, , ,

10 halott az utakon, 450 km-en hat rendőr

Budapest - Sopron - Budapest. 450 km - a szigorú rendőri ellenőrzésnek köszönhetően hat rendőrrel találkoztam. Ketten Kapuváron álltak vasárnap, kettő rendőrt Csornán láttam autóban, és kettőt a Budaörsi úton - szintén autóban. Mi lenne ha nem lenne szigorú ellenőrzés az utakon? Vasárnap estig tízen haltak meg az utakon.

Több, mint egy tucat balesetnél ittasság is közrejátszott, a rendőrök az elmúlt két napban száznál is több jogosítványt vontak be - tájékoztatta a Független Hírügynökséget az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivői irodájának vezetője.

Tímár Zoltán elmondta: hétfőn még szigorúbb ellenőrzések várhatók, hiszen ma van a locsolkodás napja, amelyre jellemző az italozás. Az elsődleges cél továbbra is az, hogy kiszűrjék az ittas és szabálytanakodó autósokat. Az akció pénteken kezdődött, és egészen keddig tart majd. 

A rendőrök a hétvégén több, mint 6000 esetben fújattak szondát, és száznál is több jogosítványt vontak be. (RTL Klub)

A leglátványosabb baleset Csepelen történt, ahol egy Lamborghini és egy Fiat karambolozott.

Súlyos, de nem halálos kimenetelű baleset történt hétfő délután Csepelen, a Széchenyi út és a Kolozsvári utca kereszteződésében. Szemtanúk elmondása szerint a vétkes sárga Lamborghini Gallardo 200-nál is gyorsabban haladt a védett Széchenyi úton, míg a Fiat a Kolozsvári utcán próbált keresztülhajtani.

A balesetet az okozta, hogy a Fiat – a Lamborghinit vezető fiatalember elmondása szerint – nem adta meg az elsőbbséget. Azt tagadta, hogy 200-zal haladt volna, azt azonban elismerte, hogy 50-nél gyorsabban ment. A Fiat megpördült és a tetejével egy fának csapódott. Az autót vezető nőt mentővel szállították kórházba. A Lamborghiniben utazó két fiatalember sérülés nélkül úszta meg a balesetet. Az Autolabor beszámolója szerint a környékbeliek hamar kisereglettek a baleset helyszínére, volt, aki veréssel fenyegette a Lamborghini vezetőjét. (Autolabor)

Több végzetes motoros baleset is volt a hétvégén. Az egyik Vác közelében a 2-es út 41-es kilométerénél. Itt autóval ütközött egy motor. 35 éves vezetője a helyszínen életét vesztette, a személyautó sofőrje pedig súlyosan megsérült. A Heves megyei Apcon egy 39 éves férfi még szombat este hajtott motorjával az út menti árokba, majd egy oszlopnak csapódott, és a helyszínen meghalt. A vizsgálat azóta kiderítette, hogy a férfi alkoholt is fogyasztott, mielőtt motorra ült. (Klubrádió)

Vasárnap este halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt a Budapest XIII., Róbert Károly körút és Váci út kereszteződésénél.

A jelenleg rendelkezésre álló elsődleges adatok szerint egy 26 éves fiatalember az általa vezetett Suzuki típusú személygépkocsival a Budapest XIII., Váci útról balra nagyívben akart ráhajtani az Árpád hídra, amikor kanyarodás közben kisodródott és egy oszlopnak ütközött. A baleset következtében a járműben egyedül tartózkodó sofőr a helyszínen életét vesztette.

A baleset körülményeinek vizsgálatát a Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya munkatársai - szakértők bevonásával - megkezdték.(police.hu)

 

38 kommentár

kommentárok

1. | Mityu 2009-04-13 19:17:50 | Válasz erre
"Budapest - Sopron - Budapest. 450 km - a szigorú rendőri ellenőrzésnek köszönhetően hat rendőrrel találkoztam. Ketten Kapuváron álltak vasárnap, kettő rendőrt Csornán láttam autóban..."

Ezt a két-két rendőrt vond ki a 6-ból. Ugyanis Csornán, Kapuváron majdnem mindig vannak (mérnek, stoppolnak, szöszmötölnek...) :)
Mityu avatar
-
2. | kran 2009-04-13 19:42:36 | Válasz erre
Szintén Hevesben történt: Nyolc motoros tartott hazafelé túra illetve chopper motorokkal zippzár alakzatban. A záró motoros egy tapasztalt srác volt. Az aktuális hülye barom 18 éves autós be nem látható helyen kezdte meg az előzést, szembe jöttek és a záró motorost lelökte az útról. Meghalt. Az autót vezető kábítószert fogyasztott...

Ilyen esetek kapcsán javasoltam a baráti körnek hogy vagy párosával vagy egyesével, de látótávolságon belül motorozzunk. Sajnos a sebességhatárt betartva is veszélyes üzem (sőt néha még veszélyesebb) a motorozás.
Üdv
kran
kran avatar
-
3. | melcsi78 2009-04-13 19:59:31 | Válasz erre
Ma Csepel,és Szigetszentmiklós között volt egy hatalmas baleset!Egy sport kocsi 200-zal bele hajtott az elé kikanyarodó Polski fiatba.30-métert repült az autó de hála Istennek életben maradtak,de a sérülések igen komolyak! melcsi78 avatar
-
4. | Freemen Gordon 2009-04-13 20:05:01 | Válasz erre
Hát, amilyen forgalom ma volt, csoda hogy csak ennyi baleset történt. Istenkém, én még bringáztam az M3 főúton, úgy hogy tán csak három autó előzött meg tíz kilométeren keresztül. Freemen Gordon avatar
-
5. | melcsi78 2009-04-13 20:17:05 | Válasz erre
Hát igen félni kell,mert sajnos sokan halnak meg mások hibájából! melcsi78 avatar
-
6. | Tin 2009-04-13 20:25:33 | Válasz erre
Na, én meg ma voltam Csepelen, és egyik balesetet sem láttam. Viszont rendőrrel találkoztunk több helyen is. Az egyik csoport Budafokon a Leányka utcánál volt, a másik meg nem jut eszembe, de láttam tényleg. :) A Leányka utcai rendőrök szondáztattak.
Egyébként azt mondták, hogy nem feltétlenül a főutakon fognak ellenőrizni.
Tin avatar
-
7. | melcsi78 2009-04-13 20:37:50 | Válasz erre
Azért sok esetben visszatartó erő az igazoltatás,vissza tartsák a sebességet. melcsi78 avatar
-
8. | ShagBeckur 2009-04-13 20:43:35 | Válasz erre
Velence - Érd közt 2 rendőrt láttam... De ők Martonvásáron irányították a forgalmat.

Amúgy sok helyen beszedték a 40-es táblákat a 7-esen, nem tudom, hogy ennek, vagy a bejelentett ellenőrzéseknek köszönhetően, de elég sokan betartották a sebességhatárokat.
ShagBeckur avatar
-
9. | SZILASI-HORVÁTH 2009-04-13 20:47:18 | Válasz erre
Most kérdeztem meg ismerősömet, aki tegnap újpestről jött hozzám (budatéténybe) innen lement velencére, majd ma ismét eljött, budaőrs-budatétény-ujpest utvonalon járt.
azt mondja, egyetlen rendőrt látott, azt is valahol a westend környékén, akik rárepültek egy kocsira és megállitották. egyébként semmi.
(mondjuk, őt nyugodtan megállithatták és megszondáztathatták volna, mert sosem iszik alkoholt. de nem volt ilyen sehol)
SZILASI-HORVÁTH avatar
-
10. | Rocko4 2009-04-13 22:56:53 | Válasz erre
rendőrt láttam, helyszínelőt is.

a Gallardos meg tuti nem ment 200-zal, egyrészt, másrészt meg hülye ha pont azon a szakaszon akar száguldozni.
Rocko4 avatar
-
11. | Ganger 2009-04-14 02:00:43 | Válasz erre
Az árpád-hídi balesetet (a végét) láttam vasárnap késő este, nagyon sok tűzoltóautó és mentő volt ott, viszont nem látszott pontosan mi történt. Erről tudtok valami bővebbet? (annál, hogy nekiment az oszlopnak egy swiftes fiatalember) Miért, hogyan?? Ganger avatar
-
12. | Boyxboy 2009-04-14 10:58:50 | Válasz erre
Ugyan mitől tart vissza az igazoltatás? A világon semmitől. Az csak vexálás (autós szempontjából), illetve pótcselekvés esetének fennforgása (a hatáúság szempontjából).

A gyorshajtástól az tartana vissza, ha a notórius gyorshajtóknak nagy eséllyel számítani kellene arra, hogy megfogják és úgy megbüntetik őket, hogy az fájjon. De az már munkás dolog, meg ugye a levitézlett ombudsman is folyton a munkakerülő rendőrök mellé áll, úgyhogy marad minden úgy, ahogy most van.
Boyxboy avatar
-
13. | Lexon 2009-04-14 11:19:08 | Válasz erre
Rocko: tényleg hülye. Ugyanis már többször láttam azon a szakaszon száguldani. Egyenes fôútvonal, kiváló burkolattal. Mi kell még?!
De Csepel-szerte találkoztam már vele, mindig ôrült módjára ment. Nem nehéz észrevenni és megjegyezni egy ilyen autó szabálytalankodását.
Lexon avatar
-
14. | Rocko4 2009-04-14 12:33:18 | Válasz erre
oké, jó minôségû burkolat, csak az egyik végén egy 90 fokos anyar van egy kis S-sel megspékelve, a másik végén lámpa + T torkolat, a kettô közt meg kis utcák, amibôl nem látsz ki, ergo tuti ki kell tolni a kocsit az útra. na most itt csak olyan megy ész nélkül, aki nem járt még arra. Rocko4 avatar
-
15. | Lexon 2009-04-14 12:35:48 | Válasz erre
... vagy aki minden nap arra jár, ugyanilyen tempóban és lesz@rja, hogy a mellékutcában valaki KÖZLEKEDNI próbál. Lexon avatar
-
16. | Ignotus 2009-04-14 13:17:37 | Válasz erre
@Ganger; (11.)

Ha megnézted a fotókat, láthattad, hogy a Suzuki jobb eleje az anyósülésig volt benyomva.

Gondolhatod, mennyivel próbált kanyarodni... :(
Ignotus avatar
-
17. | Ignotus 2009-04-14 13:22:53 | Válasz erre
Szombaton és hétfőn volt autósnapom.

Rendőrt egyszer láttam, helyszineltek a szigethalmi halálos motorbalesetnél, szombaton, olyan 14 óra magasságában.

Lamborghini, Csepel.
A gagyitévékettő szerint a Fiat-osnak volt elsőbbsége, s az idióta rohangász ezt nem vette figyelembe.
A retekklub híradójában ennek ellenkezőjét állították: a Fiat-os nem adott elsőbbséget az eszement rohangásznak.
Hogy most hol az igazság, én nem tudom....
Ignotus avatar
-
18. | Lexon 2009-04-14 13:50:15 | Válasz erre
Ignotus: az utóbbi az igaz. A fôúton haladt a lambo, már csak azért is, mert a mellékutcában, ahol a Fiat is közlekedett, olyan rossz a burkolat, hogy a lambo alja leért volna... Lexon avatar
-
19. | Ignotus 2009-04-14 14:01:04 | Válasz erre
@Lexon; (18.)

Kösz!

A rohangászról esetleg tudsz valamit, pl. hogy ha futja neki ilyen autóra, akkor miért Csepelen rodeózik, ahelyett, hogy Németben az Autobahn-on mutatná meg magát?

Ott van hozzá hasonló kategória is... :)
Ignotus avatar
-
20. | Rocko4 2009-04-14 14:17:23 | Válasz erre
@Lexon; (15.)
hát azért ezt az orrkidugós dolgot leszarni...
az elég korrektül hülye. :)

@Ignotus; (19.)
"A rohangászról esetleg tudsz valamit, pl. hogy ha futja neki ilyen autóra"
"állítólag" ez is egy kereskedésbeli importautó.
Rocko4 avatar
-
21. | Apukad 2009-04-14 15:04:54 | Válasz erre
Annak reális az esélye, hogy 200-al karamboloztak és mindenki túlélte - a Lambósok sértetlenül.

Ti minden hülyeséget bevesztek? Láttatok már frontális tesztet 50-el? Azt is munkás túlélni!

Kéretik gondolkodni, amit persze gátol egy Lambó feletti sárgulás, de akkor is... :P
Apukad avatar
-
22. | Lexon 2009-04-14 15:48:59 | Válasz erre
Apukad: senki nem mondta, hogy 200-zal ütköztek. A Lambo fékezett, nem kicsit. Állítólag kint van egy fotó a féknyomról a tűzoltóság épületében...
Szóval nem az ütközéskor haladt 200-zal a Lambo, hanem előtte.
Persze, szerintem sem haladhatott annyival, de 140-150-et simán kinézek a helyzetből. Tapasztalat.
Lexon avatar
-
23. | Ignotus 2009-04-14 17:09:17 | Válasz erre
@Lexon; (22.)

Basszus, az enyém is tud kétszázat, de városban eszemben sincs...

@Rocko4; (20.)

Ez azt jelenti, hogy eladni hozták be, s a kereskedés rendelte meg a valósághű töréstesztet...?
:))
Ignotus avatar
-
24. | Apukad 2009-04-14 18:50:16 | Válasz erre
@Lexon; (22.)

Most miért senkized le pl melcsi78-at? 3-ik post.

Szóval egy 150-es csattot szerinted karcolás nélkül meg lehet úszni. Értem.
És 150 frontnál másik autóval egy Suzuki eleje anyósülésig hajlik. Ezt is értem.

Még egy kérdést: láttál már karambolt?

100 körüli frontosnál egy motor beteszi a kocsi blokkját a műszerfal helyére. Nem egy másik autó. Egy 180 kilós motor.

Nem vagyok szagértő, de a Suzuki ilyet max 60-nál mutat. Ami persze nem zárja ki a jóval nagyobb eredeti sebességet, ami helytelen természetesen, csak én meg nem tehetek arról, hogy a szügyöm van tele a hazánkra minden téren oly jellemző hangulatkeltéssel - mint ez is itt. Ha Lambo, akkor 200. Persze. A rohadt, karóba húzni, összeverni ott helyben. Így van. Helyes.
Különben miért nem 280? Annyit is tud. Akkor meg...?

A rohadt adócsaló, elkaszált majd 300-al egy szegény becsületest. Mindenki életveszélyesen megsérült, a többiek meghaltak. A bácsi is, aki a tizedikről nézte és a torkán akadt a csirkecomb. (miből telt neki csirkecombra a nyugdíjból, pláne világválság idején?) :D
Apukad avatar
-
25. | Rocko4 2009-04-14 19:11:12 | Válasz erre
22. | Lexon 2009-04-14 15:48:59
"Apukad: senki nem mondta, hogy 200-zal ütköztek. A Lambo fékezett, nem kicsit. Állítólag kint van egy fotó a féknyomról a tűzoltóság épületében..."
panorámafotó? :)

23. | Ignotus 2009-04-14 17:09:17
eladni hozták be, aztán szokás szerint olyan vezette, akinek a kivagyisága nagyobb volt, mint a tudása.
Rocko4 avatar
-
26. | Freemen Gordon 2009-04-14 19:41:57 | Válasz erre
@Ignotus; (19.)
Épp ez az. Ott nem ő lenne a király.
Freemen Gordon avatar
-
27. | Freemen Gordon 2009-04-14 19:46:06 | Válasz erre
@Apukad; (24.)
Az rendben, de a Lamborghini középmotoros.
Úgyhogy remélhetőleg az ürgét hátulról meglepte egy kicsit valami jó forróvizes hűtővízcsővel..
Freemen Gordon avatar
-
29. | humanrájc 2009-04-14 19:48:05 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (27.) Mennyivel jobb volt a Wartburg! :))) humanrájc avatar
-
30. | Victor Coupe 2009-04-14 19:53:21 | Válasz erre
A "Lambo" javítási költségéből biztosan kijönne két felső középkategóriás autó. Victor Coupe avatar
-
31. | Freemen Gordon 2009-04-14 20:03:13 | Válasz erre
@humanrájc; (29.)
Hö-hö-hö:))
Ja.
Dekadens Nyugat.....:)
Freemen Gordon avatar
-
32. | Apukad 2009-04-14 20:45:45 | Válasz erre
@Rocko4; (25.)

Csak azt tudnám, honnan jött nekem ez a Suzuki... :D
Így szüleik a pletyka... .D

Namost ami a lánglovagos képeken látszik, az nem féknyom, hanem sodródás, valószínúleg már csatt utáni. Annyira nem is hosszú. Tán három szaggatott a képen, csak széles a látószöge... Szóval itt az nincs 10 méter.
Féknyom meg lenne egyáltalán egy ilyen kocsinál? Nincs ABS a Lambóban? (nem tudom, ilyet még nem vezettem, de ezekben mindenféle elektronika szokott lenni, az F40-ben négyfokozatú a kipörgésgátló és az abs nem kikapcsolható)

Mindegy, ment azért tutira legalább 70-el. De a csattos sebesség nem lehetett három jegyű.

Free, ja, az utas kapott egy tockost a frigóvezetéktől. :D
Apukad avatar
-
33. | Rocko4 2009-04-14 23:23:41 | Válasz erre
30. | Victor Coupe 2009-04-14 19:53:21
nem.

32. | Apukad 2009-04-14 20:45:45
milyen suzuki?
"Namost ami a lánglovagos képeken látszik, az nem féknyom, hanem sodródás, valószínúleg már csatt utáni. Annyira nem is hosszú. Tán három szaggatott a képen, csak széles a látószöge... Szóval itt az nincs 10 méter."
ABS tuti van, sztem féknyom nulla, inkább a Lambo lapos felépítése és a Fiat magas dobozossága miatt felkapta azt, és a fáig tolta, az a fékút kb.
Rocko4 avatar
-
34. | Lexon 2009-04-15 10:14:28 | Válasz erre
Rocko4: így van, ma arra jártam, mint minden nap. Ezen a kereszteződésen megyek át, biciklivel, pont úgy, mint a fiatos hölgy. Elképzeltem a szitut. Képtelenség észrevenni egy 100 felett érkező autót időben. És valóban, komoly féknyom nincsen, valószínűleg a tűzoltós fotó csak legenda.

Apukád: "Most miért senkized le pl melcsi78-at? 3-ik post."
Nem rá gondoltam, hanem a híradásokra, a szemtanúkra.
Szemtanúkra, érted?! Nem fültanúkra... :)
És ne védd már ezt a pöcsöt, amint mondtam, sokszor láttam őt errefelé, tudok róla pár dolgot, tudom, miről beszélek.
"Még egy kérdést: láttál már karambolt?" - attól félek, közelebbről mint te... :(
Lexon avatar
-
35. | so666 2009-04-15 13:02:07 | Válasz erre
Luzer Lambos... nemet rendszamu auto mert csoro nem vagyok de regadot nehogyma' fizesek... varosban szaguldozni mert az M7 nem eleg, a hetvegi sofor haziasszonyoknak is meg kell am mutatni... most meg majd a Casco se fizet neki (ha egyaltalan kotott ra) mert o is hibas, hat igy jar akinek csak penze van (remelem az Apeh is raszall) esze meg nincs. so666 avatar
-
36. | Lexon 2009-04-15 13:32:53 | Válasz erre
so666: szép volt. Semmit nem tudsz, csak megmondani a frankót. Lexon avatar
-
37. | Freemen Gordon 2009-04-15 13:44:44 | Válasz erre
Nodehát nincs is féknyom.
A becsapódás nyomai látszódnak az első képen, ahol felöklelte a kisautót kirobbant az üveg, a Lambo eleje és alváza a földhöz ütődött, ott a nyoma az aszfalton, a gumi elkenődött, ennek a kenődésnek-sodródásnak a nyoma látszik egészen a megállásig, ahol a Fiat leperdült a sportkocsi elejéről és nekirepült a villanyoszlopnak.
Szerintem nem ment túl gyorsan,vagy addigra már elég jól sikerült lefékeznie.
Valszeg blokkolásgátló be volt kapcsolva, mert tapadó súrlódással, különösebb guminyom nélkül sikerült megállítania az autót.
Freemen Gordon avatar
-
38. | so666 2009-04-15 14:16:47 | Válasz erre
@Lexon; (36.) Annyit tudok amennyit itt leirtak. Ezek alapjan azt mondok amit akarok. Bar ez te is megteheted, de en nem szemelyeskedtem veled (hacsak nem te vagy a Lambos). so666 avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
1Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet