meg kevesebbet fog fogyasztani.
Apukad avatar
-
7. | bruhahaha 2010-01-30 01:25:20 | Válasz erre
# 3

En megkerdeztem errol egy ismerosomet, aki eleg kreativ szabalyertelmezessel szokott vezetni.
Az osszegzes talan az lehetne: 'ő szeret gyorsan menni.'

Na innen gyozzel meg vkit eszervekkel! :-/
bruhahaha avatar
-
8. | Gyalogos 2010-01-30 07:07:03 | Válasz erre
Tegnap(pénteken) este a 40-es buszból láttam hogy a Budaörsi úton többen csattantak.
Szép nagy volt a dugó kifelé.
Az sem segített sokat, hogy az Autóklub szállító trélere is beállt balesetesek mögé.
Apropó.
Ma hajnali 2-kor megkezdődött a havazás. Szép nagy kövér hópelyhek estek.
Gyalogos avatar
-
9. | Ignotus 2010-01-30 08:13:32 | Válasz erre
Hajnalra süket csendbe roppant Budapest.

Furcsa volt vezetni, de egyáltalán nem rossz.

Kezdetnek kimentem az Óbudai szigetre, némi csúszkálásra. Igen magányosan éreztem magam, csak egy nyuszit láttam a galériaerdő szélén figyelni....

A csend, az szokatlan, még most is, 8 után...

Balesetmentes napot mindannyiótoknak!
Ignotus avatar
-
10. | levi1968 2010-01-30 08:46:42 | Válasz erre
a piros lámpa valóban egyre többeknek nem akadály.
elszomoritó,hogy itt mindent lehet csinálni - következmények nélkül.
levi1968 avatar
-
11. | Ignotus 2010-01-30 08:55:06 | Válasz erre
Úgy látom a pia és a drog egyre jobban eluralkodik a megélhetési környezetvédőkön. Vagy csak egyszerűen nem normálisak?

"Februártól az autózás helyett a tömegközlekedést, a kerékpározást vagy a gyaloglást ajánlja a budapestieknek és a környéken élőknek a Levegő Munkacsoport."

Index
Ignotus avatar
-
12. | Ignotus 2010-01-30 09:42:14 | Válasz erre
Életkép, igaz ez már szombati:

Életveszélyben a hókotró áldozata
2010. január 30. 09:22

Életveszélyes állapotban szállították kórházba a mentők azt a gyalogost, akit egy hókotró gázolt el szombat kora reggel.
Kormos Endre, a BRFK sajtóügyletese elmondta: a baleset a XV. kerületben a Szentmihályi út és a Régi Fóti út kereszteződésében egy gyalogátkelőhelyen történt reggel hat óra körül.

(MTI)
Ignotus avatar
-
13. | Rocko4 2010-01-30 10:33:19 | Válasz erre
6. | Apukad
nem lenne egyszerűbb hangolni a lámpákat?

11. | Ignotus
igen, elborult az agyuk.

12. | Ignotus
és ez hivatásos?
Rocko4 avatar
-
14. | Apukad 2010-01-30 10:56:39 | Válasz erre
Ignotus, mi a pitylit csinálsz Te szombat hajnalban autókázva? :)
#11, Namost ki nem szarja le ezeket a bolondokat?
HA a levegővel van bajuk, sétáljanak be minisztériumokba és meséljék el, hogy a fatüzelés nem pont a legtisztább "megújuló" lehetőség. Ugyanis ha valami szmogot okoz az a fa és széntüzelés. Néhány vidéki kisvárosban és faluban így a hideg közben-után már látni alig lehet a szmogtól. Pedig arra nincs túl sok dugó.

Sajnos a képzés, mint intézmény (is) megszünt hazánkban, hülye, magacsinálta, nagypofájú, feltünési viszketegségben szenvedő marhák "szakértenek" - mi meg szopunk az ostobaságuk miatt.

#13, Rocko, dehogynem. Viszont reálisan szemlélve Pesten azért többségében a hullám rendben van.
Ami kevésbé az a hitük szerint tötymörgéssel üzemanyagot spórolók, elindulni képtelenek, másokra cseppet sem figyelők, szituációkba és következményeikbe belegondolni nem tudók.

A hókotró meg biztos száguldozott, hisz más hazánkban nem okoz balesetet, csakis a gyorshajtás. Legközelebb azt olvassuk, hogy egy úthenger gázolt el egy gyalogost. Minek lepődünk meg, na azt nem értem...
Apukad avatar
-
15. | Ignotus 2010-01-30 11:24:44 | Válasz erre
#14:

Korán mentem felébreszteni az adásvezető diszpécsert... :)


Egyébként nyilván valami ősember korombéli atavisztikus beütés, kimegyek ilyenkor a Szigetre hallgatni a csendet.

Most meg küldöm ki Pest megye városaira a piros riasztásokat.

Az OMSZ adta ki, de furcsa módon a polgármesterek ragaszkodnak ahhoz, hogy az ő nevükben kerüljön adásba.
Hogy miért, azt én nem tudom.... :)
Ignotus avatar
-
16. | Apukad 2010-01-30 11:31:14 | Válasz erre
Van igazad. Amíg Miskolcon laktam húztam ki a Bükkbe ilyenkor. Most is kitalálok valamit, tutira. :)
Te adod ki a pirosat? Komoly?
Apukad avatar
-
17. | ElfRoland 2010-01-30 12:01:34 | Válasz erre
A szennyezőanyagok kibocsátásának ágazati megoszlása Budapesten 2002-ben (tonna)
Ágazat NOx CO Por SO2
Ipar 3344 2620 320 1647
Közúti közl. 14448 98227 1854 275
Lakossági fűtés 1418 2608 379 625
Szolgáltatók 249 263 5 21
Légi közl. 883 1266 0 39
Összesen 20342 104984 2558 2607
Forrrás: http://www.tiszta.levego.hu/pm10.html#_ftn2#_ftn :Kémiai Nemzeti Profil 2005; 3. fejezet;
KvVM]
ElfRoland avatar
-
18. | ElfRoland 2010-01-30 12:04:58 | Válasz erre
(nazamek.. összekeverte a táblázatot... a lényeg hogy PM10-ben messze vezet a közlekedés
Amúgy itt a második oldal:
http://www.oki.antsz.hu/levego/whoguidline-pm.pdf)
ElfRoland avatar
-
19. | Ignotus 2010-01-30 12:31:44 | Válasz erre
#16:

Jaj, dehogyis akarnék ilyen lovat. Emlékezz vissza mit tettek a politikusok anno, az aug 20-i vihar felelősségét szerencsétlen békalesőre kenték volna...

A közzétételben van némi szerepem, de nem is ez a lényeg, hanem ahogy ezt közleményt a politikusok saját népszerűsítésükre használják fel... :)
Ignotus avatar
-
20. | Ignotus 2010-01-30 12:33:55 | Válasz erre
#17:

Arra van valami hiteles adatod, hogy a diesel és benzines gépjárművek milyen arányban szennyeznek?

Tegnap valaki állította egy beszélgetésben, hogy 80:20 az arány.

Létezik?
Ignotus avatar
-
21. | Apukad 2010-01-30 14:02:51 | Válasz erre
#18 Értem
Magyarázd el kérlek, mi okozta akkor a 19-ik századi London híresen nagy szmogjait, amit még a művészetek is megörökítettek. A lovag fingtak oly sokat?
Apukad avatar
-
22. | Apukad 2010-01-30 14:09:04 | Válasz erre
Ignotus a dízel-benzin arányaiban létezik, mert a dízel által (főleg a régebbi, nem EU5) kiokádott korom jellemzően 10 mikronos tartomány.
No meg lehet itt vajákolni 2002-es pesti adatokkal, de ad 1 akkor még messze nem fűtöttek ennyien fával, mert a gáz árára az azt követő évek tették áldásukat, ad 2 Pesten relatíve kevés a lehetőség a fafűtésre ha faluhoz, vagy kisvároshoz viszonyítjuk.
Nem véletlenül írtam a vidéki kisvárosokról és falvakról, de ez az apróság elkerülte Elf figyelmét, vagy csak politikus. :D
Apukad avatar
-
23. | ElfRoland 2010-01-30 16:03:49 | Válasz erre
A figyelmemet nem kerülte semmi. Te állítottad a legebő munkacsoport nyilatkozatára reagálva hogy a jelen szmog főleg a fűtés miatt van én meg kerestem rá adatot hogy nem. Ennyi.
Arra nem számítottam ez tök fölösleges mert te jobban tudod hogy mitől van. Bocs, többet nem fordul elő.
A londoni szmoghoz se értek de tudok keresni:
http://www.tiszta.levego.hu/londoni.html
Szóval amit londoni típusú szmognak neveznek a főleg télen alakult ki az ipar és a fűtés miatt.
A ló-fingás szerepéről nem találtam adatot. :-)
De több féle szmog van:
http://www.idokep.hu/?oldal=hirek&id=182&lang=hu

Jelen esetben itt pöstön a PM10-el van leginkább gond ami főleg (nagyrészt, túlnyomó részt, leginkább, stb.)a diesel motorokból jön.
Lehet hogy 2002 óta többen tüzelnek fával, nem tudom. Adatot/mérést nem írj ezzel kapcsolatban mert fölösleges. Te tudod és ez nekem elég.
Az biztos hogy több autó van mint 2002-ben és az üzemagyag árak miatt a diesel-ek részaránya is nőtt. Erről nem csatok adatot mert fölösleges.
Majd te megmondod hogy így van-e vagy sem.

Nem tudom mennyi az arány a PM10 kapcsán a benzines-diesel között de simán lehet 20:80.
Az a gond hogy ez EU normában grammban határozták meg a kibocsátás határát így a gyártók arra gyúrtak rá hogy a kevés de nagy részecskéket szűrjék és e miatt a részecske szám igazából nem csökkent így a PM10 alapját adó aprók száma sem.
Pláne ha tuning céljából kiszedik mert minek az. :-) Ezért is látni gyakorlatilag új kocsikat kövér gáznál koromfelhőt eregetni.
ElfRoland avatar
-
24. | ElfRoland 2010-01-30 16:06:21 | Válasz erre
Itt megtekinthető hogy mennyien fűtenek fával az M3-as mentén:
http://www.otk.hu/cd05/1szek/Pataki%20Ildikó.htm
ElfRoland avatar
-
25. | Ignotus 2010-01-30 16:10:07 | Válasz erre
Politikus? Ne alázd ennyire Elfet! :)))


A XIX. század Londonja igen jó példa....


Gyanítom, parasztvakítás ez az egész. Pénteken a Freepress24 anyagai között volt egy 2 perces film, hogy milyen hiperszuper a hóbanfagyban bicajozni.

Szöveg a vége felé:

"Pignitzky Ágota, bringás, szervező:
„Kicsit hideg van, azt nem tagadom, már nagyon lassan beszélek, mert lefagyott a szám. De ez azért van, mert egyhelyben állunk. Tehát, ha bringán mész nem fázol ennyire. Az nem igaz, akárki, akármit mond, hogy nagyon hideg van a bringán."

Kínosan nevetségesek...
Ignotus avatar
-
26. | Ignotus 2010-01-30 16:14:46 | Válasz erre
Újabb szombati életkép:

Bringás ámokfutó az M1-M7-esen
2010.01.30. 10:48 - kirk kapitány

Az UTV kamerája előtt vágott át az M1-M7-es beveztő szakaszán egy kerékpáros szombat reggel.

Reggel fél kilenc körül a Budaörsi úton keresztbe halad egy kerékpáros, miközben a havas úton közeledeik a BKV-busz, és két vélhetően gyorsabban haladó autó. A kamera látószöge miatt nem látszott, hogy az elválasztó terelőkorlátok megmászása után katasztrofaokozás nélkül átért-e a túloldalra, de balesetről nem érkezett a környékről hír.

http://kerekagy.blog.hu/2010/01/30/bringas_amokfuto_az_m1_m7_esen
Ignotus avatar
-
27. | ElfRoland 2010-01-30 16:30:41 | Válasz erre
A hóban jó bringázni.
Annak aki szereti.
A hóban autózni is jó.
Főleg hátsókerék meghajtással.
Annak aki szereti.
Aki nem szereti annak meg rémálom.

Amúgy a bringán sokkal könnyebb leizzadni mint fázni. :-)
A hideg nem para. Meg a hó sem.
Az erős szél. Na az para. De érdekes mód ezt senki sem dobálja föl pedig lehetne. :-)
ElfRoland avatar
-
28. | Skype 2010-01-30 17:48:43 | Válasz erre
6. Apukad- És hány ilyen van... Ugyanez a kategória, aki piros lámpánál való megálláskor is 4-5 méteres helyet hagy az előtte álló autó mögött. Az nem zavarja, hogy a mögötte jövő/jövők emiatt kell várjanak még egy lámpát. Skype avatar
-
29. | Apukad 2010-01-30 20:51:56 | Válasz erre
"Szóval amit londoni típusú szmognak neveznek a főleg télen alakult ki az ipar és a fűtés miatt."

Ennyi. Csak azt tudnám, minek írtad a többit.

Ezzel az erővel az is elég lett volna, hogy az autók okozta szmogot az autók okozzák. És nem is vitáznánk. :D

A pm10 egy elég nagy gyűjtő és nincsennek a részecskék megszámozva, hogy én a kazánből jövök, ő meg a kocsiból. Mindenesetre biztos véletlen, hogy főleg télen és főleg hidegben emelkedik meg ez a fajta részecskeszám is, de sebaj. Azt se vegyük számításba, hogy télen sokkal kevesebb autó közlekedik, mint nyáron. Az is sebaj.
Ráadásul ide (pm10) tartoznak a növényi pollenek, melyből télen azért csak kevesebb van, mint nyáron. Szóval nyáron még az is terhel. Mégis télen mozog többet határértéken a cucc. Pláne sebaj. Rá se ránts. :D
Apukad avatar
-
30. | Apukad 2010-01-30 20:54:49 | Válasz erre
Ja, a hideg nem para a bicajon? Jólvan.
Majd rákérdezek a kerékpárosdik izületeinek állapotára 40 fölött. Huszonévesen nem para, utána meg nekem is kell élni valamiből.
Tessenek hidegben kerékpározni, és egészségtelen ételeket fogyasztani. Az jó. (nekem) :D
Apukad avatar
-
31. | ElfRoland 2010-01-30 21:47:37 | Válasz erre
Nem vitázunk.
Te mondod a valót én meg hülyeségeket írkálok.
De mivel ez unalmas ezért nem erőltetem tovább.
De azért jó hogy egy ilyen olvasott és nagyon sok mindenben jártas ember megosztotta egy ilyen idiótával mint én ezt a sok információt.
Köszönöm.
ElfRoland avatar
-
32. | zsuzsana 2010-01-30 21:55:19 | Válasz erre
kedves apukád!!!! átgondoltam a dolgot.
azt megmagyarázhatnád nekem azért, hogy az autó fogyasztása mitől lesz optimálisabb, ha felgyorsitok a piros lámpáig, majd ott lefékezek, mintha gurulok odáig.
természetesen azt én sem tenném, hogy amikor hosszú tömött sorokban állnak mögöttem, akkor nekiállok gurulni.
de amikor nincs senki mögöttem, akkor bizony megteszem, sőt, azt is sokszor, hogy "kiszámolom" hogy kb. mennyi idő kell, hogy pont váltson a lámpa, mire odaérek.
az lehet, hogy a tizedik autóst újra megfogja a piros, de a forgalom már csak ilyen...
zsuzsana avatar
-
33. | Apukad 2010-01-31 00:36:55 | Válasz erre
Zsuzsa, azért, mert gyorsításkor van egy optimális gyorsulás a fogyasztás tekintetében. Ez pedig a teljes gyorsításnak a kb fél, háromnegyede közt van valahol. Tehát nem a lassú, óvatos gyorsulás a gazdaságos.
Ha pedig lassítani kell az injektoros autónál a gázpedál elengedésével a fogyasztás 0-ra esik. Ha üresben jár, akkor sem nulla, nemhogy ha nyektetve gurulsz.
Ha pedig 2-3-ban enyhén gyorsulva gurulsz kb 30-al, akkor típustól függően akár 15-20/100 fogyaszt az autód (az enyém 1-2 ben "gurulva" hoz 50 literest is az elején könnyedén, nem célszerű forszírozni az idővel). Ezeket különben bármilyen fedélzeti komputeres kocsival megnézheted, amely mutatja a pillanatnyi fogyasztást, de normális iskolákban a gyorsítás elméleténél tanítják is, nem véletlenül.
Apukad avatar
-
34. | Rocko4 2010-01-31 00:43:40 | Válasz erre
14. | Apukad
akkor biztos én járok rossz helyen h nem zöld hanem piroshullámmal találkozok.

21. | Apukad
a sok autó. ja izé őőőő.
szal ennyit a ződekről. :-)

22. | Apukad
jó hát azért az időkép is megbízható forrás.
http://csepel.info/wp-content/uploads/idokep100128.png
mennyire reális h peremkerület kertes házas része a legszennyezettebb?

25. | Ignotus
bringa, mi?
http://indafoto.hu/darthwalk/image/6684055-806da4a0/user
muha!

28. | Skype
ennek az alfaja, aki piros közben veszi észre, h hoppá, ott van még 1 méter!
előtte nem vette észre?

30. | Apukad
állítólag akkor bemelegszik az izület és nem fázik.
ahaaaaa.

32. | zsuzsana
ezért kéne hangolni a lámpákat.
Rocko4 avatar
-
35. | Apukad 2010-01-31 00:53:10 | Válasz erre
#31, Elf feleslegesen ironizálsz. Egy orvosival a hátam mögött van elképzelésem, mi az allergén, mi tartozik oda, mi okozza. Az, hogy a levegő munkacsoportos eunuhok mit mondanak, milyen statisztikákkal vajákolnak nem nagyon érdekel, pláne nem fogja megváltoztatni azokat a dolgokat amiket tanultam a témában. Apukad avatar
-
36. | Apukad 2010-01-31 01:07:28 | Válasz erre
Rocko, az, hogy a perem kertesei most szennyezettebbek könnyen lehet, mert ott van lehetőség a fatüzelésre, nem a Váci utcában. Én itt a falu határában Gödöllő magasságában alig látom a szomszéd házat ha nincs szél és páran begyújtunk este. Az a korom pedig pm10 méret.

Mindezzel nyilván ludas a közlekedés ebben a fajta szennyben, csak nem olyan mértékben, pláne nem kizárólagosan. Különösen nem a részecskeszűrős motorok (új dízelek), pláne a hibridek. A fa és széntüzeléssel pedig ez csak rosszabb lesz. A gáz ugyanis sok nagyságrenddel kevesebbet kormol.

Amit lehetne boncolgatni, az ugye a tranzitkamionok közútra helyezése a vasuti megoldás helyett. Az azért nem kevés terhelés úgy általában. Persze az izületfűtött bicajost nem érdekli... :D
Apukad avatar
-
37. | Ignotus 2010-01-31 08:45:03 | Válasz erre
#36:

Olyannyira igazad van izületkérdésben, hogy nekem emiatt kellett anno abbahagyni a kétkerekezést.
Hiába volt a termoruha, meg a többi hightech, a térdeim úgy recsegtek, hogy éjjel felébredtem rá.
A fájdalomról pedig regényeket tudnék írni.
Akik a kerekükben hordják az agyukat, nyilván úgy gondolják, hogy örökké tizenhuszonévesek lesznek.
Pedig nem....:)

Úgyhogy mára maradt az elektricskaja jizdni kolo. :)


A kamionok ügyében pedig egyszer talán kiderül az igazság, amikor Mr. Kóka is háziőrizetben csücsül majd....
Ignotus avatar
-
38. | zsuzsanna 2010-01-31 09:00:49 | Válasz erre
Kedves apukád, lehet, hogy tényleg igazad van. Nekem egy automata váltos Chrysler PT.Cruiserem van, amig rákoshegyre jártam, mindenki csodálkozására 12 liter alatti fogyasztásokat mértem, holott ez a kocsi állitólag 14-sőt akár 15 litert is "megeszik". (benzines egyébként, de 2.4-es motor van benne)
volt, amikor 9 literre jött ki (budatétény-rákoshegy, naponta oda-vissza)
most, hogy csak uszkve 8 km-t megyek, - és gurulgatok - felment a fogyasztásom l4 literre, elvittem a kocsit állapotfelmérésre, hogy nincs-e valami baja, gyújtógyertya-cserét javasoltak mert az már régen volt, ez megtörtént, viszont a fogyasztás semmivel sem lett kisebb, sőt, a mostani szerintem még több lesz.
tehát: mától száguldozom.....
zsuzsanna avatar
-
39. | Ignotus 2010-01-31 09:41:38 | Válasz erre
#38: Zsuzsanna

"tehát: mától száguldozom....."

Lécci a másnapi útvonaltervedet mindig idetenni, hogy tudjuk hol és merre kell nagyon figyelni, mikor közeleg egy fényes villanás...!

A 11,2 km/s sebességhatárra pedig ügyelj, ha annál gyorsabb vagy, legyőzted a Föld gravitációját, és ki tudja, hol lyukadsz ki!

:)))
Ignotus avatar
-
40. | Rocko4 2010-01-31 09:47:18 | Válasz erre
36. | Apukad
nincs fatüzelés. legalábbis nem ekkora mértékű.

"Mindezzel nyilván ludas a közlekedés ebben a fajta szennyben, csak nem olyan mértékben, pláne nem kizárólagosan."
egen, erre utaltam.
pláne amikor 2008 végén volt ez a hiszti hogy szmogriadó. igen ám, csak éppen akkor mindneki otthon volt, alig közlekedtek.
"Különösen nem a részecskeszűrős motorok "
ami opció.
"pláne a hibridek"
ahham, amikor leviszik a fogyasztást 16-ról 12 literre ezzel. húha!
"A gáz ugyanis sok nagyságrenddel kevesebbet kormol."
na ha már gáz. a gázüzemű autót a környezetvédelmi besorolás alapján szinte a legrosszabbnak tekinti, holott jóval ksiebb az emissziója mint egy hasonló térfogatú dízelnek vagy pláne egy benzinesnek. akkor miért?
"Amit lehetne boncolgatni, az ugye a tranzitkamionok közútra helyezése a vasuti megoldás helyett."
támogatom.

38. | zsuzsanna
a fogyasztási ciklusban van egy optimális sebesség, ami alatt az autó sokat fogyaszt (feltehetően a sokk elindulás-megállás miatt), felette meg már akkora a légellenállás hogy azt leküzdeni kerül sok energiába.
Rocko4 avatar
-
41. | Saabi 2010-01-31 09:50:00 | Válasz erre
#38: Nem, nem száguldozni kell. Inkább valahol a tötymörgés és a száguldozás között kell megtanulni haladni. Saabi avatar
-
42. | levi1968 2010-01-31 10:14:53 | Válasz erre
38. Zsuzsa Kedves!
napi 8 km alatt egy 2.4-es benzinmotor be sem melegszik rendesen:-))
nekem ugyan csak 1.4-esem van,de én napi 10-et megyek mostanság, és lazán beszippantja a 10 litert.

az viszont tény - nem lenne ekkora dugóm,ha a kedves autóstársak időben elindulnának a pirosnál,felvennék a forgalom ritmusát,stb.
a besoroloásról és egyebekről nem is beszélve :-))
levi1968 avatar
-
43. | ElfRoland 2010-01-31 10:24:09 | Válasz erre
35. | Apukad
Így van. Te tökéletesen tudod a témát.
Az összes olyan ember aki mást állít mint te téved.
Végre egyet értünk valamiben.

Izület.
Itt van például egy nagy halom idióta:
http://vimeo.com/8212899
Ezek együtes IQ-jána négyzete se érné el a te IQ-d tíz százalékát ezért kérlek taníts.
Ha valaki felöltözik rendesen és a szélálló ruha alatt a bőrfelszín és az ízületek hőmérséklete is annyi mint a szobában ülve akkor mitől fog tönkremenni a szervezete?
Tényleg érdekel mert már csak 6 évem van hátra a 40. évemig és 8 év átbringázott tél után már nyilván nem sok van hátra az aktív életemből...

Amúgy a síelők is számalomra méltó idióták?
ElfRoland avatar
-
44. | Ignotus 2010-01-31 10:57:04 | Válasz erre
Elf, ne fáradj, engem úgysem fogsz feldühíteni!

Saját tapasztalataimat írtam le, nem érsz annyit, hogy hazudjak neked.A reumatikus fájdalmak majd később jönnek nálad is. De jönnek, ebben biztos lehetsz... :(

És az nem IQ kérdése, hogy az említett tapasztalatok egybeesnek Apukád véleményével.

Jómagam 14 évig bringáztam, motoroztam, és nagyon szerettem.
Autóba kényszerűségből ültem.
Tavaly tavasz óta Budapesten és közvetlen környékén lehetőleg villanybiciklivel közlekedem, úgyhogy "többoldali" tapasztalmányaim vannak a közlekedés hatásairól..
Ignotus avatar
-
45. | Apukad 2010-01-31 11:39:41 | Válasz erre
#38, Zsuzsa nézd, ha neked az, hogy a maxi gyorsulás felével gyorsulj 50-60-70-ig és azt tartsd egy megfelelően magas sebességfokoztaban azt jelenti, hogy száguldasz, akkor száguldozz. Bár az automatával nem kell nagyon agyalni, sok variációt nem enged és a 2.4 megfelelően környezetbarát is, tehát már csak a többi közlekedőre nem kell figyelni. :D

Elf, értelek. Ha belinkelek egy halom videot bázisugrókról, vagy egykerekező motorosokról, akkor azt bizonyítom, hogy az biztonságos, egészséges, követendő. Logikus. Főleg párhuzamot vetni az iq-dal. Nem érzed cseppet szánalmasnak ezt? Mert én annyira annak érzem, hogy fel sem idegesítesz vele mint látod. :D
Azt meg nem kell elhinned, hogy bizony szar érzésed lesz pár év múlva. Mert tapasztalni fogod. Viszont elkeserítelek: ha tényleg folyamatosan nyomod télen és tényleg annyi éve, akkor 2-4 év múlva már érezni fogod. Bár szerintem már most is vannak jelei, csak nem azonosítod, mert nem okoz (még) komolyabb panaszt. Először akusztikusan érzékeled majd, aztán fájni is fog, aztán majd járkálsz orvostól orvosig.

Aki síel, az nem egész télen folyamatosan teszi. De látszik, hogy nincs profi síelő ismerősöd. Mesélne. Mint sok más profi sportoló is 40 felett. Mindamellett én még egy kerékpárost sem láttam síoverálban, de ez megint lényegtelen.
Különben ez nem annyira életkor függő. Kedvesem 28, 16 éves kora óta napi 8-10 órában lovakat edz hóban-fagyban, térde, dereka, mindene fáj.
Szkafanderben bizonyára nem lenne ilyen gond, de ugye nem abban tekertek, a gyenge huzat meg legalább annyira káros mint a szél és azt nem érzed.

Viszont.
Én csak azt nem értem, hogy vajon mi okból hiszed, hogy rosszat akarok, amikor ezeket írom? Amikor ez a végzettségem, közel 20 éve egyike voltam, aki a piacra bevezette az V. Emulgélt ami az egyik első hatékony kencefice volt a piacon - ma is az - ennek kapcsán nemzetközi szinten emberek millióinak tapasztalatát, kapcsolatos vizsgálatokat ismertem meg. Tényleg, miért gondolod, hogy hülyíteni próbállak, amikor azt írom, hogy így igenis szétcseszed az izületeidet? Szerinted nekem ettől jobb, vagy rosszabb lesz? Hidd el, nekem mindegy. Egy embernek nem az: neked.
Apukad avatar
-
46. | ElfRoland 2010-01-31 12:55:26 | Válasz erre
Köszönöm a segítséget.
Félreértesz.
Világos hogy teljesen jó szándékú vagy.
Nagyon sok mindent tudsz és még több mindenről megvan a határozott véleményed és ezekkel kapcsolatban semmi de semmi nem tudja megváltoztatni a hozzáállásod.
A tényeket addig színezed (Kopenhágai ingázó=bázisugró)amíg az általad várt eredményt kapod.

A jó szándékodra pedig egyre nagyobb szükség lesz.
Pl. a kínaiak akarnak egy halom embert megnyomorítani:
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=600868
Szóljál már nekik hogy ne csináljanak hülyeséget mielőtt még baj lesz.
Persze jön majd a kontra hogy Pekingben nincs hideg ezért az ízületi gond fel se merül.
Erre kiderül hogy mégis hideg van:
http://www.weathercity.com/cn/11/beijing/
és majd írsz valami okosat aminek az lesz a lényege hogy ez mégis miért erősíti a te véleményedet.
Bár már körülírtam a várható választ de azért még írd le mert kíváncsi vagyok rá. :-)
Köszi!
ElfRoland avatar
-
47. | Apukad 2010-01-31 16:00:13 | Válasz erre
"több mindenről megvan a határozott véleményed és ezekkel kapcsolatban semmi de semmi nem tudja megváltoztatni a hozzáállásod."
Elf, arról van csak nehezen megváltoztatható véleményem, amit úgy érzem biztosan tudok. Egy halom dologról nincs, mert nem értek hozzá.
Mindemellett adatokkal meggyőzhető vagyok bármiről, hisz még a tudomány is olyan, hogy amit ma állít, lehet holnap annak az ellenkezője lesz bizonyított. Pl ma az egyik leggyakrabban felírt gyógyszerünk javallata olyan, amiért 20 éve ha állítom, hogy hatásos a suliban megbuktattak volna. Akkor másként gondolták, az volt a helyes.
Nyilván extrém példával próbáltam mutatni, hogy miért nem győz meg az említett link - ez olyan mint fizikában is surlódásmentes környezetben modelleznek dolgokat, vagy épp tökéletes nyúlású gumival.

Ne haragudj, nem megyek bele a cinikus játékba, mert minek. Szerintem érted, mire gondolok. Hogy elfogadod-e vagy sem az a Te dolgod, mint felnőtt emberé.
Apukad avatar
-
48. | Ignotus 2010-01-31 16:45:47 | Válasz erre
Vasárnapi életkép:

"Temetéspénzt ígért Mesterházy
a nyugdíjasoknak"

Index


Cserében kötelező lesz nekik átmenni a piroson???


:))))
Ignotus avatar
-
49. | ElfRoland 2010-01-31 18:43:36 | Válasz erre
47. | Apukad
Kár.
További minden jót.
ElfRoland avatar
-
50. | Rocko4 2010-01-31 18:51:07 | Válasz erre
48. | Ignotus
ehehe.

már a lámpák is politikai beállítottságúak?
mszp
fidesz
mdf.
:D
Rocko4 avatar
-
51. | hullahubika 2010-02-01 08:02:55 | Válasz erre
#48:

:)
hullahubika avatar
-
52. | zsuzsanna 2010-02-01 08:23:16 | Válasz erre
Drága sziveim, utvonaltervet nem adok, féljetek csak!!!!
Egyebekben közlöm, hogy sajnos a középutat nem ismerem semmiben. Csak végletekben tudok gondolkodni, - sajnos - és a türelem sem erősségem.
Viszont kijelentem, hogy piros lámpánál - ha én vagyok az első - kilövök, mint ágyu, ugyanis úúúútálom, sőt, megpukkadok, amikor percek telnek el, és nem indul a sor.
meg is fogalmaztam magamban, hogy magyar ember zöld lámpánál nem indul, az istennek se, viszont a sárgán meg a piroson úgy átmegy, mint a szél!!!!!
nem egyszer fordult elő, hogy még én leshatáron átcsúsztam, utánam két autó is átjött!!!!
különben pedig nem kell azért mindent véresen komolyan venni ám, se a tötymörgést, se a száguldozást!!!! Magatokat se néha!!!!!
zsuzsanna avatar
-
53. | Ignotus 2010-02-01 13:36:24 | Válasz erre
#50

MDF?
Fekete színű lámpa nincs.

A sárgát meg kihagytad. Úgyse mondom meg, melyik pártlámpára gondoltam... :)))


#52

Vitalitásod, legalábbis az itt olvasható verbális szinten, az elmúlt napokban többszörösére növekedett.
Ugye, milyen inspiratív társáság vagyunk...?!
Még homlokpuszi nélkül is csak úgy sugárzik belőlünk a múzsa etvasz...
:)
Ignotus avatar
-
54. | miklosbacsi 2010-02-01 15:51:08 | Válasz erre
Azért mókás, hogy egy-két embernek az a legnagyobb problémája, hogy pirosat kap, aminek közvetlen és feltétel nélküli okozója a forgalom többi résztvevője... :D miklosbacsi avatar
-
55. | Ignotus 2010-02-01 16:55:21 | Válasz erre
Hát mer' a ződ a kedvenc színe, az van neki előfizetve... :)

Ez olyan, mint akinek Magyarország útjain csakis és kizárólag a legeslegbelső sávra érvényes a jogosítványa... :)
Ignotus avatar
-
56. | Rocko4 2010-02-01 22:46:57 | Válasz erre
53. | Ignotus
az MDF a ződ.
a fidesz meg neked nem elég sárga? :D

54. | miklosbacsi
bocs, de én ezt még mindig kisebb problémának tartom, mint azokat, akiket ZAVAR a zöld és addig gurulnak ameddig piros nem lesz a lámpa. az ilyen járjon busszal, csak feltartja a forgalmat.
Rocko4 avatar
-
57. | hullahubika 2010-02-02 06:45:07 | Válasz erre
Miért politizálódtok itt????

Egyébként is buták vagytok. Mindenki tudja, hogy az MDF színváltó! Egyszer ilyen színű, egyszer olyan. Szal még rendőrlámpának se lenne jó... :)))
hullahubika avatar
-
58. | oldtimer 2010-02-02 18:35:14 | Válasz erre
48. | Ignotus
Nem jól vagy értesülve.
A gyalogos nyugdíjasok a zöld jelzésnél mennek át. Az autó - amelyik a piroson áthajt - majd úgyis elüti öket!
oldtimer avatar
-
59. | Ignotus 2010-02-03 14:40:37 | Válasz erre
Az autós nyugger üti a gyalogosat?

Ez milyen pakliban van így?

:)
Ignotus avatar
-
60. | vaandor 2010-02-07 23:19:51 | Válasz erre
Bár már -már offtopicnak érzem a nyuggervadász-pártszínezgetés közepette, de azért kíváncsi lennék, melyik Kiskörúton tekert az a bringás. A Múzeum nevűn ugyanis az "európai, kurva jó kerékpársávnak" van egy csöppnyi hibája: hiányzik róla egy réteg aszfalt. Így aztán minden egyes kapubeállónál a kerékpársávra lógó toldozgatásokat kell kerülgetni bringával.

Ha meg a Fővám nevűn, akkor talán épp ott jogvédett a PAMPOGÓ nevű tilosbanparkolók gyülekezete. :-)
vaandor avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
1Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet