, , , ,

Hétfő nem a BKV napja

Ez a hétfő nem a BKV napja volt. Reggel a XI. kerületben két balesetben is BKV busz volt az áldozat. A Budaörsi út - Villányi út találkozásánál (ahol egy hete sötétek a lámpák) egy személyautó és a busz karambolozott. A Sáfrány utcában pedig egy 7-es busz sofőrje lett valószínűleg rosszul, emiatt okozott balesetet.

A kifelé haladó busz a Kondorosi útnál összeütközött egy befelé haladó busszal, majd több száz méteren letarolta a táblákat, egy buszmegállót, ütközött egy kisteherautóval, majd egy családiház előtt parkoló autót tört össze, végül a kerítésnek ütközve állt meg.

41 kommentár

kommentárok

1. | mentős 2007-10-29 21:59:42 | Válasz erre
Döbbenetesen néz ki. mentős avatar
-
2. | ant 2007-10-29 23:15:41 | Válasz erre
Figyelmetekbe ajanlom a buszt, 0:30-nal:
http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ
ant avatar
-
3. | Rocko 2007-10-29 23:52:39 | Válasz erre
pontosítanék: ez a mai nap, nem a buszosoké volt.
7-es: ha belegondolok, h régebben abban a megállóban vártam a buszt... brrrr. (mellékzönge: tessék megnézni milyen szépen felgyűrődött az aaszfalt. gondolom friss útfelújítás.)
Villányi: nem tudtam eldönteni, h a baleset miatt volt rendőri irányítás v az irányítás miatt baleset. most rájöttem, h utóbbi. és amikor láttam a kocsit, akkor azt hittem, h az előtte álló ezüst színű mercivel ütközött. aztán visszafelé rájöttem, h nem a mercedes csak a járdán parkol. a forgalomirányító rendőröktől 5 méterre.

mentős másik topikban feltettem egy kérdést, de másolom ide, hátha rácáfolsz.
"mentős: nem tudod, mennyire legális egy hasonló fehér fényt alkalmazni személygépkocsiban, mint ami nálatok van mentőn?"
illetve lenne még egy: nem zavar titeket ez a sok középre berakott gyalogos sziget?
illusztráció: http://www.youtube.com/watch?v=PJovb1myOpc
(mondjuk azt végképp nem értem, h miért nem az Alkotásról mentek a Kosztolányira - ha volt ott kocsi.)
Rocko avatar
-
4. | Petike 2007-10-30 03:03:58 | Válasz erre
A Villányin egyszer 23-án délelőtt egy SMSV-s Fabia vitte ki az egyik lámpát meg némi korlátot, ezt 48 órán belül megcsinálták (ha jól emlékszem nem másnap, hanem utána való nap). Ez után működött a lámpa egészen vasárnap kora délutánig, mikor valaki kicspata pont ugyanazt a lámpát. Petike avatar
-
5. | Név 2007-10-30 11:11:47 | Válasz erre
OFF:

Mára felfestették a Hűvösvölgyin a sávokat, szépen rá a púpokra és a gödrökre. Mivel a hivatalos határidő holnap jár le, nem gondolom, hogy 1 nap alatt felszedik az egészet, és normális réteget terítenek. Főleg azért, mert néhány helyen az alap is meg van süllyedve.

Nekünk marad még évekig a felújítás után még szarabb út, valakinek meg figyel a zsebében az összeg, amit erre kellett volna költeni...
Név avatar
-
6. | LeYo 2007-10-30 11:12:00 | Válasz erre
ant: valahol olvastam, hogy azért történik ott annyi baleset, mert rosszul szigetelt az alagút, a víz befolyik és észrevétlenül megfagy, meg persze mindenki megy, mint az eszeveszett. LeYo avatar
-
7. | mentős 2007-10-30 11:45:52 | Válasz erre
Rocko!
A sárgához, kékhez, piroshoz kell engedély, a fehérhez nem. Elvileg meg sem büntetehetnek, de ebben nem vagyok biztos, mert ha jól tudom van egy olyasmi szabály, hogy a közlekedés biztonságát semmiféle extra fénnyel nem veszélyeztetheted.

Múltkor mögöttem jött egy kocsi este, Leányfalun. Tompított helyett -nem hazudok- stroboszóp villogott a fényszórójában. Az én szemem majd kiugrott, de hogy Ő sem látott semmit, abban biztos vagyok. Tiszta idiotizmus.

A gyalogos sziget meg magánautóval is zavar, nemhogy amikor a mentővel egy ismeretlen úton kerülgetem a kocsikat és egyszer csak szembetalálkozom egy ilyennel. Volt olyan kollégám aki áthajtott rajta, szerencsére a táblát már korábban letörte egy másik kocsi. :-)
mentős avatar
-
8. | mentős 2007-10-30 11:47:07 | Válasz erre
stroboszkóp mentős avatar
-
9. | Rocko 2007-10-30 12:34:37 | Válasz erre
rendben, a választ köszi.
akkor magamhoz veszek egy vakut az autóba. :)

a szigettel megnyugtattál, h nem csak engem zavar. ráadásul értelmét nem is látom, pláne ilyen 2*1 sávos utakon. majd jó lesz nekimenni, ha netán havazna.
Rocko avatar
-
10. | Petike 2007-10-30 12:52:59 | Válasz erre
Na, van új lámpa, jöhet a következő versenyző... :) Petike avatar
-
11. | Név 2007-10-30 13:39:30 | Válasz erre
A Szépvölgyi frissen felújított felső részének a közepébe is beraktak egy mini-szigetet csak úgy magában, aminek annyi értelme van, hogy felfelé nehezebb biztonságosan megelőzni az előttem haladó teherautót, szagolhatom végig, amíg fel nem érünk a Csatárka útig.

Persze ha nem parkolnának végig a Zöld Lomb külső sávjaiban, akkor ki tudna húzódni...
Név avatar
-
12. | mentős 2007-10-30 14:38:46 | Válasz erre
Az egész Pusztaszeri, Szépvölgyi, Zöldlomb háromszög megér egy misét! :-) mentős avatar
-
13. | Zoo 2007-10-30 22:14:17 | Válasz erre
Valaki aki tudja, hogy milyen célból sietnek az SMSV-s kisatók és milyen feladatot látnak el írja meg!
Előre is köszönöm.
Zoo avatar
-
14. | mentős 2007-10-30 22:15:29 | Válasz erre
Én vagyok alulinformált?
Mit takar a rövidítés?
mentős avatar
-
15. | Petike 2007-10-30 23:06:00 | Válasz erre
www.smsv.hu Petike avatar
-
16. | Név 2007-10-30 23:27:09 | Válasz erre
Nem tudom, hogy az is SMSV-s, vagy sem, de régebben rendszeresen láttam őrült módon tépni egy kis vérszállítós fehér pickupot a II. és a XII. ker. környékén. Volt, amikor szirénázva, volt amikor anélkül, de én még annyira sietni nem nagyon láttam senkit.

Érdekesnek tartom egyébként, hogy egy ilyen nem túl bonyolultnak tűnő logisztikai problémának a megoldásához miért kellenek ilyen autók.
Név avatar
-
17. | Rocko 2007-10-31 00:43:23 | Válasz erre
BKV? bicikli + Critical Mass? a fenéket! szamár, ez a jövő megoldása! :D
http://index.hu/politika/bulvar/1030szszsz/

és nem is tudom mit mondjak erre: megérdemelte? igazságos?
http://index.hu/politika/bulvar/lambo1030/
Rocko avatar
-
18. | X 2007-10-31 00:49:51 | Válasz erre
Név: azért mert neked nincs, nekik még lehet. biztos nem lopták, elhiheted!
(bocs, nem akartam sértő lenni, de a tipikus magyar mentalitás: minek nekik olyan?? szörnyű...)
X avatar
-
19. | X 2007-10-31 00:51:33 | Válasz erre
mellesleg ha sietős vidéki út van, legalább ilyen autó kell ahhoz, hogy az autópályán haladjanak is X avatar
-
20. | Shag_Beckur 2007-10-31 02:52:14 | Válasz erre
benéztem a fotó galériába, volt egy havas kép egy régi Audival. Ebből vontam le azt a következtetést, hogy az Audi ill. a Jeep a négykerék hajtás végett kellhet. Shag_Beckur avatar
-
21. | bonnie 2007-10-31 07:45:18 | Válasz erre
atr aruljatok mar el,h mi ertelme van az ilyen oldalakon(smsv) a rendszam kitakarasanak, illetve a kamurendszam odarajzolasanak? bonnie avatar
-
22. | Név 2007-10-31 09:13:29 | Válasz erre
Félreértitek, nem irigylem tőlük, csak nem értem az indokot.

Van többféle vér, amit nem is túl bonyolult tárolni, cserébe folyamatosan frissiteni kell a készletet, ráadásul nem is lehet csak úgy leakasztani a raktárból. Ehhez szerintem inkább előrelátó elosztórendszer kell, mint száguldozó autók.

Akkor már régen rossz, ha a beteg élete azon múlik, sikerül-e Átlag Sofőrnek lehúzódnia a nínós autó elől (nem mindig szokott menni).

Remélem mentős jobban megvilágítja a helyzetet.
Név avatar
-
23. | Rocko 2007-10-31 11:09:08 | Válasz erre
fotógalériába nem jó ötlet füven parkoló autóról képet rakni. :) Rocko avatar
-
24. | mentős 2007-10-31 14:08:38 | Válasz erre
Semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy a sűrgősségi vérszállító autók megkülönböztető jelzést használnak.
A kórházaknak nincs teljes vérkészletük, sűrgős műtéthez a Vérellátótól rendelnek. Ilyenkor kellenek a kocsik és nem csak Pesten belül, hanem vidékre is szállítanak.
Én motorosra semmiképpen nem bíznék még egy Traubiszódát sem, nemhogy életmentő vérkészítményt.
mentős avatar
-
25. | Valaki más 2007-10-31 14:58:42 | Válasz erre
Azért a magyar közlekedési viszonyok közt egy gyalogossziget életet menthet (gyalogosét...) Valaki más avatar
-
26. | Név 2007-10-31 15:41:16 | Válasz erre
Ahány táblát látok ilyen szigeteken kivasalva, én nem nagyon merek megállni ezeken. Inkább megvárom, amíg mindkét irányból tiszta, és csak akkor indulok neki.

Tegnap egy kistehert láttam, aminek a ponyvarögzítő szalagjai csapkodtak mindkét oldalra, egy ilyen szigetről még hátralépni sincs esélyem, simán nyakonvág a fémperemes lyukakkal, ott vérzek el.
Név avatar
-
27. | Rocko 2007-10-31 19:36:57 | Válasz erre
Valaki más: 2*1 sávon? ha nem tiszta az út, át se megyek. a tábla arra jó, h ne lássanak tőle, a sziget meg nem fog meg egy autót. Rocko avatar
-
28. | Whiskey's 2007-11-01 00:47:35 | Válasz erre
Rá kell jöjjek, nem gondolok bele elég mélyen a dolgokba...én gyalogosként kifejezetten szeretem az ilyen szigeteket, pár hónapja csináltak pl egyet Csepelre, az SZTK elé, azóta lényegsen könnyebb átmenni az úton. Autósként se zavar túlzottan, legalább nagyobb esélyem van meglátni, amikor kilép elém az "áldozat" a teherautó mögül.

Ettől függetlenül persze igazatok van a hátrányaival kapcsolatban...de mégse lehet mindenhova felüljárót rakni...
Whiskey's avatar
-
29. | Rocko 2007-11-01 11:02:13 | Válasz erre
Whiskey's: aha, nézd meg kicsivel odébb, az Interspar mellettit. rendre direkt oott gyorsulják le a buszt.
SZTK-nál meg alig akad autós, aki beengedné a buszt, pedig ott van mindkét oldalán a megálló. jobb lett ettől vmi?
Rocko avatar
-
30. | ppeterka 2007-11-01 12:39:33 | Válasz erre
Rocko: ...de legalább rosszabb lett... (ugyanez az Erzsébet hídtól a Clark Ádám tér felé menet kialakított ugyanilyen járdaszigetre is igaz...) ppeterka avatar
-
31. | Rocko 2007-11-01 15:50:26 | Válasz erre
én mondom, semmi értelme ezeknek a szigeteknek. inkább menne útfelújtásra vagy értelmesebb dologra a pénz. Rocko avatar
-
32. | Whiskey's 2007-11-02 10:52:59 | Válasz erre
Rocko: tény, hogy a sziget nem a legjobb megoldás. De az olyan autóssal amúgy se tudsz mit kezdeni, aki ennél a szigetnél gyorsulja le a buszt, vagy nem engedi ki azt a megállóból. Én úgy vettem észre, hogy ott azóta lassabban mennek az autók, és így nagyobb eséllyel engedik át a gyalogost.

Szerintem az van, hogy ezeket a szigeteket (meg a hülye helyre rakott lámpákat, az út közepére rakott buszmegállókat stb) az autósok önmaguknak köszönhetik. Valahogy biztosítani kell, hogy a gyalogos átjusson az út másik oldalára...na most ha a zebra nem elég, mert senki nem áll meg, akkor oda bizony lámpa kell. Ha a gyalogosnak megadnák az elsőbbséget, akkor nem kéne a forgalmat lassító lámpa, a veszélyes sziget stb, szerintem ez ilyen egyszerű.
A zebránál maradva: én elég határozottan szoktam használni, nem ész nélkül, féktávon belül, de a mozgásommal és olykor kézzel is jelezve azt, hogy én itt bizony le fogok lépni. Na most a gyalogosok többsége szépen kivárja a sorát, kvázi megadja az "előnyt" az autósoknak a zebránál, és napi rendszerességgel fordul elő az, hogy nekem kell "kiharcolni" azt, hogy valamelyik autós átengedjen minket.
Én tudom Rocko, hogy te teljesen normálisan, ésszel közlekedsz, és ez nem is személyesen neked szól, de akkor is tessék belátni, hogy ha nem megy szép szóval, akkor majd megy szigorú szabályokkal és kényszerrel.
Whiskey's avatar
-
33. | Rocko 2007-11-02 12:16:59 | Válasz erre
köszönöm. :)
amúgy én értem, h ez egy mentsvár akar lenni a gyalogosnak, de elég esetlen. sőt, tán még rosszabb is. kocsi ugye ki akarja kerülni a buszt, a gyalogos át akar menni a busz előtt, ott a zebra, aztán az autós meg jól elüti, mert nem látja. az igaz, h számítani kell rá, mert ott a zebra, de nem igazán mennek így a dolgok sajnos. :/
ugyanilyen elborult helyzet a kölcsey/erdősor találkozása. aki nem ismeri: lámpás kereszteződés, 2*1 sávok találkozása. a buszmegálló pedig a lámpa után van. ha a busz utolsóként, talán sárgán ér át, akkor megállóban megtörténik az utascsere, következő zöldre már ott sincs. igen, de ha nem ér át, akkor zöldre elsőként átgurul, megáll, és a forgalmat feltartja. nem tudom ki találta ki...
az erdősor/II. rákóczi/kossuth kereszteződése se egyszerű eset, de kíváncsi vagyok, mi lesz majd a völgy/kossuthnál. szép késéseket szed majd össze a busz. :) kb. 5 megálóra 6 lámpa jut.
Rocko avatar
-
34. | Név 2007-11-02 14:19:05 | Válasz erre
Whiskey's: külföldön több településen is lámpa- és táblamentesítenek, allítólag nyugodtabbak és udvariasabbak lesznek tőle az emberek, és ha nem is történik kevesebb baleset, azok kevésbé súlyosak.

Rocko: máshol meg a lámpától 2-3 autónyira van a megálló, jön a busz, de az autóktól nem tud beállni. Zöldre szépen beáll, de addig meg az autósok nem tudnak haladni. Mire végez az utascserével, már piros is, elgurul a vonalig, a következőre indulhat. Szegény utas meg nézi a lámpánál egy percig álló buszt, amiről éppen lemaradt, de már nem szállhat rá fel (valamelyik sofőr ilyenkor azért felveszi).

A BKV meg évek óta változatlan menetidőt ír, amikor a vonalon vagy 3 helyre tettek ilyen lámpát...
Név avatar
-
35. | Whiskey's 2007-11-02 15:12:54 | Válasz erre
Név: Olvastam erről, de ezek asszem angol, német és holland kisvárosok, nem Budapest :) Szerintem egyáltalán nincs meg ehhez a közlekedési morál itthon, és átmenne az egész dolog a nálunk jellemző "erősebb kutya b*szik" dologba, ami mondjuk egy nagyobb kerszteződésben, kikapcsolt lámpák mellett látható manapság. Félreértés ne essék, én is ellenzem a méterenként felállított lámpákat, de az van, hogy ezt önmagunknak köszöhetjük. Amit Rocko-nak mondtál, abban meg igazad van...megoldás esetleg a buszöböl, de ahhoz meg sokszor nincs hely, illetve az autósok nem engedik ki a buszt...ez pedig megint egy olyan dolog, amit magunknak köszönhetünk (ha jól tudom, van olyan megálló a belvárosban, ami öbölként indult, de az autósok miatt végül mégis az úton áll meg a busz).

Rocko, látod, abban is igazad van, hogy nem látni a zebrát a busztól...sehogy se jó ez :/ Csináljunk lassítókat, mint a versenypályán :D
Az erdősor/rákóczi/kossuth az tipikus agyonlámpázás, de az emberek is fölfedezhetnék ám, hogy ott a külső sávból is lehet balra fordulni. Nem tudom, mi van ott hétköznap, de hétvégén is elég kellemetlen tud lenni.
A völgy/kossuth-ra én is kíváncsi leszek, de egy héten belül úgyis látni fogjuk, mi lesz az eredmény...addig meg lehet fogadni, hogy melyik kereszteződésbe fog belógni a sor vége :D
Whiskey's avatar
-
36. | Rocko 2007-11-02 15:27:25 | Válasz erre
Whiskey's: azt már csak így, helyi dolog, h lámpa előtti időszakban sztem normálisabban lehetett közlekedni. amikor beüzemelték, akkor egy ideig jó szarul volt beállítva, most autóval tűrhető (leszámítva amikor a kossuthról a busz átlóg 3 sávon, és rákóczi felé nem tudnak kanyarodni). gyalogként meg még mindig hosszú a várakozási idő. mondjuk érdekes, h kanyart újratervezték, de erdősor felől a busz még mindig csak akkor tud bekanyarodni rendesen, ha az első autó kossuth felől nem áll a vonalra.
és a legjobb, amit itt láttam, nem egyszer: busz áll jobb oldali sávban, bal is piros. erre a kettő közt kocsi kielőzi a buszt, és áthajt a piroson. ezek közül az egyik a gumisnak a kisbusza volt.
Rocko avatar
-
37. | Whiskey's 2007-11-02 22:35:45 | Válasz erre
Rocko, én "kicsi" vagyok, nem sokkal azelőtt lett jogsim, hogy megcsinálták azt a kereszteződést, nem is emlékszem biztosan, hogy azelőtt volt-e ott lámpa... :) De mintha pont azért nem mentem volna arra, mert nekem akkor még merész dolog volt a Rákóczira balra fordulni. :D
Hogy régen milyen volt a lámpa programja, azt nem tudom, de az Erdősorról pl hétvégenként a mai napig két ütemben engedi rá az autókat arra zsebkendőnyi helyre, és ahhoz képest csak egyszer engedi rá a népet a Rákóczira...hülye dolog kevés helyet hagyni feltorlódni, na.

A buszok jobbra kanyarodásával meg sok helyen gond van...ha már Csepel-napokat tartunk, nekem a kedvencem az 59-es busz, amikor a Völgy utcáról fordulna a Kölcsey-re, de az autóktól nem fér el. Ilyenkor párat kienged, mire egy rakás sofőr vérszemet kap, és tolakszik be a busz elé. "Bunkó autósok" címkéhez egyszer majd küldök erről egy videót. :)

http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1037.shtml

Itt is szerintem azt hitte a Berlingos, hogy az 59-es jön, ami elé ki lehet jönni, mert az úgyis elengedi...de ez már tényleg egy nagyon régi, és off topic történet. :)
Whiskey's avatar
-
38. | Rocko 2007-11-02 23:35:30 | Válasz erre
vettem. :) Rocko avatar
-
39. | Név 2007-11-03 18:18:42 | Válasz erre
OFF:

Beállt az M0-ás, kamionba rohant a személyautó

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/332297/

"Az M0-ás kifelé vezető szakaszán a 28-as kilométernél..."

Tegye fel a kezét, aki ebből tudja, hol is történt a baleset!

M0-ás. Kifelé. Nem hiszem el, bazmeg...
Név avatar
-
40. | Rocko 2007-11-06 17:07:09 | Válasz erre
ehh, a frissen felújított kossuth/völgy kereszteződésben ma kezdtek el valamit túrni. nem útfelújítás előtt, szigorúan utána! Rocko avatar
-
41. | SWAT - Budapest 2007-11-23 23:46:27 | Válasz erre
Újabb okos SMSV sofőr.

nov.21-én autóztam a Rákóczi úton, persze civilben és persze szokásos dugó volt, A buszsáv üress volt mert felfigyeltem az OMSZ rohamkocsijára. Ekkor érkezett az okos SMSV fehér furgon kék-piros csindadrattával és elkezte az autósokat kipakolni a belső sávból...
Persze a buszsávon eltudott volna menni ha sietett volna, de ennek csak passzióból, másokra elnyomó képességének bemutatása volt a célja.
Ismerem az ilyen embereket, tanították a kezelésüket...

Úgyhogy kedves utitársak, mindenki vonuljon félre ha magának jót akar. Mert a felsőbbrendü kéklámpások jönnek.
SWAT - Budapest avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet