, , , , , , ,

Felvette, elkapták, így járt...

A rendőrség megtalálta, és ki is hallgatta azt a fiatalembert, aki barátaival együtt felvette száguldozását, majd feltette az internetre – mondta el a Klubrádiónak a Békés megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Szombati Andrea hozzátette, hogy a 23 éves békési lakos beismerte tettét, és valószínűleg több tízezer forintos büntetésre számíthat, valamint a jogosítványát is bevonják.
Ahogy már itt a blogon is olvasható, illetve látható volt, békési fiatalok felvették videóra a száguldozásukat. A belsőség, illetve az autóbuzik oldalon látható videó alapján kezdte meg a rendőrség a vizsgálatot.



(A riport meghallgatásához kattints az ikonra)

A riport az Élőben a városból - minden, ami közlekedés című műsor 2008. május 6-i adásában hangzott el.

28 kommentár

kommentárok

1. | Perillustris 2008-05-06 14:24:08 | Válasz erre
Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény súlyos testi sértést, két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget, öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált, öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz."


A bűncselekmény elkövetője kizárólag az a személy lehet, aki mint járművezető a közúti közlekedési szabályok hatálya alatt áll, így a KRESZ és az egyéb közlekedési szabályok rendelkezéseibe ütköző magatartást tanúsító utas vagy gyalogos nem vonható a közúti veszélyeztetés miatt (de más bűncselekmény miatt igen!) felelősségre. A tettes szempontjából irreleváns, hogy a cselekmény elkövetésekor volt-e járművezetői engedélye vagy sem. A bűncselekmény kizárólag szándékosan követhető el, a közúti veszélyeztetésnek ugyanis nincsen gondatlan alakzat.

(origo.hu)
Perillustris avatar
-
2. | Perillustris 2008-05-06 14:25:51 | Válasz erre
Min. 5 eves eltiltast varok es legalabb fel ev felfuggesztett buntetest.

Persze naiv vagyok.
Perillustris avatar
-
3. | Malac 2008-05-06 14:38:07 | Válasz erre
Ez az igazi lúzer. Malac avatar
-
4. | velaxin 2008-05-06 14:46:05 | Válasz erre
békési parasztkölök velaxin avatar
-
5. | fecus 2008-05-06 15:04:31 | Válasz erre
Jó lett volna,ha tegnap is intézkedik a rendőr.
A Bécsi úton szirénázva és fényjelzést használva jött a rendőrautó a város felé.A Farkastorki útról még két autó átvágott előtte,lassításra kényszerítve.A dolog szépsége :- a két autó az ott várakozó másik rendőrautó mellett száguldott el.Ez a rendőrautó meg sem kisérelte utolérni a szirénára fittyet hányókat,pedig a Vörösvári útnál a pirosban álltak.Ilyen apróságok gyengítik a bizalmat.
fecus avatar
-
6. | Malac 2008-05-06 15:41:28 | Válasz erre
Nem mellesleg egy pszichológus, szükség esetén pszichiáter is segíthetne a fiúnak és barátainak személyiségük újraépítésében, mert sajnos úgy fest, kialakulatlanul maradt nekik... Malac avatar
-
7. | Perillustris 2008-05-06 16:42:44 | Válasz erre
fecus, kocsog dolog, ha valaki nem ad utat a megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmunek, de sajnos nem garantalhato, hogy azt meg is hallja a sofor. Ezert vannak ketsegeim afelol, hogy egyaltalan tud(na)-e barmit tenni egy rendor, ha megallitja a delikvenst. Perillustris avatar
-
8. | mentős 2008-05-06 21:00:03 | Válasz erre
Igen igen ritka, hogy a civil sofőrt meszelik el ha kékfényes autóval találkozik. Akkor is ha a kékes kocsinak volt előnye. Ez van. mentős avatar
-
9. | Emberszabasu 2008-05-07 00:05:06 | Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy még akkor is körül kell nézni a kereszteződésben, ha neked van elsőbbséged (zöld lámpád, akármid), éppen azért, hogy meggyőződj arról, hogy nem jön sehonnan megkülönböztető jelzéseket használó jármű. Szóval... lehet mit csinálni azzal, aki akadályozza egy vijjogó-villogó autó haladását. Például 72 órára indoklás nélkül be lehet zárni :) Emberszabasu avatar
-
10. | B.J. 2008-05-07 00:21:39 | Válasz erre
Nekem csak akkor szokott valóban elsőbbségem,
ha megadják.
Ha nem , hát nem szabad erőltetni.
Pláne nem a saját-, vagy a másik élete árán...
B.J. avatar
-
11. | Wilágosh Barna Kábel 2008-05-07 07:34:18 | Válasz erre
20-30 éve sokat jártam Szarvason. Akkor maga volt a nyugalom a város. Ha baleset volt, szinte biztos, hogy pesti vagy szegedi volt az okozója. Úgy látszik, ott is változott valami... Wilágosh Barna Kábel avatar
-
12. | RoGeR 2008-05-07 08:32:29 | Válasz erre
Szarvas? Most bolondok háza az átmenőforgalom miatt... RoGeR avatar
-
13. | Perillustris 2008-05-07 10:21:56 | Válasz erre
"Nekem úgy rémlik, hogy még akkor is körül kell nézni a kereszteződésben, ha neked van elsőbbséged (zöld lámpád, akármid)"

Szerintem ilyen nincs a KRESZ-ben, hiszen ez mar regebben is megadta volna a kegyelemdofest Budapest kozlekedesenek. Am termeszetesen a jozan es normalis ember korultekintoen vezet minden helyzetben.

Sot, allitom, a legnagyobb veszely mindig akkor leselkedik a kozlekedore, ha zoldje, elsobbsege van.
Perillustris avatar
-
14. | fecus 2008-05-07 13:56:37 | Válasz erre
Sajnos szokássá vált a Benedek Elek utcai HÉV átkelőnél a következő.Szentendrei út felöl a rakpart felé megy a kis ügyes,majd a jobb oldalon lévő szigetet megkerülve megy a sineken át a Kaszás lakótelep felé.Ezzel a szabályosan besorolt autókat hátrányra kényszeríti,a szembe jövő autókat is veszélyezteti.Nehezen lehet überelni ezt a pofátlanságot,vagy mégis?
Sajnálom a szarvasiakat,a makóiakat,a szegedieket és mindazokat akik a román autóáradatnak ki vannak téve.
fecus avatar
-
15. | Misi 2008-05-07 19:02:00 | Válasz erre
Huuuuuuuuu, tobb 10 EZER forintra megbuntetik!!! Most ezen sirjak vagy rohogjek...
Azt valaki elmagyarazna nekem, h a karolina ut mellett a motorosok miert a jardan mennek??? Mondjuk ma mar zavart es kutya seta kozben figyeltem, h a jardan mindig keresztbe legyen a poraz, h ne menjenek arra a motorosok. A heten ha rossz kedvem lesz szerintem kimegyek majd vakuval fotozni...
Misi avatar
-
16. | Mityu 2008-05-07 20:20:50 | Válasz erre
"A Dózsa György úton a Hősök tere felől a Váci út irányába nagy sebességgel tartó Fiat Barchetta sofőrje a Podmaniczky utcai kereszteződés előtt áttért a szemközti sávba, megpördült, majd oldalával lámpaoszlopnak ütközött. Az autót vezető fiatalembert a tűzoltók szabadították ki, majd a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba."

http://www.langlovagok.hu/html/galeria/2008.shtml

Ezek a lámpaoszlopok mindig rosszkor vannak rossz helyen.... :)
Mityu avatar
-
17. | név 2008-05-08 00:32:26 | Válasz erre
Ez a parkettás kocsi biztos megcsúszott egy lefagyott vízátfolyáson. :D név avatar
-
18. | Mityu 2008-05-09 12:16:57 | Válasz erre
http://index.hu/politika/bulvar/gyorshajtmax/

"Kecskeméten nyomta meg a sofõr a 7-es BMW gázpedálját, gyorshajtásért már ki is postázták a határozatot és a 300 ezer forintról szóló csekket. A Blikk írt pénteken arról, hogy a rendõrség a múlt vasárnap az új tarifatáblázat bevezetése után máris kiszabta lehetõ legmagasabb pénzbüntetést."

Na mégiscsak dolgoznak (Non Stop) :)
Mityu avatar
-
19. | imike 2008-05-13 16:01:31 | Válasz erre
sajnos a közlekedési morál az ősemberek korát idézi. Kinek nagyobb a bunkója az a legerősebb. Most meg a bunkók tartják magukat a legerősebbnek. Azt olvasni később a hírekben hogy még nem tisztázott okból a kanyarban lecsúszott az útról.A képeken meg ott egy fára felcsavarodott autó totál összetörve, jobb esetben túlélte. Ahogy nézem ezeket a képeket általában kb.30-al mentek csak , nem? Vagy a nem tisztázott ok az inkább a 130-hoz közelít? Egyéként tud arról valaki , hogy a speed motorosokra valamiféle más kresz vonatkozik? Mert ők úgy viselkednek. A rendőrség meg magatehetetlenül tűri őket. Bezzeg a rossz helyen parkolóra rögtön merészen rácsapnak. Persze hogy mindenki megveti őket. imike avatar
-
20. | padar 2008-05-13 17:33:24 | Válasz erre
Nem tudom,hogy a motorosokra mi vonatkozik,de a taxisoknak is mindent lehet. padar avatar
-
Sajnos úgy túnik a motorosok a felső kaszt, nekik mindent szabad, aki nem motorozik az másodrendű állampolgár. Ő kénytelen hallgatni a motorbőgetést, a száguldozást, saját és környzete veszélyeztetését. Elég sokat vagyok országúton. Olyan ritkán látok olyant, hogy rendőr motorost ellenőriz, mint a fehér hollót. Nem tudoma motorosra nem vonatkozik a KRESZ? Milyen jogon előz sávon belül, milyen jogon lépi át a záróvonalat, stb. dr. Zeller István (colombo) avatar
-
22. | Nexus 2008-05-13 20:43:57 | Válasz erre
A haverját is ,azt a faxkalapot is megmérném egy pár tízezressel.Tisztán hallatszik hogy spanolja a főfaxkalapot... Nexus avatar
-
23. | TypeR 2008-05-13 20:45:35 | Válasz erre
Az eredeti hírre reagálva kifejezetten jól működik a rendőrség ebben az esetben. A kiszabható büntetés meg ugye függ az elkövetés időpontjától is. Vagyis ha áprilisban hajtok gyorsan akkor nem lehet a májustól érvényes szabályok szerint bírságolni.
A motorosok (persze szabálytalanul) azért mennek előre a lámpáknál mert azzal nem növelik max csökkentik a dugót. Én legalábbis soha nem értem sehova később oda attól mert egy motoros elment mellettem. Valószínű a rendőrök ezt átlátva nem szólnak érte.
Arról meg, hogy kit igazoltatnak többet annyit, hogy autóval kb. 3 éve nem állítottak meg, ugyanez motorral kb. negyedévenként megtörténik. A felső kaszt meg kifejezetten szórakoztató megítélés, amikor minden motoron töltött kilométer arról szól, hogy azt nézem, hogy egyáltalán hajlandó-e az autót vezető észere venni, hogy más is van rajta kívül az úton. A motor bőgést gyorshajtást én se védem, de lássuk be az autóvezetők között is vannak szépszámmal ilyen véglények, tehát ez nem valami kétkerékhez kötött probléma.
Szerintem sokkal észerübb lenne -mint minden másban is- az egymás köpdösése, leszólása helyett normálisan végig gondolni ki, mit, miért tesz/tehet és lehet, hogy máris másképp élem meg ugyanazt a problémát. Pl.: A piroson átmehetek azért, mert nem érdekel, vagy mert valakit kórházba viszek, esetleg a gyerekemhez, feleségemhez, kedvesemhez, szülőmhöz rohanok mert baj érte, sőt ne adj isten el is bambulhat néha az ember. Sok baleset mentes kilométert mindenkinek.
TypeR avatar
-
24. | imike 2008-05-14 09:31:26 | Válasz erre
Az nem gond ha a motorosok piros lámpánál előre araszolnak, sőt ha tehetem akkor nem a piros lámpa vonalánál állok meg . Legyen helyük a motorosoknak hova állni. Sőt külföldön már láttam így felfestve utat is a kereszteződéseknél. Valóban a gátlástalanságuk, hogy őket nem tudja a közeg megbüntetni. Vagy mivel macerás nem is akarja? Ugye a sisak miatt a motoros arca nem látszik ezért beazonosíthatatlan. Elöl nincs rendszámtábla (bár most ez az autósoknál is elharapódzott)ezért így se lehet beazonosítani. És ami a legnagyobb gátlástalanság hogy a hátsó rendszámtáblával , hogy játszanak. Szinte az úthoz párhguzamosan áll a rendszámtáblájuk nehogy le lehessen olvasni, fényképezni. Láttam olyat is , hogy 90 fokban be volt hajlítva szintén ezért.A kresz mit ír elő a rendszámtábla elhelyezéséről? Motorost is meglehet állítani és ezeket betartatni a szolgálgatunk és elvagyunk nevű állománynak.Városban húzzák második fokozatban hogy már az egész város visszhangzik tőlűk. Darabos benzint használnak vagy szimlán köcsögök ezek az állatok akik kigyorsítási versenynek néznek minden elindulást, főleg ha csinos nők is láthatóak arra. Azt hiszik ezzel tudnak domborítani előttük? A közeg meg csak nézi málén arra gondolva , hogy mennyivel egyszerűbb a rossz helyen parkoló autóst megbüntetni még ha rögtön látszik a vezetőről hogy abszolút nem oda valósi és nincs tisztába az ottani áldatlan parkolási lehetőségekkel ,már ahogy ki van táblázva sok helyen. imike avatar
-
25. | Szamuráj 2008-05-14 15:25:44 | Válasz erre
Rettentő sok tapló pasas, tisztelet a kivételnek! Jó néhány nőt ismerek, akik motoroznak, nem kis gépekkel. Őket soha nem látom, hogy két sáv között, vagy záróvonalon, esetleg menetiránnyal szemben botorkálnának. S ez, nem azért van mert félnek, hanem azért, mert nem kényszer náluk a kivagyiság. Időben indul, s így rohannia sem kell, kiszámíthatóan odér, ahová köll. Nem úgy, az autós csajok, meg pasasok magas százaléka. Elképesztő stílusban kavirnyálnak, minden szabályt, erkölcsöt, józan megfontolást fölrúgnak, sem Istent, sem embert nem tisztelnek, mások élete, szabadsága nekik smafu! Rosszindulat nélkül, azt vszoktam kívánni, hogy minél gyorsabban érjen az első fáig, oszlopig! Igen sok helyen látni, hogy teljesült a kíváságom! Hátha kifogynak egyszer! Szamuráj avatar
-
26. | Figlár Géza 2008-05-18 02:47:32 | Válasz erre
Lassan másfél éve pépes kaján élek. Az állkapcsom darabokra tört, a fogaim mind szétrobbantak. Azon kívűl még vagy 8 csontom tört. Járni, biciglizni, dolgozni már tudok, de még mindig vannak fájdalmaim. Jó pár óra műtét van már a tarsolyomban. A legutóbbi 5 napja. És ez egy felelőtlen autós miatt van, aki szó szerint halálra gázolt zebrán, 30-as táblánál 70-el. A mentősök 2x élesztettek újra. Ezer köszönet nekik!!! Volt már motor balesetem is, 83'-ban. Az sem volt semmi, egy részeg autós miatt!
Szeretek gyorsan menni, sőt szoktam is! Hazafelé, Németországon keresztűl, autópályán, amikor senkit nem veszélyeztetek! És egyedűl vagyok a kocsiban. Vagy zárt versenypályán. (volt már szerencsém kipróbálni párszor) De városba SOSEM! És olyan úton sem, ahol 10 méterenként öles fák vannak az út mellett. Magyarországon meg egyáltalában nem!!!! Hegyeshalomtól, amit nagyképüen autópályának neveznek, 130-nál halálfélelmem volt. Szűk sávok, leállósáv szinte semmi, menekülésre semmi esély. A többi útról ne is beszéljünk! Aki ezeken gyorsan hajt, az megérdemli hogy büntetést kapjon!
Szamuráj: Nincs igazad! Arányait tekintve, a motorosok sokkal többször szabálytalankodnak, köztük a nők is! Ezt mint volt motoros írom. Azóta közlekedem lehetőleg szabályosan, mióta kocsiban ülök. És nem a kivagyiság kényszere ami miatt egy motoros száguldozik(egy-két kivétellel), hanem az adneralin igény. Baráti köröm 100 %-a magasról leszarta hogy más mit gondol, milyen szemmel néz rá! Azért mentünk gyorsan, mert élveztük! Még a női ismerőseim is, aki közűl ketten már nincsenek köztünk. Ők motoron haltak meg, saját hibából. Volt olyan ismerősöm aki életében talán elöször tartotta be a sebesség korlátozást, és belehalt. Egy tanulóvezető hölgy levette a lábát a kuplungról, és kiugrott elé. Az oktató meg éppen olvasott! 50-el ment a srác, és átrepült a kocsin, lefejelve a járdaszegélyt Akkoriban ültem át autóba. Most éppen Alfába, ami piszok gyors tud lenni, de mégsem fogsz látni ész nélkűl közlekedni. És tudod miért? Azért mert ez nem jármű és nemiség függő! És hogy lehet rosszindulat nélkűl kívánni valakinek hogy balesetet szenvedjen? Ilyet csak teljes aljasságból, egy rosszindulatú agy gondolhat! Nem irigylem a lelkivilágodat! De vigyázz! Egyszer mindenkinek fizetnie kell a gonoszsága miatt. kiváncsi vagyok milyen lehetsz az úton, menyire agreszív, ha esetleg nem adják meg neked a kellő "tiszteletet".
Figlár Géza avatar
-
27. | imike 2008-05-19 09:48:23 | Válasz erre
Sajnálom, hogy ilyen baleseted volt Géza !
Remélem felgyógyulsz. Én sokat bicózom és van időm észrevenni az utak mentén álló fejfákat, emlék táblákat (vagy nem is tudom minek kéne neveznem ). Tatához pár kilóméterre is ott van az út mindkét oldalán egy-egy ilyen tábla. Speed motor ütközött Harley-val . A speed 200 fölött ment bele a másikba aki kb. 80-90-el ment. Négy halott volt. A látványtól többen rosszul lettek . Azóta is szágoldoznak -ott is !!!!- a speedesek. A legtöbbet csak a halál tudja leállítani.Érdemes lenne enneka balesetnek is a vizsgálati jegyzőkönyvét -név nélkül-közszemlére tenni. Mert ugyan ki volt a hibás?Aki szabályosan a megengedett sebességgelelőzött vagy akiközben 200-al belement? Ép eszű ember erre nem számíthat hogy jön egy állat utassal 200-al.Szóval a rend őrei meg semmit nem tesznek a felelőtlen száguldozók ellen.Most csak a motorosokról beszélek ! Igazából az tud jól vezetni aki nem csak a rá eső szabályokat tartja be hanem valamilyen szinten eltudja képzelni , hogy a másik mire képes szabálytalanul előtte. Ebbe az is beletartozik ,hogy nem akkor kell kitenni az indexet amikor már kanyarodom. Úgy kanyarodom ki , indulok el , hogy a másikat ne tartsam fel. Erről a kresz is értekezik de még anélkül sem kellene kibattyogni a másik elé. Vagy nagyon vár a kaszás??? Felkéne fogni már végre , hogy a közlekedés egy nagy játék ahol csak veszteni lehet ha nem tartják be a szabályokat. A vesztes meg a kórház ill. a temető vendége lesz.
imike avatar
-
28. | Sárközi János 2008-06-27 23:06:30 | Válasz erre
Figlár Gézának!
Elakadt az agyam! Micsoda jó szöveg!
MINDEN TISZTELETEM NEKED!
Motoros vagyok már 30 éve, maximálisan egyetértek!
Gyógyulj meg minél hamarabb! Emberek! Tanuljatok Figlár Gézától... és éljetek tovább!
Sárközi János avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet