,

Szavazás a KRESz tervezett módosításáról

Szavazásra bocsátja a KRESz tervezett módosításait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), a tárca honlapján oldalon - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A szakmai egyeztetés már megtörtént, és 2007. első negyedévében mindenképp módosítani kell a közlekedési szabályokat - mutatott rá Kóka. A GKM és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium közösen dolgozik a módosításokon.

Januárig kell dönteni arról, hogy lakott területen kívül az úttesten közlekedő vagy az úttesten tartózkodó gyalogosok és kerékpárosok számára - éjszaka és rossz látási viszonyok mellett - kötelezővé válik-e a fényvisszaverő mellények használata, vagy arról, hogy a lakott területen kívüli forgalomban közlekedő autóbuszokban kötelezővé kell-e tenni az ülésekhez beszerelt biztonsági övet. Ez az iskolabuszokra is érvényes.

Kóka János kifejtette, hogy a KRESz újbóli áttekintését és módosítását leginkább a közúti baleseti adatok indokolják, ezek szerint évente átlagosan 30 ezer ember sérül meg, s közülük 1 300-an életüket vesztik. (hvg.hu)

Ezen a héten a kérdés, amire lehet szavazni a GKM honalpján: Egyetért-e azzal, hogy lakott területen kívül az úttesten közlekedő vagy az úttesten tartózkodó gyalogosok és kerékpárosok számára kötelező legyen a fényvisszaverő mellény használata?

Szavazni itt lehet (bal oldalon lent): www.gkm.gov.hu

95 kommentár

kommentárok

1. | ZsoltK 2006-12-12 12:22:56 | Válasz erre
Ezek szép dolgok, de van még egypár részlet amin lehetne csiszolni. Azokat is a balesetek indokolnák. De legalább van valami változás:) ZsoltK avatar
-
2. | Balage 2006-12-12 12:28:18 | Válasz erre
Ellenőrizni kellene, nem új szabályokat hozni. Aki eddig nem világította ki a bicaját, az a mellényt se fogja felvenni. Elütni meg általában kivilágítatlan egyedeket szoktak. Balage avatar
-
3. | spamdog 2006-12-12 12:42:20 | Válasz erre
De akkor alanyi jogon kapjon mindenki egy ilyen mellényt. spamdog avatar
-
4. | chave 2006-12-12 13:08:35 | Válasz erre
Jó ötlet a mellény. Főleg ilyen szépen megfogalmazott kérdésben. Mikor kell viselni? Mindig? Én sportolok. Országúton, kerékpárral. Nonszensz lenne egy ilyen mellényben 100 km-eket tekerni. Kicsit végig kellene gondolni ezeket a szavazásokat. Például TE felvennéd-e a műanyag mellényt, amely nem szellőzik 42 celsius fokban nyár közepén, ha a kiskertből be akarsz tekerni a városba? Nem. Inkább autóba ülsz. Ez van. chave avatar
-
5. | AZso 2006-12-12 13:17:22 | Válasz erre
NEM. AZso avatar
-
6. | mentős 2006-12-12 13:28:46 | Válasz erre
Az elvet nézzétek elsősorban, azután lehet a dolgokon finomítani. Ha nem akarsz belesülni a fóliába mint egy csirke, használj a derekadra tehető fényvisszaverő szalagot.
Vagy a pamut mezedre varrhatod ugyanezt. Én sokat vezetek este és nagyon nem mindegy hogy egy kerékpáros egész teste virít, vagy csak egy kis ponton látható.
Támogatom a mellényesdit,nálam a kocsiban még gyerekméretű is van.
mentős avatar
-
7. | mentős 2006-12-12 13:31:01 | Válasz erre
Balage!
Az idiótákkal nem tudsz mit kezdeni! Aki este részegen kivilágíttatlanul kerékpározik, az valóban nem fog mellényt sem venni. Erre eddig sem és ezután sem lesz orvosság. A lényeg hogy az értelmesebbeje, akikből több van (remélem) használja, ha eddig nem tette!
mentős avatar
-
8. | mentős 2006-12-12 13:31:50 | Válasz erre
...eddig sem volt és ezután sem lesz... mentős avatar
-
9. | Fülig Jimmy 2006-12-12 13:35:43 | Válasz erre
Nagyon egytértek az intézkedéssel, sőt kiterjeszteném: nem csak lakott területen kívül, hanem közvilágítás nélküli területeken is kötelezővé tenném!
Spamdog-nak: idétlen hozzászólás! Amikor annak idején kötelezővé tették a biztonsági övet, kaptál alanyi jogon öveket a kocsidhoz? A te érdeked!
Egyebekben: már most előre felmentenék minden járművezetőt még a vádemelés elől is, amennyiben kivilágítatlan gyalogost, vagy kerékpárost gázolnak el! A feleősség a baleset bekövetkeztéért 150 %-ban őket terheli.
Fülig Jimmy avatar
-
10. | Laciii 2006-12-12 13:36:23 | Válasz erre
Tudtommal még szerepel mellette hogy csak éjszaka és rossz látási viszonyok között meg az hogy megfelelő biciklis ruházat kiváltja. Laciii avatar
-
11. | Akárki 2006-12-12 13:41:01 | Válasz erre
talán az utak mellet megkellene abicigli utakat épiteni, nem ez lenne az igazi megoldás? Akárki avatar
-
12. | Józsi bá 2006-12-12 13:47:15 | Válasz erre
Tökéletesen egyetértek a javaslattal.Bár nem újkeletű az ötlet és aki vigyázott magára, már eddig is megtette önként.Helyes, hogy kötelezővé teszik! Józsi bá avatar
-
13. | berci 2006-12-12 13:53:46 | Válasz erre
Biciglisnek fejére bukosisakot!hátára fényviszaverőt bicikli pedáljára fényviszaverő prizmákat természetessen megfelelően elűl hátul kilegyen világitval.Ezvonatkozik a lakot terúleten kivul kőzlekedő gyalogosra is. berci avatar
-
14. | gábor 2006-12-12 13:54:41 | Válasz erre
Az ötlet jó,csak a sok álló utasra kell még valami kultúrált biztonsági övet kitalálni,meg azt hogy csoportosan füzik fel őket például a kapaszkdókra,vagy egyenként. gábor avatar
-
15. | Saabi 2006-12-12 13:59:17 | Válasz erre
Tudtommal a törvényhozásnak azt kell megmondani mit tehetsz és mit nem. Nem kell hozzá biztosítania az eszközöket. Ahogy azt más esetben sem teszi.

Ave, Saabi.
Saabi avatar
-
16. | AZso 2006-12-12 14:05:14 | Válasz erre
Gyakorló kerékpárosként megpróbálok néhány gondolatot elhinteni (itt is).

1. Vajon megoldás-e egy újabb "biztonsági" elem kötelezővé tétele a kerékpárosok részére, amikor az "átlagkerékpáros" sajnálatos módon az eddigieket sem használta?

2. Vajon hogyan fogják ellenőrizni? Megint a nyakoncsíphető, nagyrészt kerékpárutakon közlekedő városi populáció szívja meg az új szabályt, vagy az 1 falu- 0.33 rendőr viszonylatú térségekben is várható valamilyen fejlődés az ellenőrzés terén?

3. Vajon miért a mellény lenne a kötelező ahelyett, hogy valamilyen fényvisszaverő csík használatát tennék kötelezővé (ruházat 5%-t, vagy amennyit ezek a mellények adnak)?

4. Vajon miért azt a kérdést teszi fel a GM honlapján, amivel a hírek szerint nem ért egyet?

5. Vajon miért nem teszik a kerékpárosok számára kötelezővé a bukósisakot (természetesen a kerékpárost), amellyel jelentős javulást lehetne elérni szintén a baleseti statisztikákban?

6. Vajon a változás önmagában üdvözölendő-e, mégha nem sokat ér, akkor is?

Ennyi voltam...
AZso avatar
-
17. | fecus 2006-12-12 14:09:55 | Válasz erre
Akárki!Biztosan jártál a budai alsó rakparton.Ki van téve a kerékpárral közlekedni tilos tábla,az út mellett a kiépített kerékpár út.Mégis a tiltott úton közlekednek a kerékpárosok.A KRESZ tiltja a piros jelzésen áthaladást,már jó ideje tapasztalható a semmibe vétele.A fegyelmezett kerékpárosnak,gyalogosnak nem szükséges a törvényi előírás.
fecus avatar
-
18. | AZso 2006-12-12 14:16:18 | Válasz erre
Fecus,
te sem gondolod komolyan, hogy a budai rakparti járda sárga festékkel kerékpárúttá nyilvánítása egy etalon?

Tele van nézelődő turistákkal.
Te mit szólnál, ha beterelnének az autóddal a Váci utcába, hogy csak arra mehetsz, de a gyalogosoknak van elsőbbsége???

Aki siet, dolga van, időre megy, elkerüli, mert egy nonszensz.
AZso avatar
-
19. | hanter 2006-12-12 14:44:42 | Válasz erre
Minden kerekparos nyakaba ultetnek egy mikrocsipet, az autokba radart, latnak a kepernyon az urget. A haverjaimnak meg szolnek, hogy radar es mikrocsip boltot kell nyitni. Utak kellenek ide, nem szigoritasok. A torvenykezes meg nem artana, ha kovetne az europai normakat. A ladikos pecasokat is jol megszivattak. Kivancsi lennek, hany ladikosnak mentettek meg ezzel az eletet. hanter avatar
-
20. | vidék 2006-12-12 14:51:10 | Válasz erre
Szerintem szuper jó, hogy új szabályokat hozunk, holott a régiek nagy részét sem tartják be. Sötétben, kivilágítatlan kerékpáron közlekedők, alsóbbrendű utakon is kiló 60-nal száguldozó macsók...A fejekben kéne rendet tenni először, hiszen a jól láthatóság mindenki jól felfogott érdeke.
Azért kíváncsi lennék, a mellény-biznisz kinek hozna több hasznot: a közlekedőknek, vagy a gyártóknak-eladóknak...
vidék avatar
-
21. | A. Bela 2006-12-12 14:54:22 | Válasz erre
Melyik kormányközeli cégnek van mellénygyára? (Amúgy is nagy mellényük van, csak mire?) A. Bela avatar
-
22. | Shag_Beckur 2006-12-12 14:55:42 | Válasz erre
Ha lenne itthon közlekedési kultúra (gondolván persze minden félre, autós, biciklis, motoros, gyalogos), akkor nem lenne veszélyes közútom biciklízni. Mert ha az autós is figyelne a gyalogra, biciklisre, motorosra, a biciklis az autósra, gyalogosra stbstb, és előzékenyebbek lennének, máris megoldódna egy csomó baleseti forrás.

És alap, aki szerzett jogsit, annak nagy valószínűséggel mondták: "Látni és láttatni". Ez a biztonságos közlekedés egyik alapköve. Szóval aki törődik magával, az eddig is kivilágította magát, aki szarik rá, az ezután se fogja felvenni a mellényt. De ha csak 5 emberrel több veszi fel a mellényt és annyival kevesebbet ütnek el, sztem már megérte.
Shag_Beckur avatar
-
23. | drRoot 2006-12-12 14:56:27 | Válasz erre
Mi látszik hátulról a mellényből ha rajtam van a hátizsák?
Szemből meg ritkán ütik el az embert. Értelmesebb lenne minden irányból jól látható viseletet előírni.Meg bukósisakot. A gépjárművezetőknek megtanítani a biztonságos oldalávolság fogalmát. A tükör(ne nyissa ránk az ajtót), irányjelző használatát. Hogy jobbrakanyarodáskor nem sodorjuk el az egyenesen továbbhaladó bicajost.
A gyalogosokra meg villogót, fényvisszaverőt. A zebrák környékét meg jól kivilágítani. Nagyon nem látszik hogy a gyalog lelép(ne) a zebráról. Csakhogy a leggyakoribb eseteket említsem.
És lehetne sorolni a végtelenségig. Nem értem miért a kukásmellény témán megy a gittrágás.
drRoot avatar
-
24. | Apuka 2006-12-12 14:58:38 | Válasz erre
Mivel elég sok rossz tapasztalatom van, majdnem teljesen egyetértek a módosításokkal, de azért arra kíváncsi lennék, hogy nagyobb autó vásárlására mennyi vissza nem térítendő állami támogatást fogok kapni? Ezt arra értem, hogy amint olvastam, minden gyermeket külön gyermekülésben kell elhelyezni. A kérdés csak annyi, hogy milyen személyautóban van ehhez elég hely? Mindenki nem tud magának fenntartani egy buszt! Mi alapján döntsem el, hogy a négy gyerekem közül melyiket ültessem buszra, és melyik jöhet velünk a kocsiban? Ha valaki tud válaszolni, azt megköszönöm! Apuka avatar
-
25. | Tin 2006-12-12 15:13:33 | Válasz erre
"pamut mezedre varrhatod ugyanezt" Hehe, pamut mez, ez aranyos volt. :)
Ha belerakják a törvénybe, hogy a mez fényvisszavető csíkjait is elfogadják, vagy a táskáét, mert sokan hordanak táskát, ami jócskán eltakarja a mellényt, akkor jó a rendelkezés.
Ki fogja megmondani, hogy a testfelület mekkora százalékának kell fénylenie? :)
Tin avatar
-
26. | mentős 2006-12-12 15:13:34 | Válasz erre
drRoot!
Aki a mellényre veszi a kabátját vagy a hátizsákját, ne haragudj.... had ne fűzzek hozzá semmit.

Apuka!
Ez jó kérdés!Tessék a gyerekeket megfelelő korkülönbséggel legyártani, hogy ha ez első kinövi a kis ülést, a második már használhassa és így tovább. Mire az első 150 cm lesz és ülhet előre, a három kisebb szépen elvan hátul egy átlag kocsiban.
Hogy anyuci hová ül? Na ezt majd kitalálják odafenn!

Még mielőtt valaki komolyan venné, ez itt vicc volt! :-)
mentős avatar
-
27. | mentős 2006-12-12 15:14:41 | Válasz erre
Tin!
Műszálas a mez? Akkor meg mit aggódtok a mellény miatt? :-D
mentős avatar
-
28. | isi 2006-12-12 15:20:13 | Válasz erre
Végigolvastam az eddigieket, félelmetes! Nics 300 Ft mellényre? (spamdog). Miért kellene hátizsákkal kerékpároznod (dr Root), azért van az oldaltáska!, Autóval közlekedem, de van bringám is és kerekezni is szoktam, elég sűrűn. Persze nem bent a városban, inkább kifelé. Amennyiben valaki úgy dönt, hogy belül kerekezik, tegye, de a szabályokat is ismerje, ne csak a mellét verje, hogy Ő mennyire környezetbarát! Pl., a hidakon tilos kerékpárral közlekedni, ennek ellenére, mégis nap mint nap lehet találkozni "öngyilkos jelöletekkel", és még mielőtt valamelyik nagyokos megkérdezi, a járdán lehet átkelni, ha nincs külön kialakított kerékpárútvonal.
Én jónak tartom a mellény használatát, és nem értem miért kerítenek egyesek ebből problémát?!
isi avatar
-
29. | gyuro 2006-12-12 15:20:44 | Válasz erre
"vidék" nagyon jól fogalmazott!Úgy látom mindenki a bicikliseken köszörüli a nyelvét,de az autósoknak úgy kellene közlekedni az úton, hogy IDŐBEN reagálni tudjon. Ha a sötétben nem jól lát,akkor lehetne lassabban is menni,akár!Most a biciklisek, meg a gyalogosok a fő téma, csakhogy az autósoknál az a baj,hogy nekik útban van a lassabb jármű,a motoros ,a teherautó,a trabant, a vvartburg,a vasúti átjáró, a piros lámpa , még egymásnak is útban vannak,(lásd karambolok) a sebességkorlátozás stb,stb.Mindegyik rohan, siet,legázol mindent és mindenkit.Ha beül az autójába, elmegy a józan esze,és úgy közlekedik,ahogy gyalogosként soha!!!
Alapjában véve azonban kell,hogy legyen a bicikliseken-gyalogosokon valamilyen láthatóvá tévő eszköz.
gyuro avatar
-
30. | hanter 2006-12-12 15:24:59 | Válasz erre
Utpatka kene ide, meg leallosav. Az utjainkat a Kadari idokbol orokoltuk. Akkor a gk. allomany a tiz szazaleka volt a mostaninak. Minden kormany szabalyoz, meg rendelkezik, az alacsonyrendu utakkal meg a kutya sem torodik. Ki kene vinni a munkanelkulieket az utakra, es patkat epiteni veluk. Egybol jobb lenne a statisztika. hanter avatar
-
31. | nyugdíjas 2006-12-12 15:27:03 | Válasz erre
ha csak egy gyalogost megment a mellény az már megérte. nyugdíjas avatar
-
32. | Laciii 2006-12-12 15:28:05 | Válasz erre
#28
1. mi bajod a hátizsákkal, arra kell húzni a mellényt és kész.
2. hidakon általában nem tilos biciklizni, sőt hidon lehet tolatni is (KRESZ tesztben van ilyen beugratós kérdés), konkrét esetben történhet egyébb szabályozás, a Margit-hidon lehet tekerni, a Szabin azért nem mert csak 1 keskeny sáv van.
Laciii avatar
-
33. | isi 2006-12-12 15:34:15 | Válasz erre
#32, tévedsz, olvasd át a KRESZT! (hol volt itt szó tolatásról?!) Egyébként a hídon van járda is, többnyire, ott valóban nem tilos kerékpározni. isi avatar
-
34. | Lexon 2006-12-12 15:34:19 | Válasz erre
isi: "a hidakon tilos kerékpárral közlekedni". Ezt nem találtam a Kresz-ben. Segítenél?
hanter: minek az útpadka? Ezekre küldenéd a bicikliseket?
Lexon avatar
-
35. | drRoot 2006-12-12 15:37:18 | Válasz erre
Isi! Inkább olvass! Tudod ha csendben maradtál volna....
"Miért kellene hátizsákkal kerékpároznod (dr Root), azért van az oldaltáska!" Nos kedves barátom szerintem Te nem sokat kerékpározol(állításoddal ellentétben) Tudod én terepen szoktam menni de az odavezető út általában aszfalt. Oldaltatyó terepen. :-D Vicc kategória. A hátizsákban van kaja, ivózsák(2l mert nyáron marha szomjas az ember), szerszámok pótbelső. Egyébként is, én hátizsákkal tekerek mert kényelmes, megvédi a gerincem esésnél, csak!
"hidakon tilos kerékpárral közlekedni" Csak a Lánchídon, mert ott van tábla.
Pl a Margit hídon a járdán bicajozót néha büntetik!
"de a szabályokat is ismerje, ne csak a mellét verje" Ez rád is vonatkozik, nem ártana egy kis kresz frissítés a kis agyacskádnak.
Vitának vége részemről, nehogy összekeverjenek valakivel. ;-)
drRoot avatar
-
36. | AZso 2006-12-12 15:37:20 | Válasz erre
Imádom, ahogy a magyar emberek vitáznak. Először felhozzák sérelmeiket (isi), majd elkezdenek anekdotázni, meg balsorsozni (hanter). Mi lenne, ha a konkrét ügyre koncentrálnátok?
Hozzászólásaitokkal csak többen vagyunk, okosabbak nem leszünk...
AZso avatar
-
37. | hanter 2006-12-12 15:37:39 | Válasz erre
Errol jut eszembe egy igaz tortenet. Melnbornbe a kulso autouton van egy hatvan kilometeres tabla. A forgalmi rendor megallitott egy autost, mivel az hatvannyolc kilometerrel lett bemerve. Az urge elvette a 100 dollaros ticketet, megkoszonte, majd igazolta magat. Munkaugyi ellenor. Fokozottan veszelyes uton a rendor nem hasznalta a mellenyet, ezert kapott 250 dollar buntetest. hanter avatar
-
38. | AZso 2006-12-12 15:41:04 | Válasz erre
Mentős,
hordjad te ezt a gumiruhát kicsit a napon, aztán rájössz, hogy mi a különbség egy Coolmaxos mez és egy láthatósági mellény között. Az egyik olyan, mintha semmi se lenne rajtad (leszívja a bőrről az izzadtságot és kívül a menetszéllel elpárologtatja), a másik pedig ennek az ellenhatását csinálja(vagyis benntartja és megakadályozza a természetes párolgást).
Nyáron garantált hőguta egy ilyenben egy-két órát tekerni a városban a 60 fokos aszfalton... Ráadásul felesleges is, nappal szart se ér a fényvisszaverő...
AZso avatar
-
39. | Jolán 2006-12-12 15:42:11 | Válasz erre
Szerintem legelőször egy kis közlekedési kultúrát kéne törvénybe iktatni.Amíg az nincs, addig a rendeletek és kerékpárutak is hiábavalóak. Így csak majd jobban észrevehető lesz a kerékpáros, amikor felkenődik a kerékpárutat parkolásra használó autóra. Jolán avatar
-
40. | hanter 2006-12-12 15:42:20 | Válasz erre
AZso tanar bacsi. Bocsanatert esedezem, tobbet nem cigarettazok a veceben. Csak ne tessen beirni az ellenorzombe. hanter avatar
-
41. | egérke 2006-12-12 15:44:16 | Válasz erre
Most már láttom mindenki tudmár kerékpározni .Javaslom a kreszelis foglalkozni kellene. kerékpár utak mellé a radar kontrol hejek kialakitását is kikell alakitani. Mert itt is akadnak szabáj szegők pl gyorshajtás járdánvalo kőzlekedés egyebek de minek is oktasunk a rendőrőket.ők tudják a dolgukat igaz gergényi elvtás? egérke avatar
-
42. | Peti 2006-12-12 15:47:48 | Válasz erre
Jó ötlet lenne ha megvalósítható lenne. A kis faluban élő 70 éves bácsi ugyse fogja felvenni a mellényt, és éjszaka kivilágítatlanul ki fog menni az országútra hazatekerni. Csak akkor van gond ha épp a te autód eleje kapja el egy előzésnél a bácsit. És akkor te küzdhetetsz a lelkiismereteddel hogy elütöttél egy embert aki meghalt. És mindez azért mert nem volt kivilűgítva.
Peti avatar
-
43. | isi 2006-12-12 15:47:51 | Válasz erre
Kedves doktor gyökér, szerintem Te nem kerékpározni, hanem túlélő túrára szoktál menni, legalábbis a leírásod alapján (italtartó nincs a gépeden?) és verekedés biztos nem lenne köztünk, max verés, részemről:-) No, de ne durvuljunk el! A járdán lehet kerékpározni, persze kellő körültekintéssel, ez is le van írva. Érdekességként még azt is elmondom, hogy a kerékpáros sebessége 40 km/h-ban van maximálva! Lehet keresgélni a jogszabályok között:-)))) isi avatar
-
44. | vakegér 2006-12-12 15:59:19 | Válasz erre
Kerékpároson még oké - bár lehet hogy befülled. No de gyalogosokon???? Ez a terv azt feltételezi, hogy a gyalogos tudatosan került éjszaka az út szélére. Mondjatok már egy esetet is, amikor ezt előre lehet tudni! Ha meg nem lehet, akkor honnan akasszon le a delikvens az éjszaka közepén fényvisszaverő mezt? vakegér avatar
-
45. | isi 2006-12-12 16:01:40 | Válasz erre
#34, Lexon, segítek, 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (ismertebb nevén KRESZ) 54.§ (2) bek. isi avatar
-
46. | vadmacs 2006-12-12 16:13:42 | Válasz erre
Utak kellenének, jó utak. Nem csak lenyúlni az autósokat a rengeteg beépített adóval. vadmacs avatar
-
47. | szirc 2006-12-12 16:16:54 | Válasz erre
A részeg vezetőket ki fogja kordában tartani ? Vagy azokat a motorosokat akik egykerekeznek a városban ?
Renben van , hogy a kerékpárosokat is de ne keljen már egy fél ruhatárat felvenni az egészséges testmozgásért .
szirc avatar
-
48. | Laciii 2006-12-12 16:17:16 | Válasz erre
isi
1. tanul meg olvasni, verekedésről nem volt szó csak keveredésről
2. ez hol emlit hidat?
Laciii avatar
-
49. | Lexon 2006-12-12 16:22:48 | Válasz erre
isi: "(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Kedves barátom, ne blöffölj!
Lexon avatar
-
50. | hoho 2006-12-12 16:28:17 | Válasz erre
Irigylem a Gazdasági Minisztériumot, hogy ez a legfontosabb problémája!!!!! hoho avatar
-
51. | marcsianyu 2006-12-12 16:29:22 | Válasz erre
Az ötlet nagyon jó! LENNE ! Még azt sem értük el,hogy a kerékpárokon és a lovaskocsikon legyen világítás!! Pedig életbevágóan kellene!!! marcsianyu avatar
-
52. | mentős 2006-12-12 16:37:14 | Válasz erre
Kiszálltam a mellényeskerékpáros, kontra autós vitából!
Ez a blog nem erről szól!
mentős avatar
-
53. | JZF 2006-12-12 16:43:07 | Válasz erre
Ne haragudjatok, tudtommal lakot területen kívül a menetiránnyal szemben ajánlatos gyalogolni. Szerintem pont ezért, hogy el lehessen ugrani az autók elől. :)

A járművek részéről pedig meggondolandó, amit "vidék" írt a #20-ban. Sötétben hülyeség tépni, a kutyák és vaddisznók sose fognak mellényt hordani, ám képesek halálos balesetet okozni. :(
JZF avatar
-
54. | Füge 2006-12-12 16:53:47 | Válasz erre
Elképesztő, hogy egyesek a kresz módosításába is bele tudják keverni a politikát!!! Igaz? "Egérke"! A témák keverésénél is borzasztóbb az a helyesírás, ahogy ezt némelyek előadják! Igaz? "Egérke"! Aki csak így tud írni, az valószínüleg így is közlekedik. :(
A témához.... A közlekedés mindenkit érdekel, ez látható a hozzászólások számából. Egyetértek minden olyan módosítással ami növeli a közlekedők biztonságát. Viszont mint azt előttem valaki már említette, nem a szabályokkal van gond, hanem azok betartásával, betartatásával. A kresz most is előírja a kerékpárok világítását, mégsem tartják (tartatják) be. Inkább a szemléleten kell változtatni. Ez viszont sokkal nehezebb, mint szabályokat alkotni.
A szemléletváltoztatásban élen járhatnának azok a sportolók, közismert személyek akik kerekezni is szoktak. Ha ők viselik a bicajos sisakot, akkor előbb utóbb divattá válik, mert a jó példa ragadós.
Egy negatív példa erre Győzike és családja, akik
csak ritkán, lányos zavarukban kötik be magukat az autóban. Az ORTT-nek is van ebben szerepe, mert az ilyen viselkedés adásba engedésével sok embernek mintát adnak.
Még egy gondolatot szeretnék megosztani. Ny-európában járva csaknem mindenütt, az autópályákon és a közutakon is, a kapaszkodósávon haladókat nem kényszerítik sávváltásra. Ennek sok előnye van, mert aki gyorsabb, az könyebben vált sávot, a lasabban haladók nem ragadnak a belső sávban stb. Aki gyakran jár a 2/A-n az tapasztalhatja, hogy gyakori baleseti ok, hogy a lassú járművek (kalapos, piros skodások) rendszerint a belső sávban haladnak, a többiek pedig rendszerint jobbról, a kapaszkodósávon előznek. Magam is tanúja voltam nem egy ilyen balesetnek, amiknek nem kellett volna megtörténni, ha a kapaszkodósávok lennének a haladó sávok. Ezen kívül persze sok olyan dolog van ami nem fér ebbe a hozzászólásba. Mindenesetre a kresz módosítóknak nem ártana szétnézni a világban és ami hasznos, segíti a közlekedést, azt át kell venni.

Füge avatar
-
55. | jov 2006-12-12 17:07:03 | Válasz erre
Jó ötlet!
Párszáz forintocskáért lehet már mellényt venni. Viselni meg az viselné, akinek működik az életösztöne. A kerékpárút használatát is kötelezövé tenném, ott ahol van ilyen és a kerékpáros az uttesten teker, ugy megbüntetném, hogy megemlegetné.
Szörnyű, hogy a sok szerencsétlen mit meg nem tesz az utakon. Aki meg azzal jön, hogy nincs elég kerékpárút, mondok valamit. Húzzon fel a járdára. A Kerepesin a multkor tekert a hajtás-pajtás. A pillangónál megállt a sor. Természetesen előre ment a sorok közt, de ez még nem is baj. Aztán elindult a sor és a kamion előtt zúzott kb25km/h val. Mire a kamion be tudott menni a belső sávba és kikerülte a biciklist, volt mögötte 200 méter sor. Aztán meg a bringás volt megsértődve, hogy a pótkocsit egy picit ráhúzta a kolléga. Miért nem takarította fel magát a metró kerítése mellé, ahol van járda, gyalogos meg egy szál sem. És ilyen példa volna még ezer.
De visszatérve a témához, van világító zöld ruha is, a mellény is többféle anyagból létezik. Van szellőzös anyagból és full műanyag is.
Meg aztán olyan rendőr is kellene, aki az irányjelző nélküli , bekapcsolt ködlámpás, telefonálós bunkók mellett :) lekapcsolja a szabálytalanul kerékpározókat és a szabálytalankodó gyalogosokat is.
Ugyse lesz ilyen soha. Megyen minden úgy, mint idáig.....
jov avatar
-
56. | RoGeR 2006-12-12 17:47:15 | Válasz erre
Ezt a kukásmellényt nagyon kötelezővé akarják tenni. A kényelmi problémákat már leírta AZso (táska + szellőzés).

Sokan felveszik, én biztos nem fogom hordani. A bringámat teleragasztottam fényvisszaverős matricával, hátra 2 villogóval, előre 1 villogóval és 2 lámpával jelzem hollétem (most épül a harmadik) és a ruházatomon is van fényvisszaverő csík. Aki így nem vesz észre, annak a mellény már mindegy.

A láthatósági eszközöket (inkább a kar- és lábpánt preferálom) és a bukósisakot is erősen ajánlani kell, de kötelezővé tétele még egy betarthatatlan szabályt jelentene.
RoGeR avatar
-
57. | Shag_Beckur 2006-12-12 17:57:19 | Válasz erre
Nem hiszem hogy konkrétan a kukásmellény lenne itt a kötelező. Ha az egész táskád fényvisszaverő, meg a hátad is, meg 10 lámpád van a biciklin, nem hiszem hogy megbüntetne a rendőr... már amelyik nem kifejezetten köcsög, de ilyet szerencsére nem igazán találtam még. Biztos van mindenkinek rossz sztorija erre, de nálam sose köcsögöltek. Megállítottak, megfujatták a szondát stb, de nem volt izzókészlet ellenőrzés meg hasonlók. Csak ugye normálisan kell hozzájuk szólni. Shag_Beckur avatar
-
58. | ElfRoland 2006-12-12 18:06:10 | Válasz erre
Provokatív javaslat:
2007 január 1-től csak narancssárga vagy neonzöld gépjárműveket lehessen forgalomba hozni.
Ha csak egy balesetet is elkerülhető így akkor már megérte... :-)
ElfRoland avatar
-
59. | Pizsama von Flanel 2006-12-12 18:06:17 | Válasz erre
Okos kerékpáros
-inkább nappal kerékpározik
-de amúgy van lámpa a kerékpárján
-fényvisszaverő csík a ruházatán (mez, cipő)

Alig várom, hogy nyáron alkonyatkor megbasszon a rendőr, mert nincs rajtam a 28 fokos melegben egy ilyen mellény. Valamelyik vízfejűnek biztos mellénygyára van...
Baromság...majd akkor veszem fel, ha lesz a hátán zseb a motyómnak...
Pizsama von Flanel avatar
-
60. | Shag_Beckur 2006-12-12 18:13:13 | Válasz erre
#58:

Kicsit sántít, mert az autókon széria tartozék a lámpa és a fényvisszaverő. De az automatikusan felkapcsolódó lámpa az jó 5let lenne.

Egyébként a narancssárga színt szeretem, csak a kocsim nézne ki hülyén olyan színben :D

#59: szerintem a törvénytervezet se kizárólagosan a kukásmellényt említi, legalábbis a régi javaslatban volt egy "vele egyenértékű" kitétel is
Shag_Beckur avatar
-
61. | Laciii 2006-12-12 18:21:53 | Válasz erre
Az a lényeg hogy a végleges szövegben is szerepeljen a kitétel és akkor nincs gond. Laciii avatar
-
62. | ElfRoland 2006-12-12 18:28:47 | Válasz erre
Persze hogy sántít. De csak egy kicsit. :-)
Nekem csak az a fura hogy ugye azért kell kötelezővé tenni a láthatósági mellényt mert nem látszanak a népek a sötétben. No de egy rendelettől senki sem lesz látható!
Már most is kötelező a világítás elöl hátul és mégis sok a "sötét" alak...
Aki tényleg a problémát akarja megoldani az nem egy ilyen rendelkezéssel kezdi...
ElfRoland avatar
-
63. | Shag_Beckur 2006-12-12 19:12:52 | Válasz erre
#62

De íg már lehet rá hivatkozni, hogy ezért büntetlek meg... Persze vagy a pénzszerzés vagy a közl. bizt. van a háttérben, de ha megbüntetnek vkit 5000 Ftra, lehet elgondolkodik hogy kellene viselni.
Shag_Beckur avatar
-
64. | Bandhy 2006-12-12 19:13:19 | Válasz erre
RoGeR: javaslom a ledes villogókat, lámpákat. Hihetetlen fényük van, aki azt nem veszi észre, az vak. Bandhy avatar
-
65. | RoGeR 2006-12-12 22:10:30 | Válasz erre
Bandhy,

Háta így van 5+1 LED, előte 1+5+25, és az épülő lámpám az meg már világítani is fog. Ha sikerül, akkor 15 W LED-ből (kb 45 W halogénnek felel meg). De az teljes fényerőn inkább csak terepre lesz.
RoGeR avatar
-
66. | RoGeR 2006-12-12 22:11:23 | Válasz erre
Amúgy érdekes, nincs a megpendített szabályok között a tompított kötelező használatának kiterjesztése lakott területen belülre. RoGeR avatar
-
67. | Leslee 2006-12-13 08:55:02 | Válasz erre
Üdv mindenkinek!

#49 és minden járdán kerékpározó figyelmébe!

54. § 2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni

Tehát járdán 12 éven aluli gyereknek lehet kerékpározni.
Egy úttest pedig nem akkor alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre, ha sok autó van rajt és mennek mint az állat, hanem ha az úttest/földút fizikai állapota nem engedi.

Nem a kerékpárosok ELLEN hanem a jogszabályok MELLETT szóltam.

Időnként én is használom a bringát és a jelenlegi közlekedési morál nem igazán engedi a biztonságos kerékpározást.

Volt oktatóm szerint pedig: közlekedési morál nincsen! Kizárólag a társadalmi morál közlekedőkre kivetített hatását lehet érzékelni.

Uff:-)
Leslee avatar
-
68. | balu 2006-12-13 10:37:31 | Válasz erre
hiába az új szabályok ha senki nem tartja és nem tartatja be balu avatar
-
69. | Lexon 2006-12-13 11:13:05 | Válasz erre
Leslee!
Megszólítottál, de nem értem, miért nekem címezted. Az 54. § 2) bekezdést kopiztam be, mert isi azt írta, hogy a hidakon tilos kerékpározni, és erre hivatkozott.
Nem értem, miért ajánlottad az én figyelmembe ugyanazt, amit én is írtam.
Nem a járdán való biciklizésröl volt szó, hanem a hidakon való kerekezésröl...
Lexon avatar
-
70. | Mityu 2006-12-13 12:26:08 | Válasz erre
Csendben jegyezném meg a zÁrpád híd úttest részére is tilos kerékpárral behajtani. Van külön kerékpárút. Csak jópáran szarnak rá. Nyári láthatósági viseletnek pedig nem mellényt kellene forgalmazni, hanem csak csíkot, melyet hegymászóheveder szerűen fel lehet venni. Szerintem :) Mityu avatar
-
71. | Mityu 2006-12-13 12:29:37 | Válasz erre
Egy kis érdekesség:

"Milliárdos bevételre számít büntetésekből a rendőrség

Az idén eddig 5,6 milliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség. A következő évre elkészülő összesítés várható mérlege hasonló lehet a tavalyihoz, amely kilencmilliárd forint volt."

forrás: http://www.mno.hu/index.mno?cikk=387553&rvt=2

Mityu avatar
-
72. | RoGeR 2006-12-13 12:47:39 | Válasz erre
Mityu, csak 9 milliárd? :)

Telepítenének további 5-5 trafipaxot az autópályánként, plusz a közteresek megbűntetnék a tilosban parkolókat akkor több 10 milliárd Ft bevétele lenne állam bácsinak (lehetne mit az utakra meg a tömegközlekedésre fordítani).
RoGeR avatar
-
73. | Laciii 2006-12-13 12:48:24 | Válasz erre
#70
Ha jól emlékszem bicikliút csak pest és a sziget között van (legalábbis a sárga csik tuti leküld a szigetre).
Na most lehet bizonyitani ki mennyit bicajozik :)
Laciii avatar
-
74. | Laciii 2006-12-13 12:50:09 | Válasz erre
Meg piros lámpánál megnéznék ki nem kötötte be magát, a végén még plusszba fordul a költségvetés :) Laciii avatar
-
75. | mentős 2006-12-13 14:12:59 | Válasz erre
Ha kitalálunk egy új szabályt, kőkeményen kérjük is számon mert különben leszarják, úgy ahogy egyeseknek a telefon is a fülükön van vezetés közben.
Engem nem izgatna hány milliárdot bevételez bírságból a rendőrség, ha látnám azt hogy meg is dolgoznak érte!
mentős avatar
-
76. | hanter 2006-12-13 17:04:40 | Válasz erre
Birsagorszag. Egyeduli a vilagban. Hogy az alam ki-be jar meg a haloszobaitokba is, ti meg tapsoltok hozza ? Radiotelefon. Mi vagy te kisapam? Rendor? Ez a problema magyarba. Mindenki tanitobacsinak erzi magat. A szabadsag meg annyi, mint az allatkerti majomhazban. Rossz az emberanyag. hanter avatar
-
77. | Leslee 2006-12-13 22:12:43 | Válasz erre
Üdv Lexon!:-)

Az idézeted nem volt teljesen pontos! ezt szerettem volna kiegészíteni...barátságosan:-)szori, ha bántónak érezted, csak az agyamat akartam villantani:-)

hanter! A menet közbeni kézbentartott rádiótelefon azért zavarja az embereket, mert balesetveszélyes. Ön (ez nem érdekel) és közveszélyes (na, ez már annál inkább!!!)
Ha a Te gyerekedet üti valaki el, mert nagyon belemerült a telefonálásba, akkor is mindenki hüjjje tanítóbácsi???

Nem vagyok/gyunk rendőrök csak kicsit felelősségteljesebben próbálunk gondolkodni, mint az átlag EMBERANYAG!

Szabadságról meg a jogszabályok tükrében ne beszéljünk!

Nem lehet embert ölni sem (megjegyzem néha sajnos:-))
Leslee avatar
-
78. | hanter 2006-12-13 23:37:45 | Válasz erre
Lacikam, draga. A menetkozbeni radiotelefonalast hagyjuk. Itt arrol van szo, hogy emberkek nem felhaborodnak a korulottunk kialakult rendororszagon, hanem meg tobb szankciot, meg tobb birsagot kovetelnek. A nepek szabadsagat a nepek vivjak ki. Aki egyet ert az allando szigoritasokkal, es nem a problema gyokereit vizsgalja, az sajat magat taszitja beljebb a godorbe. Hogyan lehet jogallamot epiteni ott, ahol az emberek rendorallamert kialtanak ? Te sem toltad meg soha at a biciklit az orszaghataron ? hanter avatar
-
79. | Shag_Beckur 2006-12-14 01:24:14 | Válasz erre
#78 hanter

gondolkodj... ez az ország normális? Normálisak az emberek? Lehet itt normális életet élni? Lehet nyugodtan dolgozni, közlekedni?

Ezért kell a szabályozás. Mert a sok hülye saját jószántából és józan paraszti eszével fel nem fogja, hogy kicsi körültekintéssel életeket lehetne megóvni... ahol kell, ott az államnak kell közbeszólnia, ha már a polgárai önmaguktól nem képesek erre... Rendőrállam meg pl USA, ahol sz*rni se mehetsz el anélkül hogy ne tudnának róla és ne elemeznék ki másnapra, hogy mit ettél előző nap. Sajnálatos módon az elméletem egyre jobban megerősítést nyer, miszerint: "az emberek hülye birkák és a f*sz kivan velük". Ha tehetném, elköltöznék az erdő közepére, aggregátorral 3 gyönyörű csajjal és műholdas nettel, hogy ne kelljen emberekkel találkoznom, de sajnos ez nem megy, úgyhogy csak a szánalom marad és az öröm a néhány kivétel miatt. Sajnálatos módon társadalomban kell hogy éljünk, és ha azt mondod, hogy jó az hogy minden hétvégén 10+ ember meghalt a nyáron, akkor bocsika. De sztem ez nemjó, és tenni kell valamit ellene. Én valahogy nem szeretnék meghalni egy barom miatt, aki 140-el vágja a kanyart és frontálisan belémjön.

Sajnos volt olyan eset amikor majdnem egy szegény motorost ütöttem el egy hülye kivilágítatlan biciklis miatt... előztem a motorost (Simsonja volt, kb 60nal előztem, lakotton kívül), erre az út közepén egy kivilágítatlan biciklis megjelent szembe éjszaka... motoros is észnél volt és lehúzódott, én is megpróbáltam visszahúzódni és ezért nem lett nagyobb para az esetből... ha van mellény a biciklisen, meg se próbálok előzni, hanem megvárom míg elhagyjuk... Emiatt azóta eléggé rühellem a kivilágítatlan bicikliseket...
Shag_Beckur avatar
-
80. | ddf 2006-12-14 03:47:15 | Válasz erre
Amíg egy zebra előtt 10-ből 9 autós nem áll meg, addig szvsz nem ez a legnagyobb probléma. Más országokban már akkor megállnak, amikor még le sem lépett a gyalogos. A legjobb az, amikor megállog a gyalogosnak és a mögöttem jövő elkezd mutogatni ddf avatar
-
81. | Leslee 2006-12-14 06:31:00 | Válasz erre
Bringát tényleg nem toltam még át a határon. Ellenben nemzetközi buszozással is jártam pár országot.
Valóban nem így működnek a dolgok, mint nálunk...
prágában és Bécsben is tudomásul veszi a járművezető, hogy egyes helyeken nem lehet megállni. Tudja, hogy ha megáll, akkor brutális bírságot fizet. Ugyanez a járművezető átjön hozzánk és lazán szabálytalankodik, mert TUDJA, hogy nem fogják megbüntetni.
A konklúzió részemről:

Ha megbüntetjük, akkor nemfog szabálytalankodni. sajnos egyetértek Shag_Beckur-al, az emberek bírkák! Szabályozásra van szükség, mert ők maguk sem tudják, hogy mi szerint kellene élni az életüket.

Picit morbid a társadalom rétegződéséről alkotott véleményem:
A társadalom 80%-a a taigetosz kategória! Ők a bírkák, normális gondolkodásra alkalmatlanok.(egyébként kiváló szavazótábor, a média agyromboló hatása nálunk érvényesül a legjobban).
10% a normálisnak nevezett kissebbség (ezek lennénk mi, akik itten ESZMÉT cserélünk:-)
10% a politikusok! Ők azok, akik agyi szinten nem állnak feljebb, mint mi (az előző 10%), de remekül rájöttek, hogyan lehet a 80% csekély értelmi képességeit kihasználni.

Ezen elméletem ellenére nem lettem embergyűlölő, szolgáltató jellegű munkát végzek, imádom a munkám, szeretem az embereket!

Bocsi, ha kicsit off jellegű
Leslee avatar
-
82. | Tin 2006-12-14 08:33:32 | Válasz erre
Tegnap volt egy műor este a National Geographic-on az Autobahn-ról. (Különleges építmények)Most már értem, hogy miért olyan fegyelmezettek a németek otthon. Nincs olyan része az autópályának, amit ne figyelnének valamilyen módon. Megmutatták az összes kamerát, meg mindenféle mütyűrt, amivel különböző dolgokat néznek. Ebből látszik, hogy a szabálykövető magatartáshoz nagyon-nagyon sok embernek az kell, hogy érezze, tudja, hogy nézik. Akkor rend van. Tin avatar
-
83. | mentős 2006-12-14 09:39:34 | Válasz erre
hanter!
Már utazhatunk! Megszűnt a kommunizmus! Amikor Te kivándoroltál, még volt mi elől menekülni!
Van tapasztalatunk hogy mi a helyzet külföldön, mindenhol a világon tiltják -de legalábbis próbálják tiltani - a kihangosító nélküli telefonálást.
Mindenhol a világon van bírság és sokkal jobban figyelnek a zsaruk mint nálunk, ahogy előttem írták. Itt nincs rendőrállam és senki sem kiált érte! Csak azt szeretnénk -mi józan gondolkodásúak- hogy a meghozott szabályokat tartassa be az, aki meghozta őket!Ennyi! Nincs harag!
Jó nyarat! :-)
mentős avatar
-
84. | pixel007 2006-12-14 09:56:56 | Válasz erre
hanter:
Nem szeretem az ellentmondásokat, nézd már meg a Tin hozzászólásában az autobahn-t, vagy a svájci pályát mennyivel több ellenőrzésre szolgáló kamera van (tudod megfigyelés), de mondok mást londoni terroristákat utcai és metro kamerák által kapták el, kiváncsi lennék a minket "megfigyelő" kamerák ezt lehetővé tették volna. Rendőr állam, szabályozás. Irány berlin, kamerák a metrokocsiban, a buszokon. Nálunk a "rendőrállamban" ezt is leszavazták. De szerintem elég ha megnézed, hogy Ausztriában mennyivel több rendőr dolgozik, mint nálunk. Merre található a rendőr állam akkor, amikor nem lehet megbüntetni a gyorshajtót, mert "nem ő vezette" az autót. És még sorolhatnám a büntetlenül elkövetett szabálytalanságokat, amit egy általad nem rendőrállamban nem lehetne büntetlenül elkövetni.
pixel007 avatar
-
85. | Lexon 2006-12-14 11:05:14 | Válasz erre
Leslee!

Dehogyis, nincs harag!
Most megint összehasonlítottam a két idézetet, betüre megegyezik... A "nem pontos" csak azt jelenthette, hogy nem másoltam át minden pontját a jogszabálynak. Ugye? Egyébként azért nem, mert a 7. pontnak nem sok köze van ahhoz, amiröl beszéltünk.
:)
Lexon avatar
-
86. | Mityu 2006-12-14 11:33:37 | Válasz erre
DDF!

Ott a pöttyöslabda! Nem egyszer tpasztalom én is, hogy kb. 8-10 x 50.000,- bírság simán kimehetnegyalogátkelőhelyen elsőbbségadás elmulasztása miatt. Volt olyan előttem a zebrán a gyalog, a mögöttem lévő taxis kikerült, az ő utána jövő kollégája pedig levillogta/dudálta a hajamat.

Tegnap III. ker Szőlő utcában megállni várakozni tilos tábla hatálya alatt vészvillogózó autót a rendőrautó kikerülte, s mint turistalátványosságot a rendőrök megszemlélték majd tovahaladtak.

Mityu avatar
-
87. | spamdog 2006-12-14 11:41:30 | Válasz erre
isi : Nem a 300 forintól van szó (persze arról is, de próbád ki hogy egy napig a 300 Ft-os mellényt aszán nyilatkozz) hanem elvekről.Amikor kötelező volt bevonulnom katonának, akkor adták az egyenruhát megy a fegyvert. Amikor kötelező felvennem a mellényt akkor adják oda.

Fülig Jimmy : először is a hangnemen változtass mondam rád hogy ostoba a hosszászólásod.
másodszor, amikor kötelezővé tették a biztonsági övet (akkoriban 10000 autó futkosott az útjainkon) már 10 éve minden kocsiban széria tartozék volt.
Most viszont cca 8.000.000 mellényről beszélünk. Na kinek milyen üzlet? Tuti hogy valaki benne van a mellénybizniszben a törvényhozók közül.
spamdog avatar
-
88. | Mityu 2006-12-14 11:47:41 | Válasz erre
Megint egy érdekesség, ha már kinekmiabiznisz-nél tartunk:

"Milliárdokat hozhatnak az M1-es gyorshajtói

A bírság nem az autópályarendőrséget gazdagítja, oszlatta el a félreértéseket Oberling József ezredes, az autópályarendőrség parancsnoka. A pénz az államkincstárba vándorol, és onnan a rendőrségnek nem utalják vissza, mondta."

Teljes cikk:

http://index.hu/politika/bulvar/autra1213p/
Mityu avatar
-
89. | Tin 2006-12-14 12:48:04 | Válasz erre
Ok, de gyorshajtani nem kötelező, míg a mellényt be kell szerezned, mert mi van, ha rádesteledik, és épp nincs a közelben egy bolt sem, ami láthatósági mellényt árusítana?
Egyébként nekem van mellényem, de még nem használtam, csak a lámpáimat. Amennyire csak lehet kerülöm a sötétedés utáni bringázást, ez a környék nem túl biztonságos este. :(
Tin avatar
-
90. | mentős 2006-12-14 13:39:27 | Válasz erre
2005-ben a bécsi Metro áruházban vettem a mellényeket. Tehát én egy tisztességes Osztrák vállakozót gazdagítottam, nem a csibész Magyar maffiózót!

Micsoda baromság ez?????

Érjünk már el egyszer addig az értelmi minimumig, hogy nem azt nézzük irígységtől sárgulva, hogy kinek a zsebében mennyi lóvé landol, hanem azt hogy ez végre egy értelmes dolog!
Hihetetlen!
mentős avatar
-
91. | Tin 2006-12-14 13:58:40 | Válasz erre
Akkor lenne értelmes dolog, ha egy percig is foglalkozna a betartatásával a rendőrség. De nem foglalkozik vele, még a jelenlegi szabályokat sem tartatja be. Vagy ha igen, akkor meg szívóznak. Mert a férjemet pl. megfeddték azért, mert elemes, LED-es lámpája van, az előírásban meg nem ilyen van. Nem a KRESZ írja le, ott csak annyi van, hogy ki kell világítani, a KÖHÉM rendeletben van, hogy mivel, és hogyan. De már annyian leírták itt, hogy aki használ lámpát, az felveszi majd a mellényt is, aki meg nem használja a lámpát, az mellényt sem fog felvenni.
Egyébként a biciklisek nagy többsége nem lenne felháborodva, ha úgy szólna a rendelet, hogy a ruházatnak kell megfelelő fényvisszavető felülettel rendelkeznie. Mindegy, hogy a táska, a póló, vagy a kabát ilyen, ha kb. akkora felületen fénylik, mint a mellény, akkor jó. A karra, vagy lábra feltehető szalagok meg még abból a szempontból jobbak is, hogy látszik a mozgás. Hogy éppen teker, vagy sétál, vagy mit csinál az út szélén az ember.
Tin avatar
-
92. | mentős 2006-12-14 14:16:21 | Válasz erre
Írtam vagy két napja ugyanezt amit most Te. mentős avatar
-
93. | Tin 2006-12-14 14:32:14 | Válasz erre
Na, hát akkor egyetértés van. :)
Tin avatar
-
94. | józsef 2006-12-19 10:48:11 | Válasz erre
aki úgy közlekedik hogy elgázol egy kivilágitattlan kerékpárost az nekimegy minden egyéb másnak is ami kivilágitatlanul az uttestenvan-ezer féleilyen dologra kellene számitani.a megfelelő sebesség megválasztásával kellő odafigyeléssel lehet biztonságosan közlekedni. mindegy milyen módositás lesz gyakorlatilag nagy változás nem várható józsef avatar
-
95. | györgy 2007-01-20 22:13:27 | Válasz erre
mindenkinek igazavan de a gyalokos nem fogja elütni a kamiont soha forditva hamarabb.
Ezojan mint a biztonsági őv aki akarja bekapcsolja aki nem az igy járt
Elett mondva el
van még elég hely a temetöbe
györgy avatar
-

Mondd meg a magadét!

Itt írhatsz kommentárt a bejegyzéshez.

Itt követheted a bejegyzés kommentárjait: Hozzászólás RSS
Maradj a témánál, csak egyszerûen és röviden. És ne spammelj!
Ezeket a HTML kódokat használhatod:

strong, quote, em

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?
0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet