, ,

Kézifék...

Bizonyára mindenki hallott a szerdai tragédiáról, hogy egy autó a kompra várva begurult a Dunába Mohácsnál. Az autóban ülő három és öt éves gyerek meghalt.

Azt hiszem egy ilyen tragédiát józan ésszel a szülőnek felfogni lehetetlen. És lehet, hogy soha az életben nem fogja feldolgozni ezt.

Akik olvasták a híreket, vagy nézték valamelyik híradót, azok láthatták, hogy az autó egy elég régi Ford volt. Néhány felvételen a kézifék is látszott, amelyik be volt húzva. De... akinek volt már régi autója, az tudja, hogy a kézifék mennyit fog, ha az nincs a legjobb állapotban. Hiába húzza be az ember, maximum vízszintesen fogja meg az autót, mert különben már semmit nem ér.

Én mindig azt szoktam mondani azoknak az ismerőseimnek, akik csak a kéziféket húzzák be, hogy ha nincs sebességben az autó, akkor bármikor elgurulhat még akkor is, ha egy vadonatúj autóról van szó. Mert elég csak egy kicsit is figyelmetlennek lenni, és máris gurul az autó.

Én például a legritkább esetben használom a kéziféket, csak olyankor szoktam, ha lejtőn/emelkedőn állok meg, de olyankor is sebességbe teszem az autót. Attól függően, hogy emelkedőn, vagy lejtőn állok-e meg. Ha emelkedőn, akkor egyesbe teszem, és úgy húzom be a kéziféket, ha lejtőn, akkor pedig hátramenetbe és úgy használom a kéziféket.

Persze tudom, hogy utólag könnyű okosnak lenni, de ha valaki egy kicsit figyel ezekre a dolgokra, akkor megakadályozhatja, hogy egy ilyen tragédia megtörténjen. De nem csak ilyen eset, hanem akár egy elgurulás is.

(Fotó: MTI) 

53 kommentár

kommentárok

1. | Saabi 2007-01-04 15:56:05 | Válasz erre
A hírekben arról is beszéltek, hogy a kocsi automata váltós volt. Ha azt "parking" állásba teszi az ember, akkor az nem fékezi a kerekeket?
Amúgy ez az eset éppenséggel a kézifék használatának fontosságát mutatja, nem pedig a feleslegességét. Hozzátéve, hogy nem árt időnként meggyőződni a kézifék működőképességéről. Mellette ugyan sebességbe lehet tenni a kocsit, de nem akkor ha annak jár a motorja. Ennek vajon járt?

Ave, Saabi.
Saabi avatar
-
2. | Ignotus 2007-01-04 16:03:34 | Válasz erre
Matyi, késhegyig menő vitáim voltak (vannak) tapasztalt autósokkal. Sőt, autóversenyzőkkel, oktatókkal.
Következetesen nem használják a kéziféket. Fél tucat kifogás, kopik, ovális lesz a dob, etc.
A fiamat is így tanította az oktatója.

Szerencsére ő is látott már, velem együtt, behuzatlan kézifékes kocsit, parkolóhelyről kigurulva, bele a forgalomba.

Pár éve az újpesti rakparton ő is a vízbe ugrott, amikor a fiatal pár kocsija, csak sebességeben volt, és a nagy örömben kirúgták...

És használja a kéziféket. Kivéve a forgalomban, egyenes, ill. vízszintes úton.
Úgy, mint én.

De ennek előnyéről meggyőzni még senki se sikerült...

Gyanítom, most, a tragikus baleset után sem lesz jobb a helyzet...

(A vízből kiemelt autó kézifékkarja, ahogy azt a híradó villanásnyi képéből láttam, csak kb. félig volt behúzva.)
Ignotus avatar
-
3. | mentős 2007-01-04 16:41:51 | Válasz erre
Döbbenetes ami történt, én percekig nem tértem magamhoz. Nálunk is van gyerek, még a gondolattól is futkos a hideg a hátamon, hogy valami történik vele, nemhogy ez....
Egyértelmű a szülők felelőssége, de akármi is lesz a büntetés, ennél nagyobb nem lehet!
Ha egyedül vagyok,lezserebben veszem a dolgokat de ha többen ülünk a kocsiban illetve ott a srácom, ötször jobban figyelek! Ez elemi hiba volt, ilyet senki sem engedhet meg magának!
Ennek ellenére nagyon sajnálom a szülőket, ezt nem lesz könnyű feldolgozni, ha egyáltalán lehet.
mentős avatar
-
4. | Mityu 2007-01-04 17:03:24 | Válasz erre
ElMűs UAZ-ok kézifékjeit ellehet képzelni mennyire voltak "működőképesek. Szokásunk volt emelkedőn-lejtőn úgy megállítani a vasat, hogy az függetlenül a kézifék működőképességétől ki legyen RENDESEN ékelve. tehát nem olyan követ raktunk a kerék alá, amit át tudott lépni. Ha kellett átlósan két kereket ékeltünk ki. Addig nem kezdünk neki semmilyen melónak amíg ezt nem csináltuk meg. Mityu avatar
-
5. | Mityu 2007-01-04 17:06:59 | Válasz erre
Két ünnep között Hungária krt-on lámpánál úgy szóltunk rá apukára, hogy a 4 év körüli gyerek ne a két ülés között ácsorogjon, hanem szépen a gyerekülésbe üljön le. Ritkaság: apuka megköszönte, félreállt és beültette a gyereket a gyerekülésbe.
Mityu avatar
-
6. | RoGeR 2007-01-04 17:55:18 | Válasz erre
Kézifék, sebesságben hagyás. Fő a biztonság. Fogja mind a kettő az autót, ha lehet.

Kivéve télen. Nincs annál rosszabb, amikor beragadva marad a kézifék egy fagyos éjszaka után.
Amúgy pirosnál is rendszeresen használom a kéziféket, ha van rá lehetőség. Nincs rosszabb, mint amikor kiégeti az előtted lévő féklámpája a szemedet.
RoGeR avatar
-
7. | Matyi 2007-01-04 17:56:50 | Válasz erre
Nem automata váltós volt az autó.
Nem találom azt a híradós felvételt, ahol mutatták az autót belülről.
Matyi avatar
-
8. | Ilcsi 2007-01-04 18:00:53 | Válasz erre
Ilyenkor már mindenki okosabb. Én csak mély együttérzésemet tudom kifejezni a szülőknek.Nem tudom, hogyan lehet egy ilyen tragédiát feldolgozni? Lehet, hogy nem kéne őket bántani, hiszen ez a tragédia nekik fáj a legjobban. Ha a gyilkosok felett szemet húnyunk, akkor ezeket a lelkileg összetört szülőket engedjük először talpra állni. Részvétem. Ilcsi avatar
-
9. | egérke 2007-01-04 18:08:23 | Válasz erre
Egy járo motornál akézifék nem ér semit, az lejebb rázkodhat és a vizsgálodás fogja kideriteni, gyujtás rajta-e volt és amotor már csak a vizbe érés hatására ált-e le majd meglesz a válasz . egérke avatar
-
10. | Sanyi 2007-01-04 18:13:46 | Válasz erre
Az autó nem játék .Nem elég a kéziféket behúzni sebességbe tenni az autót hanem el kell csavarni a kormányt is a lejtőn, rutin ha így szokja meg az ember mindig így is csinálja. Őszinte részvétem a családnak Sanyi avatar
-
11. | Marcsi 2007-01-04 18:14:04 | Válasz erre
Ilcsinek igaza van. Az önvád, amit most érezhetnek erősebb, mint bármilyen ügyész vádja. Nincs az a büntetés, ami ennél nagyobb lenne. Részvétem. Sok erőt kívánok, hogy mindezt el tudják viselni. Marcsi avatar
-
12. | Hernádi György 2007-01-04 18:18:01 | Válasz erre
Elöször is talán én is rengeteget autózom és ahol fizetnem kell általában csak elég lehuznom az ablakot odaadom a pénzt és gurulok tovább a kompnál is müködne? Nem???? Hernádi György avatar
-
13. | CSILLA 2007-01-04 18:47:29 | Válasz erre
Nekünk is van automata váltós autónk, és van rajta a park fokozat, ami megfogja az autót, ill. van az üres állás, ők lehet, hogy ezt használták. Itt elgurul. azonkívűl a legtöbb kompon helyben kell fizetni, meg fél óra múlva indul a másik. Ezért kellet ennyire sietni? Nagy a felelőtlensége az embereknek. CSILLA avatar
-
14. | prokee 2007-01-04 18:49:37 | Válasz erre
Video:

http://www.online.rtlklub.hu/videotar/?vkatid=8#

Kéziváltós, és hát... be volt húzva, de hogy "rendesen", vagy csak úgy nagyjából, azt ember meg nem állapítja egy képről. Attól függ, hová volt beállítva.
A "hivatalos javaslat" ugye három kattanás, persze hiába állítják így, ha a kötél porrá van rohadva, vagy pofák karja megállt 10 évvel ezelőtt...
prokee avatar
-
15. | András 2007-01-04 18:49:57 | Válasz erre
Javítsatok ki ha nem így van, de a kompnál van egy megállást jelző tábla, ahonnan tovább NEM SZABAD menni, ha a komp nincs a kikötőben.
Ez a pont pedig nem a lejtő közepén van, hanem a vizszintes részen. Azt hiszem pont az ilyen balesetek elkerülése végett!
A kéziféket én sem használom, főleg most télen. Ha lejtőn állok meg, egyesbe, vagy rükvercbe teszem a sebességváltót attól függően merre néz a kocsim eleje és a járda felé kormányozom az autót, ha megindulna ne romboljon le mindent ami az útjába kerül. Ezt is tanítják a kresz tanfolyamon. Ha nincs járda, akkor is eltekerem a kormányt.
Sajnálom a szülőket, borzalmas bűntetés ez nemtörődömségükért és hanyagságukért!
Meg vagyok döbbenve, nagyon nehéz nem rá gondolni a két piciny gyermek utolsó perceire.
Részvétem a családnak!
András avatar
-
16. | Varga Lászlóné 2007-01-04 18:55:19 | Válasz erre
Mindenek előtt őszinte együttérzésem a szülőknek és minden hozzátartozóiknak.Ennek a házaspárnak segítségre van szüksége nem büntetésre és elitélésre. Varga Lászlóné avatar
-
17. | Éva 2007-01-04 19:10:37 | Válasz erre
Szörnyü tragédia,nem segitség igy utólag,de nem lenne ideje beszélni arról,hogy ha több ilyen eset előfordult már kellene korlátot vagy gátat emelni a megfelelő helyen,akár közadakozásból,biztosan szivesen adnának sokan.Akadályozzuk meg ezeket az értelmetlen baleseteket!!! Éva avatar
-
18. | Bumm 2007-01-04 19:23:17 | Válasz erre
Már elnézést, de milyen alapon szerepel ez a MAGÁNVÉLEMÉNY a Hírkereső-Kapu oldalakon "Szakértöi vélemény a mohácsi kézifékes tragédiáról" címmel!? Bumm avatar
-
19. | Ezek1el 2007-01-04 20:27:52 | Válasz erre
Ja.ROHADTUL NEM SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNY!!!!!! Ezek1el avatar
-
20. | Bayli 2007-01-04 20:31:50 | Válasz erre
Sajnos a mai világban mindenki kapkodásra kényszerül,
így kerülhetett sor erre a borzalmas tragédiára is,ami
bárkivel megtörténhetne.A szerencsétlen szülőket nem kihallgatásra kellett volna vinni,hanem segíteni őket
feldolgozni a feldolgozhatatlant.Utólag már mindenki nagyon sok okos dolgot tud mondani,helyette inkább osz
tozzunk a tragédiájukban és fejezzük ki őszinte részvétünket!
Bayli avatar
-
21. | Yocoo 2007-01-04 20:59:52 | Válasz erre
Ha jól olvastam a történetet, akkor késve érkeztek a komphoz és sietve kiszált a kocsiből mindkét szülő, hogy jegyet vegyenek.
A hozzászólók többsége a kézifék behúzása mellé, sebességben hagyta volna a kocsit.
Ha én késésben vagyok és rohanok behúzom a kéziféket és rohanok jegyet venni, nem állítom le a motort ha még fel akarok férni a kompra, szóval a sebességbe kapcsolt váltó járó motornál azonnal lefullad szvsz egy rossz ötlet...
Én mindig használok kéziféket (előfordul, hogy kanyarodás-rásegítőként is). Lejtőn, emelkedőn való megállást úgy tanultam és alkalmazom a mai napig, hogy egyrészt kézifék behúz, kormányt pedig a szegély irányába teker, sebességbe rak.
Yocoo avatar
-
22. | mentős 2007-01-04 21:32:05 | Válasz erre
Nem hallgatták ki a szülőket, kórházba vitték Őket! A szakértői vélemény elkészülte után lesz csak kihallgatás.
Az én véleményem, hogy egy jól karbantartott autóval, legyen az bármilyen öreg, ez nehezen fordulhatott volna elő! Oda kell figyelni a kocsi műszaki állapotára, mert egy ilyen pitinek látszó hiba is okozhat tragédiát. Természetesen én is sajnálom ami a szülőkre vár, de elkerülhető lett volna!
mentős avatar
-
23. | Matyi 2007-01-04 22:13:41 | Válasz erre
Szolgálati Közlemény!!!
ELNÉZÉST MINDENKITŐL, AKI A HÍRKERESŐRŐN AZT A CÍMET OLVASTA, HOGY EZ EGY SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNY.
NEM AZ, EZ AZ ÉN VÉLEMÉNYEM AZ ESETRŐL, ÉS ARRÓL, AMIKET A HÍRADÓKBAN LÁTTAM.

ELNÉZÉST MINDENKITŐL - A HÍRKERESŐRE NEM ÉN RAKOM KI A HÍRT, VALAKI ÁTÍRTA A CÍMET.
Matyi avatar
-
24. | Leslee 2007-01-04 22:17:30 | Válasz erre
Az utóbbi évek legszörnyűbb és legértelmetlenebb halálai. Az apróságok már a menyországból nézegetnek minket.
3 csepp gyerekem van, a legkisebb 5. Állandóan a szemem előtt van a gyerekülésbe bekapcsolt lányom. Szörnyű!
Nagyon sokszor kapom meg a páromtól, hogy minek aggodalmaskodom, meg fóbiáim vannak. Kizárt, hogy felügyelet nélkül ott hagynám őket hasonló helyzetben.
TUDATOSABBÁ kell tenni az élet minden aprónak tűnő eseményét. Egy jegyváltást is! És százszor átgondolni, hogyha eztmegeztteszem, akkor BIZTONSÁGBA vannak-e!

Részvétem a családnak!
Leslee avatar
-
25. | Csaba 2007-01-04 22:20:43 | Válasz erre
Nekem az jutott először eszembe,miért kellett mindkét szülőnek kiszálni a jegyvétel miatt?
Most pedig at ugrott be, mivan ha a nagyobbik gyerek engedte ki a kéziféket? Nem hülyeség mivel a szomszédom Zuk-jában tavaly engedte ki a kézit az 5-éves kisfia, az auto kigurult az útra egy suzuki meg beledurrant.Hál istennek anyagi kár+ilyedtséggel meguszták! Egyébbként csak annyi volt hogy apu bement ebédelni, a gyerek meg hagy játszon addig.....
Csaba avatar
-
26. | lokomotivum 2007-01-04 22:46:40 | Válasz erre
Na a híradásokról csak annyit, hogy én is arról hallottam, hogy automata sebváltós volt, aztán a tv-ben meg egy sima ötfokozatú (bocsánat hat) sebváltó működtető karját látni.
Első gondolatomban azt nem értettem miért a sofőr ülésben ülő féjnek kellett jegyért mennie. A másik a rossz beidegződés, hogy megááláskor az emeberek többsége azt a francos (bocs) kéziféket rángatja, ahelyett, hogy sebességbe tenné az autót. Emlékszem, hogy vizsgakor valamely parkolási művelet befejezését a kézifék behúzásával kellett jelezni, és ez általában a többségben megmarad. Tényleg jó lenne ha ezt és a korábbi véleményeket gépkocsivezető okttó is elovasná és komlyan elgondokodna rajtuk.
lokomotivum avatar
-
27. | András 2007-01-04 23:44:14 | Válasz erre
Nos megerősítve véleményemet a kompátkelő biztonsági intézkedéséről az origo a következőket írja:
"Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság vezetője szerint ugyanakkor a mostaninál komolyabb biztonsági intézkedésekre nincs szükség a folyami réveknél.

A jelenlegiek abból állnak, hogy a komphoz levezető lejtő tetején fehér csíkkal, egyes helyeken lánccal vagy sorompóval jelölik, meddig lehet behajtani. A kompra várakozók elvileg a hajó megérkezéséig nem hajthatnak rá a lejtőre, így addig fel sem merül a vízbe gurulás veszélye. A csütörtöki mohácsi baleset, az eddigi feltételezések szerint azért következett be, mert a sofőr az utolsó pillanatban, már a lejtőn állt meg, hogy jegyet vegyen a kompra, és a kocsi ekkor szabadult el.

Vízvári György szerint egyébként nem is nagyon elképzelhető, hogy valamilyen kordonnal, szalagkorláttal védjék a kompra hajtó kocsikat, mivel a folyó vízállásának ingadozása miatt, ilyen állandó korlátot nem lehetne kialakítani. A rendőrezredes szerint erre nincs is szükség, mivel kézifékkel és a hagyományos fékkel a kompokat biztonságosan lehet használni, és - mint fogalmazott - nem is lehet mindenhova biztonsági berendezéseket tenni. Vízvári hangsúlyozta, hogy a szerdai tragédia nem a komphajózásra jellemző, inkább fatális műszaki baleset volt."
Hát az...de még mekkora!

András avatar
-
28. | Zselé 2007-01-04 23:48:40 | Válasz erre
Egy: a kéziféket csontra fel kell húzni mindíg, mert épp ott tart a kopás, ameddig tudod húzni. Kettő: lehet, hogy azért nem tette sebességbe, mert csak kiugrottak a jegyért, és siettek, a motort meg járva hagyták csak ahhoz meg nem tudom miért kellettek ketten... Nagyon sajnálom a szülőket, de ez esetben marha nagy felelőtlenség járó motorú autóban hagyni a gyerekeket, főleg ha az egy lejtőn, a dunára nézve áll! A post írójának: tök mind1, hogy rückwercbe, vagy 1-esbe teszed, ugyanannyit fog, csak ha hátramenetbe marad, és kiengeded -vagy kienged- a fék, akkor még komoly anyagi kár is lehet a vége. Amugy ha kiderül, hogy a kézifék a bűnös, mert fel volt húzva, akkor mi van? Előveszik-e azt, aki ráragasztotta a rendszámra az érvényes műszakit? Zselé avatar
-
29. | András 2007-01-05 00:28:50 | Válasz erre
Zselé!
Ha orral előre áll az autó akkor rückwercbe, ha háttal van lefelé akkor egyesbe kell tenni a sebességet. Ebben az esetben lehetetlen, hogy elmozduljon az autó, mivel a váltó nem engedi. Ha álló autónál kiold a fék, nem lesz baja a váltónak sem!
András avatar
-
30. | TOTKA 2007-01-05 00:56:12 | Válasz erre
Nem ketten mentek jegyet venni,csak a férj ment.A feleség át akart ülni a kormányhoz,és amikor kiszált akkor mozdult meg az autó.tuti kézifék hiba.Mindenki hibázik az életben!Ez sajnos végzetes volt!Őszinte részvétem a családnak. TOTKA avatar
-
31. | környékbeli 2007-01-05 01:02:08 | Válasz erre
Azt hallottam, hogy apuka kiszállt jegyet venni és mondta anyukának, hogy üljön át és álljon fel a kompra. Anyuka kiszállt és az autót hátulról megkerülve akart beszállni, csak az autó elindult! Probálta szerencsétlen visszafogni de még a vízben is kapaszkodott az autóba. Apa utánnuk ugrott de csak a már febukkant anyát sikerült elérnie. Az autót hiába kereste, azt elvitte a sodrás. A búvárok is csak délre találták meg. Ekkor még élt valami raciónalitással ellentétes remény mert a nagyobbik gyerek szeme nyitva volt.
A szülők annyira kiakadtak, hogy nem lehetett velük komunikálni. Délután még azt sem tudták elmondani, hol van a harmadik gyerekük.
környékbeli avatar
-
32. | MERCEDESE500 2007-01-05 07:57:40 | Válasz erre
Én csak annyit szeretnék hozzá szolni,hogy RÉSZVÉTEM a szülőknek!A balesetek általában csak úgy megtörténnek,utólag kár okoskodni!(Ha tudnád,hogy elesel elötte leülnél!) MERCEDESE500 avatar
-
33. | taxi 2007-01-05 08:41:13 | Válasz erre
Igaza van Ignotus nicknek.
A kézifék használata ugyanúgy megosztja a sofőröket, mint a biztonsági övé. Tudálékosok mindig vannak, akik jobban tudják, még a gyártónál is, akik bizonyára csak szórakozásból teszik az autókba a rögzítőféket. (Vajon hány ember tudja az okoskodók közül, hogy ezt így hívják?)

Szerintem a biztonságos parkoláshoz (várakozáshoz) szükséges úgy a kézifék, mint a lejtő-emelkedő -től függő sebességbe rakás.

Mondom ezt közel 30 évi gépkocsivezetés után. ZIL - KAMAZ - IVECO - Merci taxi korszakokkal.
Saját hibás baleset nélkül!!!!

A szülőket és főleg a gyerekeket én is sajnálom. De nem kellett volna így történnie, ha kicsit is odafigyelnek!

A Mercedes500 nicknek csak annyit, hogy értelmes ember az ilyen és hasonló eseményekből a maga számára levonja a tanulságot, és nem követi el ugyanazt a hibát. Van aki ezt is jobban tudja, és az erről szóló eszmecserét okoskodásnak nevezi.
RÉSZVÉTEM neki is.
taxi avatar
-
34. | Zizi 2007-01-05 09:26:14 | Válasz erre
Sziasztok!
Én egyet nem értek, lehet, hogy nem figyeltem jól, de: ezek szerint, ha be tudott gurulni a Dunába, akkor nem a komp "folytatásához" állt a kocsival? Mert a komp mellett gurult be a folyóba. Tehát bent állt a komp, és ő nem úgy állt, hogy csak rá kelljen majd gurulni? Miért mellé állt pár méterrel?
Zizi avatar
-
35. | mbi 2007-01-05 11:05:05 | Válasz erre
Öszinte részvétem/ a családtagoknak szülőknek! Nekünk is két hasonló korú kislányunk van,féltve vigyázunk rájuk, igyekszik az ember elkerülni a baleseteket...de nem mindig sikerül! Mi nehezen kaptuk a nagylányunkat, aki 6-éves lesz nemsokára,természetes óvja-védi az ember őket.... Ennél nagyobb büntetés a két szülőnek-így élni tovább az életüket... ha egyáltalán akarnak még élni... mbi avatar
-
36. | Pilóta. 2007-01-05 12:05:17 | Válasz erre
Csak annyit a biztonságról,hogy a repülőgép anyahajókon a gépek biztonságosan landolhatnak még veszély esetében is. Ja és még nem is szoltam a miliomos negyedekben lévö privát fekvörendörökröl amien csak 1-esben vagy még ugysem csak terepjároval lehett áthajtani. Pilóta. avatar
-
37. | Fulcrum 2007-01-05 15:08:14 | Válasz erre
Ezt a sok katasztrófatúrista majmot! Miért nem így, miért nem úgy, miért ment oda? Miért nem ezt, miért nem azt?!
Nos, kedves Zizi, s társai: AZÉRT!

Mert ez történt, s a sok ember meg ezen műsajnálkozik, mű aggódik, mű baromságokat beszél. Ilyenkor mindenki meg akarja magyarázni a saját elgondolását... szánalmas...
Lettél volna ott, segítettél volna! Ennyi elég, nem vár el tőletek senki, semmi mást!

További jó biztos információ nélküli találgatást, s sok "mi lett volna, ha..." kezdetű kérdést!

Fulcrum
Fulcrum avatar
-
38. | Anonim 2007-01-05 16:10:44 | Válasz erre
Szerintem mindenki tartsa meg a véleményét magának kegyeleti okokból.Nem kéne a szülőket még bűntetni azzal hogy róluk beszél az egész világ az internettől a rádióig mindenhol. Most már hiába ragozzuk mi lett volna HA..... Igy is épp elég fájdalmas. Anonim avatar
-
39. | csigapapa 2007-01-05 17:28:23 | Válasz erre
Semilyen hirben nem hallottam autómata válltoról. csigapapa avatar
-
40. | weasel 2007-01-05 18:22:02 | Válasz erre
És szerintetek hogy lehetett leműszakiztatni egy
ilyen régi szakadt szar autót? Tisztán,simán?

Lehet, hogy kicsit más, de egy csomó ilyet látok
a forgalomban - és még rosszabbakat - és felháborít...Ránézésre lerí ezekről a szakadékokról
hogy veszélyesek. Nem csak a bennülőkre...

Lehet h borzalmas árat kellett most fizetni egy megkent műszakiért.Vagy az ilyen gép megbízhatóságába vetett téves és alaptalan hitért, ki tudja? :((
weasel avatar
-
41. | Bence 2007-01-05 21:39:04 | Válasz erre
Őszinte részvétem. Legyen bennük annyi erő, hogy túltegyék magukat ezen. Bence avatar
-
42. | so666 2007-01-06 09:45:46 | Válasz erre
Barcsak soha ne tortent volna meg...
A "kornyekbeli" lairasa alapjan nekem ugy tunik hogy amikor anyuka kiszallt, es becsukta a kocsiajtot, ettol a razkodastol a kezifek valoszinuleg egszeruen 'kiugrott' es mar nem fogott. A motort valoszinuleg azert nem allitottak le es nem tettek sebssegbe az autot, mert hat egy felnott ott maradt vigyazni...
Ez tenyleg szornyu tragedia, az ellensegenek se kivan ilyet a joerzesu ember...
Sajnos soha nem lehet elegge vigyazni, a baj mindig varatlanul jon.
so666 avatar
-
43. | Leslee 2007-01-06 18:21:36 | Válasz erre
http://index.hu/politika/bulvar/gyerekhalal0/

Leslee avatar
-
44. | kavita 2007-01-07 13:48:52 | Válasz erre
Sőt ha valaki leejtőn áll meg nem elég ha csak behuzza a kéziféket, és még az sem elég ha egyesbe rakja, hanem fontos hogy a kereket vagy jobbra vagy balra elforditsa, ha netán mégis megindulna akkor ne egyenesen, hanem valamelyik irányba kitérjen. Ha egy emelkedön állunk meg akkor jobbra tekerjük el a kormány mert ha megindul a kocsi akkor pont ugy fog kanyarodni hogy patkának a járda felé veszi az irányt és az képes megfogni. kavita avatar
-
45. | mentős 2007-01-07 18:27:59 | Válasz erre
Kedves Pávkovics Úr!
Ön tisztában van azzal hogy hány percen belül áll be az agyhalál? Ehhez tegyük hozzá a 4 fokos Duna vizet és a 6 Km/h sodrást, ami az alacsony vízállás miatt még nagyobb lett, mely a kocsit a beesés pontjától jóval távolabbra vitte! Keresett már Ön kedves Pávkovics Úr, a Duna medrében elsodort autót?
Ha nem tud mit írni, inkább ne írjon, csak olvasson! Több haszna lesz!

Tessék egy kicsit gondolkozni!
mentős avatar
-
Az esetet mi is elemeztük az oktató kolégákkal.A képzésben résztvevők a jármü rögzitésére vonatkozóan a szükséges oktatást megkapják! De ez kevés!A rendszeres ismeret frissitésre nagy szükség lenne! Csak az utánképzésen /bevont jogositványosok/résztvevőkket kell trenirozni?Ugygondoljuk,hogy nem! V. Sebesség  Kft. /autosiskola  Bp./ avatar
-
47. | mentős 2007-01-08 11:58:42 | Válasz erre
Ez teljesen jogos!
Mindenkinek részt kéne venni utánképzésen, de hogy ezt hogy kik és mennyiért oldanák meg, az kérdés!
mentős avatar
-
48. | Laciii 2007-01-08 15:50:16 | Válasz erre
Nem az utánképzés hiányzik hanem a számonkérés, amig nincs kezedben a jogsi (teszt,vizsga...) addig van szigor, utána már lesz**hatod, ez a trafipaxos cikknél is látszik, mindenki tud róla, 30%-os ráhagyással dolgozik, és még igy is ennyien sz**nak rá. Laciii avatar
-
49. | mentős 2007-01-08 18:44:52 | Válasz erre
"Amíg nincs a kezedben a jogsi, addig van szigor"
De miért is?
Mert jó kis lóvét perkálsz érte! Meg akkor is ha megbuksz és újra mész! Manapság mindenki 2x vizsgázik nem vettétek észre? A feleségem az első vizsgáján megbukott, a másodikat még jobban elszarta de átengedték! Még Ő sem értette hogy miért? Azóta utánképeztem és profi lett! :-)
Ebből csak azt akartam kihámozni, hogy ha valaki meg akarja tartani a jogsiját, köteles legyen egy pár órás utánképzésen részt venni mondjuk 5 évente, pénzért, vizsgával a végén! És legyen szigor!
Sehol sincs ilyen, itt sem lesz, csak úgy képzelgek.
mentős avatar
-
50. | Laciii 2007-01-09 09:58:26 | Válasz erre
Ezzel az a baj hogy akkor is csak 5 évente egyszer lenne normális.
A rendőröket kellene ösztönözni, bezárni a "nem én voltam" kiskaput, összeget az autó árához igazitani...
Németeknél is vannak barmok, nem egy elmondta hogy forma1re jövett némi birságot is bekalkulál, mert az itt olcsó, meg egyébként sem szokás nálunk szabályosan közlekedni (egy kis országimázs), itt tombol egy kicsit, otthon meg megint rendes, mert ott úgy illik akit az illem nem érdekel az meg azér rendes mert ott nem olcsó mulatság.
Laciii avatar
-
51. | Antschi 2007-01-09 13:38:01 | Válasz erre
Ha még olvassák ezeket a hozzászólásokat, akkor én is kifejteném véleményem és meglátásom a történtekkel kapcsolatban. Sajnos én ismertem a szülőket, hacsak közvetve is, és többször láttam a gyerekeket együtt. Az, hogy az ország felfigyelt erre a tragédiára, az nem véletlen. Ugyanis ebben a történetben minden pici pont , hogy úgy mondjam: bűzlik. Az, aki nem él itt, a Szigetben és nem utazik a komppal, az ne is próbálja megérteni, hogy mi történt, mert ebbe benne kell élni.
Az ,hogy ez a szerencsétlen sorsú család ekkora pofont kapott az élettől... nem lehet hibást keresni és találni. Az ember rohan, szalad, ahogy ez a kis család is tette minden egyes nap. Ott kezdődnek a gondok, hogy a szülőknek a különböző támogatásokért el kellett válniuk. A gyerekek között akad beteg is, ha nem érik el a kompot esélyes, hogy az orvos késve nem fogadja őket. De ne hajtson az ember, mert csúszik az út, és lekapcsolja a rendőr. De vegyen jegyet, mert a komposok nem engedik fel a kompra a kocsit. De az sem lehetséges, hogy ilyen végső esetben a kompon, vagy a túloldalon megveszem a jegyet... ezek csak töredékek azokból a pontokból, ami nem stimmel itt.
Engem nagyon megviselt a hír, szívszorító, hogy párszáz forintért 2 ártatlan gyermeknek kellett meghalnia. És most felelőst keresnek? Itt nincs ilyen. Mindenesetre őszinte részvétem! ... A falu, a sziget biztosítja a szülőknek, hogy mellettük állunk, minden tekintetben. Újabb seb a Szigeten, itt, Délen. Soha be nem gyógyuló...
Antschi avatar
-
52. | mentős 2007-01-09 15:26:44 | Válasz erre
Az tényleg furcsa hogy nem lehet a kompon jegyet váltani! Egy párszor használtam már a váci, vagy a dunakeszi kompot, ott a kompon adják a jegyet menet közben, mialatt átkelnek a Dunán.
Biztonságosabb megoldás mint a mohácsi, nincs kiszállás és rohangálás a parton.
mentős avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet