, , ,

Szabályos?

Sánta Mária küldte ezt a képet a levéllel, és a válasszal együtt.




Tisztelt SMSV!

Érdeklődöm, hogy mi jogosítjaföl az önö k gépkocsivezetőit, hogy megkülönböztető jelzés nélkül a sineken közlekedjenek. Megállt a sofőr a piros lámpánál.
Ha nem indokolt a megkülönböztető jelzés használata, akkor mit keres a sineken? Egyszerűen csak nem volt kedve beállni a sorba! Tudatosítani kéne bennük, hogy nem kisistenek! Várom válaszukat!

Sánta Mária

És a válasz:

Kedves Mária!

Örömmel olvastam rövid levelét és érdeklődését.

Tájékoztatom, hogy feladataink ellátásához nem minden esetben szükséges a megkülönböztető jelzés használata és kollégáink a KRESZ által nyújtott jogosultságaikat használják diszpécserközpont utasításai alapján.

Leveléből sajnos nem derül ki a pontos időpont és helyszín mellyel fenti jogosultság jogosságát ellenőrizhetnénk és esetleges felelősségrevonást megtehetnénk!

Amennyiben munkánkról bővebb felvilágosítást szeretne vagy szabadidejével segítene másokon, úgy várom jelentkezését és kívánok jó egészséget Önnek és becses családjának.

Tisztelettel és köszönettel:

Csipán András
elnök

38 kommentár

kommentárok

1. | gzgzgz 2008-05-12 12:34:59 | Válasz erre
Na ez megint tipikus magyar dolog....
Ez legyen a legnagyobb gondom h egy vérszállitó autó sziréna nélkül megy a sineken...Én ha a legnagyobb dugóban állok és elmegy mellettem akkor tudomást se veszek róla...menjen...
gzgzgz avatar
-
2. | X 2008-05-12 16:07:33 | Válasz erre
Pontosan. Zavar? Majd egyszer nem lesz véred, amikor kellene.
Agyam eldobom az ilyen alakoktól... És még fényképezni is ráér.
X avatar
-
3. | Feri 2008-05-12 16:34:43 | Válasz erre
Valaki mondja meg legyen szíves, hogy mik ezek a "KRESZ által nyújtott jogosultságok"? Akárhogy is lapozom a KRESZ-t, így csak a megkülönböztető jelzést használó jármű közlekedhet.

És igen, pontosan, zavar, mivel ez nem csak szabálytalan, hanem balesetveszélyes is. Ha nekem vagy bárki másnak szállít vért, akkor bizony használja a megkülönböztető jelzést, hogy gyorsan és balesetmentesen a helyszínre érhessen! Senki sem számít arra, hogy a villamossínekről vagy bármilyen más szabálytalan helyzetből megejelenik egy jármű és váratlan manővereket hajt végre, éppen ezért olyan hangos és fényes a megkülönböztető jelzés, hogy már messziről felhívja magára a figyelmet.

Szóval kedves gzgzgz és X, ne nyomjátok itt a demagóg dumát, hogy majd neked nem lesz egyszer véred amikor kellene...
Feri avatar
-
4. | joc 2008-05-12 18:28:22 | Válasz erre
Bennem az merült fel, hogy a BKV egyes járművei miért közlekednek sárga villogóval a villamossínen (naponta látható ilyesmi a körúton). Emlékeim szerint ilyesmire nem jogosít a sárga villogó. joc avatar
-
5. | Sanyi 2008-05-12 21:59:23 | Válasz erre
Feri:
"Senki sem számít arra, hogy a villamossínekről vagy bármilyen más szabálytalan helyzetből megejelenik egy jármű"

Nem tudom te hogy vagy vele, de én ha nem számítanék a síneken járműre, szivesebben venném, ha egy ilyen vérszállító ütne el, mintsem egy villamos.
Szóval kedves Feri, nézz körül mielőtt átmész a síneken, nehogy vérre legyen szükséged.

Ja, és milyen váratlan manőverre gondolsz? Még Mária is megírta, hogy megállt a pirosnál....
Sanyi avatar
-
6. | mentős 2008-05-12 22:28:18 | Válasz erre
gzgzgz, x és aki a vérre hivatkozik!

A megkülönböztető jelzéssel felszerelt, de azt nem használó gépjárműnek, ugyanúgy be kell tartani a KRESZ-t, mint bármelyik közönséges autósnak. Ez nem vita kérdése, ez szabály. Magam is jópár kilométert levezettem már hang és fényjelzéssel, de ha nincs bekapcsolva, eszembe sem jut a sínre menni! Nemcsak azért mert másokat idegesít,(engem is ha látom) hanem mert balesetveszélyes! Még kékkel is!
Feltételezzük, hogy ha az SMSV-s autónak be van kapcsolva a megkülönböztető jelzése, akkor éppen sűrgős vérszállítmányt továbbít.
Ha nincs, akkor vér sincs benne, csak a bugyuta sofőr, kihasználja a gépjármű vizuális oldalát, magyarul "ki a franc szól rá a csíkos autóra?" című előadás folyik.
mentős avatar
-
7. | ant 2008-05-12 23:58:08 | Válasz erre
Ez is ugyes:
http://bkvfigyelo.blog.hu/2008/05/10/a_kresz_vajon_mi
ant avatar
-
8. | X 2008-05-13 01:41:50 | Válasz erre
Márpedig ha a villamosoknak megfelelő szabályok szerint közlekedik, akkor pont annyira kell rá számítani, mint a villamosra. Pl villamos helyett is járnak sínkocsik, bkv-s gépek... Valószínű, azért állt meg a pirosnál is, mert nem szarik bele és száguld...
X avatar
-
9. | Rocko 2008-05-13 07:22:39 | Válasz erre
a KRESZ által nyújtott jogosultság az az, h beállhat a sorba, és közlekedhet.

X: ha vért hoz nekem, akkor használja a megkülönböztető jelzését.
"Márpedig ha a villamosoknak megfelelő szabályok szerint közlekedik"
akkor vegyen fel utasokat, és álljon be a megállóba.
"Pl villamos helyett is járnak sínkocsik, bkv-s gépek..."
kíváncsi vagyok, h ezzel miylen pályakarbantartási vagy szerelési munkákat végeznek.
Rocko avatar
-
10. | mentős 2008-05-13 09:20:39 | Válasz erre
X!
Nincs igazad! Mert az autó szabálytalan! Ez tény.A másik: A szirénázó mentő elé is lelépnek olyan helyen, ahol a két megálló egymással szemben van! Szerinted hallja a gyalog,ha egy csendes autó közeledik és nem a nagy sárga amire mindenki számít?
Válasz: nem!
Na ennyit erről.
mentős avatar
-
11. | EEE 2008-05-13 11:13:58 | Válasz erre
kérjük kedves Máriát vigye tovább a dolgot és irja meg mikor és hol történt a dolog. és csatolja hozzá a kresz szabályt is.

kiváncsi vagyok erre milyen válasz érkezne.

EEE avatar
-
12. | Srác 2008-05-13 11:19:30 | Válasz erre
Az a leginkább megdöbbentő, ahogy itt mindenki mellébeszél. Hogy kit zavar, meg hogy megállt a pirosnál, meg hogy vérszállító, ergo annak mindent lehet. Ugyanaz a kategória, mint amikor a rendőrautó él vissza azzal, hogy ő rendőr, és szabálytalanul közlekedik. Srác avatar
-
13. | deeede 2008-05-13 11:27:17 | Válasz erre
mentős ha te tényleg mentős vagy és nem csak kitaláltad magad akkor szerintem pont te ne szólj hozzá ehhez a témához!
Nem egyszer láttam a körúton a síneken mentőautót menni sziréna és kékfény nélkül SŐT szinte naponta látok!!!!
És engem sem zavar!!! És az smsv a rendőrautó a tűzoltó és a bkv-s kocsik sem zavarnak ha a sínen mennek sziréna nélkül...
Nevetséges h ennek kell témának lennie egy blogon..igaza van gzgz-nek ez tipikus magyar szokás...
Miért nem inkább azokon a bmw és audi-sokon csámcsogtok akik szintén szoktak ott menni??
deeede avatar
-
14. | Shag_Beckur 2008-05-13 12:00:07 | Válasz erre
deeede: "Miért nem inkább azokon a bmw és audi-sokon csámcsogtok akik szintén szoktak ott menni??"

Először nézd vissza az archivumot, mielőtt kérdezel.

"Nevetséges h ennek kell témának lennie egy blogon..igaza van gzgz-nek ez tipikus magyar szokás..."

Megmondom őszintén, külföldön nem töltöttem túl sok időt, így nem tudtam megfigyelni az ottani szabályokat. deeede! Ausztriában, vagy Németországban bevett szokás az amit a képeken látunk?
Shag_Beckur avatar
-
15. | mentős 2008-05-13 12:16:59 | Válasz erre
deeede!
Valóban az vagyok. Azt hogy mihez szólok hozzá majd én eldöntöm.
Akiket pedig mentőnek hiszel megkülönböztető jelzés nélkül a síneken, azok magán betegszállító cégek mentőautó szerű autóval.
ASU, Szamaritánus, Delta, stb stb.
Az OMSZ kocsikat nem láthatod így, mert ott szabályzat tiltja a sínen közlekedést, jelzés nélkül.
Bocs hogy hozzá mertem szólni! :-)
mentős avatar
-
16. | Ignotus 2008-05-13 13:26:24 | Válasz erre
Döbbenet 1: Csipán András elnök gusztustalan, nagyképű, cinikus reakciója. Tipikus "kakas a szemétdombon" példány lehet az "Elnök Úr".

Döbbenet 2.: Csak remélni tudom, hogy a gzgzgz, meg x, meg deeede Csipántól kapja a fizetését, mert az szörnyű lenne, ha csak ennyi eszük lenne, amit rossz esetben saját kútfőből ideírtak...

Mentős: most vágok egy gyermekmentős anyagot, operatőrünk egy napot töltött Cserniéknél. Eddigi életem legnehezebb munkája, néha egyszerűen nem tudom tovább folytatni...
Nem irigyellek benneteket a munkátokért...


Ja, s mielőtt elfelejtem: Ők akkor használják a villogót és a szirénát, ha erre okuk van.
És enélkül nem pofátlankodnak a villamossínekre... :(((
Ignotus avatar
-
17. | mentős 2008-05-13 14:10:12 | Válasz erre
Ignotus!
Végre valaki megért engem! :-))
Egyébként a gyerekmentést én nem tudnám csinálni.
Takartam már és nem szeretnék mégegyszer.

Ha mennél majd máshová is forgatni, szólj nyugodtan!
mentős avatar
-
18. | Parkoló Blog 2008-05-13 15:23:40 | Válasz erre
Matyi! Nincs kedved egy interjú erejéig megkeresni Csipán András elnök urat? :) Parkoló Blog avatar
-
19. | Ignotus 2008-05-13 16:10:29 | Válasz erre
Mentős:

Ha a REX-ékkel, és a Vöröskereszt anyaggal kész vagyunk, tervezzük.

Csak nálatok annyi engedély kell, hogy az maga egy morbus bürocraticus.


Azért még egy percre, az eredeti témára visszatérve. Tisztelem mindazokat, akik emberi életeket mentenek.
De nem tisztelem azokat, akik visszaélve munkakörükkel, előjogokat vindikálnak maguknak, komoly társaikat, kiknek ez hivatás, s nem csak pénzkereset, mint nekik, naponta lejáratják.

Kifejezetten megvetem továbbá az ilyen, itt idézett elnöki levelet. Melynek lényege: semmi közötök hozzá.
Annál is inkább, mert az ilyen stílus lett manapság a trendi.
A csillagot is lehazudják az égről (lásd pl. K. Karola, BKV), de nem képesek egyszer azt mondani, hogy bocsánat, elk... szúrtuk, intézkedünk, hogy a továbbiakban ne...

Ez Abszurdisztán, a sok pöfeteg zsebdiktátor országa...
Ignotus avatar
-
20. | Laya 2008-05-13 20:22:48 | Válasz erre
Azé ne felejtsük el, hogy az SMSV az egy Kft. Mellesleg nekem nagyon rég óta szurja a szememet, ugyanis nagyon szeretnek rendőrösdit is játszani. Itt nem messze tölünk van egy batár nagy kertes ház itt szoktak állni a kocsijaik. Laya avatar
-
21. | Laya 2008-05-13 20:30:41 | Válasz erre
Multkor Rákosfalván a buszsávban parkoltak a 20 éves Escort játékrendőrautójukkal. Laya avatar
-
22. | mentős 2008-05-13 21:18:54 | Válasz erre
Ignotus!

Tudok egyszerűbb megoldást ha érdekel.
Érdekel? :-)
mentős avatar
-
23. | fcsilla 2008-05-14 07:14:09 | Válasz erre
A dologhoz hozzá tartozik, hogy a vérszállító kocsik és az un.altennatív betegszállítók csak úgy használhatják a kiemelt jelzést, ha azt jelentik az OMSz. felé. Elbírálási jogunk nincs,csak bejegyezzük egy füzetbe :). Innen visszakereshető, hogy egy adott időpontban, a helyzetváltozás és az előre látható idő megjelölésével jelentette-e a gkv. felénk.
Számomra mindig vitatott, hogy mi köze ehhez az OMSz.-nak, de egyenlőre egyéb rendelkezés hiányában ezt kell tenni...
Egyébként az egészségügyben eltöltött néhány év után az a tapasztalatom, hogy műtét nem kezdődik el az előkészített vér egységek nélkül.Ettől függetlenül azt gondolom nagyon fontos, hogy egy ilyen kocsi haladhasson viszonylag gyorsan ebben a városban. Mindegy, hogy bt.,kft. vagy bármilyen gazdasági egység.
fcsilla avatar
-
24. | fcsilla 2008-05-14 08:08:08 | Válasz erre
Ignotus!
A Rexes dolog érdekelne!
Érdekelhet??
fcsilla avatar
-
25. | mentős 2008-05-14 11:21:52 | Válasz erre
fcsilla!

Szerintem nem tudtak mást kitalálni, mivel az KICS irányít, ezért Ő felel a kiemelkedő mentőkért.
Szerintem
mentős avatar
-
26. | fcsilla 2008-05-14 12:54:25 | Válasz erre
#25
Na jó, de mi közünk nekünk ahhoz, hogy egy vérszállító, vagy egy alternatív kiemelkedik, vagy nem? Csak jelentési kötelezetségük van, de mi nem bírálhatjuk el, hiszen rálátásunk sincs arra, hogy merre és milyen beteggel megy.Nem a (K)ICS irányítja őket és törvény sincs erre igazán.Egyetlen kérdést lehet feltenni a szállításukkal kapcsolatban:kérnek-e segélykocsit,hiszen nyílván a beteg állapota miatt kell sietniük.
Nemúgy a transzplantációs team-ek, akiket a törvény szerint is kiemelt jelzéssel lehet és kell szállítani.
De te ezt vágod...:)
fcsilla avatar
-
27. | Ignotus 2008-05-14 14:38:28 | Válasz erre
Mentős #22: IGEN!!! ignotus1@freemail.hu

Csilla: A gyereknapi rendezvényüket várjuk, s utána kb. 1 órás anyag készül a most szombaton volt "Madarak,fák" műsorral együtt.
A fenti emilcím neked is rendelkezésedre áll.. :)))

Ezt meg délutánra:

http://ize.hu/click.php?id=7459&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DI-VfjutIg8s%26
Ignotus avatar
-
28. | Srác 2008-05-14 15:23:35 | Válasz erre
"mert ott szabályzat tiltja a sínen közlekedést, jelzés nélkül."

Máshol is tiltja a szabályzat, mondjuk a KRESZ, mégis ott mennek. Szóval ez elég gyenge érv volt.

A köznyelvben pedig a betegszállító is mentő marad. Akkor is, ha a szakmabelieknek ez nem tetszik. Ahogy nyilván téged se érdekel, hogy mi a különbség a fejhallgató és a fülhallgató között.
Srác avatar
-
29. | fcsilla 2008-05-14 17:33:06 | Válasz erre
#27
Dobtam emilt:)
fcsilla avatar
-
30. | Morgó 2008-05-14 21:42:05 | Válasz erre
Ha megállt a pirosnál, akkor ugye nem kellett rohannia a vérrel?
Ha nem kellett sietnie, mitől felsőbbrendű, mint bárki a sorban? Ez csak arról szól, hogy úgysem bünteti meg a rendőr! Ahogy a taxisokat sem... Tegnap láttam egy taxit, 2007. 10.havi műszakival, világító szabadjelzővel... (minek a matrica a rendszámon, ha nem tűnik fel a rendőrnek?)
Morgó avatar
-
31. | okostojas 2008-05-15 09:46:47 | Válasz erre
Többeknek:

Tessék a lényegre koncentrálni! Ha a szabályok jók, akkor a közös érdeket szolgálják: a közlekedés minél gördülékenyebb és veszélytelenebb legyen. Ha MINDENKI betartja őket, akkor ezeket a célokat segít elérni (na jó; megközelíteni).
A kivételek ("megkülönböztető jelzés") azért vannak, hogy rendkívüli helyzetekben (életveszély, fontos elvtársak államérdekből való helyváltoztatása :), stb.) "szabályosan" lehessen megoldani azokat.
Ha nincs rendkívüli helyzet, akkor az ilyen jogosultságokkal felruházott jármű vezetője VISSZAÉLÉST követ el, akár vérszállító, akár miniszterszállító.

Ha mégis fontos neki ÁLLANDÓAN a szabályok megszegésével közlekednie, akkor tessék megváltoztatni úgy a szabályokat, hogy vérszállító, rendőr, király, BMW (és még drágább autó) stb. bármikor közlekedhessen síneken, átmehessen piroson, stb., a többieknek pedig kuss.

Így látom. Vérlázító (bocs: Vérszállító) Elnök Úr?
okostojas avatar
-
32. | Doki 2008-05-16 06:53:14 | Válasz erre
Igazából én azon csodálkozom,hogy az embereknek van ideje fényképezgetni a küldönböző járműveket amik a munkát végzik legyen az rendőr,mentő vagy tűzoltó.Kérdem azt,hogy ha bajba van aki éppen fotózza ezeket a képeket és neki kell segítség akkor is lefotozza azt a járművet ami mondjuk szabálytalanul áll meg,mert más megoldás nincsen?
De fogadni merek,hogy a Taxisokat és persze a nagyondrága autókat már senki nem meri fényképezgetni lefele,mert tudja nem ér vele semmit.
Csak annyi a végére,hogy mindenki követ el legalább egyszer szabájtalanságot csak nehogy fent legyen ő is a képeken.
Doki avatar
-
33. | Ignotus 2008-05-16 15:27:20 | Válasz erre
Doki, a helyesírási hibáid tömkelegéből ítélve, nem is vagy te igazi doki....

Vagy az vagy, de lefotózott a Matyi, és ezért 6 hónapra bevonták a diplomádat....

Ignotus avatar
-
34. | fcsilla 2008-05-17 08:06:22 | Válasz erre
Jaj,jaj,jaj...azok a beragadó billentyűk....
Csak az a "j" ne lett volna:))
Nálunk is sok doki van...
fcsilla avatar
-
35. | Doki 2008-05-19 23:11:58 | Válasz erre
Itt látszik,hogy megint mással foglalkozik a paraszt magyar.Szánalmas nép vagyunk ez már tuti. Doki avatar
-
36. | Doktorok doktora 2008-05-23 23:49:30 | Válasz erre
Aki a fényképet készítette, ő is szabályt sértett mert nem a vezetésre koncentrált. Doktorok doktora avatar
-
37. | Tűzoltó 2008-05-25 14:41:26 | Válasz erre
Igazából én azon csodálkozom,hogy az embereknek van ideje fényképezgetni a küldönböző járműveket amik a munkát végzik legyen az rendőr,mentő vagy tűzoltó.Kérdem azt,hogy ha bajba van aki éppen fotózza ezeket a képeket és neki kell segítség akkor is lefotozza azt a járművet ami mondjuk szabálytalanul áll meg,mert más megoldás nincsen? Tűzoltó avatar
-
38. | Tűzoltó 2008-05-25 14:44:28 | Válasz erre
"Doki" írásával teljesen egyetértek!!!

Sánta Mária: Önnek mi a foglalkozása?
Tűzoltó avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet