, , ,

Motoroshalál a Petőfi hídon

Hétfőn este egy motoros a villamossíneken a forgalommal szemben haladt, amikor észrevette, hogy vele szemben egy villamos érkezik, balra rántotta a kormányt, de fennakadt a síneket védő betonbuckák egyikén és elesett. Ekkor érkezett pont egy Ignis...

A motoros a sűrű forgalomban a villamos pályáján haladt Budáról Pest felé, a forgalommal szemben - közölte a BRFK sajtóügyeletese az MTI-vel.

Nincs még vége...


Amikor észrevette a közeledő villamost, áttért a haladási irányával ellentétes irányú forgalmi sávba, ahol egy személygépkocsival ütközött - mondta el Bálint Gabriella.

A percek alatt a helyszínre érkező mentők fél órán át próbálkoztak a szerencsétlenül járt férfi újraélesztésével, sikertelenül - tette hozzá.

107 kommentár

kommentárok

1. | Roncs EL(takarító) 2007-04-24 16:28:26 | Válasz erre
Az összes k...g motorosnak ez lesz a sorsa egy se bír ész nélkűl menni amelyik balesetezik, ez természetesen nem vonatkozik azokra akik nem balesteznek hisz azok ésszel mennek. Roncs EL(takarító) avatar
-
2. | Trisi 2007-04-24 16:33:57 | Válasz erre
Meg azokra sem akik nem önhibájukból baleseteznek. Van amikor nem a motoros a hibás :( De a fenti eset egyszerűen kiverte a biztosítékot nálam. Trisi avatar
-
3. | NemCriticalMassos 2007-04-24 16:37:30 | Válasz erre
Mi a következménye az esztelen és szabálytalan száguldozásnak?

Ez:

http://www.harasztijanka.hu/images/400/janicsar2.jpg

Meg ez:

http://www.harasztijanka.hu/images/400/L1080749.JPG

Meg még ez is:

http://www.balkon.hu/balkon04_10/images/szap_ent02.jpg

Megéri? (Elnézést, ha valakit megijesztettem volna!)
NemCriticalMassos avatar
-
4. | mentős 2007-04-24 16:47:26 | Válasz erre
Mély tiszteletem a kivételeknek, de oly lazán közlekednek újabban a kerékpárosok és a motorosok a villamossíneken, mintha csak nekik építették volna a pályát. Ha mentővel haladunk rajta megkülönböztetve, akkor sem szokták megukat különösebben izgatni!
És most nem mondja nekem egyik kétkerekűs sem hogy amiatt mert nincs elég kerékpárút, mert körberöhögöm!
mentős avatar
-
5. | NemCriticalMassos 2007-04-24 16:49:47 | Válasz erre
Okulásul:

http://www.autosoldalak.hu/galeria2/picture.php?cat=7&image_id=98

http://www.autosoldalak.hu/galeria2/picture.php?cat=7&image_id=100
NemCriticalMassos avatar
-
6. | Shag_Beckur 2007-04-24 16:49:50 | Válasz erre
Nincs valami kimutatás, hogy arányaiban a bizonyos motorcsoportok mennyit balesetznek? pl. Speed, túra, chopper, smkp, stb...

Mert igen ritkán látok chopperes balesetet, amiben gondolom benne van, hogy manapság nem annyira divatos az a fajta stílus, hanem inkább a speed/túra. Meg ahogy észrevettem, a chopperesek mintha ésszel vezetnének. Persze egy 300 kg-os motorral, ami majd olyan széles mint egy autó, nem lehet úgy manőverezni, ezért is óvatosabban kell azzal menni. Meg a chopperhez hozzá tartozik az a fajta lazaság, hogy nem sietni kell, hanem élvezni a motort, a tájat...

Nem tudom miért a speed/túra rész terjed most, 60-70 lóerő felett. Lehet hogy kiment a divatból a Szelíd motorosok, és helyette bejöttek az új Hollywoodi filmek, mint követendő példa?

És nem tudom, mikor jönnek rá az emberek, hogy a KRESZ pont az ilyen esetek elkerülése végett van. Hogy be kellene tartani. Nem tudom hány embernek kell még meghalnia, hogy egy kis ésszerűség költözzön az emberekbe.

És erre szerda/csürörtökön sebességmérések lesznek mindenfele. Hogy csökkentsék a balesetek számát. De az ilyen esetekkel a trafipax se tud mit kezdeni.

Szigorított jogosítványszerzés és nagyobb közúti ellenőrzés kellene. Ez utóbbi nem az izzókészletek miatt, hanem a szabálytalankodók kiszűrésére...
Shag_Beckur avatar
-
7. | Szájmong 2007-04-24 16:51:03 | Válasz erre
Működött ismét a természetes szelekció.

Gondolom épp előzte a vele egy irányban haladó villamost a hídon, ahol nem lehet ellátni az ív miatt a közepén túlra.

Mentős!
Ez az amit még ti sem nagyon csináltok (megkülönböztető jelzéssel), ugye?
Szájmong avatar
-
8. | NemCriticalMassos 2007-04-24 16:51:44 | Válasz erre
Na még ez is:

http://www.autosoldalak.hu/galeria2/picture.php?cat=7&image_id=97
NemCriticalMassos avatar
-
9. | Szájmon 2007-04-24 16:58:58 | Válasz erre
NCM!

Az első két video jogos amit küldtél, az utolsóban a motoros teljesen vétlen áldozat.
Visszanéztem ötször, és egyszerűen nem értem, hogy a kocsit vezető miért csinálta ezt. Műszaki hiba?
Szájmon avatar
-
10. | NemCriticalMassos 2007-04-24 17:02:33 | Válasz erre
Ebből nem derül ki. Vagy műszaki hiba, vagy defeket, vagy csak meg akart fordulni. Na de ott?

Egyébként ezen az autosoldalak.hu-n van még néhány hasonló videó.
NemCriticalMassos avatar
-
11. | NemCriticalMassos 2007-04-24 17:08:07 | Válasz erre
Ez sem piskótatorta. Én még ilyen bukást nem is láttam...:

http://www.videobomb.hu/video/Motoros_baleset_csak_eros_idegzetueknek
NemCriticalMassos avatar
-
12. | NemCriticalMassos 2007-04-24 17:15:52 | Válasz erre
Ez már tényleg durva! Ehez gyomor és ideg kell.
Miket nem talál az ember a neten...

Tényleg csak erős idegzetűeknek!

Motoros balesetek képekkel:

http://akmtmedia.extra.hu/baleset/baleset.html

(A képek pdf-be pakolva külön is megnézhetőek!)

Elnézést kérek a7z ijesztgetésekért!
NemCriticalMassos avatar
-
13. | easyrider 2007-04-24 17:16:27 | Válasz erre
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/468.shtml
Itt hárman haltak meg úgy, hogy nem voltak hibásak... Sajnos, nem attól lesz hülye valaki, hogy motorozik/autót vezet/kerékpározik/gyalogol egyszerűen vannak felelőtlen és eszetlen emberek. Viszont autósként sokkal jobb esélyeid vannak a túlélésre, vagy arra, hogy te ölsz meg valakit (akár véletlenül, akár szándékosan).

Egyébként szerintem azok a motorosok halnak leginkább, akik 20-30 évesen vesznek egy nagymotort (jellemzően sportmotort), és kellő gyakorlat és tapasztalat nélkül mennek, mint a barom. Fontos lenne a fokozatosság. Ne kapjon korlátlan jogsit rögtön mindenki, aki elmúlt 21. Túl sokba kerül.
easyrider avatar
-
14. | NemCriticalMassos 2007-04-24 17:25:45 | Válasz erre
Bazz! Ha már beraktam, belenéztem...
Bár ne tettem volna...
Motoros a budai alsó rakparton oszloppal ütközött. Eredmény: Felsőtest levált a lábakról, belek egy külön kupacban...
És mindezt pdf-ben, nagy méretben, több nézőpontból..
Áááááá, most rosszat fogok álmodni...
NemCriticalMassos avatar
-
15. | Shag_Beckur 2007-04-24 17:26:59 | Válasz erre
A #12-beli képeket már nem merem megnézni... #5-nél az tényleg durva, autós nem nagyon tudott mit csinálni, ilyenre nem számít az ember. Bár mostmár a felhajtókat is figyelni fogom ilyen szempontból is... Shag_Beckur avatar
-
16. | NemCriticalMassos 2007-04-24 17:34:34 | Válasz erre
Shag-Beckur!

Van ott még egy olyan anyag is, hogy a figurának a feje és a keze szakadt le... Na azt már nem nagyítottam ki pdf-ben! Voltam én már az anatómiai múzeumban, de ott NINCS VÉR! Ezek a képek meg véresek...

Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát! Már ha lesz...
NemCriticalMassos avatar
-
17. | Lajos 2007-04-24 17:38:28 | Válasz erre
Shag, hiába figyeled, ha így becsúszik eléd isteni áldás kell ahhoz, hogy rajta se menj keresztül és ne is kövess el olyan hibát, ami miatt egy életen át bánod utána, hogy nem hajtottál egyszerűen keresztül rajta. Lajos avatar
-
18. | Rocko 2007-04-24 17:49:04 | Válasz erre
én reggel néztem, de nem láttam az eset nyomait.

amúgy mikor jönnek már rá az emberek, h nem kifizetődő szabálytalankodni?
Rocko avatar
-
19. | Trisi 2007-04-24 17:51:13 | Válasz erre
A motorgyárak egyszerűen nem kínálnak olyan alternatívát amit mondjuk egy sportos stílusú fiatal legény bevállalna. Az alap gép amit a kereskedésben azonnal rádsóznak az egy 600-as sportmotor. Ez jelen állapotban minimum 100 lóerő! A motor gyakorlatilag bármelyik cég gyártmánya is legyen a versenysportból érkezik. Egy kezdő nem fogja megvenni a 125-ös mocit mert egyszerűen cikinek érzi és kicsinek. Szerinte egy 250-es már jó kezdő moci lenne, de az is simán eléri a 160-180 körüli sebességet. Egyszerűen minden jármű a maximális elérhető teljesítményre van kihegyezve.
A túragépek viszont mások ( cruiser, chopper, nagy endúrókkal együtt) mert azok nagyok, nehezek. Nem az a céljuk hogy gyorsan menjenek hanem hogy kényelmesen juss el velük a világ másik felére. Nincsenek kihegyezve a végletekig de van bennük erő ha kell. Igenám, de ezeket a fiatal gyerekek nem veszik meg mert a motoros újságok 90%-ban a superbike mocikat tesztelik, istentik, hasonlítják. Mindenhol azok vannak a címlapon.
Aki pedig ezek után ésszel vesz motort annak nagyságrendekkel több esélye van nem balesetben meghalni!
Trisi avatar
-
20. | Trisi 2007-04-24 17:55:21 | Válasz erre
Élő példa a hétvégi Suzuki kereskedés volt. Bemegyünk haverral, nekem van jogsim, neki majd fél év múlva lesz. A kereskedő azonnal odavezet egy 1300-as hayabusa mellé hogy ez a neki való motor. Gondoltam ecsetelem hogy talán kezdő motorosnak mégse... Sebaj, ajánlott egy gyengét ami kezdőnek való! GSXR 750 vagy 600 ! Istenem... kezdő motor 180 kilóval 125 lóerővel, nulla tudású friss jogsis alá. Simán eladta volna neki azt a gépet. Sőt az egész kereskedésben nem volt 600 alatti motor. Trisi avatar
-
21. | kran 2007-04-24 18:05:58 | Válasz erre
Azért vannak normális motorosok is: www.bimo.hu kran avatar
-
22. | Shag_Beckur 2007-04-24 18:25:45 | Válasz erre
Lajos, igaz, ennél az esetnél se lehetett volna mit csinálni, ahogy láttam az autósnak még fékezni se volt nagyon ideje, mert nem számított erre...

Trisi, nem muszáj rögtön új motort venni. Bár használtan meg kérdés hogy hányszor lett megtörve, mennyire hajlott el a váz stb. Szóval az se jó. De pl régi motorokat is inkább a 30-40+ os korosztályban látni, pedig szépek a Pannoniák és Csepelek is.

Egy évfolyamtársam egy régi Csepellel jött egyszer suliba (egyébként 250 MZje volt). Gyönyörű volt a motor, kb 400 ccm-volt, vagy 15x kellett berúgni hogy beinduljon, de utánna 2 méterrel arrébb is éreztem a talajban a rezgést...

És egy viszonylag jó állapotú Pannonia vagy Csepel nem lehet több 200-250nél. Igaz, nem megy 180nal, csak 80nal biztonságosan, de ilyen gépekkel nem is autópályán száguldozni kell, hanem kis utakon élvezni a tájat 70nel...
Shag_Beckur avatar
-
23. | Misi 2007-04-24 18:35:22 | Válasz erre
Szerintem addig lesznek ilyen belesetek amig a motoros azt hiszi, h o tutibb mint a masik aki az oszlopnal kette valt. Csak hat az is ugyan azt hitte.
Amugy meg valahogy kocsiskent engem jobban izgat az a resz, h eletem vegeig hibasnak fogom magam tartani ha elutok 1 ilyen motorost, akarmilyen szabalyossan kozlekedtem is...
Misi avatar
-
24. | egértetem 2007-04-24 18:37:27 | Válasz erre
NCM kösz a képeket! Nem csodálom, hogy nem bírtad kinagyítani. Az a sok vér és a szétszakadt hullák ,brrrr feláll a hátamon a szőr! Az az egyik legdurvább amikor a csávónak csak feje és az egyik karja volt a képen. Brrrrrr egértetem avatar
-
25. | NemCriticalMassos 2007-04-24 18:40:05 | Válasz erre
Kb. hat éve (2001. július 31.?) volt már ott egy majdnem hasonló baleset. De az nem motoros volt, hanem autós. Ha jól emlékszem, egy kis furgon megijedt valamitől (talán hirtelen fékeztek előtte?), berántotta a kormányt a villamossínekre, és neki az aluljárót védő korlátnak. A korlátelemek kiszakadtak és ráestek egy a híd alatti villamosmegállóban (2-es villamos) álló idős emberre, aki a kórházba szállítás után meghalt. :-( NemCriticalMassos avatar
-
26. | Ember lánya 2007-04-24 18:47:18 | Válasz erre
Én is motoros vagyok, tegnap döbbenten olvastam a cikket a neten erről a pasiról. Egyszerűen őrült volt. Még csak véletlenül sem mennék fel a villamos vonalára, csak hogy kikerüljem a forgalmat, vagy mert sietek. Inkább araszolok a 2 kocsisor között.
Nagyon sokan vannak közöttünk olyan motorosok, akik szinte minden létező szabályt megszegnek, egyszerűen donorjelöltek. A mocis futárokat nem sorolom ide, ők más kategóriába tartoznak...
Viszont nem minden baleset okozói a motorosok. Tegnap a gépemmel mentem melózni, végig a nagykörúton, aztán haza is. 6 alkalommal akartak "megölni" a drága autós barátaim. Pedig ÉN kezdő lévén nem tudok 100zal száguldozni a kocsik között, pár másodperc alatt 10x sávot váltani, és örült módjára húzni a gázt. Egyszerűen csak csorogtam a forgalommal, és mégis: rámhúzzák a kormányt, sávon belül megelőznek, leszorítanak, elémvágnak.Nem ismerik az indexet, csak disznek tekintik a kocsin a lámpákat.
Jah, és a legszebb: átmennek a PIROSON. Ez a legújabb divat az autósok között. Az, hogy ha sárga a lámpa, és igy vált pirosra, azt mondom oké, menjen. De holt piros lámpánál simán áthajt, miközben oldalról már mennek az autók???
Trisi pedig jól beszél: sajnos kis ccm-es motorokat alig lehet kapni újonnan, főleg aki a sportgépeket szereti, nem a naked tipust. Van egy Cbr125ös sportgép, és más nincsen. Az összes többi kis ccm-es géphez csak használtan lehet hozzájutni, és ezeknél elé nagy a kockázat, hoyg rossz vagy rejtett hibás :(
Amikor meg az első motorom után kajtattam, persze én is betértem nagy kereskedésekbe. A pasi simán rámtukmált volna egy Kawa ER-6-os gépet, 600 ccm-mel, mivel " ez tökéletes kezdőmotor". Aztán kikötötem egy Cbr250-nél, ami még 1-2 évig bőven elég lesz.
A motoros jogsi megszerzését is szigorítanám, ez sem vitás. Mivel nagy A-s a jogsim, simán vehetnék én is egy 600as vadállatot, de az eslő kanyarban felborulnék, csak meghalni meg az örök motoros utakon gurulni még nem szeretnék.
Most csak az lenne a legjobb, annak örülnék a legjobban, ha az autósok csak egy PICIT is, de figyelnének az utakon: használnák a tükröket, az indexeket, nem váltogatnának örült módjára sávokat.
Holnap is motorral fogok menni. Kíváncsi vagyok, hogy kerekeken térek-e majd haza...
Ember lánya avatar
-
27. | NemCriticalMassos 2007-04-24 18:51:45 | Válasz erre
Na, jól emlékeztem: 2001. augusztus 1.

Kiemeléssel:

http://209.85.135.104/search?q=cache:WcRk-7uxx4UJ:www.mtv.hu/cikk.php%3Fid%3D61064+2001.+augusztus+1.+-+A+IX.+ker%C3%BCletben+a+Pet%C5%91fi+h%C3%ADd+pesti+felhajt%C3%B3j%C3%A1n+egy+Peugeot+Boxer+kisteheraut%C3%B3+a+villamoss%C3%ADnekre+hajtott+%C3%A9s+neki%C3%BCtk%C3%B6z%C3%B6tt+a+2-es+villamos+gyalogos+fel%C3%BClj%C3%A1r%C3%B3j%C3%A1t+v%C3%A9d%C5%91+korl%C3%A1tnak.+A+korl%C3%A1t+lehull%C3%B3+darabjai+3+gyalogost+megsebeztek.+Egyik%C3%BCk+a+k%C3%B3rh%C3%A1zba+sz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1t+k%C3%B6vet%C5%91en+belehalt+s%C3%A9r%C3%BCl%C3%A9seibe.&hl=hu&ct=clnk&cd=1&gl=hu

A cikk:

http://www.mtv.hu/cikk.php?id=61064
NemCriticalMassos avatar
-
28. | Shag_Beckur 2007-04-24 19:25:47 | Válasz erre
Ember lánya, amiket felsoroltál, minket is idegesítenek. Index nem használat, piroson átmenés, stb. Ezek ugyanúgy az autósokra is vesélyesek, csak ugye a motorosokra hatványozottan, nincs ami megvédje őket, csak a körültekintés, reflexek és a megfontolt motorozás.

Egyébként én mint autós, azt mondom (a motorosok vagy megerősítenek, vagy megcáfolnak), hogy ha nem vagy lassabb a forgalomnál, haladsz velük, akkor menj a sáv közepén, így eszébe se jut talán a mögötted jövőnek, hogy megelőzzön, leszorítson. Ha jobbra lehúzódsz akkor azért előznek meg... nem beszélve arról, hogy az utak jobb széle eléggé ramaty, motorral egy kátyú is veszélyes lehet. A sáv közepén általában azért jobb az út állapota.

Én is szívesen motoroznék, de nem csak rajtam múlik hogy hazaérek-e. Ezért inkább autóba ülök, ahol jóval több biztonsági berendezés vigyáz rám...
Shag_Beckur avatar
-
29. | Doró 2007-04-24 19:28:29 | Válasz erre
Sziasztok!!

Én láttam ezt a motoros balesetet, így jutottam el erre a lapra, mert szerettem volna tudni, hogy túlélte-e...
Elég rondát eshetett, mi már csak azt láttuk hogy fekszik a földön, és nagyon vérzik a feje.
Hát hogy a mentők gyorsan kijöttek...
én kb 10percig voltam a helyszínen (nem bámészkodtam, csak bennragadtunk a villamosban), és még kb 5 percig hallótávolságban voltam és nem hallottam szirénát, de nem szeretném megkérdőjelezni a hatóságok állítását. Gondoltam, hogy forgalommal ellentétesen ment, mert a motorja a buda felé haladó kocsik közé csúszott be, azokkal pontosan ellentétes irányban.
Aztán a villamosból kiszállt 2 férfi, akik szólongatták, és vizsgálták a pulzusát, gondolom orvosok voltak. A férfi sisakja nem volt a fején... tőle 50cm-re hevert... talán ha rajta van, akkor nem történik ekkora tragédia! Én is elítélem azokat a motorosokat, akik kihasználják, hogy gyengébbek az autósoknál, és pofátlankodnak mert tudják, hogy úgyis vigyázunk rájuk autósként, de ha valaki lát egy ilyen tragédiát, akkor azért szerintem úgy gondolná, hogy ezt mégsem érdemelte meg...
Őszinte részvétem a családjának!
Doró avatar
-
30. | mentős 2007-04-24 19:41:01 | Válasz erre
Szájmong!

Előzünk villamost ha nem látjuk be az ívet, de nagyon óvatosan és csak és kizárólag akkor, ha a villamos vezetője balra indexeléssel jelzi hogy szabad a pálya! Egyébként nem megyünk mellé.
mentős avatar
-
31. | kran 2007-04-24 19:54:17 | Válasz erre
Ez egy hasonlóan értelmetlen halál volt mint kb két éve Rákoskeresztúron a Cinkotai úton a vasúti átjáróban történt. Útjavítás miatt állt a sor a lámpától és ugye ilyenkor addig nem szabad a sínekre hajtani amíg nem tudsz áthaladni rajta. Egy 120-as Skodával egy srác ezt nem így gondolta, ő a síneken állt meg, sorompó lezárt és jött az Intercity. Meghalt. Ráadásul ebben az átjáróban nem percekig piros a jelzés a vonat előtt hanem néhány másodperc (talán 10-15) van csak. kran avatar
-
32. | NemCriticalMassos 2007-04-24 20:12:33 | Válasz erre
Kicsit más téma, még visszautalva a hétvégi bringás rendezvényre: lehet, hogy hülyeségnek tűnik, de az egyik résztvevőt inzultátlták a rendezők, mert magyar (értsd: piros-fehér-zöld, mi ebben a politika???) zászlót merészelt magával vinni a biciklis felvonulásra. Értitek!? Ha tavaly a német focivébére nem vihettek volna ki német zászlót - még akkor sem, ha éppen nem a németek játszottak - micsoda balhé lett volna Németországban???

Ugye úgy tudom, ez a felvonulás mintegy a politikusok (városvezetők) felé történő lobbizás, vagy kérés is egyben. Nini! Akkor mégis ott a politika? Igen, ott van! A másik meg nem vihet magával magyar zászlót, mert egyből inzultálják...

http://kuruc.info/reszletes.asp?MainID=1&HirID=11555
NemCriticalMassos avatar
-
33. | hínár 2007-04-24 20:39:47 | Válasz erre
Miért nem figyelünk soha egymásra?
http://auto.videobomb.hu/video/Halalos_motoros_baleset
hínár avatar
-
34. | Szájmon 2007-04-24 20:42:11 | Válasz erre
Köszi Mentős, én is ilyesmire gondoltam. A villamos balra indexelést nem tudtam, bár logikus, és jól működhet. Köszi a választ. Szájmon avatar
-
35. | dw 2007-04-24 20:48:00 | Válasz erre
NemCriticalMassos: Volt egy forma egy nagyobb *Kossuth tér 2006* feliratú zászlóval. Erről ennyit. A felirat nélkül valszeg senki sem szólt volna.

btw én láttam tegnap ezt a balesetet (pontosabban csak az eredményét) és azon csodálkoztam, hogy ott, hogy az úristenbe történt baleset. Azt tűnt a legvalószínűbbnek, hogy valaki át akart szaladni a megállóból, de álmomban se gondoltam volna, hogy van ilyen őrült, mint ez...

Nem mondom, hogy megérdemli, de egy biztos, többet nem megy szembe semmilyen sínen...
dw avatar
-
36. | NemCriticalMassos 2007-04-24 21:03:17 | Válasz erre
Mintha csak a tegnapi baleset lett volna.
Mit keres szemben egy autó???

http://auto.videobomb.hu/video/Motros_karambol
NemCriticalMassos avatar
-
37. | kran 2007-04-24 21:09:12 | Válasz erre
Az egy rendőrautó, biztosan üldözték a tagot. kran avatar
-
38. | Lacaca 2007-04-24 21:10:19 | Válasz erre
Ma délután a Béke úton mögöttem érkezik 2 rendőrmotoros díszhuszár. Egyikük beveti magát az autók közé, a másik fel a sínekre, és a megálló mellett előre a sor elé. No comment Lacaca avatar
-
39. | egértetem 2007-04-24 22:00:28 | Válasz erre
NCM látszik, hogy a tagot üldözik és rendőrautó ment vele szembe, hogy megállítsák, ami sikerült is, de azon csodálkozom, hogy a srácban még volt erő, hogy feláljon :0 Egyébbként ezek a remdőrök franciáknak tűntek, ott legalább megteszik azt, hogy törik az autót ha valakit meg kell állítani, de itt próbálná egy is megtenni ezt, látom lelki szemeim előtt: kifizettetik vele az autót amiért összetörte, jobb esetbe nem rúgják ki csak megrovásban részesül, civilszervezetek meghúrcolják, rosszabb esetben a tagot kirúgják, és még bíróság elé is kerül és börtönbe is vetik. egértetem avatar
-
40. | RoGeR 2007-04-24 22:14:02 | Válasz erre
Jön a tavasz jönnek elő a kockabringások és a donorjelölt motorosok. :(
Igazából a szemből érkező Ignisest és a villamosvezetőt sajnálom.
RoGeR avatar
-
41. | egértetem 2007-04-24 22:22:48 | Válasz erre
Már amikor marad valami amit még fel lehet használni donorként, mert nem mindig marad belőlük valami használható is :( (bár ne lenne ennyi baleset ebben a kis országban) egértetem avatar
-
42. | gotse 2007-04-24 23:14:24 | Válasz erre
és akkor most a zsernyákok 2napig ellenörzik a sineken szabálytalanul haladókat mint a váci utat a gyorsulásiversenyes haláleset miatt? Lehet nem kellett volna megvárni hogy meghaljon valaki ehhez. Amúgy a helyszínen jegyezte meg valaki: "b+ nagyon hullanak a motorosok mostanában" hátja! gotse avatar
-
43. | Kroy 2007-04-24 23:41:02 | Válasz erre
Sajnos igazatok van abban, hogy a motoros újságok címlapjain a sok lóerős sport motorok szerepelnek, és vannak olyan kereskedők, akik ezt kihasználva(és persze a nagyobb haszon miatt) egyből ezeket a motorokat ajánlgatják a vevőjelöltnek.
Azonban ha valaki rászánja az időt egy motorkatalógus átlapozására, az találhat gyengébb kezdőmotort is magának. pl. Hyosung GT 250.

Ember lánya!
A Kawasaki ER-6 N kifejezetten kezdőmotornak lett készítve! Persze tisztelem a döntésedet és örülök, hogy vannak józan gondolkodású motorosok, akik nem vesznek feleslegesen nagy motort maguknak.
Én is motoros vagyok, és sajnos tapasztalom a rossz közlekedési morált az utakon.
Nem lehet általánosítani, hogy csak a motorosok az őrültek.

Köztünk is vannak normálisak szép számmal, csak ők nem olyan feltűnőek, mert azt nem jegyzi meg senki, hogy egy motoros normálisan közlekedik.

Tegnap 30-as táblánál mentem 40-50-es tempóban(én sem vagyok tökéletes) és egyszercsak elhúz mellettem egy sportmotor kb 150-el. Majdnem szívinfarktust kaptam, pedig szoktam a tükröt használni, és nézegettem is, mert egy másik motorost vártam.
Kroy avatar
-
44. | a 2007-04-25 02:41:45 | Válasz erre
A CM-on a zászlóeltevős ügy Szegeden volt.

Amúgy ált. biztonságosabb a villamossínen menni, mert az autók nem tartanak megfelelő oldaltávolságot. De egyértelmű, hogy ha villamos vagy mentő jön, akkor azonnal félre kell állni a sínről.
a avatar
-
45. | Trisi 2007-04-25 08:56:06 | Válasz erre
Ember lánya: Adj egy ölelést! :) Hát ismét egy példa hogy van olyan motoros aki gondolkodik mielött cselekszik. Ezt nevezem, beajánlanak egy nagyon kellemes ER6-ost és egy cbr250-es lesz belőle. Kevesen tudnák megállni a kísértést!

Shag_Beckur: 28-as hozzászólásodban tökéletes a tanácsod! Ez így mindenképpen működik, középen kell haladni. Viszont mindíg tudni kell a mezei motorosnak hogy ha baj van merre tud menekülni. Mindíg tudnia kell egy olyan irányt ahol el tud slisszolni ha valaki mögötte csikorgó kerekekkel csúszik felé.
Trisi avatar
-
46. | EEE 2007-04-25 09:07:13 | Válasz erre
Nagyon sokféle 125ös moci van. Nekem senki ne mondja hogy 1-2 márka..

hogy ciki olyat venni? na ezt inkább ne. >:

szóval van alternativa kis "speed" mocira.
EEE avatar
-
47. | Trisi 2007-04-25 09:29:53 | Válasz erre
EEE: Ciki... ugyanis a motorosok egy igen nagy része azért esztétikai célal (is) vesz motort. Nekik ha meglátnak egy 125-ös mocit ami virsli gumikkal szerelt és alig van benne anyag az ciki a többiek elött. Bár semmivel sem rosszabb egy ekkor a motoron gurulni 50 körül mint egy 150 lóerőssel, de akkor is sokak számára ciki. Ahogy ciki egy kispolszkival bedöngetni a célges parkolóba ahol hatszor akkora autók állnak. Egyszerűen státusszimbólum a jármű és ebbe beletartozik a motor is. Ha nem elég nagy és erős akkor nem elég vagyány a tulaja. Azt senki nem kérdezi hogy mennyire van kézben az a motor. :(
Persze hogy van minden márkának kismotorja. De a magyar kereskedő nem teszi ki a kirakatba és nem reklámozza, valamint csak egyedi rendelésre kapod meg akár több hónap múlva.

Engem már előzött 800-as VFR nyergében ülve egy robogós :) Gondoltam leszállok és betolom a sajátom.
Trisi avatar
-
48. | EEE 2007-04-25 10:04:47 | Válasz erre
Magyarul mégsem igaz az állitás hogy nincs más lehetőség... mégiscsak a motoros a barom mert erősebbet vesz mint kéne...
jó lenne ha a zsák is szériatartozék lenne a speed gépekhez


sorry a fogalmazásért, eléggé motorellenes vagyok...
EEE avatar
-
49. | EEE 2007-04-25 10:06:23 | Válasz erre
ja hogy ciki? ez kb olyan mint a tiniknél a bagózás (vagy legalábbis volt 10 éve...) ne bagózol? de cikiiii... ja hogy rákos leszel és meghalsz? áá az kit érdekel..

na ha valaki ilyen a motorral, kocsival is az fogyjon el.
EEE avatar
-
50. | Lacaca 2007-04-25 10:11:33 | Válasz erre
A cikiről csak annyit, hogy a Hungaroringen majdnem megrudostam a zx-10-et, maikor a 40 kilós kiscsaj 125-ös Apriliával körbemotorozott és eltűnt.... Lacaca avatar
-
51. | gotse 2007-04-25 10:15:28 | Válasz erre
"esztétikai célal (is) vesz motort"
Ez biztosan így van, de mintha mostanra a kissebb motorok is kezdenek hasonlítani a nagyobbakra. Pl. a Honda cbf250-ese (álmom:D) design-ja olyan mint mondjuk az 1300asé. Bár ezt lehet hogy csak én látom így.
gotse avatar
-
52. | Ember lánya 2007-04-25 10:15:58 | Válasz erre
Trisi: szerintem egy ER-6-sal már régen összetörtem volna magam. Én megijedtem attól a 600 ccm-től, hiába "kezdőmotor" :)
Nálunk a közlekedési morált kellene javítani valahogyan, vagy szigorúbb és hosszabb ideig tartó ellenőrzéseket bevezetni.
Akinek van pénze 1000es gixert, meg ereggyet venni, annak arra is van pénze, hogy kimenjen valamelyik ringre, és ott húzza a gázt. Kevésbé veszélyesebb. Nem az utakon kellene "részingelőst" játszania.
No meg a motoros jogsi: nemcsak a korhoz kötném, ha már a levezetett évek számához is.
A motor vásárlás meg: a pici cibber iszonyat hülyén néz ki (bocs, nekem nem tetszik szegényke formája), de olcsó. Míg az Aprilia 50 és 125ccm-es gépe esztétikailag szép, de drága, és 1 milkárt már kapok egy használt, régi, de "jobb" és nagyobb gépet. No meg kinek lenne szíve egy vadiúj szépséget megtörni, vagy eldobni, vagy eldőlni vele a parkolóban?
Sajos ez eg örök téma. Az autós vs. motoros ellentét meg megmarad, míg világ a világ. Csak túl kell élnünk :)
Ember lánya avatar
-
53. | Rocko 2007-04-25 10:26:14 | Válasz erre
azt hiszem hayabusa és repsol felíratú és festésű mz-k forgalmazásába kezdek. Rocko avatar
-
54. | Trisi 2007-04-25 10:50:17 | Válasz erre
Persze hogy van lehetőség, de te várnál mondjuk májusban még 2 hónapot hogy áhított motorod kézhezkapd? Ilyenkor inkább elkezdik akciózni a nagyobb motort és leviszik annyira az árát hogy inkább a nagyot vedd meg. Nekem a kedvencem a 125-ös Honda Varadero. Nem is tudom mikor láttam olyat az úton utoljára. Szalonban pláne nem. Persze a weboldalakon megvan a lehetőség de próbálj rákérdezni.
Igen, igazad van, aki hülye haljon meg! De ettöl függetlenül a motorok megjelenése igenis fontos szempont ahogy az autóknál is a gyorsulási versenyek résztvevői is adnak a külsőre. Ettöl még nem lesz hülye a vezetője!
Trisi avatar
-
55. | Trisi 2007-04-25 10:53:03 | Válasz erre
egyszer láttam egy Cagiva Mito nevezetű 50 köbcentis piros csodát. Messziröl totál olyan volt mint egy Ducati 916-os superbike. Nagyon ütősen nézett ki, na az lehet alternatíva :)

A motorosok nagy része autós is tapasztalatom szerint.
Trisi avatar
-
56. | ppeterka 2007-04-25 11:09:33 | Válasz erre
Trisi: na én is ezért kényszerültem 24 éves motort venni (meg mert nem volt pénzem újabbra) de ha akarnék se tudnék új 400-ast venni, csak enduróból, az meg nem az én világom.

EEE: Nem szoktál motorozni... Azért kipróbálhatnál egy normális gépet. Nem baromi nagy motorra gondolok, csak pl. egy jól karantartott, jó állapotú 350-es Jawára. Van tömege, van elegendő teljesítménye, és ha nyugodtan vezeted, állati élmény csendben elpöfögni mondjuk a Sopron környéki falvak közötti néptelen, de hihetetlen panorámával rendelkező utakon... Namost ezt egy 125-ösön még csak-csak, de annál kisebben sehogy se lehet élvezni, mert "gépészkedni" kell, váltani föl-le, stb. Egy nagy, nem agyontuningolt gép elvisz egy fokozatban hegyen-völgyön át, és nem halsz meg a decibelektől sem. Páratlan élmény.

A probléma az, hogy ezt még a 250-es Honda CBF se tudta hozni - két óra erejéig azon tanultam, és komolyan mondom, féltem tőle, mert olyan kicsi és kényelmetlen volt, pedig vagyok 168centi és alig 60 kiló. Az 500-ason egész más volt, lehetett rajta látni a forgalmat, meg mindent, kényelmes méretű volt, és nem volt zavaró a nagyobb tömeg.

De 250 és 500 között nincs alternatíva, pedig a 400as motorom teljesen jó, de a 350-esemmel se lett volna semmi baj, ha nem dobfék van elöl, és van önindítója...

És sajnos tényleg divat lett a faszagyerek vagyok, MERT nagymocim van ok-okozati viszony, pedig ez nagyon nem helyes így... Ráadásul megjelent emellett a "még faszább gyerek vagyok, mert otthagyom a másik motorost" jelenség, ami meg ha lehet, még rosszabb...

Tényleg, olyan felmérés készült-e, hogy a motorkerékpárok hengerűrtartalmának, hengereinek számának és elrendezésének függvényében milyen eloszlásúak a halálos balesetek? Magyarul hogy milyen motorral ellátott mkp-n halnak meg a legtöbben... (bár szvsz ez valószínűsíthető hogy sor4 és v4, >500ccm)
ppeterka avatar
-
57. | ppeterka 2007-04-25 11:14:05 | Válasz erre
Trisi: én vártam egy csomót... Amíg letettem a jogsit a nagy A-ra, pedig ott állt a lépcsőházban a motorom, és volt Akorl jogsim. Nem mondom, hogy nem éreztem úgy, mintha fojtogatnának egész végig, de kibírtam...

Amúgy itt még van egy másik jelenség is, a Cagiva Mitoról jutott eszembe, ezt pedig 125/50-ként emlegetik... Azaz smkp-ként hazsnálni nagyobb gépet, mert úgyse veszik észre. Ráragasztgatnak egy halom "50"-es feliratot, aztán kész is...
ppeterka avatar
-
58. | mentős 2007-04-25 11:14:14 | Válasz erre
ppeterka!
Szerintem ilyen statisztikát nem csináltak még, pedig nem ártana.
Visszautalva az egyik fentebbi hozzászólásra, pl. chopperrel nem igazán szoktak sem bunkózni, sem a a saját hülyeségük miatt meghalni.Azokata motorokat idősebb, érettebb emberek veszik. Az állatkodás inkább a speedesekre jellemző, akik épphogy ivarérettek lesznek, ráülnek egy gépcsodára és a motor beindításával egyidőben kikapcsolják az agyukat.
mentős avatar
-
59. | Trisi 2007-04-25 11:31:42 | Válasz erre
Nekem első nagy motorom egy chopper volt, 20 éves és gyakorlatilag alattam lehelte ki a lelkét. Imádtam azt a megveszekedett 45 lóerőt ami áradt belőle :) majd felültem egy 8 éves 100 lóerős VFR nyergébe és közöltem, hogy most nekem legalább 1000 kilóméter kell míg kézben lesz a moci. Addig nincs gyorsulás, nincs autópálya és csakis egyedül megyek. Megérte a tanuló időszak mert addigra megéreztem a 100 lóerő hihetetlen erejét. Majd kipróbálásként ráültem egy SP1-re annak laza tuningolt 160 óerős versenyverziójára. Na ezzel mentem egy kicsit majd visszaadtam a gazdinak mert azzal meg lehet halni. Trisi avatar
-
60. | Lajos 2007-04-25 11:37:49 | Válasz erre
Csúnya leszek, mentős: ami nincs, azt nem lehet kikapcsolni... :( Lajos avatar
-
61. | ppeterka 2007-04-25 11:48:10 | Válasz erre
mentős: teljesen egyetértek... Ott a tojáshéj a seggén, de feszít az 1300-as moci nyergében. Ha meg eldől a parkolóban, akkor sír, mert nem bírja felállítani, és felhívja apucit :)

Trisi: Igaz, autós oldalon olvastam, de egybevág azzal, amit írtál. A bejáratásról volt, a mechanikai dolgokon megemlítették azt is, hogy a bejáratás alatt megtanulja az ember kezelni az új, jobb, gyorsabb, modernebb gépet. Baromi sok törött orrú J-s, K-s rendszámos autót látni... Szerintem nem figyelnek az emberek arra, hogy ami jobban megy, azt jobban meg is kell állítani...

Motorosokkal - magammal kapcsolatban is - megfigyeltem viszont valamit, amire figyelni kell. A motoros mivel jobban előrelát a kocsik felett, kisebb követési távot hagy, sokszor akár 30-40 centit (na ennyire nálam nem gáz, de autóval többet hagyok)... Namost ha gebasz van, akkor nem kell magyaráznom, mi történik... Ha már én (mások mellett persze) felismertem, akkor remélem más is elolvassa itt, és kicsit kevesebb lesz a baleset...

Viszont követési táv terén az autósok is elég gáz módon viselkednek a motorossal, szerintem az lehet a ludas, hogy a motoros vékony jelenség, és ezért olyan, mintha ott se lenne, a túlélési, veszélyérzékelési reflex nem veszi számításba. Ez persze semmiképp se mentség, de számítani kell rá motorosként. Ráadásul pirosnál az autós úgy van vele, hogy "a motoros úgyis átmegy, mögötte átférek én is" Na én meg szoktam állni sárgára, ami sok anyázást szül, motoron eléggé veszélyes mutatvány, ha látom hogy a kis szolisköcsög ott nyomja a 10+ éves Swifttel a gangstarap-et, és 2-esben rallyzik mögöttem fél méterre... De autóval is ugyanez a helyzet - tegnap írtam, hogy volt már hogy taxis kikerült a 2mp-e piros lámpán, amikor már látszott az induló autók eleje...
ppeterka avatar
-
62. | mentős 2007-04-25 11:59:10 | Válasz erre
ppeterka! A követési táv!
Pont ma reggel előzött meg egy motoros úgy, hogy elém állt be. Én tartottam kb. 5 métert városon belül, nem mentünk gyorsan. Erősen kellett fékeznem, kockáztatva hogy a mögöttem jövő nem tud megállni. Na ettől vagyok még rendesen kiakadva, ha látja hogy amúgy is szűkösen vagyunk, minek emberkedik? Hogy tartsam a biztonságos távolságot ha bevág elém? Ha meg dudálok, én vagyok az utolsó tuskó autós!
mentős avatar
-
63. | ppeterka 2007-04-25 12:13:35 | Válasz erre
mentős: na igen... Ez az ember, aki ilyet csinál, lesz még egyszer mögötted is - mármint a kocsidban... Mozgó sort aki motorral "majd beférek valahová" alapon ráadásul szabálytalanul megelőz az előbb utóbb megkapja a magáét. Ismerős jelenség, és rettentő irritáló. Én ha motorost látok tükörben, fék, padka, menjen és törjön össze mást, én szeretnék még élni, ha lehet.

A másik érdekesség.. A biciklisek meg a mocisok is állandóan sírnak, hogy nem férnek el, meg ráhúzzák a kormányt, meg iylenek. De egymásra se figyelnek csesszék meg!!! Asszem a Budafoki úton volt, a Szent Gellért tér előtt, hogy jobbról biciklis ment el mellettem 1 centire, balról motoros. Ilyenkor mégis mi a fészkes fenét csináljak??? Persze mindkettő ideges volt, hogy a tahó autós mit képzel, tűnjön már az útjából... Aztán a bicikliseket sikerült utolérni, és a marhák persze az éles jobbkanyarban megint mellém értek, és mintha ne is lenne semmi gond, simán mentek mellettem jobbra. Én meg majd szívrohamot kaptam, hogy mégis mi van, ha megbillen, kátyúba megy, és beesik a kerék alá. Úgy megb... büntetnek, hogy leülni se tudok egy évig, ha elcsapom a szuicid kétkerekű kretént...

Ugyanez megesett velem robogóra és körförgalomra komponálva. Azt nem hittem volna, hogy jobbra bemegy mellém a kreténje. És mi van, ha mint mindenki más, én is kivágtam volna index nélkül a körforgalomból? Oké, szabálytalan, de az emberben legyen már egy csepp életösztön. Utána meg persze dudáltam rá egyet, aztán meg mutogatott, hogy én vagyok a f*sz... (és itt nem arra gondolt, hogy a Ddúrban enyém a tercszólam...)
ppeterka avatar
-
64. | mentős 2007-04-25 12:43:10 | Válasz erre
A jobbról bicikliseket már kezdem megszokni. Ha a párom kiszáll az egyik lámpánál, már Ő is tekereg hátra, nehogy valamelyik ökör szétfejelje az ajtót. mentős avatar
-
65. | EEE 2007-04-25 12:53:18 | Válasz erre
ppeterka: mociztam ez MZ250en. elég is volt. nem az én világom.

az erőre visszatérve. nekem "erős" autóm van mégsem száguldozok vele fel-alá...
EEE avatar
-
66. | Trisi 2007-04-25 13:04:30 | Válasz erre
A szlalomozással még önmagával nem is lenne baj, de!
- csak akkor ha az autós elenged, lát, tudja hogy ott vagyok
- ha nem veszélyeztetem a saját és más tepsi épségét
- ha a sor áll akkor kezdek mocorogni és csak akkor ha tényleg van hely
- ha a sor mozog, nem megyek két sor közé harmadiknak
Az elhaladás egyesek szerint úgy "korrekt" ha a két jármű sebesség különbsége max 10km/h. Azaz éppen csak elcsordogál az autós mellett. Ha az autós éppen elrántja a kormányt egy kátyu miatt akkor a motoros nem vészfékez csak kicsit lassít és máris minden rendben.
Viszont ezt a tevékenységet csakis mindkét fél egyértelmű reakciója után szabadna kivitelezni. Mondjuk mint íratlan szabály...
Sok autós húzódik le és segít. Pedig nem is akarok előremenni mert élvezem a napsütést és csak örülök a motoromnak :) de azért ha elkezd zuhogni nem egy leányálom! :)
Trisi avatar
-
67. | ppeterka 2007-04-25 13:18:37 | Válasz erre
Hát a 250-es MZ meg a Jawa szerintem más világ, nekem is volt hozzá "szerencsém" - azon tanultam... Az erőben igazad van, attól hogy valami 1000 Le-s, nem kell azt mindig kihasználni... Nem Trabant az, hogy bináris legyen a gázpedál állása (tövig vagy felengedve)...

Trisi: Ez a motoros illemkódex kéne hogy benne legyen a motorosok, és nem utolsó sorban az autósok fejében is. De egy ilyen országban, ahol "dögöljön meg a szomszéd tehene is", eléggé nehezen kivitelezhető, hogy az emberek segítsék egymást... Társadalmi jellegű a probléma... Már a szomszédok se ismerik egymást, maximum a nevét, de hogy ki fia borja, arról fogalma sincs, mert úgy van vele, hogy minél kevésbé ismeri, annál kevésbé fog a szomszéd szívességet kérni tőle. Szóval ahol még azok, akik tartósan egymás aurájában élnek sem ismerik egymást, és nem igazán érdekli, hogy mi van, ott olyan szituban, ahol ismeretlenek pár percig-másodpercig kooperálnak, nem elvárható, hogy minden esetben segítsék egymást, sőt... Persze akinek nem inge ne vegye magára, azért vannak akik segítenek másokon, csakhát egyre kevesebben.

Az eső témában nekem volt egy jó esetem, még pár évvel ezelőtt... Randa idő volt, de úgy gondoltam, még pont hazaérek a suliból a zuhé előtt. Pirosat kaptam az Ajtósin a Hermina útnál a Hungária felé. Ahogy állok a pirosnál a középső sávban, egyszercsak: csöpp... Csöpp... És utána bumm bele, ami csak a csövön kifért, mintha dézsából öntötték volna... Aztán elállt, illetve kis szemerkélésre váltott - amint a lámpa zöldre váltott. Semerre se tudtam menni, még az alsógatyám is elázott a farmerben... Ha kicsit előbb indulok, akkor pont a Mexikói útnál lévő vasúti gyalogátjáróban kap el az eső...

Mondjuk ez a töltésbe vájt átjáró is elég durva szokott lenni motoros szempontból... Én le szoktam kapcsolni a mocit, áttolom, és megyek tovább. Semmibe se kerül, a gyalogosok nem rémülnek meg, nem süketülnek meg, én meg így is akár 20 percet spóroltam... De sajnos más nem szokta ezeket a dolgokat betartani... Bringások ezerrel, robogósok szintén... Motorosok lassabban, de járó motorral szoktak átmenni...
ppeterka avatar
-
68. | nyeteg 2007-04-25 15:38:09 | Válasz erre
Biciklis azért előz jobbról is, mert eleve az út szélén megy, ha megáll a sor, akkor ugyan bemehet középre, de ott meg a motorosok jönnek, plusz ha meglódul hirtelen a sor, akkor a két sáv között maradhat. nyeteg avatar
-
69. | Shag_Beckur 2007-04-25 15:55:58 | Válasz erre
nyeteg, ez rendben, de tényleg elég idegesítő, hogy sose tudhatod hol mennek el melletted. Pedig ha jól emlékszem, a KRESZ nem engedi meg hogy egy nyomvonalu(?) jármű két nyomvonalu járművet előzzön a sávban. Autós elmehet a biciklis mellett sávban (bár elég veszélyes, ilyet nem is csinálok, inkább normáisan előzök), fordítva nem. Shag_Beckur avatar
-
70. | ppeterka 2007-04-25 16:05:24 | Válasz erre
Nem is ez a baj, hoyg elmennek, menjenek, hisz mozgékonyabbak. DE NE EGYSZERRE KÉT OLDALRÓL! Mert akkor nem tudok segíteni, és nekik lesz szar. Legalább kicsit figyeljenek arra, hogy hagyjanak segíteni. Szerintem a motoros se halt volna bele, ha beáll a bringások után és elpöfög kettesben... De nem, neki nagyon kellett sietnie, olyannyira, hogy az a két és fél perc is számított volna... ppeterka avatar
-
71. | so666 2007-04-25 16:07:52 | Válasz erre
Shag_Beckur:
Igazad van, se balrol se jobbrol nem lenne szabad eloznia - a szabalyos ilyenkor az ha szepen all a sorban ahogy a tobbiek. Ezt persze nem csinaljak, mert ugy nem lennenek gyorsabbak mint az auto. Persze en is gyorsabban tudnek haladni autoval a villamossinen... Es a villamost se tartanam fel, ugyis gyorsabb vagyok!
Ma reggel 4 ketkereukvel talalkoztam: az elso ifju holgy szabalyosan a bicikliuton tekert (epp olyan atlagsebesseggel haladt mint en autoval ;) a masodik az orrom elott egyenesen attekert a piroson, ugy hogy a szembe jovo balra kanyarodoknak kellett fekezni + kormanyt felrerantani hogy ne ussek el; a harmadik egy motoros volt, beelozte a sort a ket sav kozott a terelovonalon, aztan zold lampanal sehogysem talalta meg a sebesseget :) ott is hagytak a terelovonalon. Ami ugye nem kicsit balesetveszelyes. Vegul amikor sikerult elindulnia es 60-70 korul visszaelozott mindenkit majdnem nekiment hatolrol annak a teherautonak aki epp a 2-es szamu bicajost elozte. A negyedik ismet bicajos, egy lampas keresztezodesben az ut menetirany szerinti BAL szelen, forgalommal SZEMBE tekert.
Na es akkor min is csodalkozunk???
so666 avatar
-
72. | nyeteg 2007-04-25 16:16:20 | Válasz erre
#69

Én se állítom, hogy ez szabályos, amit most írtál abból kiderül, hogy biciklivel dugóban mindenhonnan tilos előzni, ha történik valami, akkor így járt.
Azért is mennek még jobbról, mert nálunk a sávon belüli jobbratartás ismeretlen fogalom és a szélen elég nagy hely szokott lenni. Nyilván csak a hülye fog araszolni a kipufogók mögött...
nyeteg avatar
-
73. | Shag_Beckur 2007-04-25 16:20:27 | Válasz erre
so666, nah igen. Vannak érdekes helyzetek, de hadd menjenek, amíg ésszel csinálják. Van vmi ilyesmi: "Viselkedj úgy másokkal, ahogy elvárnád, hogy veled viselkedjenek", vagy valami hasonó :)

Meg elvileg a KRESZ még nem engedi meg, hogy biciklis egyirányú utcába szemből hajtson be. Tudom hogy tervezet volt, de nem tudom hogy hogy áll, szerintem még nem lépett hatályba.
De elég sok ilyen biciklist is látok, bár el kell mondani, hogy volt olyan, aki felment a járdára ilyen esetben (max 10 km/hval ment, elég széles volt a járda).

Meg vasárnap este, 2 biciklis elment mellettem, mikor ki akartam állni a helyről, szépen megvártam őket. De hogy a lány biciklizés közben telefonált, az kicsit durva volt. Nem tudom biciklis telefonálhat-e, sztem nem. És biciklivel még mindíg egyszerűbb megállni ha telefon van, mint kocsival (Szerencsére már van kihangosítóm).
Viszont 1 perc mulva egy 3. biciklis beállt mellettem a piroshoz (pedig szinte alig járnak ott, Lágymányosi híd pesti aljánál, egy kis szervízúton). Ámultam, bámultam, hogy van ilyen is :) Pozitív csalódás volt.
Shag_Beckur avatar
-
74. | Shag_Beckur 2007-04-25 16:24:30 | Válasz erre
nyeteg, én se vagyok irígy ember, menjen természetesen, ha tud :) Csak a jogi hátterét írtam.

A sávon belüli balratartást meg egy kedves barátom magyarázta meg nekem. Ő azért megy inkább középre húzódva, mert akkor kevésbé jönnek át a szembesávból (elég sokszor van hogy átlógnak, pl kanyarban), több a hely az úton, ha valami gebasz van (ha jobbra tartanál, csak a padka maradna, mint menekülési út, de így van vagy fél méter, ahol még lehet ügyködni), és az út jobb széle általában borzalmas állapotban van.
Shag_Beckur avatar
-
75. | Rocko 2007-04-25 19:00:51 | Válasz erre
ppeterka #67: az illemkódexet úgy hívják, h KRESZ, az alkalmazását meg Shag már leírta, nem egyszer. :) Rocko avatar
-
76. | Lacaca 2007-04-25 22:53:01 | Válasz erre
A motoros a szülészeti klinikára sietett a feleségéhez, aki épp a gyereküknek adott életet.... Lacaca avatar
-
77. | Shag_Beckur 2007-04-26 00:00:31 | Válasz erre
remek... sajnálom szegény családját, így "vidám" születésnapjaik lesznek :(

Megérte?
Shag_Beckur avatar
-
78. | Shag_Beckur 2007-04-26 00:03:39 | Válasz erre
Persze, ilyenkor az ember siet, mert boldog esemény, és minél előbb ott akar lenni. Ilyenkor vagy nagyon hideg fej kell, vagy baromi nagy szerencse... :( Shag_Beckur avatar
-
79. | Perillustris 2007-04-26 00:30:04 | Válasz erre
Akkor pont ugyanannyian maradtunk a Földön. Perillustris avatar
-
80. | TBS 2007-04-26 07:25:28 | Válasz erre
Az ER6N-ből pl. van teljesítménykorlátolt verzió is, direkt kezdőknek. És más típusok is tudnak "butábbak" lenni.
Értelme..? Önuralom, és a fojtást 2-3-4 év múlva ki lehet szedetni, teljesítmény x2, de nem kell a tömeget, kezelést újra szokni. Biztonságosabb.
TBS avatar
-
81. | EEE 2007-04-26 08:32:40 | Válasz erre
ha morbid akarok lenni, akkor azt mondom, legalább nem egy ilyen felelőtlen ember nevel majd belőle másik felelőtlent... EEE avatar
-
82. | Lexon 2007-04-26 09:41:32 | Válasz erre
Shag: tudtommal már hatályba lépett a KRESZ módosítása, miszerint a kerékpáros behajthat az egyirányú utcába szemből, de CSAK AKKOR, ha azt az ellenkező irányban behajtóknak kiegészítő táblán jelezték. Persze én még ilyen táblát nem láttam, szembejövő biciklist nagyon sokszor... És emlékeim szerint taxi vagy busz is jöhet szembe, ha ehhez elég széles az út ÉS elválasztották a két sávot. (Az más kérdés, hogy akkor ez miért egyirányú). Lexon avatar
-
83. | Scytam 2007-04-26 10:01:21 | Válasz erre
Én is motorozom.
Elég későn jött rám a motorozhatnék, de még 26 évesen is tudtam venni egy 33Le-s, 400-as gépet kezdésnek. Imádtam velem közlekedni! Ugyan nem volt erős, de nyomatékból szépen lehet vele közlekedni. Egészen addig, amíg ki nem mentem vele a városból. Ott ugyanis elfogyott szegény. 100-as utazóval és 130-as véggel, még autóúton is letoltak állandóan, előzni pedig öngyilkosság volt. Így aztán 2 év után lecserélem egy 110Le-s Kawasaki Z750-re. Ennek papíron az én súlyommal ~260 a vége. Én eddig max 170-el mentem vele. És nem érzem vércikinek, hogy nem próbáltam ki mit bír. Nem azért vettem, mert 110Le, hanem, hogy legyen benne tartalék vészhelyzetre!
Munkába is motorral közlekedek Budapesten már 3 éve minden nap, ha lehet, és még (eddig) nem volt balesetem!
És szeretném hinni, hogy nem csak a szerencsén múlott...
Scytam avatar
-
84. | ppeterka 2007-04-26 10:56:33 | Válasz erre
#75 Rocko: A KRESZ más tészta, mint a Trisi által leírt "íratlan szabályok" (hoppá, paradoxon...).

A KRESZ tiltja, hogy egy nyomon haladó jármű sávon belül elhaladjon másik jármű mellett. De amelyik motoros vagy biciklis ésszel csinálja, abban egy "ejnyebejnye" mértékű kivetnivaló van csupán. Ésszel = amit Trisi leírt #66-ban. Ezek KRESZ kihágások, de mivel senkit sem veszélyeztet, akadályoz, szerintem tolerálhatóak. Sokkal tolerálhatóbbak, mintha valaki 130-cal szlalomozik az 50-60-as tempójú sorok között.
ppeterka avatar
-
85. | ppeterka 2007-04-26 10:58:42 | Válasz erre
Scytam: de te se száguldozol a sorok között, és mindenkire figyelsz, még aki ott sincs, arra is, nem? ppeterka avatar
-
86. | ddt 2007-04-26 11:04:47 | Válasz erre
Elösször is a fazont tökre elitélem azért amit tett. Csak saját magának köszönheti a halálát. Gondolom ebben nincs vita. Nekem egy 750-es suzukim van és bizony rendszeresen használom a sineket. De! Max. 40-el megyek. A megállon nem megyek át és eszembe sem jutna balról megelőzni a villamost. Már csak azért sem mert villamos-vezető vagyok.:)
A kezdőmotorokról annyit, hogy amig egy új 125-ös moci 7-800 ezer vagy éppen 1 millió forint addig a kutya nem fog olyat venni.
A kocsi között meg azért megyek el mert bőrruhában egy nagymotoron ülve sokkal szarabb a dugóban állni mint autóval.
Perzse tudom Én választottam ezt a közlekedési formát, de Én meg nem ugatok be az autósnak, hogy "neked van légkondid bazd meg"!
Szerintem a kocsisorok között előremenni nem gáz, persze a biztonságot szemelőt tartva. De sajnos Mo-on olyan a hozzáálás, hogy "Ha Én itt állok a dugóban akkor rohadjon meg a motoros is, meg a biciklis és egyáltalán amindenki más is!"
Ezért áll be a sok bunkó a kereszteződésbe akár úgy is, hogy akadályozza a villamosforgalmat. Elég csak a Nyugati pályaudvarra gondolni. Van amikor 3-4 percet áll a villamos a kereszteződésben mert nem fér el az autósok miatt.
ddt avatar
-
87. | Scytam 2007-04-26 11:19:46 | Válasz erre
Nem, valóban nem. De ha dugó van, és elférek, akkor én is elcsorgok a sorok között. Viszont a lámpánál simán beállok a sorba, mint kocsival.
Egyszer siettem csak, és akkor is egy elsodort tükör lett a vége...
Scytam avatar
-
88. | ddt 2007-04-26 11:26:42 | Válasz erre
Most erre mit mondjak? Béna voltál! :) Ez egy olyan dolog, hogy ahol nem férek el oda nem megyek be. ddt avatar
-
89. | Trisi 2007-04-26 11:38:30 | Válasz erre
Hogy korrekt legyek az általam leírt "szabályok" sok helyről jöttek. Például Harmati Árpi (néhai motorversenyző) írt egy könyvet amiben benne van sok ötlet valamint angol motoros újságokban és a Morot revűben is vannak cikkek ezen kérdéskörrel kapcsolatban. Na ja, el kell olvasni :)

Aki motorozik vállalja a rizikót, de annak minimálisra csökkentéséért csakis Ő tehet. Például hogy megtanul motorozni, vesz rendes ruhát és hordja is. Ahogy a régi nagyok mondták: nem a fegyver öl hanem az a ki a ravaszt meghúzza. A motor önmagában nem veszélyes, de ha valaki nem ura 100+ lóerőnek akkor az gyikos fegyverré válik a kezében és gyakran öngyilkossá teszi a gazdáját.
Trisi avatar
-
90. | Scytam 2007-04-26 12:04:47 | Válasz erre
Elfértem volna...ha lassabban megyek...
De szerencsére nem történt baj. ÉS még tanultam is belőle! :)
Scytam avatar
-
91. | Lajos 2007-04-26 12:49:41 | Válasz erre
Lacaca: sehová, a világon sehová nem éri meg annyira sietni, hogy soha ne érjen oda. Ő is maximum lemaradt volna a gyereke születéséről, így viszont a gyermek soha nem fogja látni őt... Lajos avatar
-
92. | ppeterka 2007-04-26 12:58:30 | Válasz erre
Scytam: szerencséd volt, most már okosabb vagy... 6 évesen én is nekimentem fejjel egy radiátornak - azóta jobban választom meg a féktávot, és nem csak zokniban, a lakkozott padlón...

ddt: jól írod... ugyanannyiba kerülnek a motorok. Pl Suzukiból 2m alatt nem sokkal kilóra ugyanannyi a 600-as, de akár az 1400-as is... Ebben az országban meg ha vehetsz valamit valamennyiért, de ott van ugyanennyiért a nagyobb, akkor nincs kecmec, midnenki megveszi a nagyobbat...

Trisi: nem az a lényeg, hogy hány helyről jön, hanem hogy összeállt :) Lehet, hogy tanítani kéne valahogy?

Amúgy elcsorogni nem bűn, de akkor figyelni kell, hogy az indulásnál az autósnak ne legyünk az útjában... Autóval azért elég zavaró (bár ritka) jelenség, hogy beáll előre a motoros, és zöldre váltás után tapossa be egyesbe, majd kímélősen elindul... Ha nem siet, akkor minek ment előre? Robogó meg másik sztori, dugóban oké, úgyis eltűnik... De teszemazt a Váci úton, dugómentes időben a legnagyobb baromság, hisz lehet, hogy megy 70-et, 80-at, de mire odáig felgyorsul, megőszül, kihullik és újranő az összes hajam mögötte...

Ezért szoktam inkább lazán beállni a sorba, ha nem sietek, legalább addig is a nyeregben ülök. De soha, egyetlen egyszer nem ragadtam még be zöldnél, ha közlekedek, akkor csak arra figyelek - tehát nálam már piros-sárgán 1-esben van a váltó, bármilyen járművet vezetek, és hacsak nincs dugó, tempósan indulok, hogy ne zavarjak másokat... És meg is állok, ha sárgul a lámpa... (na erre szoktak anyázni)
ppeterka avatar
-
93. | Zzz 2007-04-26 13:05:09 | Válasz erre
Ma a Lágymányosi hídról budai rakpartra lekanyarodó lámpánál szép türelmesen álltunk, mikor egy motoros a két sáv között elhúzott, majd elegánsan rákanyarodott a felső rakpartra. kb 10 másodperc múlva váltott a lámpa, addig még ment autó keresztben.
A faluban beszélgettem egy érettségi előtt álló sráccal, most szerzi a jogsit (B), mondja, vesz egy motrot, azzal fog járni. Kérdem, A-ra is vizsgázol? Nem, 125-öst vesz, 50ccm-re papírozva, azt lehet B-vel ios vezetni, aztán megpróbálja felfuratni 160ccm-re, hogy jobban menjen...
Zzz avatar
-
94. | pixel007 2007-04-26 13:21:48 | Válasz erre
lexon: "És emlékeim szerint taxi vagy busz is jöhet szembe, ha ehhez elég széles az út ÉS elválasztották a két sávot. (Az más kérdés, hogy akkor ez miért egyirányú)."

Igen ezt kevesen tudják, Bringás és Busz hajthat be azz egyirányú utcába szemből, ha azt kiegészítő tábla engedélyezi, taxi akkor sem. Nem kell, hogy két sáv legyen, mivel erre a kresz nem tér ki, de gondolom táblát csak oda tesznek, ahol adottak a körülmények.
Ezenkívűl még megkülönböztető jelzéssel lehet behajtani, és ami még fontos, hogy 22-6 között figyelmeztető jelzésű is mehet max 10-zel.
pixel007 avatar
-
95. | ppeterka 2007-04-26 13:48:41 | Válasz erre
Zzz: Hívd fel a figyelmét, hogy adja oda a szerveit a rászorulóknak, de lehetőleg amiből 2 van neki, abból még motorozás előtt vegyenek ki egyet-egyet, mert sokszor használhatatlan, ami a motorosból marad... Tipikus tojáshéjasseggű barom. 160ccm-es motorral... Brrrr... ppeterka avatar
-
96. | Lacaca 2007-04-26 16:06:10 | Válasz erre
Lajos!
Valószínűleg félreértettél, a korábbi hozzászólásaimból is kiderül, hogy én is motorozok, elítelem az említett donort, ezt az információt szomorú adalékként írtam be. A megítélése ezzel csak romlott a szememben, mert így még több felelősséggel tartozott volna születendő gyermeke miatt. Örökre rányomta a bélyeget a gyereke életére...
Lacaca avatar
-
97. | Lajos 2007-04-26 18:26:56 | Válasz erre
Lacaca: elnézést. Egyébként igazad van. Lajos avatar
-
98. | hatosvezető 2007-04-26 23:47:45 | Válasz erre
Darwin is azt mondta, hogy a természet kiszórja azt, aki alkalmatlan a továbbélésre. Valahogy nem tudom ezeket sajnálni. A motorosok újabban nagyon bátrak és szemtelenek, csodálom, hogy nincs több baleset. A síneken bohóckodók jórésze a villamosvezetők odafigyelésének köszönheti az épségét... hatosvezető avatar
-
99. | EEE 2007-04-27 09:40:50 | Válasz erre
mert időben félrerántjátok a kormányt? :))) EEE avatar
-
100. | Trisi 2007-04-27 10:27:40 | Válasz erre
..vagy lehúzódnak hogy elengedjenek :) Trisi avatar
-
101. | ddt 2007-04-27 15:35:41 | Válasz erre
Nem. De mondjuk a Fadrusz u. Villányi u. kereszteződésében minden nap 20 autót törhetnék össze és azért csak ennyit mert többször nem megyek át rajta a 61-el. A villamosnak van elsőbbsége, de mint has ott sem lenne.
6-os vezetö: Tisztelt kolega azt ne mond, hogy csak a motorosok. Az összes ember egyre bunkóbb, szemtelenebb. A legdühítöbb a fiatalok flegma magabiztossága!!! Csak int egyet nagy kegyesen, hogy bocs miközben nekem vészfékeznem kellett, hogy elkerüljem a balesetet. A hátammögött rögtön hőbörögnek az utasok, hogy milyen fakezű vagyok mert az persze meg sem fordul a fejükbe, hogy nem viccből fékeztem ekkorát.
ddt avatar
-
102. | allveer 2007-04-28 04:24:42 | Válasz erre
Természetes kiválasztódás. allveer avatar
-
103. | Név 2007-04-28 10:04:17 | Válasz erre
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/olv070425/

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mi annak a jogi következménye, ha veszek egy 125 cm3-es motort, és annak 50-es paírjai vannak?
Név avatar
-
104. | ddt 2007-04-28 11:54:25 | Válasz erre
Ezt miért nem egy motoros oldalon kérdezed meg? Ajánlom a sportmotor.hu oldalt. Ott talán még külön topicja is van a témának. ddt avatar
-
105. | dw 2007-04-28 12:26:18 | Válasz erre
(7) szájmong, mentős: pont tegnap láttam, ugyanott, ahol ez a baleset is történt, mentő előzte (megkülönböztető jelzéssel) balról a villamosmegállót és vele együtt a villamost (csakúgy mint a motorosunk).

szóval mentők is csinálnak ilyesmit csak sokkalsokkal óvatosabban és persze nem ugranak le a sínről.
dw avatar
-
106. | Roncs EL(takarító) 2007-05-02 17:01:17 | Válasz erre
Csak hogy tisztán lássunk ez a szerencsétlen nem hogy a villamost előzte a megállóba de még szembe is jött egy villamos és megprobált a Demszky ciciken átmenni na ez nem jött össze. Egyébként esélytelen lett volna megállni a szembe érkező villamos előtt tehát vagy az Ignis nyomja halálra vagy a Combinó:)))))))))
Igy járt a gyökér
Roncs EL(takarító) avatar
-
107. | buszos 2007-05-05 21:20:19 | Válasz erre
dw igazad van csak a mentös valamivel nagyobb gyakorlattal rendelkezik és egész nap ezt csinálja. Ha (megkülönböztető jelzéssel) közlekedik akkor tudja, hogy szabálytalankodhat, nem véletlen. Nekik PÁV 1 van "nem véletlen" bocsa szóismétlésért. buszos avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet