, ,

Pár hónapos volt a jogosítványa - meghalt

Elhunyt a kórházban az M3-as autópályán pénteken este történt baleset súlyos sérültje. A gépkocsit vezető 23 éves nő a helyszínen életét vesztette, amikor a sztráda 69-es kilométerénél, Hatvan határában az általa vezetett autó felakadt a szalagkorláton. A járművezető kirepült a kocsiból, és a helyszínen életet vesztette, a 26 éves sérültet kórházba szállították, ám életét nem tudták megmenteni az orvosok.

A helyszínelés adatai szerint a balesetet az okozta, hogy a jármű megcsúszott a nedves úttesten.

A gépkocsit vezető hölgy csupán néhány hónapos jogosítvánnyal rendelkezett. (MTI)

Mit is lehetne erre írni, mit is lehetne reagálni. Mert írhatok én itt bármit, írhattok a hozzászólásokban bármit, az egész csak szájtépés. Mert addig, amíg az Illetékesek csak azt gondolják, hogy a még több traffipax az utakon, a még súlyosabb büntetések vezetnek valamire, addig nem fog semmi változni.

A fejekben kéne végre rendet rakni. És nem akkor, amikor már megvan a jogosítványa valakinek, hanem már az oktatásnál.

Vajon mikor mer végre lépni valaki is, hogy végre szétcsapjon a járművezetés oktatásában? Vajon mikor lesz valaki annyira bátor, hogy a langyos vízben kiválóan ellévő iskolákban rendet tegyen? Az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) mikor veszi végre észre, hogy valami nagyon nincs jól. Vajon mikor lesz egy ORFK-s vezető, aki az asztalra csap, és azt mondja, hogy na ennyi volt emberek, mostantól reformokra van szükség?

Vajon mikor lesz egy kormányzati ember, aki végre feláll, és azt mondja, hogy na emberek, akkor jöjjön az új KRESZ a legrövidebb időn belül, és az oktatást úgy ahogy van reformálni kell?

Mert hiába vannak néhányan, akik szóvá teszik, hogy ami most van, az egy nagy szar, és hiába, hogy javul a baleseti statisztika, mert a valóságban az év eleji nagy visszaesés az év végére rohamosan romlott. Amíg év elején még 37 százalékos volt a visszaesés, addig év végére jó, ha a 20 százalékot eléri éves szinten.

Van valaki, esetleg, aki leül a papírok fölé, és elgondolkodik, hogy mi is van akkor?

Azt hiszem nincs. Mert mindenkinek úgy jó, ahogy van... Mi meg sápítozhatunk, hogy valaki pár hónapos jogosítvánnyal csúszós úton, biztonsági öv használata nélkül meghal...

 

74 kommentár

kommentárok

1. | Ignotus 2009-01-03 13:44:43 | Válasz erre
Matyi, fogadjunk, hogy az autósiskolából senki nem érzi magát hibásnak a 23 éves nő haláláért...!

Még csak nyomokban sem...
Ignotus avatar
-
2. | Ignotus 2009-01-03 13:49:56 | Válasz erre
Három gyakorlati vezetői oktató megjegyzése vezetni tanuló családtagjaimtól, tavalyról:

1 - A biztonsági övet csak magának kell becsatolni, profikra ez nem vonatkozik.

2 - A kéziféket ne rángassa, nem kell azt behúzni, csak a vidékieknek!

3 - Az egyik húszezrest tegye egy fehér borítékba, mert a vizsgabiztos finnyás ember. Nekem a másik jó lesz csak úgy, zsebbe...
Ignotus avatar
-
3. | Kósza 2009-01-03 14:21:46 | Válasz erre
Jól értem, ketten haltak meg? Kósza avatar
-
4. | Freemen Gordon 2009-01-03 14:37:56 | Válasz erre
"Vajon mikor lesz egy ORFK-s vezető, aki az asztalra csap, és azt mondja, hogy na ennyi volt emberek, mostantól reformokra van szükség?"

Majd ha a fácán kézen áll a pálcán.
Freemen Gordon avatar
-
5. | Freemen Gordon 2009-01-03 14:40:13 | Válasz erre
Mintha nem órákig kotkodáltam volna a kormányszervó miatt, hogy a kormányszervós autókkal kurvára kell vigyázni, mert tizedannyi visszajelzés sincs a kerék és az úttest közötti kapcsolatról, mint a normál autónál... Freemen Gordon avatar
-
6. | Freemen Gordon 2009-01-03 17:06:27 | Válasz erre
A főnökség ezután kurva okosnak fogja képzelni magát, mondván ők találták ki, hogy vizes úton csak száztízzel lehessen menni.
De vajon miért csak ez a csaj tekeredett fel a korlátra, a többi közlekedő miért nem?
Már megint a leghülyébbhez kell mindenkinek alkalmazkodnia majd azzal hogy egy idétlen mazsola miatt mindenkinek lecsökkentik a megengedett sebességet?

A kígyótekintetű új rend és szabadságvesztés kormánybiztosa most büszkén nézegethet, hogy lám, milyen okosat találtunk ki, és ugyanezt fogja mondani a gyalogátkelőhely előtti harmincas sebességkorlátozás megindoklásánál is.
Freemen Gordon avatar
-
7. | Ignotus 2009-01-03 18:52:49 | Válasz erre
A piros BMW sofőrje vajon mit tanult a téli vezetésről?
És a balesetéből mit fog tanulni:

http://www.inforadio.hu/hir/eletmod/bulvar/hir-248688
Ignotus avatar
-
8. | ShagBeckur 2009-01-03 20:04:58 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (5.)

Ezzel szívok én is. Szervóval tényleg csak fékpróba mondja meg, hogy milyen az út állapota.
ShagBeckur avatar
-
9. | ShagBeckur 2009-01-03 20:06:05 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (6.)

"De vajon miért csak ez a csaj tekeredett fel a korlátra, a többi közlekedő miért nem?"

Az első kérdés: téli gumi volt-e.
ShagBeckur avatar
-
10. | lantika 2009-01-03 20:53:05 | Válasz erre
nagy itt a baj.
reformot ne várjunk egy olyan tetves államtól,amelyik a mi pénzünkön (adó) hidat épít (megyeri) és egy év után lezárja,mert saját magának nem tud engedélyt adni az üzemeltetésre.

régen amerikában volt egy próbálkozás,miszerint a biztöv automatikusan ráfeküdt a 2 első utasra. azt miért nem lehetne erőltetni,esetleg szabványosítani?

téligumi miatt mikor fognak már végre büntetni?

mikor büntetik meg végre azt aki 90 helyett 60-70 között megy,mert neki most ez jutott az eszébe?

miért adnak jogosítványt azoknak,akik esőben nem mernek 50-nél jobban menni?

a balesetek nagy része ezek miatt következik be.
lantika avatar
-
11. | ShagBeckur 2009-01-03 20:56:57 | Válasz erre
"miért adnak jogosítványt azoknak,akik esőben nem mernek 50-nél jobban menni?"

Gondolom, hogy csak általánosságban beszélsz, de este szakadó esőben még lehet, hogy az 50 is sok :)
ShagBeckur avatar
-
12. | SZILASI-HORVÁTH 2009-01-03 21:01:15 | Válasz erre
na ne izéjjetek már
esőben?
jártatok már a lőrinczi út - csévéző ut utvonalon????
és mindig van egy vadbarom, aki kielőz!!!!
(mondjuk, koszoruk is vannak a villanypóznákon, rendesen)
SZILASI-HORVÁTH avatar
-
13. | Freemen Gordon 2009-01-03 22:11:32 | Válasz erre
Esőben, sötétben, szembejövők vakítása mellett még a hetven is rizikó, helyenként. Addig nincs baj míg nincs semmi az úton....szabálytalanul parkoló teherautó, részeg, biciklis, stb. A gyalogost csak fekete lyukként tudod érzékelni, de már nem biztos hogy meg is tudsz állni. Freemen Gordon avatar
-
14. | Freemen Gordon 2009-01-03 22:14:41 | Válasz erre
@lantika; (10.)
Mondom hogy ez az ország a hülyék országa, ahol a tiltást és a büntetést ismerik...Barátom! a motoromon sohasem volt téligumi, ahogyan az autómon sem,mert a téligumi pont olyan mint az újfajta gyerekülés.Látható volt a televízióban, mennyit ér a gyerekülés, ha egyébként hülye a sofőr!Ülésestől kiszakadt! Hülyeség ellen NINCS téligumi.
Freemen Gordon avatar
-
15. | Mityu 2009-01-04 00:03:29 | Válasz erre
Emlékeim szerint már nem egy bejegyzésem (megjegyzésem) volt a magyar autósoktatás siralmas eredményeiről. Nem egyszer említettem már, hogy alapvető tudáshiányból erednek napi szinten olyan forgalmi helyzetek, amit egyértelműen vissza lehet vezetni az oktatásbeli súlyos hiányosságokra.

Karácsony előtti történet. Kereszteződésben szerettem volna megfordulni. Annak rendje s módja szerint ezt jeleztem. Mielőtt nekikezdtem volna a manővernek, jött a körültekintés manővere. Meg kellett állnom! Ugyan miért? Az ok egyszerű: mivel észleltem, hogy semmibe véve a baloldalt folyamatosan villogó irányjelzőt egy éppen fontos telefonját bonyolító hölgy belekezdett az előzésembe.

Megálltam. Majd elhaladt mellettem. Nem voltam rest, utána mentem, s meg merészeltem kérdezni, hogy ugyan mióta lehet balra kanyarodót, megfordulni szándékozót előzni, kikerülni?

Első válasz: - Nem tudta mit akarok.
Erre én: - Magának semmit nem mond a balra jelző irányjelző?
Második válasz: Nem tudta miért álltam meg.
Erre én: - Mert meg kell győződnöm arról, nem kezdett-e előzni valaki. S mivel észrevettem, hogy de, így a baleset elkerülése érdekében kénytelen voltam megállni.
Harmadik válasz: Én nem jeleztem semmit, mit akarok, az irányjelzőt sem látta....
No comment....
Mityu avatar
-
16. | Mityu 2009-01-04 00:15:14 | Válasz erre
Téli gumizás:

(Ismétlés) Piliscsabai haweromat kérdeztem vagy 2-3 éve, mi a lóhere van a 10-es úton, hogy ennyien csoszognak árokba télvíz idején?

Az ok egyszerű volt:
Téli gumi hívő felpakoltatta a csizmákat a verdára. Mivel annak biztos tudatában volt, hogy ez már atomtámadás ellen is véd, így havas-jeges úton tolta neki. Ugyanúgy, ahogy szép nyári nap szokta. Majd jött a helyzet, mikor is kiderült, hogy az ellen nem véd.... S repült, mint a kő, s kitudja hol állt meg. Hol árokban, hol a szembejövőben. Persze, jó a téli gumi. Csak az átgondolt és évszaknak, útviszonyoknak megfelelő vezetéstechnikát ne tessék már vele helyettesíteni. Megoldható??? :)
Mityu avatar
-
17. | blist 2009-01-04 00:40:55 | Válasz erre
Egykori oktatóm Tóth Misi bácsi mondta annak idején Szegeden 1978-ban: Jegyezd meg, nem az tud jól vezetni, aki padlógázzal közlekedik, hanem aki ott áll meg, ahol kell. Ez eddig majdnem mindig sikerült. :) blist avatar
-
18. | ShagBeckur 2009-01-04 01:59:17 | Válasz erre
Namármost.

Gordon és aki nem tudja miért jó a téligumi.

http://shag-beckur.faszkorbacs.hu/blog/?p=40
http://shag-beckur.faszkorbacs.hu/blog/?p=45

Nem véletlen az a ***** téligumi. Elhiszem, hogy 1200-es zsigával, csomagtartóban cementeszsákokkal el lehetett jutni mindenhova, de nem volt ekkora forgalom mint ma. Mit jelent ez? Akkor csak magát szopatta az ember, ha csúszkált, mostmár 100 embert, másrészt a friss havat nem taposták le 20 percen belül tükörjéggé. Másrész gondolom akkor a nyári mintázat is inkább többcélú volt, nem mint most, amikor csak esőelvezetésre van tervezve max.

A téligumi nem csodaszer, nem lehet vele meghazudtolni a fizikát. De a tököm televan, hogy azok miatt nem lehet még lépésben se haladni, akik nem értik meg, hogy mire jó az a rohadt téligumi, hanem ott kell álldogálnom 1 órát az erő közepén, mire 50 autóval előrébb sikerül kiszenvednie magát a szituból.

Értem én, hogy mindenki kurvajól vezet itthon - én nem. Nekem kell a téligumi, én inkább 50-nel megyek szakadó esőben, ha nem látok. De _megyek_!!! Nem bénázok a nyárigumival meglepve, amikor december elején leesik a hó, "hát ez hogy került ide??".
ShagBeckur avatar
-
19. | ShagBeckur 2009-01-04 02:04:29 | Válasz erre
Bocs, nem december eleje, november vége... ShagBeckur avatar
-
20. | Ignotus 2009-01-04 08:43:51 | Válasz erre
@ShagBeckur; (18.)

Érdekes, hogy rendszeresen, újra és újra előjön a téma, magától értetődő dolgokat vitatva.

Mint a téli gumi használata.

Vagy a biztonsági öv bekötése.

Vagy a kiskölök gyerekülésbe ültetése,...stb.

És mindez aránylag intelligens emberektől...

Nem értem.

Az ilyen okoskodó hablatyolónak egyszer kellene velem januárban eljönni a Kárpátokon keresztül, nyári gumival.
Utána igencsak meggondolná, miket hord össze.
Ha túlélné....
Ignotus avatar
-
21. | lantika 2009-01-04 10:18:20 | Válasz erre
esőt nem a szakadó esőre értettem. a téli gumi ilyenkor 7 fok alatt nem véd az atomtámadástól,csak ugye más a szerkezete. nem tudod mi a külömbség téli,és nyári gumi között,mert valószinű soha sem volt téligumid. érezni akarod az eltérést? nyáron vedd le a gumit,és menj egy kicsit vasfelnin. ugye milyen furcsa lesz a fékút?? természetesen sokat nem javít a téli gumi,de jobb ilyenkor mint a nyári. én mindig is mondtam,ne azért legyen valaki nagylegény,mert a németeknél széthajtott vw pászátot (ahogy az arc hívja) megveszi 120 havi részletre,és ő az utak királya. a kocsmában csapkodja a pultot,hogy M7-esen bementem a belsősávba,és siófokig toltam kilónyolcvannal. legyen azért nagylegény,mert 15 éve vezet balesetmentesen,és a hangsúly a vezetésen van. ha 15 éve van jogosítvány az mág nem ugyan az. lantika avatar
-
22. | Ignotus 2009-01-04 10:57:25 | Válasz erre
@lantika; (21.)

Igazat beszélsz!!!

-5 fok alatt a nyárinak már szinte nincs is tapadása, olyan merev.
Szemben a szuperelasztikus télivel...

Ami még fontos: az ár - érték arány.
Egy 8 ezer ft-os Barum télitől senki se várjon csodát....!
Ignotus avatar
-
23. | Vitaminkirály 2009-01-04 11:08:14 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (14.)
Van jó "téligumi".
Sajnos nem az ajándék vagy a Tesco gazdaságos árkategóriában. Volt szerencsém 120eFt-os kategóriában árult téligumival menni és ugyanezzel az autóval 9900Ft-os akcióssal is. Ez utóbbi tényleg felesleges. Nem veszed észre, hogy fent van vagy sem. A legutolsó jo gumim egy XMS- Alpin volt 1997 körül került 120-ba. Most azt sem tudom mennyi lehet. Akkor én voltam az az "őrült", aki 100-al ment Csesznek körül, mert annyit bírt a kerék, és segítőkészen reflektoroztak és dudáltak akiket előztem.
És az a legnagyobb baj, hogy egy drága gumi pont a 23 éves kezdőknek lenne fontosabb, mint nekem. És pont ők nem tudják/fogják megvenni.
Vitaminkirály avatar
-
24. | Freemen Gordon 2009-01-04 12:48:45 | Válasz erre
@Mityu; (15.)

Ez már az imbecillis kategória:) Megtanították autót vezetni, de közlekedni nem.Potenciális halálraítélt, ha nem ő okoz valakinek halálos balesetet.
Freemen Gordon avatar
-
25. | Freemen Gordon 2009-01-04 13:01:04 | Válasz erre
@ShagBeckur; (18.)

Ácsi.Én ugyan ki nem megyek az utakra tükörjégre, ónos eső után, vagy lefagyott hóra....nem akarok megdögleni.A téligumi maximum hamis biztonságérzetet ad azoknak akik azt hallották hogy a téligumi az milyen jó és hogy az télen kell a jobb tapadásért, aztán amikor olyan helyre ér ahol a téligumi se ér lóizét sem, ott ki vannak rakosgatva a szép kis mécsesek, meg a fejfák az út szélére.

Úgyhogy nem azt mondom hogy a téligumi nem jó, hanem azt, hogy aki nem tud vezetni, annak a téligumi hamis biztonságérzetet ad, jobban tapad a hideg úton, (bár azon tapad a nyári Barum is)de meg fog dögleni vele az első lefagyott kanyarban.
Freemen Gordon avatar
-
26. | Freemen Gordon 2009-01-04 13:29:23 | Válasz erre
@ShagBeckur; (18.)

Én két dologért szoktam káromkodni, egyik amikor hatvanas táblánál negyvenöttel baktatnak és nem lehet haladni, másik amikor szabályosan, kilencvennel haladva mindenki utolér és megelőz, beállnak elém a körforgalomnál és nem a cippzár-elvet tanúsítva elsőbbséget adnak még a szembejövő varnyúnak is, csak akkor indulnak neki amikor már este van.

Egyszer-egyszer kipróbáltam, hogy megfelelő íven haladva a körforgalomban, egy -egy ilyenre száz métert rá lehet verni, egyetlen kanyaron.

Úgyhogy az emberek egyenesben ugyan tudják nyomni neki, de az első manőverhez szükséges vezetési tudás már meghaladja a teljesítőképességüket.

Ugyanez van esőben.

A körforgalom előtt mindig több száz méteres állóra fékezett gépkocsioszlop van, de miután az ember átjut a körforgalmon már üres a pálya, tehát a sok nyomorékot egyetlen manőver terheli le úgy, hogy a mögöttük levőknek már le kell fékezni.
Képtelenek egy egyszerű probléma megoldására, miszerint negyvennel haladva balra néz,és ha nem kell elsőbbséget adni, gázt adva elhúz a picsába.
Ezek után én nem sok mindent várok el ezektől a közlekedőktől.

Gumiról: mivel inkább vagyok motoros mint autós, tudom mi a különbség gumi és gumi közt, de be kell vallani: az autó biztonságosabb.
Nem kell hozzá ügyesség mint a motorhoz, nem is tudom elképzelni hogy autóval hogyan tudja összetörni magát a honpógár, mennyire balfasznak kell lennie ahhoz hogy négy kerékkel olyan idétlenül menjen hogy a bádogkarosszéria se védje meg a haláltól.

Mikor megvettem az autómat, volt rajta valamilyen mintamélységében is tűrhető gumi, de amikor egyszer valami Audi utolért az Eger-Miskolc közti bükki úton, és nem akartam hogy lemosson az útról, kiderült hogy csúszik.Igaz, még így is elmentem a rozzant Forddal az Audinak, de mint mondtam: a vezetési tudás számít, nem a gumi.

Vettem rá két létező legolcsóbb Barum nyári gumit, azóta nem csúszik.
De nem csúszott a valamelyik nap leesett hóban sem, úgyhogy nekem akárki akármit mond, a téli gumiról, mondhatja.
Úrvezetőnek, aki nem kényszerűségből tép le Pécs-Nyíregyháza-távokat, luxus a téligumi.
Freemen Gordon avatar
-
27. | ShagBeckur 2009-01-04 14:02:28 | Válasz erre
Gordon:

Senkinek se luxus a téligumi. Az ilyen gondolkodásból jön az, hogy "csak 2 utcát megyek, minek csatoljam be az övet" stb. Mihez képest lenne luxus? Egy 100-200e Ft-os kárhoz? Egy emberélethez képest, mert a nyári nem tud olyan féktávot venni, mint a téli?

Épp ezaz, hogy az úrvezetőnek a nyárigumi a luxus. Főleg, ha nyáron pl. szinte csak motorozik. Akkor nyáron óvatosan el lehet járkálni vele 40 fokban is, és bár jobban kopik, de a ~4 éves vetemedési időkorlát miatt még így se lesz benne annyi km, mint lehetne.

Évi 10-15e km-ig egyértelműen a téligumi jobban megéri egész évre. Persze nyáron nem lehet kilónegyvennel venni a kanyart, mert kenődik.

Azzal egyetértek, hogy aki azt hiszei, hogy téligumival olyan lesz a tapadása, mint nyáron a 40 fokban nyárival, az közveszélyes. Nem is ez a téli feladata. Például nem tudjuk, hogy a fenti balesetben nyári, vagy téli volt-e fent. Ez például közelebb vihetne a megoldáshoz. Ha nyári, akkor tapadásvesztés a hideg aszfalton, mert dermedt volt már a gumi a -5 fokban. De nem tudjuk.

Annyit meg lehet engedni, hogy városban nem feltétlenül létszükséglet a téli. Magasabb átlaghőmérésklet, hamarabb latyakos lesz a hó, sok az autó, elolvad, letakarítják, stb. De aki az agglomerációba jár, annak kötelező.

Én se megyek ki ónos esőben, vagy tényleg gázos helyztekben, hülye nem vagyok, hogy összetörjem magam, vagy ami valószínűbb, valaki összetörjön. De van olyan helyzet, amiről a két postom is szól amit linkeltem, hogy reggel bemész, mire délután mennél haza, helyzet van. Nem azért mert leesik a hó. Azt az időjárásjelentésből meg lehet tudni, milyen idő lesz. Ezért van téligumim, ezért megyek óvatosan, ezért van ilyenkor legalább 3/4-ig a tank, hogy ne legyen gáz. Nem is ezzel szokott lenni a baj. Hanem mint írtam, azokkal, akik mindezt nyárigumival próbálják meg vagy bénák még téligumival is. Ha kell, végigmegyek kettes alapjáraton, de hazaérek. Sokan meg nyomják neki és befordulnak az árokba (van errefelé egy elég hirhedt S kanyar, mindig le van fagyva, megreked a hideg).
ShagBeckur avatar
-
28. | levi1968 2009-01-04 14:28:45 | Válasz erre
ne bántsátok a Barumot,nincs azzal semmi baj :-)) levi1968 avatar
-
29. | Freemen Gordon 2009-01-04 15:19:15 | Válasz erre
@ShagBeckur; (27.)

"Az ilyen gondolkodásból jön az, hogy "csak 2 utcát megyek, minek csatoljam be az övet" stb"
Pontosan!!!
Fel is vállalom.
Aki megérte az utolsó ötven évet, emlékszik hogy az Autó-Motor című újságban egyszer megjelent egy cikk, hogy egy komár mopedes vagy riga-mopedes valaki haza akart menni, megcélozta a kaput, de valamiért nekiment a kapufélfának, betört a feje és meghalt.
Na akkor kezdték el bevezetni a köztudatba, hogy jobb ha hozzászokunk a gondolathoz, hogy ezentúl a segédmotorra is kell bukósisak. A negyvenhez! Be is írtam nekik: ne izélje már meg lenin, én futok negyvennel, akkor nekem is kötelezővé teszik a sisakot??
Persze mindegy volt, mert azóta kötelező a sisak.
Az USA-ban meg az ezerhatos-ezernyolcas motorokhoz meg nem!

Magyarul: a szocializmusban, ahol az állam az emberek helyett gondolkodott elmondta nekik hogy számukra mi a jó, és hogy mit kell csinálni.
És természetesen ezt mindig a leghülyébhez méretezték, hogy még az is életben maradjon, aki nekimegy a kapufélfának.

Ezt aztán továbbfejlesztették, és intézményesítették, minden további szigorítás arra megy ki hogy a hülye is életben maradjon, ami nagyon humánus és akceptálható módszer, de erről egy amerikai tervező mondott valami érdekeset, amit eddig mindenki figyelmen kívül hagyott:
Azt mondta hogy hiába csinálunk egyre biztonságosabb autókat, ha az emberek egyre kevésbé követik a józan ész szabályait, és ütköznek össze egyre nagyobb sebességgel.

Ez ilyen egyszerű.A fószer magyarra fordítva azt mondta, hogy hülyeség ellen nincs orvosság, én ezt az előzőekban ugyanígy mondtam: hülyeség ellen nincs téligumi.
Freemen Gordon avatar
-
30. | Ignotus 2009-01-04 15:24:17 | Válasz erre
@ShagBeckur; (27.)

Egyetértek...

De...

Inkább megveszem darabját huszonötért a télinek, mint hátralevő életemet gyilkosként éljem le, mert pont az a 2 méter hiányzott, amivel a jobb tapadású, szélesített gumival csak picit meglöktem volna a biciklist, vagy gyalogost...

Mindössze erről van szó....
Ignotus avatar
-
31. | Freemen Gordon 2009-01-04 15:32:06 | Válasz erre
Még egyszerűbben: a sisak , a biztonsági öv , a gyerekülés nagyon jó egy extrém balesetben, ahol akkora G erők hatnak hogy máskülönben a szereplők megpusztulnának. Nekem ezidáig sem biztonsági övre, sem sisakra nem volt szükségem, mert a harmincvalahány év alatt nem volt balesetem.
Lehet hogy lesz még a hátralevő életemben, de nem tartom valószínűnek.

Kicsi rá a reális esély.

Arra is van némi reális esély hogy lezúg egy meteor és pont pofán ver, de ezért sem vagyok hajlandó ÁLLANDÓAN páncélba öltözve járni, mert még hülyének néznének.

Úgyhogy én megértem hogy a hatóság megpróbálja a sok nyomorékot megvédeni saját magától, de, részemről teljesen feleslegesnek tartom a húsz kilométeres sebességű, két saroknyi, falusi fagyizáshoz menés kedvéért a sisakot, a bőrcuccot, a biztonsági övet.

Természetesen a hatóság nem mondhatja azt hogy fagyizni lehet menni sisak nélkül is, de akkor bizzák rám, hogy akarom-e használni vagy sem.
Freemen Gordon avatar
-
32. | Freemen Gordon 2009-01-04 15:34:15 | Válasz erre
@Ignotus; (30.)
A szélesített gumi se tapad jobban a keskenytől, sőt, a keskeny jobb télen, mert az egy négyzetcentiméter felülere eső nyomás jobban nagyobb, és ezáltal jobban kiszorítja maga alól a havat-latyakot.
Freemen Gordon avatar
-
33. | Freemen Gordon 2009-01-04 15:38:31 | Válasz erre
helyesen: A szélesített gumi se tapad jobban a keskenytől, sőt, a keskeny jobb télen, mert az egy négyzetcentiméter felületre eső nyomás nagyobb, és ezáltal jobban kiszorítja maga alól a havat-latyakot. Freemen Gordon avatar
-
34. | ShagBeckur 2009-01-04 15:40:19 | Válasz erre
Hogy is van a mondás?

"Aki volán mögé ül az fél lábbal a sírban, fél lábbal a börtönben van"?
ShagBeckur avatar
-
35. | mentos70 2009-01-04 18:11:35 | Válasz erre
@Ignotus; (20.)
Amikor én tanultam vezetni, még nem volt ez a téli- nyári hisztéria. Nyári mintázatú gumival vezettem télen nyáron, de nemcsak én, hanem az országban szinte mindenki. Soha nem volt vele problémám, mert megtanultam vele autózni.

Meggyőződésem, hogy a hamis biztonságérzet kialakulásához, nagyban hozzájárul a téli gumi kultusz. Nem mintha rossz lenne, de aki védőpajzsnak gondolja, márpedig sokan annak hiszik, nagyon keményen megfizethetik az árát.

Az oktatás témához pedig annyit: kötelezővé tenném a csúszós tanpálya használatát, legalább 5 órában!!!! Érezzék már a kezdet kezdetén, hogy ez nem gyerekjáték, távirányítós Wartburg, a jó életbe!
mentos70 avatar
-
36. | Ignotus 2009-01-04 20:01:56 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (32.)

Ha nálam szigorlatoztál volna fizikából, megbuktattalak volna... :(
Ignotus avatar
-
37. | Freemen Gordon 2009-01-04 20:04:28 | Válasz erre
@Ignotus; (36.)

Miért? Mitől függ a súrlódás?
Freemen Gordon avatar
-
38. | Apukad 2009-01-04 20:11:38 | Válasz erre
Én azért pontosítanék.
Régen nem volt akkora különbség a téli-nyári gumik közt, de ez a technológiának volt köszönhető. Egyformán szar volt ez is, az is. Ma más keveréket használnak nyárra, amely megdermed a hidegben. Nem alkalmas a közlekedésre. Ma másfél tonnás a nem túl nagy autó és kétszer akkora a ménes. Ennek kell megfelelni, meg annak, hogy másfélszer akkora sebességgel is megoldja a gumo a kanyart a kétszer nehezebb kocsi alatt - ugyanazt a kanyart, amit a régi sikítva. Ezeket ma természetesnek vesszük. Van viszont ára. Az, hogy nem alkalmas a télre.
A téli gumikat ma telerakják szilikon származékokkal, ettől maradnak képlékenyek, kenődnek jobban a melegben és ezért tapadnak (a szilikoncuccok mennyiségének függvényében) a jeges úton. Sőt. Északon olyan típusú gumikat árulnak, amiket hozzánk nem is hoznak, hisz hamar elkopnának ezen a hőmérsékleten, annyira lágyak a szilikontól.
Ennek ellentéte a nyári, melybe olyan adalékokat kevernek ami magas hőmérsékletre való. Alatta megdermed, nem tapad. Ugyanis fejlettebb országokban a szempont a megfelelő hőmérsékleten történő maximális biztonság, kényelem, menetzaj(talanság). Itt is igaz az, hogy a gyártók adott ország viszonyaihoz megfelelő összetételű típust forgalmazzák, mást nem.
Normális országokban ugyanis nem az a szempont, hogy Józsi, aki nulla önerővel kettővel nagyobb fekete autót nyög, hogy menő legyen, max 90-el megy benzinspór célból olyan gumit keres, amivel 10 évig járhat esőben, fagyban, kánikulában, kici occó, óvatosz, nemülökbe eszőbe, hóba, nemnem deho. Aztán egyszer csak valamiért el kell menni a patikába, kórházba, temetésre, szülinapra, esküvőre, fasztudja hova, kucsma a fejbe, annyira koncentra, hogy levenni is elfelejti, de megy a hős. Hisz "csak két uccával odább méntem, nemértem honnét gyütt a nagyi a babakocsival a tengely alá". Na az ilyet törvénnyel kell tiltani. Ugyanis sokkal veszélyesebb, mint az üres pályán a 220, ami szinte emberiség elleni terrorcselekményként kezelendő hű meg ha.

Én évek óta írom a zsaruknak, hogy javasolják a téli kötelezővé tételét. ( most az MDF feltalálta a szarban a csontot, hű meg ha)
Mert az mindenkinek a saját joga, hogy bekapcsolja-e az övet, vagy visel-e bukeszt. Azzal csak a saját nyakát töri ki, mégis azt büntetik. Viszont a kormányozhatatlanná vált autójával másokat öl meg az, aki sajnál két tanknyi benzin árú gumit beinvesztálni a biztonsága érdekében. Ugyanis a tizenezres teszkós téli is jobb télen, mint a bármilyen nyári. Arcátlanságnak tartom, hogy emberek, akik a budira is kocsival benzineznek sajnálnak negyven ezrest három-négy télnyi gumira.
És igen. Ez meg kell az embereknek mondani, hisz szarnak másokra.

Továbbá.
Free, 87-ben egy barátnőm biciklizett a Bükkben. Akkoriban a sisakról nem is hallottunk. Elesett - nem nagy sebességgel - és 11 nap kóma után meghalt. 22 éves volt. Ha kalap lett volna rajta, ma is élne.
A sisak nem extrém balesetek ellen véd. Versenyben sem és az utcai motoron sem. A nagy G-k esetén még plusz teher is a nyaknak. A perifériás koccok ellen véd, komoly behatásra semmit nem ér. Az eleső csúszó ember tehetetlenül csapódó fejére vigyáz, hogy ne loccsanjon szét a kövön.
Apukad avatar
-
39. | Ignotus 2009-01-04 20:15:38 | Válasz erre
@mentos70; (35.)

Kérdezz rá 1 "öreg" kollégádra, lehetőleg olyanra, aki még diagonállal kezdte, hogy milyenek voltak az akkori, egyévszakos gumik!

Ma direkt készítik így, speciálisan, sztem se azért mert annyival jobb, hanem mert többször kell a zsebünkbe nyúlni...

A tanpálya dolgában meg teljesen igazad van.

Én megjártam Tengiz-t, voltam Kraz-zal a Kazbek alatt, átmentem a Kereszt hágón, megjártam kamionnal Skóciát, s azt gondoltam, már nem érhet meglepetés.
Aztán a sors kegyetlenül emlékeztetett rá, hogy mégis.

Viszont rezignáltan olvasom azon öntelt alakok pöffeszkedő megjegyzéseit, akik másokon számon kérik ugyan a törvényességet, de ők maguk már a KRESZ szabályai között is mazsolázgatnak, hiperagyukkal eldöntve, hogy rájuk melyik vonatkozik és melyik nem.

Addig nincs is baj, amíg magukat nyuvasztják meg, mit mondjak, megérdemlik.
De amikor uraságaik ártatlan embereket veszélyeztetnek, akkor kinyílik a bicska a zsebemben...
Ignotus avatar
-
40. | Ignotus 2009-01-04 20:17:00 | Válasz erre
@Apukad; (38.)

Tiéd a piros pont!!!!
Ignotus avatar
-
41. | Freemen Gordon 2009-01-04 20:20:08 | Válasz erre
Apukád: sajnálom a barátnődet, pechje volt, telibe találta az a ménkű amiről előzőleg beszéltem.
Én bicikliversenyző voltam, és jártam a Bükkön 365 kanyarán keresztül Egerbe edzésre meg vissza, nem mondom hogy sohasem estem el, de nem a Bükkben.
Freemen Gordon avatar
-
42. | Ignotus 2009-01-04 20:21:18 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (37.)

Többek között a két tapadó felület nagyságától!

A szilikonmell puhaságú téli gumi 2 - 3x akkora felületen fekszik fel útra, mint a -10 fokban kőkeménnyé vált nyári!

Érthető?
Ignotus avatar
-
43. | Freemen Gordon 2009-01-04 20:37:16 | Válasz erre
@Ignotus; (42.)
Drága barátom!
A súrlódás a felületek nagyságától, az összeszorító erőtől és a tapadó felületek érdességétől, anyagától függ.

Ha ugyanarra az autóra szélesebb gumit raknak, akkor az egy négyzetcentiméterre eső súly nagyobb felületen oszlik meg, tehát kisebb lesz. Így az összeszorító erő csökken, gyakorlatilag a súrlódási együttható ugyanaz marad.

Erre jó szemléltető eszköz a lánctalpas harckocsi: a lánctalp nagy felülete, és a talajra ható kis nyomóerő miatt a harckocsi nagy tömege ellenére tud olyan helyeken is elmenni ahol a gumikerekes gépkocsi nem.
Freemen Gordon avatar
-
44. | Apukad 2009-01-04 20:37:55 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (41.)
Na, én is. Taknyoltunk akkorákat a lefordult szingótól, hogy még. Protektor, sisak...? Nem volt ott semmi. Ruha nem maradt rajtunk sokszor. Szerencsére ma már más a helyzet. Nyilván ez sem véd a hülyeségtől, sőt sokszor hamis biztonságérzetet kelt, de akkor is, védekezzünk lehetőségeinkhez mérten!
Bukóval, téli gumival, tanpályával - akinek meg van, józan ésszel.

Nem tehetek róla, kevés dologgal lehet úgy felhúzni, mint a télivel. Vannak dolgok ugyanis, amiken nem szabad(na) spórolni. A csajomnak a kocsijára az volt az első amit vettünk. Kis autó, egy Fusion, messze elég rá a 8-10 ezres téli gumi. Elég lágy, jó a mintázata, lamellás - nem nagy márka, pontosabban egy neves gyár előző évi modelljének más néven forgalmazott típusa. Szóval innen a jó ár. :) Földutakon, sárban, jégen is megy vele, soha nem akadt el, vagy csúszott meg. A nyárija egy nagyon jó cucc, de a száraz aszfalton is érzi a különbséget hidegben. Egy ilyen nem túl nagy teljesítményű autóban!
(Hű, de kötelezővé tenném a rántópadot is!)
Apukad avatar
-
45. | Freemen Gordon 2009-01-04 20:43:49 | Válasz erre
Vagy ott van a vasúti mozdony:
A kerék is vasból készült, a sín is.A tapadási felület szinte zéró, de az egy négyzetcentiméterre eső összeszorító súly iszonyú, tehát a súrlódás nagy.
Freemen Gordon avatar
-
46. | Freemen Gordon 2009-01-04 20:48:38 | Válasz erre
@Apukad; (44.)
Mivel ragasztottátok fel a szingót a kerékre?:)

Na jó, meggyőztél, veszek a gépre négy téli gumit,ha egyszer sok pénzem lesz...:) csak legyen hó kipróbálni!
Freemen Gordon avatar
-
47. | Apukad 2009-01-04 20:49:25 | Válasz erre
Nem vág ide, de mielőtt elmészároljátok egymást hadd pontosítsak megint:
a surlódás nem függ a felület nagyságától.
Pláne a surlódási együttható, ami egy anyagra jellemző állandó. Adott anyag esetében beszélünk tapadási surlódási együtthatóról és csúszásiról, mely utóbbi kisebb az előbbitől.
A surlódási erő eme együttható és a felületre merőleges nyomóerő szorzata.

Akit bővebben érdekel: http://www.freeweb.hu/hmika/Fizika/Html/Surlodas.htm

;)
Apukad avatar
-
48. | Apukad 2009-01-04 20:51:54 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (46.)

Most tényleg azt hiszed emlékszem a nevére? :D Valami fehér csuszpajz volt, de a végén lazák voltunk és csak betonra fújtuk ragi nélkül. :D
Apukad avatar
-
49. | Freemen Gordon 2009-01-04 21:12:12 | Válasz erre
@Apukad; (47.)
Nyilvánvaló.
A surlódási erő eme együttható és a felületre merőleges nyomóerő szorzata.

Azonban a súrlódási erő a kerék estében egy bizonyos felületen keresztül hat, amelynél a felület nagysága indifferens, mert nagyobb felületen (szélesebb gumin) az egy négyzetcentiméterre eső összeszorító erő kisebb, mint keskenyebb gumin, ahol nagyobb, tehát a súrlódás mindkét esetben ugyanakkora.
Ott van a hűtőszekrényes ábra.
tehát a téli guminak azért kell kell keskenyebbnek lennie, hogy a kisebb felületen nagyobb egy négyzetcentiméter/kilogramm nyomást fejtsen ki, és ezáltal hamarabb/ jobban szorítsa ki maga alól a havat-latyakot, ezáltal a jobb súrlódási együtthatójú aszfalton, ne a rosszabb súrlódási együtthatójú havon fusson.
Freemen Gordon avatar
-
50. | Freemen Gordon 2009-01-04 21:14:22 | Válasz erre
@Apukad; (48.)
Ja, valami mozaikragganytúval ragasztottuk, de nem volt valami híres, ráadásul azt levakarni......mert mi még ragasztottuk a szingót is:) Középen a varrást kibontani, megragasztani, majd összevarrni...
Freemen Gordon avatar
-
51. | lantika 2009-01-04 21:16:29 | Válasz erre
barum gumival nincs semmi baj. csak megfelelőt kell a megfelelő időben használni. teszkós ,interspáros,szupermarketes gumikat el kell felejteni. max utánfutóra jó. lantika avatar
-
52. | RoGeR 2009-01-04 23:23:11 | Válasz erre
@mentos70; (35.)

Az egyre csendesebb utastér miatt elveszített sebeségérzet, a sok légzsák és elektromos szar szerintem több gondot okoz, mint a téli gumi.
Csak a téli gumi nem bátorítaná ennyire a T. autósokat.

Egyre több helyen olvasom, hogy emelni kéne a sebességhatárokat (lakott terület 70, országút 120-130, autópálya 160+), mert "a mai autókkal ez már biztonságos".
RoGeR avatar
-
53. | ShagBeckur 2009-01-05 00:24:31 | Válasz erre
Na igen, de eddig se az autoval volt gond, hanem a sofőrrel. ShagBeckur avatar
-
54. | hullahubika 2009-01-05 09:06:30 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (45.)

Te egy nagyon ostoba ember vagy!

Rendesen beüthetted a fejed, amikor zakóztál a bicikliddel, s láccik úgy is maradtál!!!

Különben nem tartanád magadat felkent tévedhetetlennek.

Általános iskolába járó ötödikes fiam kiröhögött, amikor mutattam neki, miket irkáltál a surlódásról.

Én se teszek mást, mert egy nevetséges, okoskodó felfújt hólyag vagy!

Egyébként kizárt, hogy neked van jogosítványod, a hülyeségeidből világos, hogy soha nem vezettél autót se, úgyhogy ne hazudozz itt összevissza!
hullahubika avatar
-
55. | hullahubika 2009-01-05 09:14:17 | Válasz erre
@Ignotus; (39.)

Az öntelt, beképzelt, a kresz-szabályok között válogatók legalább olyan veszélyesek, mint az ész nélkül száguldozók.

Mit szólsz ehhez:

"Ácsi.Én ugyan ki nem megyek az utakra tükörjégre, ónos eső után, vagy lefagyott hóra....nem akarok megdögleni."

És ezek után még órákig osztja az észt az autóvezetés fizikai és technikai tudományáról.

Ekkora majmot....
hullahubika avatar
-
56. | mentos70 2009-01-05 10:48:21 | Válasz erre
@Ignotus; (39.)
Lehet hogy naivnak tűntem, de tudom hogy ma már más a helyzet, nagyrészt üzleti szempontból is, meg ugye a technika.
Nem vagyok gumicsere ellenes, sőt, a saját bőrömön tapasztaltam, hogy szükséges! Nomeg azt is, hogy a télivel is be lehet menni az árokba! :-)))
mentos70 avatar
-
57. | Apukad 2009-01-05 12:38:37 | Válasz erre
@lantika; (51.)

Bocs, de ez olyan, mint amikor azt mondja valaki, hogy a motorosok száguldozó, potenciális gyilkos szervdonorok. Marhaság.

Vagy a Barrum a sarki gumiboltból jobb mint a Michelin, Continental vagy Good Year az akármelyik áruházból? DE ha a relatíve ismeretlen neveknek utánanézel kiderül, hogy melyik gyár gyártja. Persze nem annyira gizda, de kinek mi a cél.
Nyilván van sok szemét is, mint ahogy sok hülye autós, vagy épp motoros is.
Apukad avatar
-
58. | Ignotus 2009-01-05 14:04:21 | Válasz erre
@mentos70; (56.)

Oké, a dolgok 90 %-a úgyis a vezető lábában, kezében, és fejében van.

Ha ezek közül bármelyik hibás, fújhatjuk a téli gumit, meg a többi speckót is, amelyek ugyan megkönnyítik a dolgunkat, de a spirituszt nem helyettesítik....

Egyetértesz...?
Ignotus avatar
-
59. | Ignotus 2009-01-05 14:07:11 | Válasz erre
@Apukad; (57.)

Jaj nékem, be kell ismerjek valamit.
Igazából nem Barum-ot akartam írni, hanem azt a csúcsminőségű TRAYAL - vagy hogy a búbánatba hívják - márkájú(?) csodát.
Ezer pardon árva fejemnek a tévedésért....! :)
Ignotus avatar
-
60. | Ignotus 2009-01-05 14:13:49 | Válasz erre
@hullahubika; (55.)

Ha már úgyis őszinte napom van, be kell ismerjem, imádok gyorsan menni.
Amit ugye a KRESZ keményen szabályoz.
Mivel mindennek ellen tudok állni, kivéve a kísértést, előfordul, hogy ottfelejtem a nehezebb cipőmet a gázon.

De nem vagyok rá büszke, és sohasem kezdeném el megmagyarázni, hogy ez a törvény (szabály) hülyeség, és ennélfogva nem vonatkozik rám...

Ha egyszer teszek valamit, vállalom annak kockázatát, s nem gyártok ideológiát megmagyarázására.
Ignotus avatar
-
61. | Freemen Gordon 2009-01-05 14:36:46 | Válasz erre
@hullahubika; (55.)
:))) Hát te meg ki a pénisz vagy, édes ecsém?
Freemen Gordon avatar
-
62. | Freemen Gordon 2009-01-05 14:39:27 | Válasz erre
@Apukad; (57.)
Épp a múltkor volt az Origón egy gumiteszt,amiből valami olyan konklúzió született, hogy a márkanév nem minden.
Freemen Gordon avatar
-
63. | Gabesz81 2009-01-05 14:47:44 | Válasz erre
Jogsiért éppen most hajtó korombeli srácokkal beszélgetve döbbentem rá, hogy milyen emberek kapnak jogsit! A könyvet ki sem nyitották SOHA!!! Csak a teszt ment rogyásig, majdhogynem betanulva és már a forgalmi vezetésnél tartanak... ha mellettem ülnek mindig elemezzük a helyzeteket, de azért a könyvet erőssen ajánlottam nekik olvasásra.

Bajza-Városligeti fasor kereszteződés az Andrássy felé érdekes a szitu, nincs megszűnő sáv jelzés. Mivel mindkét sáv visz egyenesen, értelmezésem szerint jobbkéz, tehát a külső sávban haladó van előnyben. Bár két autó is elfér a szűk utcába, aminek mindkét oldalán parkolnak... a jobb oldalon a saroktól kicsit távolabb van felfestve a parkolóhely... ez zavarja meg a KRESZ-ből "maszter"-eket és hiszik, hogy a jobb sáv szűnik meg... múltkor épp ennek adtam hangot, amikor a kedves delikvens mondta az ő elképzelése szerintit, hogy márpedig az a sáv megszűnik, DE NEM! Még a terelővonalak is mértenilag a két parkoló sor közepére visznek... Ilyen öntörvényű idióta barmokkal kell osztozkodni az utakon, Broáf. Még az szólt be nekem, hogy "babakocsit" vezessek... :-)
Gabesz81 avatar
-
64. | Freemen Gordon 2009-01-05 15:24:11 | Válasz erre
@Ignotus; (60.)

"Mivel mindennek ellen tudok állni, kivéve a kísértést, előfordul, hogy ottfelejtem a nehezebb cipőmet a gázon.

De nem vagyok rá büszke, és sohasem kezdeném el megmagyarázni, hogy ez a törvény (szabály) hülyeség, és ennélfogva nem vonatkozik rám..."

Ez is egy álláspont.
Az enyém más, én azt mondom hogy vannak értelmetlen szabályok, amiket önkényesen kényszerítenek ránk, és amik csak nálunk érvényesek, a világ más országaiban nem.
Például a sisakviselés.
Például a műszaki KRESZ-ben sokáig olyan vadhajtások voltak, amik egyedülállók Magyarországon.Ezeket én észreveszem és felemelem hangom ellenük.
Attól függetlenül persze be kell tartani őket, de feleslegesek, illetve kötelező jelleg helyett bízzák rám hogy használom-e őket vagy sem.

Természetesen ez itt nem így működik, mert ez a tiltásra és büntetésre alapozott rendszer/állam.
Freemen Gordon avatar
-
65. | Ignotus 2009-01-05 15:46:37 | Válasz erre
@Freemen Gordon; (64.)

Mint ahogy egyszer már említettem, mi ketten teljesen más szemmel nézzük a világot.

A különbség nagy, a meghatározó viszont annyi, hogy én nem teszek úgy, mintha birtokosa lennék a bölcsek kövének, sőt, mindig fenntartom lehetőségét saját tévedésemnek.

Még akkor is így tennék, ha olyan (teljesen feleslegesen) drága motorom lenne, mint neked, s életemet, ahogy én látom, mintegy pótcselekevésként, ez, illetve az igehirdetés tenné ki.

Majd ahogy az idő telik, tanulsz némi alázatot, némi toleranciát, s levetkezed gőgös büszkeséged, naftalinba téve rusztikus önhittséged is.

De először próbálj meg nem csakis és kizárólag magadból kiindulni, amikor megnyilatkozol, és ne tartsd magad tévedhetetlennek!

Remélem nem veszed rossznéven a fentieket!

Képzett értelmes ember vagy, de csak a felszínt veszed észre. Ne feledd, hogy az intelligencia kötelez!
Mert különben olyan leszel, mint 1 politikus...! :)
Ignotus avatar
-
66. | Freemen Gordon 2009-01-05 16:00:20 | Válasz erre
@Ignotus; (65.)

:)))
kaphattam volna rosszabbat is, lásd valamelyik előző reagálást:)
Ebben nyilvánvalóan megjelenik a hozzászóló intelligencia-qvóciense, a tapasztalat, más egyéb emberi kvalitásai.

Nos, ne gondold hogy tévedhetetlennek hiszem magam, a hosszú idő alatt egyszerűen kikristályosodnak dolgok, de ha valaki más szempontból más megvilágításban tálalja a helyzetet, és ezt akceptálni lehet, minden presztízsveszteség nélkül megteszem.
Freemen Gordon avatar
-
67. | mentos70 2009-01-05 16:15:16 | Válasz erre
@Ignotus; (58.)
Maximálisan! :-)
mentos70 avatar
-
68. | Lathor 2009-01-05 18:25:05 | Válasz erre
Lehet pampogni, hogy túl sok a szabály, de ha már kétszer megvágták volna 20 ezerre az öv miatt és ezért beköti akkor még élne. Lathor avatar
-
69. | Ignotus 2009-01-06 15:13:33 | Válasz erre
"Szabolcsi baleset: két kisfiú maradt árván

* Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index.hu

| 2009. 01. 06., 12:40 | Frissítve: 2 órája

Egy ukrán házaspár vesztette életét a hétfő délutáni szabolcsi balesetben. Két kisfiúk túlélte a karambolt, súlyos sérülésekkel ápolják őket. Az ütközést a rendőrök szerint az okozhatta, hogy a vétkes autón kopott, nyári gumik voltak és az útviszonyokhoz képest túl gyorsan ment...."
Ignotus avatar
-
70. | Freemen Gordon 2009-01-10 15:22:17 | Válasz erre
@Lathor; (68.)
Az lehet hogy ha kétszer megbüntették volna akkor megúszta volna ezt a balesetet, legközelebb viszont alámegy egy tehervonatnak.
Freemen Gordon avatar
-
71. | Freemen Gordon 2009-01-10 15:24:37 | Válasz erre
tegnap felmentem már a hatezer forintos nyári Barummal a havas Bükkbe, ahol divat lett a "csapatás".
Én sem úsztam meg, egy csóka le akart tolni az útról, sajnos nem sikerült neki.A kanyarokban elmentem neki, csak egy hosszú egyenesben tudott elmenni egy másfélszer erősebb autóval.
Úgyhogy: hagyjuk már egymást szikkadni azzal a téligumival.
Freemen Gordon avatar
-
72. | encsibebi 2009-02-02 20:16:28 | Válasz erre
A gond nem az autósiskolából indult, hanem onnan, hogy vannak akkora köcsögök, akik nem képesek megfelelő ívben kikerülni az előttük haladó, megengedett sebességhatárt betartó járművet - szabálytalanul jobbról - kikerülni. Sajnos ez történt. És hozzáteszek még annyit, hogy nem igen vall aprólékos kutatómunkára előszedni valakik szeretteinek a balesetét, hogy ezzel kapcsolatban fontolgassák, hogy vajon ki lehetett a hibás. Legalább vennék a fáradtságot, hogy utána járjanak.
És, teszem hozzá, a pár hónapos jogosítványt nem feltétlenül kell lenézni, mert az említett hölgy a legbogarasabb oktatónál és vizsgabiztosnál tette le a jogosítványát az autósiskolában. Tehát: aki valamit hozzá akar szólni. az legközelebb legyen alaposabb. Nem krumplis zsákokról ír!

Encsi
encsibebi avatar
-
73. | Yoda 2009-02-02 20:52:42 | Válasz erre
Ma, kora reggel, én állítólag meghaltam..
Érd felől jöttem a 6-son, O-s irányába,nagyívű kanyar, tábla 60-t engedélyez.Előttem senki,kanyart ismerem, 80-l jöttem benne, nyugodt tempóban.Szemből két kocsi jött szintén hasonló sebességgel.Majdnem egymás mellé érünk az első kocsival, mikor előttem terem, a két kocsit előző harmadik, kb. 120-130-l, és még mielőtt bármit is tehettem volna, kettőnk között továbbszáguldott. Valószínűleg, egy-egy tenyérnyi helynél több nem volt. Az egész, egy másodperc alatt zajlott le,és a következő pillanatban, egy szúró,görcsös gyomorszájtájéki fájdalmat éreztem, majd tarkó fejfájást.
Állítólag, ez egy öntudatlan, halál előtti, utolsó állapot, mondta egy ismerős, amiben én nem hiszek. De, hogy a jó k..va anyjába kívántam az illetőt az biztos.
Én sem szeretek "pöcsölni", ahol lehet, megyek, kissé gyorsabban talán mint szabadna, de soha senkit nem veszélyeztetek. Az örülteket, mikor vonják már ki a forgalomból?
Yoda avatar
-
74. | Mid 2009-02-02 21:10:50 | Válasz erre
Nem tudom pontosan mikor Yoda, de sajna vannak. Velem is előfordult már hasonló eset, ha az a kamion akkor elsodor, akkor nekem annyi. Szerencséd volt. Most az. Én soha nem magamtól félek, ha vezetek. Másoktól féltem önmagam. Mid avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet