, ,

Objektív felelősség: Az egyszerűek kedvéért mostantól nem százalékban

Amikor az alábbi hírről hallottam, egyből az jutott eszembe, hogy a szmog-riadónál ki kellett egészíteni a tervezetet azzal, hogy a 0 (nulla) páros szám. Ez egyébként első osztályos tananyag, de hát a magyar ember elég egyszerű... valószínűleg százalékot sem tud számolni, így a magyar emberhez igazították az objektív felelősségnél a gyorshajtást is. Az eddigi százalékban megadott túllépés helyett km/órában adják meg az adatokat. Reménykedjünk benne, hogy legalább össze tudják adni a megengedett legnagyobb sebességet a túllépéssel.... én kicsit azért izgulok...

 

Péntektől, azaz május 1-től változnak az objektív felelősség közigazgatási bírság szabályai.
Ezentúl a megengedett legnagyobb sebesség túllépése miatt kiszabott bírság összege a sebességtúllépés kilométer/órában megadott mértékétől függ, az eddigi százalékos mértéktől eltérően. A módosításokat a május 2-tól indult eljárásokban kell alkalmazni, ami egyben azt is jelenti, hogy nem az elkövetés, hanem az eljárás megindításának időpontja számít majd. Előfordulhat tehát, hogy egy áprilisban elkövetett szabálysértést a májusban indult eljárásban már az új szabályok szerint bírálnak el.    
 
A „korlátozott sebességű övezet”-ek teljes területén érvényes lesz a sebességkorlátozás, így az ilyen útszakaszokon történő gyorshajtás miatt is bírságolhatják az üzembentartót. 
 
Újdonság az is, hogy a jövőben nem lesz lehetőség arra, hogy a bírságot kiszabó határozatot méltányosságból módosítsák, vagy visszavonják. Igaz, ennek gyakorlása eddig is csak akkor volt lehetséges, ha a döntés a határozat meghozatala után bekövetkezett okból az ügyfélnek méltánytalanul súlyos hátrányt okozott.
 
2010. január 1-vel módosul a bírságolással kapcsolatos eljárást lefolytató szervek rendszere is. Jövőre első fokon, országos illetékességgel a fővárosi VI. kerületi rendőrkapitányság, másodfokon pedig a Budapesti Rendőr-főkapitányság járhat majd el ezekben a közigazgatási bírságolási ügyekben. Ugyanakkor az eljárás helyének változása miatt nem sérülhetnek az érintettek iratmegismerési jogai, ezért a rendőrség biztosítani fogja, hogy a lakó-, vagy tartózkodási helyük szerinti kapitányságon betekinthessenek az ellenük indított eljárás irataiba.

 

 

42 kommentár

kommentárok

1. | Mityu 2009-04-30 20:21:30 | Válasz erre
"a rendőrség biztosítani fogja, hogy a lakó-, vagy tartózkodási helyük szerinti kapitányságon betekinthessenek az ellenük indított eljárás irataiba."

Most vagy én értem félre vagy a rendőrség iratmennyiségét szeretnék növelni. Vagy az eredeti iratokat fogják hurcolni a lakóhely szerinti kapitányság és a VI. kerület között?
Lehet valamelyik hulladékhasznosítóval kötöttek háttérben megállapodást 2010-től.

Amúgy is anyagi gondokkal küzdő testület vajon ezt hogyan fogja kigazdálkodni? Arra nem is merek gondolni, hogy még inkább inaktívvá válik a közlekedési rendőri munka.
Mityu avatar
-
2. | mentos70 2009-04-30 21:28:05 | Válasz erre
@Mityu; (1.)
Én örülök ennek!
Ugyanis most kb. 20 kilométert kell utaznom és kizárólag péntekenként tekinthetem meg azt a fényképet, ami állítólag a kocsimról rólam készült. Ráadásul egy olyan utcában 85 km/óránál, amiben sosem jártam! Most megnéztem. Szűk, meredek, egyirányú, tele fekvőrendőrrel. Biztos repülés közben kaptak lencsevégre.
Szóval hozzák csak közelebb az iratokat, nehogymár nekem kelljen futkosni!
mentos70 avatar
-
3. | Boyxboy 2009-04-30 21:40:01 | Válasz erre
Valami félreértés lehet az, hogy a VI. kerületi sóhivatalban fogják csak ezt intézni. Esetleg azt el tudom képzelni, hogy ott fog ülni az a három szőke mókus, aki leolvassa a fényképekről a rendszámot és beírja az Excelbe. Azaz nem lesz minden isten háta mögötti őrsön egy külön Mancika, aki ezzel foglalkozik. Az iratokat pedig gépen elkészítik és elérhetővé teszik távolról. Ennek még értelme is lenne, hogy ne legyen annyi féle szabályértelmezés, ahány kapián-ság. De biztos vagyok benne, hogy el fogják szabotálni a működését ennek is. Boyxboy avatar
-
4. | Mityu 2009-04-30 21:44:34 | Válasz erre
@mentos70; (2.)

Lehet én tudom rosszul most a lakóhely szerinti rendőrkapitányságnak kell a szabálysértési eljárást lefolytatnia. Ebből következik, - szerintem - hogy az összes a szabálysértési eljárással kapcsolatos iratnak, fotónak, tárgyi bizonyítéknak, kiskakasnak, házinyúlnak ott kell lennie az eljáró kapitányságon. Az intézkedő rendőr közölni is szokta, hogy a lakóhely szerinti illetékes rendőrkapitányságon tesz feljelentést. Ez tudomásom szerint nem változott.
Mityu avatar
-
5. | eternity 2009-05-01 02:18:58 | Válasz erre
Basszus, az miért, hogy fel sem merül, hogy NEM sértetek szabályt.
És akkor kurvára mindegy, van-e Mancika és hol.
Mert akkor nincs közötök hozzá.

És különben is, légy környezettudatos és takarékos: tömegközlekedj.
eternity avatar
-
6. | ShagBeckur 2009-05-01 03:43:56 | Válasz erre
@eternity; (5.)

Ma, azaz tegnap (csütörtök) 45 perc alatt értem be kocsival a Móriczra. Ezzel busszal még csak a Moszkván lettem volna, ha épp jön busz.

Szóval elmegy a francba az összes tömegközlekedésre buzdító.
ShagBeckur avatar
-
7. | Ignotus 2009-05-01 07:47:08 | Válasz erre
8. | Ignotus 2009-05-01 07:56:06 | Válasz erre
KERESEK EGY ÉRTELMES EMBERT,...

...aki meg tudja magyarázni nekem, hogy kiknek az érdekét szolgálja a posztban is említett gyorshajtási bírságok kiszabásának változtatása.

Miről is van szó.
Lakott terület, standard 50-es limit.
Ha 75-el megyek, 30 rugó a szabvány bírság.
Kiknek lesz ez az összeg visszatartó erő?
A szerény jövedelemmel rendelkezőknek.
De nem a milliárdos politikusgengszterszélhámos főuraknak.
Ők ezt mellényzsebből, akár naponta többször is...

Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogyha van elég pénzed, akkor neked az 50-es határ tk. 75 km/óra.

Jól gondolom?
Ignotus avatar
-
9. | Ignotus 2009-05-01 07:57:29 | Válasz erre
OFF

Tudja valaki, mi történt ma reggel a kettesen?
Ignotus avatar
-
10. | lantika 2009-05-01 12:41:48 | Válasz erre
"Újdonság az is, hogy a jövőben nem lesz lehetőség arra, hogy a bírságot kiszabó határozatot méltányosságból módosítsák, vagy visszavonják. Igaz, ennek gyakorlása eddig is csak akkor volt lehetséges, ha a döntés a határozat meghozatala után bekövetkezett okból az ügyfélnek méltánytalanul súlyos hátrányt okozott."

méltányosság? talán részletekben gyorshajtott,ezért fizethet részletben?
sok a bírság? még mindig kevesebb,mint egy sújos baleset következményeit,esetleg a temetés költségét viselni.
nagyon jó ez a magas bírság. 8 munkanapon belül egy összegben kellene kifizettetni,és a hírekben leközölni. "T.Béla Pusztakotkodácsi lakos 300000 ft pénzbírságot kapott sebesség túllépés miatt."
kb a 10-ik után már meggondolnák sokan,hogy mennyivel is mennek. de így ez a bírság kb olyan,mint jézus... mindenki beszél róla,de soha senki nem látta..
lantika avatar
-
11. | eternity 2009-05-01 13:10:42 | Válasz erre
@ShagBeckur; (6.)

45 perc?
Azalatt én simán eljutok Kelenföldről a Városligetbe. Vagy Óbudára. Vagy Erzsébetre.
Hja kérem, nem a Rózsadombon kell lakni, és igenis REMEK a tömegközlekedés.
Egyéb előnyei:
Tizedébe kerül annak, amennyit te a kocsidra költesz.
Nem hullik a hajad a stressztől, hogy
a. vajon elkötik-e
b. vajon feltörik-e
c. mennyit kér a szerelő
d. mennyi a kötelező
e. megkarcolják-e a kölykök
stb.
Én nyugodtan alszom. :)
eternity avatar
-
12. | eternity 2009-05-01 13:13:57 | Válasz erre
@Ignotus; (7.)

Soha semmi bajom nem volt sem sofőrökkel, sem ellenőrökkel.
Tehát nyilván nagy láma vagyok.
Vagy csak normális?...
eternity avatar
-
13. | ShagBeckur 2009-05-01 13:38:35 | Válasz erre
@eternity; (11.)

Hidd el, én se stresszelem magam :D

Sokkal feszültebb vagyok, ha néhanapján tömegközlekednem kell, hogy megint milyen csöves, barom, egyéb állatfajta talál be :)

Fél év alatt a városban voltam kb 4x BKVzni, mindig volt valami. Vagy húgyszag, vagy verekedés a 4-6on, vagy szemetelő, hangoskodó fiatalok a 61-esen :) Nem kell ez nekem.

Volán még egész jó, de pontatlan. Hol késik, hol hamarabb elmegy. Éjfél után nincs járat, szóval múltkor is szoptam volna egy sort, ha hallgatok a sötétzöld neohippikre :)

Szóval lehet jönni a tömegközlekedési dumával, városon belül, egy-két vonal hosszra tényleg gyors lehet. Városon kívülről viszont nincs alternatíva.
ShagBeckur avatar
-
14. | ShagBeckur 2009-05-01 13:39:52 | Válasz erre
@eternity; (11.)

Ja és elvileg már nem 1984-et írunk, szóval a szabad lakóhely választás és a szabad helyváltoztatás joga azért már megvan :)
ShagBeckur avatar
-
15. | eternity 2009-05-01 13:57:00 | Válasz erre
@ShagBeckur; (14.)

Sure.
De akkor nem kell rinyálni, hogy jujj, nincs itt rendes közlekedés, meg sehol egy bolt. :)
eternity avatar
-
16. | Ignotus 2009-05-01 14:15:06 | Válasz erre
@eternity; (12.)

Akkor te 1 angyal vagy! Ark...

Mert engem a sors mindig büdös, szaros, műszaki hibás buszokkal ver...
(Tuja nem van a környéken...)

+ még az idézett blogon naponta olvasok, az enyémmel megegyező, vagy annál durvább dolgokat.

Pfuj, BKV!!!

Kellene egy próbát tenni. Nemsokára szervizbe kell vinni az ótót (a sok autós barom most már tucatnyi helyen lenyúzta a kemény metálfényezést), jó pénzért eljössz 1 hétre BKV utaskísérőnek? :)

Hátha akkor én is jobban járok... :)))

Komolyan: az autózás mai árai mellett az első átszállók között lennék, ha legalább a bécsi színvonalú lenne a budapesti tömegközlekedés!
Ignotus avatar
-
17. | ShagBeckur 2009-05-01 14:16:33 | Válasz erre
@eternity; (15.)

Kérdés, hogy mi az ok-okozati összefüggés :)

Azért nincs rendes tömegközlekedés, mert mindenki autóval jár, vagy azért jár mindenki autóval, mert nincs rendes tömegközlekedés?:)

Tyúk, vagy tojás?
ShagBeckur avatar
-
18. | Kósza 2009-05-01 14:24:38 | Válasz erre
@Ignotus; (16.)

Majd ha a Budapest táblákat lecserélik Bécsre, bécsi lesz a tömegközlekedés.
Csak halkan kérdezem, az autóközlekedés bécsi?
Kósza avatar
-
19. | Megaharcos 2009-05-01 14:28:36 | Válasz erre
Szerintem a százalékolás elvetése nem feltétlenül azért jó, mert így nem kell százalékot számolni, hanem talán reálisabb lesz tőle a dolog. Vagy legalábbis én ennek a lehetőségét látom a szabályozásban. Ugyanis egy 30-as táblánál 60-al menni, nem feltétlenül ugyan az, mint mondjuk autóúton 220-al. Persze %-ban mindkettő 100. Megaharcos avatar
-
20. | mentos70 2009-05-01 20:16:27 | Válasz erre
@Mityu; (4.)
Az én állítólagos szentendrei gyorshajtásomat a ORFK intézi, a képek miatt pedig, a Hungária krt.-ra kell mennem. Édes nem? :-)
mentos70 avatar
-
21. | Megaharcos 2009-05-01 20:18:54 | Válasz erre
@mentos70; (20.)
Üdv a klubban. :)
Megaharcos avatar
-
22. | mentos70 2009-05-02 08:31:20 | Válasz erre
@Megaharcos; (21.)
:-))
mentos70 avatar
-
23. | Gyalogos 2009-05-02 10:55:42 | Válasz erre
Kicsit körülnéztem és egy igen furcsa dologra figyeltem fel.
A változásról mindenki beszámol, de a pontos értékekről vagy netán a a hivatalos forrásról szinte senki.
Én ezt találtam a promenad.hu-n:

Új büntetési tételek
1. 50 km/óra sebességig túllépés mértéke
a) 15-25 km/óra 30 000
b) 25-35 km/óra 45 000
c) 35-45 km/óra 60 000
d) 45-55 km/óra 90 000
e) 55-65 km/óra 130 000
f) 65-75 km/óra 200 000
g) 75 km/óra felett 300 000

2. 50-100 km/óra sebességig túllépés mértéke
a) 15-30 km/óra 30 000
b) 30-45 km/óra 45 000
c) 45-60 km/óra 60 000
d) 60-75 km/óra 90 000
e) 75-90 km/óra 130 000
f) 90-105 km/óra 200 000
g) 105 km/óra felett 300 000

3. 100 km/óra sebesség felett túllépés mértéke
a) 20-35 km/óra 30 000
b) 35-50 km/óra 45 000
c) 50-65 km/óra 60 000
d) 65-80 km/óra 90 000
e) 80-95 km/óra 130 000
f) 95-110 km/óra 200 000
g) 110 km/óra felett 300 000

Forrás: borsonline
Gyalogos avatar
-
24. | Ignotus 2009-05-02 12:04:58 | Válasz erre
@Kósza; (18.)

Bécsi? Sajnos épp ellenkezőleg! Balkáni... :(@Gyalogos; (23.)

Nos, abből világosan láccik, hogy akinek van mit tejbe aprítani, s mellényzsebből kivágja a 45 ezret, az

50-es korlátozásnál 84 km/órával;
60-asnál 104-el;
autópályán meg 179-el mehet ennyi pénzér.

Hol van itt a visszatartó erő?

Élesen ketté fog válni a közlekedők tömege. A csóró többség kénytelen betartani a sebességhatárokat, az így vagy úgy a törvények felett álló kisebbség meg megy, mint az állat.

És ezek egy úton fognak közlekedni....
Ignotus avatar
-
25. | Ignotus 2009-05-02 12:10:36 | Válasz erre
Igaz előnye is van: Mentős fizetésemelést fog kapni a sok munkáért... :)


Ja, és 1 szubjektív: ma de 11 óra körül a Vácin mentem át, a WestEndnél, a Balzac u-i kereszteződésben.
Zöld, lépek le, amikor az audi fél méterre tőlem át, ezerrel. Fordulok utána, mondok magamban igen illetlen szavakat, amikr hátulról valaki visszaránt, egy női hölgy, kis opellel követi az audista példáját.
A gyalogoszöld félidejében...

Vajon, az a sok gyogyós, aki a Lipót megszüntetésekor lelépett, mind autóba ült???
Ignotus avatar
-
26. | aroger 2009-05-02 19:54:04 | Válasz erre
@Gyalogos; (23.)

Tehát amikor már bűntetnek:
20 helyett 35
30 helyett 45
40 helyett 55
50 helyett 65
70 helyett 85
90 helyett 105
100 helyett 120
110 helyett 130
130 helyett 150
aroger avatar
-
27. | aroger 2009-05-02 20:07:08 | Válasz erre
@Ignotus; (24.)

Nem hiszem, pont azt tapasztalom hogy visszább vettek az emberek a sebességből. Főleg autópályán, lakott területen kívül.
Sajnos még így is sok a barom, sok szabálysértést nem lehet így kiszűrni.
Ha fokozottabb lenne a rendőri jelenlét (lenne emberük legalább világosban tripodozni minden készülékkel) akkor még jobb lenne a helyzet.

Személy szerint annak örülnék, ha a veszprémi piroslámpás készülékhez hasonlóból még jópárat venne a rendőrség.
Emellett néhány szabályszegés esetén (durva - legalább 90 ezres - sebességtúllépés 50/90/110/130 sebességhatárnál, szabálytalan parkolás, piroslápa) a rendőrség kapna plusz pénzt (korlátozott felhasználási lehetőségekkel), hogy ténylegesen ÉRDEKE legyen a szabályok betartatása.
aroger avatar
-
28. | mentos70 2009-05-02 21:25:00 | Válasz erre
@Ignotus; (25.)
Nem mind, de nagyon sokan.
Rám férne egy kis fizetésemelés.:-))))
mentos70 avatar
-
29. | lantika 2009-05-03 00:15:34 | Válasz erre
@aroger; (26.) ennek ugy kellene lenni,hogy 50 helyett 51-nél már büntetnek,mint pl szlovéniában... lantika avatar
-
30. | Apukad 2009-05-03 00:33:19 | Válasz erre
@aroger; (26.)

Nekem tetszik.
Pályán majd 160-at mutathat az óra - számolva a kb 5% hibát. :)

Ignotus, miért méltatlankodsz? Mindenütt a világon és főleg mindenben a kisember szív, nekik coki. Fogjuk fel úgy, hogy ez a rendszer motivációja, hogy minél több ember keressen rengeteg pénzt, és legyen tehetős kőgazdag. A ranszer nem tehet arról, hogy bármennyire is motívál ennyi a lúzer! :D

Mellesleg kíváncsi lennék egy korrekt, súlyozott kimutatásra a baleseteket illetően, miszerint hány % kis kategóriás és mennyi nagy kocsi csinál karambolt. Gyanús nem a nagy autó lenne a többség.
Persze a súlyozást csak úgy lehetne megcsinálni, hogy tudnánk, hány ilyen és mennyi olyan típus kering a forgalomban...
Szóval mivel ilyen sose lesz egy nem súlyozott és nem reprezentatív kérdés:

Látott már valaki valaha nagy Mercit, BMW-t, Audit belerohanni valakibe? Nem provokatív, komolyan kérdezem. Mert én még soha. (jó, tudom, 120-al haladó kamiont sem látok, senki ne dörgölje az orrom alá! :D )
Tegnap az M3-on az orrom előtt csattant két (kis) autó egymásba, miután több kilóméter óta figyeltem, hogy ebből gond lesz. 90 és 120 közt harmónkáztak egymás seggében a belsőben előttem 4 autónyira, le is maradtam, mert tömve volt mindkét sáv és borítékolható volt az eredmény. 10 perc nem kellett, hogy a Suzuki lerombolja az előtte haladót. Senki nem ment ki a külsőbe, bár sokszor tehették volna, de nem. Minden áron gépkocsiversenyeztek. Megérte.

Jellemző módon Gyöngyöstől egy 7-es Böm ment előttem, majd csatlakozott a Fau is, elég jól haladtunk, de a Bömös 190-el is ki tudott húzódni egy 300 méteres lukba is, pedig együtt haladás volt elég egyértelműen, nem előzés. A miskolci elágig mentünk 3-an együtt egy darab komolyabb fékezés nélkül, pedig volt forgalom. Szóval azt gondolom, a kisebb autóban is létezhet a jobbra tarts még 110-es száguldás esetén is. Sok kellemetlen pillanatot tudna megoldani a figyelmes gépjármű vezetés.
Apukad avatar
-
31. | Ignotus 2009-05-03 09:52:28 | Válasz erre
@aroger; (27.)

Az én tapasztalatom, hogy a többség valóban visszavett egy kicsit, de így még élesebben látszik a törvényekre fittyet hányó kisebbség eszement viselkedése.
Szerintem a rendőri jelenlét egy bizonyos szintig valóban hozhat eredményt, igazából azonban oda kéne eljutni, hogy szégyellni való legyen a közlekedési szabályok be nem tartása (is!).


@mentos70; (28.)

A tendencia nálatok ennek ellenkezője....
Egyébként tényleg lehetetlenség, hogy az OMSZ felső vezetésében legalább 1 szakember legyen, ne csak a mostani karrierista pártkatonák???


@Apukad; (30.)

Első, második bekezd ok.

A többi örök vita lesz köztünk. :)
Ugyanis én naponta látok bőven 120 felett közlekedő kamionokat, és tízmilla feletti arcátlan audistákat, és hasonlóan márkás böhömökkel életveszélyesen közlekedőket.

Valszeg neked sem Szuzukid van, s sztem magadból indulsz ki.
Ne tedd!
Attól hogy te Homo Sapiens módjára éled mindennapjaidat, úgy is közlekedsz, az utakon attól még léteznek vicsorgó ordasok és saját, valmint mások életével nemtörődöm módon játszadozó, eszement majmok is...
Ignotus avatar
-
32. | kran 2009-05-03 11:19:46 | Válasz erre
@Apukad; (30.) Ugyanez pénteken, 90-el megy egy kisteher, mogötte egy kocka ibiza, létra a tetején, tele emberekkel, kurva nagy forgalom. Előzném meg (én 120-ra állítottam a tempomatot) erre kivág elém, kapott refit, dudát, nem tetszett neki de azért még egyet fékezett, azt nem látta a barma hogy egy nagy terepjáró majdnem belémcsattant hátulról. Megelőztem, kihúzódtam, utána emberünk csak fel tudott gyorsítani és visszaelőzni folyamatosan mutogatva. De akkor minek kisérgette a kisteherautót? kran avatar
-
33. | Apukad 2009-05-03 11:31:36 | Válasz erre
@Ignotus; (31.)

Persze, ezért zríkállak. :D
De ennyi azért kell. :)

Nyilván sok eszement van minden típusban, ezt nem vitatom, még azt is elismerem, hogy relatív %-an több a bunkó -főleg, mert ez szemszög kérdése, szubjektív- nagy autós, de azt már vitatnám, hogy ugyanílyen súllyal több balesetet okoznának, jóllehet a sebességhatárokat megint csak relatív %-ban messze többen lépik át ilyen kocsival mint kicsivel.

Magyarul amit elsősorban vitatok az a gyorshajtás, mint első számú közellenség. :)
Az ugyanis a korrupt, aláírás és pénz gyűjtő oktató aki nem tanítja meg vezetni a tanítványt, a vacak, idejétmúlt vezetési oktatási rendszer, továbbá a hülye, akinek annyi igénye sincs, hogy utánanézzen a kresznek időről-időre és elillanjon haladóbb vezetési oktatásokra.

De azt is fenntartom, hogy ha kéredzkedek, mindig nagy autó elé teszem, mert az beenged - legyen az akármekkora fuxos bármennyire kopasz tartalmú is - a kormányba kapaszkodó kisautós meg akkor is megmutatja, ha az élete múlik rajta. Valahol ezt is megértem, az ok sok betűt igényelne és nem is ide való, hisz benne van az életmódtól a politikáig minden, de attól még szomorú és veszélyes is ez a fajta magatartás.
Apukad avatar
-
34. | mentos70 2009-05-03 12:04:58 | Válasz erre
@Ignotus; (31.)
A múltkor is kérdeztél valamit, már nem tudom mi volt az.
Lényeg hogy erről itt nem tudok nyilatkozni, de ha adsz egy privát címet, elmagyarázom hogy mi az ábra.
Nem kötelező! :-))
mentos70 avatar
-
35. | Apukad 2009-05-03 12:33:55 | Válasz erre
@kran; (32.)

Persze mert a benzinspórolásnál nagyobb úr a hiúság. :) A faszság meg a legnagyobb. Ez a dudára fékezgető, büntető meg szánalmas és mennyi van belőle! Párszor gondolkoztam már azon, hogy a majd két tonnás cégesemmel az ilyen büntető-fékezgetőket szétrombolom hátulról és még a jogsiját is bevonatom fél évre forgalom veszélyeztetése okán - még túl bonyolult ügyvéd sem kell hozzá. Ugyanis sokan azt gondolják, hogy mindig az a hibás, aki hátul van. Azt már nem tudják, hogy a balesetveszélyt, balesetet direkt okozó bűncselekményt követ el, aminek a tétele kimenettől függően akár sit is lehet. De felgyógyulása után járhatja BKV-val a bontókat saját kötségre alkatrészért, hogy ha majd visszakapja a jogsit, legyen többszínű micsodával vagánykodni az utakon ismét. Mert az ilyen debil a saját kárán sem tanul...

Különben a zsarukat sem értem. Pár kilóméterrel balra mindenki tud 130-al menni, valahogy a külső sáv nem 80-90-el halad. Én ennél balesetveszélyesebb dolgot elképzelni sem tudok. Rossz nézni, hogy a 20 méterrel a 80-al menő mögül kivágódik az 1.4-es és próbál gyorsulni, mögötte meg csak azért nem füstölnek a gumik, mert többnyire van ABS. Aztán gőzölög a hűtővíz az úton - ahogy az M3 elején majd minden péntek délután. Ezt senki nem bünteti. Se a követési távolságot, sem a direkt lassú hajtást. Persze a kresz szerint mehet ennyivel a paraszt, csak azt a passzust akkor írták, amikor a leggyorsabb autó a kereklámpás Lada volt. Rengeteg esetben látja a rendőr, hogy indokolatlanul 80-al megy az ember a pályán és nem állítja ki, hogy mi a fene van. Pedig veszélyes amit művel. Épp elég a kamion - ami határol 90-nél, Ignotus ne figyelj! :D - mert a személyautó póttal gyakran nem tudja, hogy neki is 80 lenne, amit csak a fene ért, hogy miért annyi amennyi.
Ennek a veszélyessége okán kezdik tiltani egyre több helyen a kamionos előzést, hisz a 80 a belsőben hirtelen a külsőből veszélyes. Viszont nem csak akkor ha kamion megy ennyivel. A hülyeségszűrőt meg még nem találták ki.
Ezért gondolom, hogy azt büntetni kellene, aki indokolatlanul megy ennyivel - és mennyi van ilyen!
Apukad avatar
-
36. | Ignotus 2009-05-03 12:47:58 | Válasz erre
@Apukad; (35.)


Ez a hülyeségszűrő nem is rossz ötlet... :)

Nekem is volt 1 ilyen hasonló, a seggberúgógép, de ki tudja miért, jogilag nem jött össze... :)


@mentos70; (34.)

ignotus1@freemail.hu
Ignotus avatar
-
37. | RoGeR 2009-05-03 14:20:15 | Válasz erre
@Apukad; (35.)

Kamionnak bőven elég a 80-as vmax. Bele se merek gondolni hogy egy 40 tonnás kamionnak magasabb sebességet engedjenek. És a tömeget tovább akarják emelni a fuvarcégek...
RoGeR avatar
-
38. | Apukad 2009-05-04 00:36:09 | Válasz erre
@RoGeR; (37.)
Persze. De a pótos nélküli személyautóknál nagy tömegben mégse kéne az a 80-90. Hisz nem mindegy egy kilóméteren van három, vagy 33.
Jönnek a road runnerek? :D

Viszont azt gondolom, Te sem szambáztál a nyolcvanasokban Zsigulival nyugaton a 140-el guruló kamionok közt. :D Az volt ám legott nyugtalanító! :D

Ignotus, mert kell hozzá jó tanu. Vagy elektronikus tanu. Vagy egy jó ismerős jó helyen, de ne rugaszkodjunk messzire. :D Hisz mennyivel elegánsabb a nagyvonalúság.
Apukad avatar
-
39. | GYeah 2009-05-04 16:18:21 | Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos az este tilos helyen várakoztam,az Apáczai Cs. János utcába, V. kerület (vasárnap este 22 ora után) és kaptam egy cetlit a szélvédömre, amin a "Feljelentem a rendszáma alapján" van aláhuzva. Mire számitsak? Állitolag 30.000? És mikor kapok csekket? Vagy fáradjk be a rendörségre csekkért? Fogalmam sincs most mit tegyek. Tudna valaki valami okosat mondani? Elöre is köszönöm! Üdv,G-yeah
GYeah avatar
-
40. | Apukad 2009-05-04 16:30:20 | Válasz erre
@GYeah; (39.)

Ki büntetett meg? Rendőr, vagy közterületes? Abból amit írtál valószínűbb, hogy az előbbi. Akkor - ha tényleg feljelent. ami azért nem 100% - majd küldik a csekket, nem kell bemenned.
Ennek az összege az új szabályozás szerint (lásd 4-es sz. melléklet)

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR

tényleg 30000 Ft. Szóval gyanús, hogy ez lesz az összeg.
Apukad avatar
-
41. | GYeah 2009-05-04 17:17:21 | Válasz erre
Most már csak az a kérdés,hogy a maximálisan kiadhato birságot fogom kapni,vagy enyhébbet... Amugy meg igaz,ha nincs rola fényképes bizonyitékuk,akkor van esélyen kibujni a birság alol? Mondjuk egy 10est esetleg befizetnék,mert rossz helyen álltam... de nem 30at... GYeah avatar
-
42. | GYeah 2009-05-04 17:19:05 | Válasz erre
@Apukad; (40.)
Amugy meg az V. kerületi kapitányságnak van a pecsétje a papiron,ami a ecskeméti utcában találhato,akkor valoszinü a rendörség jelentett fel...
GYeah avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet