,

Kifulladóban az objektív felelősség?

A tavalyi lendület kezd elfogyni - ezt tudtam meg Óberling Józseftől, az ORFK Közlekedésrendészeti vezetőjétől. Bár a statisztikák még azt mutatják, hogy a tavalyi évhez képest is valamennyit javult a statisztika, de a tavalyi első öt hónapjához képest már csak 3 százalékkal.

Vajon mit is lehetne tenni? A statisztikák szerint a halálos kimenetelű baleseteknél a biztonsági öv nem használata az egyik fő ok.

A támogatást rendesen megnyírbálták, így szinte nulla forintból kéne felmutatni valamit az OBB-nek. Abból pedig kampányra nem futja.

Az egész riportot június 10-én, szerdán 14 órától hallhatjátok az Élőben a városból - minden, ami közlekedés című műsorban.

16 kommentár

kommentárok

1. | vehicular 2009-06-08 22:19:33 | Válasz erre
Ez nagy baj, mert a halálos kimenetelű balesetek még mindig fajlagosan a németnek a kétszerese nálunk. Nem használ a dolognak, hogy Szabó Máté az a kevés humán tőkét is az OF ekézésére használja, ahelyett, hogy abban segítene, hogy olcsón és hatékonyan lehessen a szabálysértőket fülöncsípni és európai magatartásra szorítani. (köztéri kamera, fotók bizonyítéknak, jogsi elvétele súlyos eseteknél, külföldi rendszámmal visszaélés, felhajtott motorrendszám, mobilozás stb.) vehicular avatar
-
2. | Moin-Moin 2009-06-08 23:59:30 | Válasz erre
Mi fullad ki? Kis pénz, kis foci?
A hungárián a járőrkocsi már észre sem veszi, hogy a 42 tonnás előtte a bal sávban löki le az utazókat.
Moin-Moin avatar
-
3. | hullahubika 2009-06-09 07:13:36 | Válasz erre
@vehicular; (1.)

Hihetetlen! Szerinted az ombudsmannak ez lenne a dolga...????


@Moin-Moin; (2.)

Az a 42 tonnás, ami útvonalengedély hiányában be se hajthatna oda.... :(
hullahubika avatar
-
4. | so666 2009-06-09 14:38:06 | Válasz erre
Na hat annyi a lenyeg hogy az objektiv felelosseg hozutt ugy 30% javulast (javitsatok ki ha tevedek) de tobbet valoszinuleg nem fog.
Megpedig azert mert legalabb 2 dolog hianyzik:

-Vegrehajto hatalom. Igen, kamerak, traffipaxok, atlagsebesseg-merok(!), kameras autok, kamerakat kezelo szemelyzet, utcan bevetheto jarorok.
A torvenyhozok szamara talan uj es furcsa is, de vegrehajto hatalom nelkul nincs torveny - az asztalfioknak dolgoznak. Az allampolgaroktol meg ne varjuk hogy egymast kamerazzak, mert a kamerazo (intezkedo) rendort a torveny _sokkal_jobban_ vedi mint a kamerazo fekete Vectras ipset.
-Felvilagositas.
Szerintetek hanyan hiszik meg azt hogy a be NEM kapcsolt biztonsagi ov eletet ment? Hanyszor van vita alapveto KRESZ szabalyokbol?
so666 avatar
-
5. | vehicular 2009-06-09 17:32:50 | Válasz erre
@so666; (4.)

+1

Magyarországon még a közlekedési blogokon posztoló, "internetező" többségnek sincs fogalma arról, hogy miért vannak a szabályok. Azt hiszik, hogy a "hatalom szórakozásból", vagy önérdekből - lopás!!! - packázik velük, vagy azért mert brüsszel azt akarja. Be akarják törni Árpád szabadságszerető népét. Végtelenül egyszerű, alattvaló tudattal osztják az észt, meg káromkodnak.
Az egyetemi tanár obucmannak sincs fogalma arról, miért vannak a szabályok és miért kellene betartatni azokat. Ő is azt hiszi, hogy "megvédi" az "autósokat" a "hatalomtól", közben ahhoz asszisztál, hogy könnyebben ússzák meg a szabályszegők, akik a magatartásukkal mások testi épségét és életét veszélyeztetik.
Innen szép nyerni.
vehicular avatar
-
6. | Ignotus 2009-06-09 19:45:16 | Válasz erre
@vehicular; (5.)

Bocsánat, de azt hiszem abba kellene fejezned ezt a nagyképű dumát!

Van itt nekünk ugyanis egy hasonló szövegű házi hülyénk, ebből a műfajból bőven elég egy, tán még sok is.

Az ombudsman elleni ágálásoddal meg csak a kontrollálatlan gyűlöletedet bizonyítod, racionális érvek helyett.

Amit pedig a többség - a mi - fejünkre olvasol, annak szinte semmi alapja.
Kevés tudású, alacsony IQ-val rendelkezők szoktak így vagdalkozni. Olyanok, akik fel sem tételezik, hogy nem nekik van igazuk.

Próbáld meg értelmes ember módjára!
Ignotus avatar
-
7. | vehicular 2009-06-09 21:47:58 | Válasz erre
@Ignotus; (6.)

Addig, amig nálunk kétszer annyian halnak meg az utakon, mint olyan országokban, ahol be is tartják nagyjából ugyanazokat a szabályokat, amiket itt is előír a kresz, nincs miről beszélni.

Ha magadra vetted, azzal nem tudok mit kezdeni. Mi a nagyképűség abban, hogy azt szorgalmazom, hogy kevesebb embert gyilkoljanak meg a felelőtlen közlekedők, fel sem lehet fogni.

Ennek a blognak pont az volt az eredeti szándéka, hogy változtasson ezeken az ukrán/balkáni állapoton. Vagy már nem az?
vehicular avatar
-
8. | vehicular 2009-06-09 21:54:42 | Válasz erre
Ezt pedig most nem címkézve senkinek:

Ez a blog is kezd lesűllyedni oda, hogy egyre többször a témához való hozzászólás helyett a kommentelők minősítgetik azokat, akikkel nem értenek egyet.

Ez csak azt mutatja, ami a közlekedésben is folyik városban: mivel a résztvevőknek nem kerül pénzbe a behajtás és túl olcsó a parkolás, meg túl kicsi a szabálytalanság miatti lebukás veszélye, az emberek nem gyakorolnak önkontroll, és ha kell, ha nem autókázank meg parkolnak. Emiatt szügséges a parkoló díjak emelése és a dugódíj. Persze ez azzal jár, hogy annak is fizetnie kell majd, aki egyébként "tényleg nem tudja megoldani másképpen".

És pontosan így van a posztolással is: mivel a kommentelőnek nem kerül semmibe, oda nem tartozó, zsigeri, primitív káromkodásokkal telnek meg a blogok érdemi hozzászólás nélkül.
vehicular avatar
-
9. | Rocko4 2009-06-10 00:20:58 | Válasz erre
@vehicular; (8.)
"mivel a résztvevőknek nem kerül pénzbe a behajtás"
mármint úgy érted, h mindenkinek, még kerékpárosnak és gyalogosnak meg busznak is.
Rocko4 avatar
-
10. | hullahubika 2009-06-10 07:01:43 | Válasz erre
@vehicular; (8.)


Demagógiából kiváló!

Gyakorlati érzék: nulla.

Felfuvalkodottság: gigantikus.

Helyesírás: értékelhetetlen.

Stílus: agrár.


Először is te minősítesz, csúsztatsz, vádolsz, hazudsz.
Például:
"Magyarországon még a közlekedési blogokon posztoló, "internetező" többségnek sincs fogalma arról, hogy miért vannak a szabályok. Azt hiszik, hogy a "hatalom szórakozásból", vagy önérdekből - lopás!!! - packázik velük, vagy azért mert brüsszel azt akarja. Be akarják törni Árpád szabadságszerető népét. Végtelenül egyszerű, alattvaló tudattal osztják az észt, meg káromkodnak."

Ez magért beszél....



"az emberek nem gyakorolnak önkontroll, és ha kell, ha nem autókázank meg parkolnak. Emiatt szügséges a parkoló díjak emelése és a dugódíj. "

Én meg azt mondom, hogy az autósok legalább 90 százaléka okkal használja a kocsiját.



"...mivel a kommentelőnek nem kerül semmibe, oda nem tartozó, zsigeri, primitív káromkodásokkal telnek meg a blogok érdemi hozzászólás nélkül."

Te tényleg azt gondolod, hogy a te kommentjeid az érdemi hozzászólás kategóriába tartoznak????
Vicces....
hullahubika avatar
-
11. | Freemen Gordon 2009-06-10 11:41:24 | Válasz erre
Csá.
Valamelyik nap egy híradást volt szerencsénk látni hogy egy polgárőr-szervezet egy akció során egy nap alatt tizenvalahány lopott autót talált meg, eközben százezer feletti számú autót ellenőrzött, és volt köztük lejárt forgalmis, vezetéstől eltiltott illető is.
Egy kérdésem lenne: miért nincs ilyen szoftver a rendőrautókban is?
Freemen Gordon avatar
-
12. | Freemen Gordon 2009-06-10 11:41:55 | Válasz erre
Ennek kéne egyszer utánajárni. Freemen Gordon avatar
-
13. | Ignotus 2009-06-10 15:31:42 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (12.)

Mert a kormányban a befolyásos üzemanyag, leánykereskedő, ingatlanüzér lobbi mellett ugyanolyan erős az autótolvaj lobbi is.... :))))

Egyébként tényleg, miért nincs????
Ha kötelezőt le tudják kérdezni a nintendójukon, akkor ez se lenne lényegesen bonyolultabb.

Az Államokban évtizedek óta szériatartozék a rendőrautókban....
Ignotus avatar
-
14. | Shell 2009-06-11 20:22:41 | Válasz erre
Lehet, hogy ez egy kicsit erős lesz, de engem valahogy nem hat meg a bizt. öv nélküli meghaló öngyilkosok esete. Darwin dij, ennyi. Nem hiszem, hogy emiatt kellene eszeveszett hajtóvadászatot tartani vagy milliárdokat elkölteni. Ezerzszer fontosabb lenne pl az elmebeteg módon előzgetőket (és ezzel gyakran ÁRTATLANOKAT megölő) vadbarmokat kiszűrni és még tucatnyi MÁSOKAT veszélyeztető csoportot. Az hogy valaki úgy lesz öngyilkos, hogy nem kapcsolja be magát, az magánügy. (kivétel, ha balesetnél az autóban pattogva gyilkolja le a saját utastársait) Shell avatar
-
15. | hullahubika 2009-06-12 07:16:48 | Válasz erre
@Shell; (14.)

Arra gondoltál, hogy pl. az überokos be nem csatoló kórházi és egyéb kezelését mi fizetjük, rossz esetben több évtizeden át???
hullahubika avatar
-
16. | so666 2009-06-15 12:34:11 | Válasz erre
@Shell; (14.) Igazad van, szinte mindenki agyatlanul eloz (es sokszor ertelmetlenul). A megengedett sebesseg tullepese, a kov. tav. be nem tartasa az alap - de a be nem lathato kanyarban, zarovonalt atlepve az igazi a dolog. Van olyan utszakasz ahol ha lenne kamera az automban, 1 ora alatt 1 milla birsag osztodna ki.
A biztonsagi ov be nem kotese az szimplan hulyeseg, nem ongyilkosag (pld. ha kiugrasz a 10. emeletrol az ongyilkossag; ha feldobsz egy kapalacsot es alaallsz az hulyeseg mert nyerni nem nyersz semmit de vesziteni veszithetsz).
Es igen elo lehet irni kotelezo vedofelszerelest; ha nincs bukosisakod ne ulj motorra, ha nincs munkavedelmi sisakod hazazavarnak az epitkezesrol, ha nincs biztonsagi oved bekotve ne vezess autot.
Igazandibol itt a peldamutatas a legnagyobb felelosseg - aki azt latta otthon hogy mekkora virtus mar ov nelkul vezetni az maga sem fogja bekotni. Szoval ha magadat talan nem is nyirod ki, a gyerekedet, unokadat meg jocskan kinyirhatod.
so666 avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet