, , , ,

A hír majdnem igaz

Egy jó cím elég bizony ahhoz, hogy az ember rátapadjon a képernyőre, vagy elolvasson egy cikket. Jelen esetben az egyik ugyanaz, mint a másik. A hétfői Az Este műsor egyik címe ez volt: Ha nincs téligumi, nem fizet a biztosító. Aztán ezt a címet és riportot átvette egy az egyben az autóblog.hu is. De mi is az igazság?

Először íme a riport:

A műsorvezető Krizsó Szilvia: Életet menthet a téli gumi, ezt szinte minden autós tudja, sokan mégis a nyárit használják, annak ellenére, hogy tegnap óta már tényleg itt van a tél. Ha baleset történik több biztosító igyekszik elhárítani magáról a teljes felelősséget, ha az autó nem a szezonnak megfelelő gumikkal volt felszerelve. Függetlenül attól, hogy a vezető vétkes a balesetben, vagy sem. Nagy András kipróbálta, hogy ő mire lenne képes.

R.: - Hol van már a tegnapi hó? Kérdezhetik joggal. Ma ugyanis többnyire sütött a nap, hófoltokat csak itt-ott lehetett látni. Ha valaki emiatt meggondolta volna magát és elhalasztotta a téli gumik felszerelését, az rosszul döntött. Egyrészt azért, mert a következő hóesés után végképp lehetetlen lesz időpontot találni a szervizekben, másrészt azért, mert a téli gumi valóban életet menthet. Ez a tanpálya a Hungaroring mellett található, itt szakképzett oktatók segítségével ki lehet próbálni, hogy milyen, ha a kocsi megcsúszik. Ezen most nyári gumi van?

Pesoldt Ferenc, vezető instruktor: - Ezen nyári gumi van, így van.

R.: - És érezhető a különbség?

P.F.: - Hogyne, a jó minőségű téli gumiköpenyek azonos tempóról, mint a nyári egy olyan 2-2,5-szeres fékúthossz-növekedést produkálnak az aszfalthoz képest. Nyári köpeny pedig 6-8-szorost. Az a sok.

R.: - Egy blokkoló fékezés, nyári köpennyel, jeges felületen. Ez 37 km/óra, és 60 métert csúsztunk úgy, hogy az ABS végig dolgozott. Ha téli gumi lett volna a kocsin, fele ennyit csúsztunk volna, az viszont nem mindegy, hogy milyet vásárolunk, a pár évig garázsban tartott téli gumi anyaga egyszerűen elöregszik. Nézzünk be egy pillanatra egy szerelőműhelybe. Ezen az autón éppen a gumikat cserélik.

Hock Pál, autószerelő: - Érdemes megnézni vásárláskor az évjáratot, ezt a DOT-számból ki lehet következtetni. Hogy milyen évjáratú gumit veszünk meg, mert nem mindegy az a két-három éve raktárban álló gumit veszünk meg, vagy pedig egy frisset.

R.: - Van, aki úgy adja el egyébként, hogy?

H.P.: - Hát igen, előfordul ilyesmi. És benn ragad a raktárban gondolom én, és utána azért azt csak el kell adni.

R.: - Tehát nem árt az óvatosság, érdemes rápillantani a DOT-számokra. Bár a gumiárakat tekintve a felső határ a csillagos ég, a négy gumi cseréje munkadíjjal együtt kijön 50 ezer Ft-ból. A karosszérialakatosnál nem biztos, hogy ennyivel megússzuk.

Na most ha valaki a riportban olvasta, vagy látta, hogy elhangzott volna a címben szereplő mondat, azt meghívom egy pezsgős vacsorára.

Vettem a fáradtságot, és felhívtam az Allianz-ot, hogy létezik-e ilyen Magyarországon, hogy nem fizet a biztosító. A válasz határozott nem volt, a biztosítónál ilyen kitétel nincs.

Létezik olyan casco biztosítás, ahol például a szerződésben szerepel, hogy ha valaki nem volt bekötve, és úgy szenvedett balesetet, akkor dupla önrészt kell fizetni, de hangsúlyozták, hogy ez a szerződésben szerepel.

47 kommentár

kommentárok

1. | kran 2007-11-14 14:27:14 | Válasz erre
Mer' a médiákokban manapság csak nagyokat meg hangzatosakat lehet mondani, azér' vót ez is... kran avatar
-
2. | EEE 2007-11-14 15:26:28 | Válasz erre
minden hírbeharangozó ilyen. ezen kár meglepődni. EEE avatar
-
3. | zoman 2007-11-15 09:02:32 | Válasz erre
Gondolom az is így indult, hogy az egyirányú utcában lehet menetiránnyal szembe biciklizni. Sok biciklis így gondolja, mert a médiából ez jött le. És védik is az igazukat hiába nem férnek el. (Én is kerékpározom néha) zoman avatar
-
4. | Ignotus 2007-11-15 09:44:20 | Válasz erre
Zoman: csak akkor, ha ezt közlekedési tábla KÜLÖN engedélyezi...

Ennek ellenére, megerősítve amit írtál, tömegével közlekednek szemben a forgalommal, ott is, ahol ez nincs megengedve.

Téli gumik: igen hasznos tud lenni a JÓ téli gumi. Talán nem is elsősorban hóban - jégben, hanem a 0 fok alatti hideg időben. Mérhetetlenül jobb a tapadása...

A gagyimédia pedig megbízhatóan hozza a béka hátsó része alatti színvonalat. Szomorú, hogy az MTV 1 is leküzdötte magát ebbe a kategóriába...
Személy szerint Krizsó Szilvián mostanában nem látszik a színvonalas Duna Tv-s múlt, annál inkább a dupla nullás Napkeltés...

Szerintem.
Ignotus avatar
-
5. | Radical massza 2007-11-15 10:07:04 | Válasz erre
A téli gumi hiányában nem fizető biztosító és az egyirányúba szemből behajtó bringás egy helyről jön, a fejlettebb nyugati országokból...ott ez a normális. Radical massza avatar
-
6. | isti77 2007-11-15 10:46:31 | Válasz erre
És ha bizonyítható, hogy a baleset idején nem volt hó, és a külső hőmérséklet 7 fok felett volt?
Ugyanis a téli gumi csak nagy hidegben és/vagy hóban ér valamit (mármint többet, mint a nyári, vagy 4 évszakos gumi), vizes úton, viszonylag magas (tehát 7 fok feletti) hőmérsékleten pedig sokkal jobb a nyári gumi(profilkialakítás).
Az elmúlt télen pl. nem igazán volt sok alkalom, amikor indokolt volt a téli gumi, legalábbis Budapesten, így az ahhoz mindenáron való ragaszkodás nem a legésszerűbb.
isti77 avatar
-
7. | Cs 2007-11-15 10:46:52 | Válasz erre
egyirányú utcában lehet menetiránnyal szemben biciklizni Cs avatar
-
8. | j 2007-11-15 11:00:19 | Válasz erre
mindenhol lehet. de szabad-e? j avatar
-
9. | phu 2007-11-15 11:16:04 | Válasz erre
És biciklire kell-e téligumi? Vagy csak egyirányú utcában?
A télről is a biciklisták tehetnek.
phu avatar
-
10. | Trisi 2007-11-15 11:40:45 | Válasz erre
Buszokon és a teherautókon is cserélik a nyárit télire? Csakis azért kérdezem mert ha mondjuk nekem jobb lesz a tapadásom , de a kamionnak mögöttem a nyári tapadásának duplája akkor igencsak nagy cikiben leszek! Trisi avatar
-
11. | zoman 2007-11-15 12:27:34 | Válasz erre
Pont ezért írtam ezt. Látom ide is jönnek akik a médiából tanulják a kreszt.
Egyirányú utcában TILOS a menetiránnyal szemben biciklizni. (kivéve ha külön elválasztott sáv és tábla jelöli az ellenkezőjét)És nem azért írtam, hogy a biciklisek tehetnek bármiről, hanem hogy a médiának mekkora a felelőssége az ilyen ügyekben.
zoman avatar
-
12. | isti77 2007-11-15 12:31:28 | Válasz erre
"egyirányú utcában lehet menetiránnyal szemben biciklizni".
A járdán esetleg.
isti77 avatar
-
13. | Ignotus 2007-11-15 14:47:48 | Válasz erre
Trisi: amint azt az elmúl tél 3 havas napjában tapasztalhattuk, nincs pénz a buszok és a teherautók téli gumijaira.
Arra a BKV főnökre kellene rácsúszni egy kék hernyónak, aki minden évben a képünkbe hazudja, hogy ők négyévszakos gumikat használnak...

Ami az abszurd, úgy értesültem, hogy a mentőautóknál sem cserélnek.
Mentős, tényleg nyári gumikkal korcsolyáztok, ha esik és fagy???
Ignotus avatar
-
14. | csillag 2007-11-15 14:54:31 | Válasz erre
>isti77:
A járdán tilos biciklizni. Legalábbis 12 éves kor felett.
csillag avatar
-
15. | Ignotus 2007-11-15 14:55:41 | Válasz erre
Bringásoknak: ti kis mazochisták, juszt sem fogjátok elérni, hogy megint áldozat és mártírszerepben tetszeleghessetek...! :))))

Komolyan, gondoljátok végig: fordulok be a közel 2 tonnás négykerekűvel a sarkon az egyirányú utcába. Murphy szerint minden sarkon áll egy dobozos jármű, h ne láthass be. Nem megyek gyorsan, de ha te szembejössz, kettőnk lendülete épp elég ahhoz, hogy csattanjunk.
Mert nem számítok rád. A KRESZ szerint nem is kell. Akkor mire ez a szuicid késztetés? Én nem akarok gyilkos lenni!
Te miért akarsz azzá tenni?

Ahogy Zoman is írta, ha felfestés, tábla van, OK! Vigyázok rád.

De másképp esélyt sem adsz, egyikünknek sem...
Ignotus avatar
-
16. | csillag 2007-11-15 14:59:23 | Válasz erre
Én egyszer gondoltam úgy, hogy a hólánc kötelező felirat csak átverés. Lementem egy baromi meredek szerpentinen 4 évszakos gumival hóban. Egy jó szakaszon blokkolt kerekekkel csúsztam lefelé, és egy kanyart nem sikerült bevennem. A szalagkorláton feltorlódott hó fogta meg a kocsit a szakadék előtt.

Azóta tudom, hogy a téli vezetés nem tréfadolog.
csillag avatar
-
17. | boxer28 2007-11-15 18:39:46 | Válasz erre
mi ebből a tanulság??? nem kell mindent elhinni a rohadt tévének.... boxer28 avatar
-
18. | X 2007-11-15 19:10:46 | Válasz erre
Csillag: Az első két mondatodra már akartam írni egy okosítást válasz gyanánt, de úgy látom rájöttél magadtól is ;)
Meséld sokaknak és akkor talán kevesebbek lesznek. És el lehet gondolkozni mi lett volna, ha mondjuk ott babakocsit tol valaki stb stb stb :)
X avatar
-
19. | X 2007-11-15 19:12:30 | Válasz erre
"egyirányú utcában lehet menetiránnyal szemben biciklizni".
Fiam! LEHET, DE NEM SZABAD! Nekem is _lehet_ autóval átmenni rajtad, de _nem szabad_.
X avatar
-
20. | Kata 2007-11-15 19:47:43 | Válasz erre
Most már tényleg kíváncsi vagyok, engedélyezett, vagy nem? Hogy szól a KRESZ? Kata avatar
-
21. | Dodge 2007-11-15 20:02:06 | Válasz erre
Mostanában cseréltem gumikat. 4 évszakosat szereltettem fel, egy európai színvonalú szervizben. A szerelőt kértem, mutassa meg, miben különbözik az általam vásárolt gumi, az azonos márkájú téli gumitól! A tároló állványon ott volt mindkét gumitípus, a mintázata teljesen azonos volt.

Bizonyos „helyeken” 0,2 mm-es mintázatok vannak a gumiba belevágva. Nem a gumi gyártásakor, hanem a folyamat végén vágják bele, és ezek, apró fogakként viselkednek a hóban! A téli és a 4 évszakos gumi, az anyag összetételében más.

A közelmúlt kutatásainak eredménye, hogy a gumigyárak, képesek olyan keveréket készíteni, amelyik a hideg hatására nem keményedik meg.
Szigorúbb szabvány vonatkozik a 4 évszakos gumikra, mint a téli és nyári társaikra!

Azt csak mellékesen említem meg, hogy 1973 óta használok autót és hazánkban csak az utóbbi években lett a "gumiügy" ennyire propagálva.

A fejlett világban, már nem nagyon növekszik a gépkocsik száma és a gumigyáraknak érdekük, hogy egy autóhoz ne 4, hanem 8 gumit adjanak el.
Dodge avatar
-
22. | X 2007-11-15 20:02:56 | Válasz erre
szóval egyirányú: úgy szól, hogy mehet, DE CSAK OTT, ahol ezt KÜLÖN TÁBLA ENGEDÉLYEZI. Majd idézi valaki, aki nem olyan lusta most mint én.
Ez egyébként azért kell, mert egyirányúból szemből jövőre nem kell számítani még mindig, eddig sem kellett. Szóval ha a kerékpárosoknak tábla engedélyezi ezzel együtt a keresztező utakon TÁBLA JELZI, hogy VIGYÁZAT, KERÉKPÁR JÖHET onnan is (szemből).
Mert jelenlegi szabályok szerint nem kell számítani semmire, ami nem használja megkülönböztető jelzéseIT! (Persze, sárga villogó (alias kukáskocsi) 22-06h-ig, de az eleve csak lassan mehet és neki kell elengedni mindenkit...)
Az egy más kérdés, hogy nagyon kevés az olyan hely, ahol engedélyezték. Mostmár lakotton kívül is engedélyezhető nagyobb sebesség a 90 helyett. Már láttam néhányszor ilyen helyen (nem autóút/autópálya) 100-at, de ennél nagyobbat sehol.. Szóval az ilyen engedélyezHETIK, az nem nagyon izgat senkit az illetékeseknél...
X avatar
-
23. | X 2007-11-15 20:04:13 | Válasz erre
Dodge: örülj neki és tarts nagyobb követési távolságot télen, és tarts nagyobb követési távolságot nyáron. Remélem érted... X avatar
-
24. | Freeman 2007-11-15 20:08:55 | Válasz erre
Dodge: tökéletesen így van.

Sőt.
Akormányszervós autósok eleve sokkal rosszabb helyzetben vannak csúszós úton, mert egyszerűen nem érzik amikor a gumi elveszti a kapcsolatot az úttal, míg a hagyományos autóknál a kormány hirtelen könnyűvé válik.
nem is csoda hogy a szikszói emelkedőn minden télen meghal pár autós, olyanok akinek szervós autójuk van.

Annak ellenére hogy két kapaszkodós sáv van, és egy szemben.

Normál, épeszű vezetés esetén egyszerűen lehetetlen itt megpusztulni.

A téligumi oktalan biztonságot is sugall az embereknek, nem tudják felfogni hogy önmagában a kilencven kilométeres sebesség életveszélyes síkos út esetén,-legyen rajta bármilyen csodagumi.
Freeman avatar
-
25. | Dodge 2007-11-15 20:16:17 | Válasz erre
X!
Látom, csak azt olvasod ami a válaszodhoz feltétlenül fontos volt! 1973 óta vezetek, és még nem okoztam sajáthibás balesetet. Nyílván a szerencse is benne van!
Dodge avatar
-
26. | téligumi használó 2007-11-15 20:22:48 | Válasz erre
"Ugyanis a téli gumi csak nagy hidegben és/vagy hóban ér valamit (mármint többet, mint a nyári, vagy 4 évszakos gumi), vizes úton, viszonylag magas (tehát 7 fok feletti) hőmérsékleten pedig sokkal jobb a nyári gumi(profilkialakítás)."

Fenti idézet elmélet olyanoknak, akik nem használnak téli gumit és nem is ismerik.

Ugyanis ez úgy van, hogy 10 és 15 fok között a téli gumi nagyon kopik. 10 foktól lefelé már nem kopik annyira. Vizes út: - a téli guminak eleve vizes és latyakos, valamint havas útra készült a mintázata, tehát fenti idézetben hülyeséget írtak.
A téli gumi sokkal PUHÁBB, emiatt kopik jobban, nem keményedik meg a mínuszokra sem, nem úgy, mint a nyári, ami 7 fok alatt garantáltan bekeményedik és száraz úton is megcsúszik!
téligumi használó avatar
-
27. | Dodge 2007-11-15 20:33:15 | Válasz erre
X!
Elfogadom, hogy van abban igazság, amit írtál!
Dodge avatar
-
28. | Kata 2007-11-15 20:37:17 | Válasz erre
Köszi "X", korrekt válasz. Kata avatar
-
29. | Dodge 2007-11-15 20:39:25 | Válasz erre
Feeman!
A korszerű szervókat egy elektronika vezérli, a sebességhez és a motor fordulatához igazodik!
Dodge avatar
-
30. | Dodge 2007-11-15 20:41:50 | Válasz erre
Freeman! Freeman!
Bocsánat a nick elírásáért!
Dodge avatar
-
31. | téligumi használó 2007-11-15 20:42:46 | Válasz erre

Sok marha, azt hiszi, akkor kell a nyári(!) gumikat lecserélni télire, amikor leesik a hó.
Ez nagy tévedés!
A tél közeledtével akkor kell gumicsere, amikor reggel és késő délután a hőmérséklet 7 fok közeli vagy az alá esik, és ekkor használja a kocsit. Persze, ha napközben is megy, amikor 10-15 fok közötti a hőmérséklet, kissé jobban fog kopni a gumija, de kíméletes vezetéssel korrigálható.
A gumikat ma már nyári-téli évszakhoz készítik a jobb úttapadás miatt. A mindkét évszakos gumik pont emiatt se nem nyáriak, se nem téliek. Ha valaki nem megy ki a városból télen, annak jó ez a gumi.
téligumi használó avatar
-
32. | Rocko 2007-11-15 20:52:00 | Válasz erre
szabályt nem tudok másolni, tábla van:
http://href.hu/x/3yf6
valaki fényképezne egy iylet élőben is?
Rocko avatar
-
33. | Rocko 2007-11-15 20:54:48 | Válasz erre
(3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet. Rocko avatar
-
34. | téligumi használó 2007-11-15 20:55:10 | Válasz erre
Még valamit aztán jó biciklizést.:))

Szeptember végén raktam föl YOKOHAMA Winter T (F601) gumikat. Ahol nyári gumikkal kora reggel a kanyart 90-el tudtam bevenni, azt a télivel 110-el. No ez a különbség. A mai napról nem is szólva, mert simán fölmentem vele 12 fokos emelkedőn, az olvadt latyakban.

Különben a YOKOHAMA civileknek való sportgumi, persze jobban is kopik, de iszonyú tapadása van!
(az ára se alsókategória)
téligumi használó avatar
-
35. | X 2007-11-15 21:07:00 | Válasz erre
kétségtelen... a nagyon jó 4 évszakos télen sokkal jobb, mint egy nyári. De egy jó (vagyis négy :) téli az az igazi.
És ezek csak a az általánosítás, a kategóriák persze. Volt sok szerencsém nyári mezőnyben Continental Premium Contact gumit használni nagy kocsin és az nyáron is olyan puha, hogy nyomot hagy a garázsbeállón, ha nem gyökkettővel fordul be az ember oda, de nem kenődik, iszonyat jól tapad. Ennek az az ára, hogy ezek elkoptak hamar (mert nem az élettartam, hanem a tapadás az első), persze nem véletlen darabja 25e++ 195/65R15-ben. Rákerült az autóra egy Continental Eco Contact mittudomén mi és ég és föld! Rossz értelemben. És még az is az átlagosnál jobb gumi.
Téliben még nagyobb a különbség téli-téli között. Szóval arra akartam kilyukadni, hogy lehet, hogy valóban jobb az az adott 4évszakos, mint éppen egy adott gagyi téli, de általánosságban kizárt dolog. Ráadásul a 40 fokban, tűző napon a forró aszfalton kizárt, hogy ne lenne sokkal rosszabb, mint a nyári.
Az összeesküvés elméletnek (gumigyárak) lehet, hogy van némi alapja, de nem olyan sok, hiszen egyszerre csak az egyik garnitúra kopik, úgyhogy sokkal nem növeli meg az eladást.
És a régi időkben azért nem volt ez a téli mánia, mert korántsem voltak olyan jó gumikeverékek, mint most. Akkoriban más volt a profil, de a keverék nem volt nagyban különböző. Ez megváltozott, lehet örülni :)
X avatar
-
36. | X 2007-11-15 21:08:52 | Válasz erre
ja és félre ne értsen senki, nem kritizáltam a 4 évszakos "kollégát", télen a nyárinál az is sokkal jobb, annál már csak kicsit lenne jobb a téli. csak arra céloztam, hogy aki rászánja az időt és pénzt az évi két gumicserére az inkább vegyen télit és nyárit. jobb télen, jobb nyáron. X avatar
-
37. | Radical massza 2007-11-16 09:46:10 | Válasz erre
Komolyan nem hiszem, hogy ennyi alaptalan faszságot hogy tudtok összeírni és még el is hiszitek, beleértve a kresz nem ismeretét, a gumikkal kapcsolatos fizikai törvényszerűségeket és a márkákról szóló marketingblablákat. Osszátok be, ahova kell.. Radical massza avatar
-
38. | jurmij 2007-11-16 09:50:42 | Válasz erre
Nagypapi ladáján kb tizenöt éve ugyanaz a gumi van fent. Sosem karrambázik vele, vajon miért? Mert tudja hogy a hóban mindig kétszer akkora követési távolságot tartson. Ez a téligumi hiszti a gumigyárak PR-fogása. Hiába van téligumid, ha egyszer baromállat módon vezetsz, és nem érted meg hogy jeges úton kilencvennel még a lánctalpas sem bír megállni. jurmij avatar
-
39. | Radical massza 2007-11-16 10:06:34 | Válasz erre
Persze jurmij, szép álmokat, a macit már a hónod alá vetted? 15 éves gumi, de már akár 5 éves is elöregedett anyagú, veszélyes használni.
Akkor vettem meg az első téligumim, mikor hozzád hasonló nagyokos voltam és én mindenhol megállok. Ja, csak a porhavas úton nem sikerült a zebra előtt, hiába mentem 30al, a zebrán túl álltam meg vagy 2 méterrel. Szerencsére az embereknek volt elég lélekjelenlétük, hogy félreugorjanak, de senkinek nem kívánom az érzést.
Nagyon egyszerűeknek azért lassan leírom a tényeket. Ég és föld a különbség a szezonos és a régi egyévszakos gumik között. A nyári keményebb anyagú, a téli puha és mindkettő az adott hőmérséklettartományban a leghatékonyabb, a választópont 7C körül van. Ez alatt a nyári bekeményedik, hosszabb fékút, rosszabb tapadás, hóban még gyengébb a bordázat finomsága miatt, 7C felett a téli lágy anyaga jobban tapad kanyarban, de cserébe nyúlik fékezésnél, hosszabb lesz a fékút, sokkal jobban kopik a kágy gumi és a nagy bordák miatt, amik a hóban tapadáshoz szükségesek.
z egyévszakos, akarom mondani 4 évszakos gumik, amik a régi ladákon is voltak, lágyabb anyagúak, ezért a limitált futóteljesítményű városiaknak jó, de ha lehet, ne azzal menjenek síelni és ne mögöttem jöjjenek nálam gyorsabban.
Radical massza avatar
-
40. | téligumi használó 2007-11-16 11:08:09 | Válasz erre

Erről beszéltem én is.... na mind1
téligumi használó avatar
-
41. | X 2007-11-16 14:25:27 | Válasz erre
nagyapád lehet még soha nem okozott balesetet, de ennek ellenére veszélyes elem az úton. biztos, mert ha lassabban megy, nagyobb követési távval, akkor veszélyt okoz, feltart másokat. Már 15 éve ezek szerint. Biztos kalapja is van a vezetéshez :D X avatar
-
42. | Zzz 2007-11-16 14:30:52 | Válasz erre
Azért azt se felejtsük el, hogy a "régi időkben" a biztonság sokkal kisebb hangot kapott, nemcsak a gumit illetően, valamint sokkal kisebb volt a közlekedők sűrüsége, meg a tempó is csöndesebb volt, egyrészt a gyengébb, lassúbb autók miatt, meg az emberekben se volt ez az iszonyatos törtetés, mindenen átgázolás... De nincs értelme nosztalgiázni, a téli gumi igenis jó télen, de a legfontosabb a sofőr átállítása téli üzemmódra :-) Zzz avatar
-
43. | Srác 2007-11-16 16:08:47 | Válasz erre
Jurij: Állítólag a farkadra se érdemes gumit húzni, mert az meg az imperialista óvszergyártók marketing fogása. És biztos, hogy nagyapád se használta. Se a mobilt, se az MP3 lejátszót, se pedig a sufniba szerelt riasztót.
Srác avatar
-
44. | Ignotus 2007-11-17 10:35:18 | Válasz erre
Bocs, 1 féloff erejéig térjünk vissza a biciklisekhez!

A Helyi Théma november 7-i számában, a hatodik oldalon, nagy bold betűkkel a következő olvasható:

"Ha valaki a Lánchídnál felpattan a kerékpárjára, és elteker Szentendréig, végig kerékpárúton hajthat."

Micsoda szemtelen, pimasz hazugság! Vegytiszta propaganda! Mert a bicajosok nagyon jól tudják, hogy közel tucatnyi helyen szakad meg a kerékpárút, nem egyszer igen hosszú szakaszokon!

Egy Kocsi Tibor nevű "úriember" jegyzi a cikket, kinek a neve már párszor előfordult ezeken az oldalakon.
Ti tudjátok, hogy ki ő, és mennyi pénzért hazudik ilyeneket a sajtónak???

Köszönöm, ha megírjátok!
Ignotus avatar
-
45. | cikcakk 2007-11-17 16:46:05 | Válasz erre
A blickfang-os címhez:

– Igaz-e, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak?
– A hír igaz – közli a jereváni rádió –, azzal az apró korrekcióval, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
cikcakk avatar
-
46. | azta 2007-11-18 07:58:56 | Válasz erre
(én igazából a kommentek miatt szeretem a blogokat :D)

a témához: gondolom az volt az alapvetés a hírben, hogy egyes országokban nem fizet a biztosító, itt meg már gondolkoznak rajta (ahogy általában szokás - néhány év még eltelik...ill. dehogyis! ez a biztosítok számláját növeli! akkor hamarosan.). nna! csak biztos elfelejtette menetközben az újságíró.

(de azt tényleg nehezen hiszem, hogy van ember, aki nem ismeri ezeket a téli gumi nyári gumi történeteket, a 7 fokot, mintázatot, stb. báááár! amennyi kell, illetve nem kell a jogosítvány megszerzéséhez....)
azta avatar
-
47. | Banzai 2007-11-20 16:23:45 | Válasz erre
Ha valakit érdekel (bár angolul) hogy mi is az a DOT szám, és hol található, mert a cikkből ez nem derül ki:
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/rules/TireSafety/ridesonit/brochure.html
Banzai avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet